Hoe houdt je een gesprek spannend?

07-02-2023 21:16 42 berichten
Hi
anoniem_663349f6405ca wijzigde dit bericht op 30-04-2024 16:40
99.64% gewijzigd
Misschien past bij jou bellen beter? Of FaceTimen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat versta jij onder spannend? En wat is het doel van die gesprekken via whatsapp?
Gesprekken via whatsapp zijn ook stom. Dat is hooguit goed om korte boodschappen door te geven of eens een leuke foto te sturen.
Praten via whatsapp oid is gewoon ruk, dan liever bellen of nog liever in real life.
Vragen stellen! Bijna niemand doet dit terwijl een leuke vraag de boel weer op gang helpt, bijna iedereen vindt een vraag leuk!

Ikzelf vind whatsappen helemaal niet stom. Mijn lat-lief en ik appen al ruim 6 jaar dagelijks en ik vind het nog steeds fijn om zijn berichten te krijgen!
Vind je het zelf wel leuk om te kletsen via de app? Ik heb met diverse vrienden de meest uiteenlopende gesprekken - over 90s films, man/vrouw-verhoudingen, de zin van het leven - soms humoristisch, soms intiem, soms fel. Ik houd van praten, lang doorvragen op wat mensen zeggen en argumenteren en ik vind veel onderwerpen boeiend. Dus ik zit nooit om stof verlegen. Verschil is misschien wel dat dit mensen zijn die ik ken en vertrouw en op wie ik niet een bepaalde indruk wil maken (want dan ben je meer bezig met hoe je overkomt dan met wat je zelf leuk en interessant vindt).

Ik zou zeggen, probeer gewoon wat uit en blijf vooral bij waar je zelf enthousiast van wordt. Als de gesprekken spaak lopen, dan liggen jullie elkaar misschien niet? Of je vindt praten allebei niet zo leuk, dat kan natuurlijk ook. Dan kun je beter afspreken en samen wat gaan doen.
KamilleT schreef:
08-02-2023 09:24
Gesprekken via whatsapp zijn ook stom. Dat is hooguit goed om korte boodschappen door te geven of eens een leuke foto te sturen.

Wel tragisch voor jou dat je nooit leuke Whatsappgesprekken hebt. Dat is compleet niet mijn ervaring.

Maar met mannen moet je niet te lang appen, die moet je ontmoeten.
Ik zie kletsen via whatsapp niet anders dan gewoon praten. Dingen komen gewoon in je op en dan vloeit het gesprek. Is er even niets te zeggen, dan valt het stil, net als in een echt gesprek.
Taskmaster schreef:
08-02-2023 10:02
Wel tragisch voor jou dat je nooit leuke Whatsappgesprekken hebt. Dat is compleet niet mijn ervaring.

Maar met mannen moet je niet te lang appen, die moet je ontmoeten.
Ik lijd er niet dagelijks onder.
Afspreken?
Ga daten. Ontmoet elkaar. Dat werkt beter dan appen.

En nee je hoeft niet eerst minimaal x berichtjes over en weer gestuurd te hebben voor je mag afspreken.

En in het geval jullie elkaar al in real life hebben ontmoet, ga bellen. Het is toch veel fijner om iemands stem te horen dan alleen tekstjes te lezen.

Daaruit kun je ook nog eens opmaken hoe iemand zich voelt.

Uit geschreven tekst is dat niet te halen.
Wie bepaalt er precies dat het ene beter is dan het andere? Ik vind dat toch altijd zo curieus.
Ik kan me voorstellen dat, wanneer ik op zoek was naar een leuke man, ik via de chat het kaf van het koren scheidt, je kunt toch moeilijk met elke man wiens foto je wel aanstaat, een date afspreken? Ik zou daar ook helemaal geen zin in hebben! Imo is een paar dagen/weken via de app kletsen (of een keertje bellen evt) een prima manier om contact te leggen, om even te kijken of de neuzen een beetje dezelfde kant op staan.

TO, ik denk wel dat het in jouw geval handig is om een ander communicatiemiddel aan te gaan vóórdat de boel in de soep lijkt te draaien. Dus... als een man echt leuk lijkt en je wil er energie in blijven steken, stel dan voor om een keer te bellen of elkaar in real te zien.
Velvetlady schreef:
08-02-2023 11:27

Oh zeker wel!
Mijn lief en ik hebben hele epistels naar elkaar geschreven voordat we elkaar zagen, soms verlang ik terug naar die tijd.

