Hoe ga ik ok met mijn ex die rouwt

11-12-2019 18:21 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex en ik waren het afgelopen weekend samen wegens een overlijden in haar familie. Wij wonen op 2,5 uur rijden van elkaar en ik ben direct naar haar toegegaan toen ik het nieuws hoorde. Op het moment dat ik er was heeft zij in mijn telefoon gezocht naar gesprekken etc. (Die er overigens niet zijn). Daar zag ze gesprekken met familieleden waaronder ook nichten van mij. Ik had mijn telefoon aan de lader gezet. Ze nam dingen aan en besloot mijn telefoon te verstoppen voor me omdat ze denkt dat ik met iemand anders praat. Na 4 uren gaf mijn ex mijn telefoon terug omdat zij deze zogenaamd gevonden had. Nu wordt op basis hiervan aangegeven dat mijn steun niet meer nodig is. In het weekend zal haar familie bijeenkomen voor de rouw. Wat is raadzaam
Alle reacties Link kopieren
Tsja, als zij jou niet vertrouwd, is er weinig basis voor een relatie. Aangezien zij nu andere zaken aan haar hoofd heeft, is dit niet het goede moment om dit op te lossen. Het enige dat je volgens mij kan doen is haar laten weten dat je er voor haar wil zijn, op het moment dat zij dat ook wil. En haar voor de rest met rust laten.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste is aangegeven dat jouw steun niet nodig wordt gevonden en ten tweede is ze ook niet echt op een gezonde manier met jou bezig. Ik zou dus niks meer doen, hooguit een kaart sturen om te condoleren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
ze is toch je ex?
exit
Te veel drama.

Is de overledene je voormalige schoonmoeder, die twintig jaar lang nasi voor je kookte en je altijd hartelijk verwelkomde?
Dan kan ik me voorstellen dat je bij het afscheid aanwezig wil zijn.

Maar je ex-vrouw ondersteunen lijkt niet nodig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tja, hier kun je denk ik niet veel aan doen. Als ze je ex is dan heeft ze in ieder geval niks te zeggen over met wie jij praat en heeft ze al zeker niks te zoeken in jouw telefoon. Kennelijk beschouw jij jullie relatie als meer afgesloten dan zij.

Rouw is natuurlijk iets heel heftigs en ik kan me voorstellen dat je ook iemand waar je geen relatie meer mee hebt maar wel veel mee hebt gedeeld/nog veel om geeft wilt steunen hierin. Als jullie langer samen waren dan heb je wellicht zelf ook nog een band met de overleden persoon en is het voor jou ook een periode van verlies en afscheid. Wel zou ik duidelijk aangeven dat jouw eventuele steun beschikbaar is op basis van vriendschap en dat je niet ingaat op drama dat kenmerkend is voor sommige liefdesrelaties, zoals jaloezie en bezitterigheid. Als het daarom gaat draaien zou ik gewoon vriendelijk melden dat je hier niet voor gekomen bent, dat je naar huis gaat/ophangt en het wel van haar hoort als ze steun nodig heeft in haar verdriet.
Alle reacties Link kopieren
Ex is ex en ondanks het verdriet om de overledene. Maar is jouw telefoon belangrijker dan het feit dat je, er ondanks dat jullie exen zijn, er bent voor de steun? Ga naar de uitvaart als jij vindt dat je de overledene respect wil tonen en de uitvaart openbaar is. Meer niet, wat moet je nog met die ex die jou niet vertrouwd?
Wauw...
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
11-12-2019 20:23
Ex is ex en ondanks het verdriet om de overledene. Maar is jouw telefoon belangrijker dan het feit dat je, er ondanks dat jullie exen zijn, er bent voor de steun? Ga naar de uitvaart als jij vindt dat je de overledene respect wil tonen en de uitvaart openbaar is. Meer niet, wat moet je nog met die ex die jou niet vertrouwd?
Dat lees ik er niet in, hoor. Het is gewoon raar gedrag, dat zou ik ook vinden, los van hoe belangrijk mijn telefoon is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik snap er geen reet van. Wat heeft jouw telefoon te maken met dat zij aan het rouwen is?
Die is best gek. Het is raadzaam goed bij haar uit de buurt te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik had geen band met de overledene. Ik zou bij de uitvaart zijn uit respect voor mijn ex wegens de harde klap. Maar zij houd zich alleen bezig met mij controleren. (Obsessed). Aangezien de uitvaart pas op een later moment plaatsvind. Ben ik er deze week al geweest om haar en de familie te condoleren. Heb ik nu voldoende gedaan?
Ik denk dat je voldoende gedaan hebt. Keurig haar en haar familie gecondoleerd, lijkt mij ruim voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Anansol schreef:
11-12-2019 23:55
Ik had geen band met de overledene. Ik zou bij de uitvaart zijn uit respect voor mijn ex wegens de harde klap. Maar zij houd zich alleen bezig met mij controleren. (Obsessed). Aangezien de uitvaart pas op een later moment plaatsvind. Ben ik er deze week al geweest om haar en de familie te condoleren. Heb ik nu voldoende gedaan?
Ja.
Afstand nemen nu. Je hebt al meer gedaan dan wat de meesten zouden doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja TO, je hebt genoeg gedaan. En na dat gedrag met die telefoon zou ik het hierbij laten. Of wil je haar misschien terug?
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie kinderen? Zo niet, alle contact verbreken, haar blokkeren en maken dat je daar weg bent.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Anansol schreef:
11-12-2019 23:55
Ik had geen band met de overledene. Ik zou bij de uitvaart zijn uit respect voor mijn ex wegens de harde klap. Maar zij houd zich alleen bezig met mij controleren. (Obsessed). Aangezien de uitvaart pas op een later moment plaatsvind. Ben ik er deze week al geweest om haar en de familie te condoleren. Heb ik nu voldoende gedaan?
Waarom is dat belangrijk? Je doet dit voor je ex en die is alleen maar bezig met jou te controleren en stuurt je weg. Klaar dan toch? Of wil je nog iets van haar?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou rennen, heel hard weg rennen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Wie is er dood ?
Ja, je hebt genoeg gedaan. En verbreek al het contact met haar.
Ja hoor, je hebt netjes gehandeld. Dit is voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Die spoort niet, rouw of niet.
staafmixer schreef:
12-12-2019 10:32
Wie is er dood ?

Dit topic, zo te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven