Hoe geef ik liefde?
woensdag 15 september 2021 om 17:25
Hoi allemaal!
Ik heb nu een tijdje een relatie met een man waar ik tot over mijn oren verliefd op ben. Bij onze eerste ontmoeting, vielen we als een blok voor elkaar. Alles gaat super goed, alleen ik weet gewoon niet hoe ik liefde moet geven… En ik haat dat, want ik ben echt super blij met een man als hij in mijn leven. Hij zegt het af en toe tegen mij, dat hij wat liefde mist van mijn kant maar ik weet gewoon niet hoe..
Misschien wat tips? of ja ik weet het eigenlijk niet… Voel me hier heel stom over
Ik heb nu een tijdje een relatie met een man waar ik tot over mijn oren verliefd op ben. Bij onze eerste ontmoeting, vielen we als een blok voor elkaar. Alles gaat super goed, alleen ik weet gewoon niet hoe ik liefde moet geven… En ik haat dat, want ik ben echt super blij met een man als hij in mijn leven. Hij zegt het af en toe tegen mij, dat hij wat liefde mist van mijn kant maar ik weet gewoon niet hoe..
Misschien wat tips? of ja ik weet het eigenlijk niet… Voel me hier heel stom over
woensdag 15 september 2021 om 17:30
Heb ik gedaan. En het komt er eigenlijk bijna altijd op neer dat ik soms wat afstandelijk over kan komen, chagrijnig ben (of zo overkom) terwijl dat dus helemaal niet mijn bedoeling is..
woensdag 15 september 2021 om 17:30
Nou inderdaad. Hoe doe je dat ‘liefde geven’? Is gewoon lief zijn voor elkaar voldoende, of regelmatig mondeling de liefde verklaren, liefdesbrieven schrijven, elke dag seks?
woensdag 15 september 2021 om 17:32
Je moet wel jezelf kunnen zijn. Misschien heeft hij meer bevestiging nodig en dan is het aan jou of je dat wilt geven, zonder dat het jou gaat storen.
kamillet wijzigde dit bericht op 15-09-2021 17:32
4.06% gewijzigd
woensdag 15 september 2021 om 17:33
Houdt hij van jou? Of van zijn ideaalbeeld van jou?
Je mag zijn wie je bent hoor
woensdag 15 september 2021 om 17:35
Bedoelt hij dat hij lichamelijke intimiteit mist ( knuffelen, hand in hand lopen, een streling bij het langslopen, etc ) of mist hij het in jouw taalgebruik ? ( koosnaampje )
Mist hij bij jou bepaalde eigenschappen en gedrag ? ( overleg, empathie, kleine blijken van waardering , etc )
Mist hij bij jou bepaalde eigenschappen en gedrag ? ( overleg, empathie, kleine blijken van waardering , etc )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 15 september 2021 om 17:36
Dus hij wil dat je anders bent dan jezelf? En komt dit van hem af? Hij mist iets, heeft hij dat gezegd?
woensdag 15 september 2021 om 17:36
Hij zegt steeds dat het verder geen groot probleem is en dat dit ook nooit een reden zou zijn om bij me weg te gaan want hij houdt van me. Maar af en toe mist hij genegenheid van mijn kant.. Voor mijn gevoel geef ik hem net zoveel liefde als wat hij mij geeft en voor mij is het echt meer dan genoeg. Ik ben namelijk nog nooit zo gelukkig geweest met een partner, maar soms voelt het aanvallend als ik te horen krijg dat ik “niet zo onverschillig moet doen” terwijl ik dat in mijn ogen helemaal niet doe.
woensdag 15 september 2021 om 17:38
woensdag 15 september 2021 om 17:39
Dit zijn dingen die gewoon gebeuren, ik ga vaak lekker tegen hem aan liggen op de bank, z’n hand houd ik eigenlijk altijd vast als we samen ergens heen gaan, we noemen elkaar nooit bij naam eigenlijk (alleen maar koosnaampjes) Het enige waar ik me iets bij kan voorstellen is dat het vervelend is dat ik het moeilijk vind om met ideeën te komen, bijvoorbeeld wat we gaan doen wat we gaan eten etc. Maar verder zie ik niet dat ik iets fout doe of hem te weinig liefde geef..blijfgewoonbianca schreef: ↑15-09-2021 17:35Bedoelt hij dat hij lichamelijke intimiteit mist ( knuffelen, hand in hand lopen, een streling bij het langslopen, etc ) of mist hij het in jouw taalgebruik ? ( koosnaampje )
woensdag 15 september 2021 om 17:41
Dat doe je ook niet toch?Aimeex schreef: ↑15-09-2021 17:39Dit zijn dingen die gewoon gebeuren, ik ga vaak lekker tegen hem aan liggen op de bank, z’n hand houd ik eigenlijk altijd vast als we samen ergens heen gaan, we noemen elkaar nooit bij naam eigenlijk (alleen maar koosnaampjes) Het enige waar ik me iets bij kan voorstellen is dat het vervelend is dat ik het moeilijk vind om met ideeën te komen, bijvoorbeeld wat we gaan doen wat we gaan eten etc. Maar verder zie ik niet dat ik iets fout doe of hem te weinig liefde geef..
Ik zou echt snel klaar zijn met dit soort geneuzel.
woensdag 15 september 2021 om 17:42
Voorbeeld van mijn onverschilligheid:
Als hij weg gaat met z’n vrienden zeg ik gewoon “ja tuurlijk veel plezier” zonder er moeilijk over te doen ofzo en hij heeft wel eens gezegd dat het soms overkomt alsof het me allemaal niks uitmaakt wat hij doet. En tuurlijk maakt het me wel uit, maar ik maak er geen probleem van omdat ik niet zo jaloers ben.. En hij zegt dan dus dat k niet zo onverschillig moet doen, dus ik vat het dan op alsof hij graag wilt dat ik me druk ga maken om iets ?
Als hij weg gaat met z’n vrienden zeg ik gewoon “ja tuurlijk veel plezier” zonder er moeilijk over te doen ofzo en hij heeft wel eens gezegd dat het soms overkomt alsof het me allemaal niks uitmaakt wat hij doet. En tuurlijk maakt het me wel uit, maar ik maak er geen probleem van omdat ik niet zo jaloers ben.. En hij zegt dan dus dat k niet zo onverschillig moet doen, dus ik vat het dan op alsof hij graag wilt dat ik me druk ga maken om iets ?
woensdag 15 september 2021 om 17:43
Het is niet dat hij er een serieus probleem van maakt, maar ik begin snel aan mijzelf te twijfelen of ik het dan wel allemaal juist doeFeeLucifer01 schreef: ↑15-09-2021 17:41Dat doe je ook niet toch?
Ik zou echt snel klaar zijn met dit soort geneuzel.
woensdag 15 september 2021 om 17:44
Aimeex schreef: ↑15-09-2021 17:42Voorbeeld van mijn onverschilligheid:
Mega rode vlag.
Dat andere ook al maar deze is wel echt niet oke, die gast is niet lekker hoor.
woensdag 15 september 2021 om 17:54
Dat vind ik niet onverschillig, dat vind ik heel normaal. Hoe doet hij dan als jij met je vrienden/vriendinnen weg gaat?
woensdag 15 september 2021 om 17:55
Dit zou kunnen, zijn ex was wel redelijk psycho en ik verneem met wel meer dingen dat hij daar nog last van heeft… maar dat heb ik ook, ik kom ook uit de meest verschrikkelijke relatie ever en heb ook nog last van bepaalde dingen uit mijn vorige relatieboekenlegger0 schreef: ↑15-09-2021 17:54Heeft hij drama ervaren in een vorige relatie en verwart hij die drama misschien met liefde?