Ik val op ware woordkunstenaars.
Ik ben het met Roos eens. Vragen stellen ( en doorvragen) is een basis voor elke communicatie. Wees nieuwsgierig naar de ander. De ander een beetje betrekken in wat je doet en waar je bent is ook leuk. Deel een foto waar je bent of welke muziek je luistert, link van artikel wat is leest etc
Dan bied je weer mogelijkheden voor een gesprek.
Probeer niet in nikszeggende herhalingen te vallen als “ goeiemorgen, welterusten en hoe was je weekend”

Ik zou zelf niet te intensief appen als je de ander nog nooit ontmoet hebt. Vaak valt de eerste date tegen en dan is het zo raar dat je zoveel gedeeld hebt.
Ik kan heel leuke gesprekken hebben via whatsapp. Maar niet met iedereen.
Een klik via whatsapp wil niet zeggen dat die er ‘in’t echt’ ook is.
Het is wel belangrijk dat de ander iets met je reactie kan. Als jij het telkens bij een antwoord van 2 of 3 woorden houdt dan valt het gesprek stil.
Helemaal eens met de tips om niet te lang alleen te blijven appen. Zeker na "een spannend gesprek" kan het live dan zó tegenvallen - is mijn ervaring. :)

Verder indd niet in 'moetjes' vervallen, vragen stellen en toch ook een beetje in de gaten houden dat jij niet het hele gesprek trekt.
Ik was nooit in geen 100 jaar met mijn man getrouwd als we het van chatten en appen hadden moeten hebben :) Daarvoor zijn we allebei teveel 'to the point'.
Velvetlady schreef:
08-02-2023 11:27
Ga daten. Ontmoet elkaar. Dat werkt beter dan appen.

En nee je hoeft niet eerst minimaal x berichtjes over en weer gestuurd te hebben voor je mag afspreken.

En in het geval jullie elkaar al in real life hebben ontmoet, ga bellen. Het is toch veel fijner om iemands stem te horen dan alleen tekstjes te lezen.

Daaruit kun je ook nog eens opmaken hoe iemand zich voelt.

Inderdaad, zou ook graag met hem willen afspreken maar hij blijft me maar veel appen, misschien wil hij me niet zien maar gewoon gezellig zo contact telefonisch
Attraverso schreef:
08-02-2023 12:46
Ik kan heel leuke gesprekken hebben via whatsapp. Maar niet met iedereen.
Een klik via whatsapp wil niet zeggen dat die er ‘in’t echt’ ook is.
Het is wel belangrijk dat de ander iets met je reactie kan. Als jij het telkens bij een antwoord van 2 of 3 woorden houdt dan valt het gesprek stil.
Misschien app ik wel te veel terug soms haha, maar soms weet ik niet echt iets leuks te bedenken na heel lang appen. Afspreken is wat dat betreft veeel beter.
lobidabasi schreef:
08-02-2023 21:19
Inderdaad, zou ook graag met hem willen afspreken maar hij blijft me maar veel appen, misschien wil hij me niet zien maar gewoon gezellig zo contact telefonisch
Ehm, stel een date voor??? Of ben je zo'n type dat gaat zitten op de man, omdat dat zo hoorde ooit?

Komt daar geen ja op met echte plannen, wil hij vooral appen voor zijn ego.
Sexting gok ik.

Is wel spannend, is dat wat je bedoel met gesprek spannend houden via whatsapp?
Jaja.
LuciFee2023 schreef:
08-02-2023 21:34
Ehm, stel een date voor??? Of ben je zo'n type dat gaat zitten op de man, omdat dat zo hoorde ooit?

Komt daar geen ja op met echte plannen, wil hij vooral appen voor zijn ego.
Sexting gok ik.

Is wel spannend, is dat wat je bedoel met gesprek spannend houden via whatsapp?
Heb het al wel vaker laten weten af te willen spreken maar wordt dan met humor mee omgegaan en gezellig door appen. Hartstikke gezellig, maar wat moet ik hier nu mee??
lobidabasi schreef:
08-02-2023 21:38
Heb het al wel vaker laten weten af te willen spreken maar wordt dan met humor mee omgegaan en gezellig door appen. Hartstikke gezellig, maar wat moet ik hier nu mee??
Nog 1x aangeven, Zullen we nu echt wat afspreken? Komt er weer geen ja met data op, aangeven dat je gezellig vind maar gaat kappen met appen, vrienden heb je al genoeg.
Jaja.
LuciFee2023 schreef:
08-02-2023 21:43
Nog 1x aangeven, Zullen we nu echt wat afspreken? Komt er weer geen ja met data op, aangeven dat je gezellig vind maar gaat kappen met appen, vrienden heb je al genoeg.
Ja precies, wacht nog wel even af wat hij zegt en anders laat ik hem wel varen..
lobidabasi schreef:
08-02-2023 21:38
Hoe heb je hem laten weten dat je wil afspreken?

En even voor de beeldvorming, hoe oud zijn jullie?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven