Hoe kom ik de kerstdagen door, alleen??

24-12-2008 21:01 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is voorbij met mijn vriend en mij. Wellicht komt het ooit nog wel een keer goed, maar daar koop ik nu niets voor!

Vind het vreselijk, die kerstdagen. Voel me nu al doodongelukkig en dan is het nog slechts kerstavond. Vanavond alleen, morgen alleen, overmorgen alleen. Alleen vrijdagavond ga ik nog even wat drinken bij een vriendin. Hoe ga ik deze dagen ooit doorkomen?
De vraag is eigenlijk; hoe komt het dat je het gaandeweg zo ver hebt laten komen dat je nu niemand kan bedenken om Kerst mee te vieren????????
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Een stapel dvd's, fles wijn, lekkere snacks en eten, kaarsjes aan en lekker onder 'n fleece op de bank filmpjes kijken en cocoonen. En/of overdag een eind gaan wandelen/joggen in 't bos. Naar je ouders gaan voor 'n kerstetentje.
Ouders? Broers of zussen? Vrienden?
Hoi,

lees maar het stukje van een van die viva blogs, daar krijg je ook goede tips. Misschien naar je ouders, of toch even een van je vriendinnen vragen? Die van mij zouden me meteen uitnodigen,maar ik weet niet hoe het bij jou zit.

Denk maar zo, het zijn eigenlijk doodnormale dagen met mensen die te veel eten.

succes,
Is er niemand met wie je kerst kunt/wilt vieren? Buren, vrienden, kennissen, familie?

En anders, ondanks je verdriet, het zelf toch zo gezellig als mogelijk maken. Wat vind je leuk? Lekker eten, een leuke film, internetten, stapel boeken, strandwandeling, wat dan ook...
Peas on earth!
Lekker cocoonen, dankbaar zijn dat je niet aan hoeft te schuiven bij allerlei verplichte "feest"nummers, vreet jezelf het leplazarus aan Kerstkransjes en trakteer jezelf op een lekkere DVD of een goed boek.

Zo ziet voor mij deze avond er ook uit, en morgen overdag ook (en ik vind het heeeerlijk), alleen Tweede Kerstdag ga ik bij m'n moeder eten. Kom op hee, kerst is wat je er zelf van maakt, ik zit hier lekker aan een Irish Coffee te lurken, de katten hebben als traktatie wat slagroom gekregen, ik heb drie kleuren kerstkransjes hier, en morgenochtend mag ik ein-de-lijk m'n kerstcadeautje uitpakken (en jahaa, ik heb voor mezelf een kerstcadeau gekocht ja)
Kortzichtig dat je zo'n antwoord bedenkt Cherry.

Sommige relaties nemen iemand zo in beslag dat andere verbindingen met de wereld verloren zijn gegaan.

Dit kan zowel positief als negatief zijn.

Bijvoorbeeld, alleen oog voor elkaar (tot het fout loopt)

Of vrienden en familie hebben zo vaak gezegd dat het niet goed zit dat ze de verbindingen verbreken.

Vaak zie je dan ook dat ze toch weer bij elkaar komen, omdat ze geen ander (meer) hebben waar ze terecht kunnen.

@Miserable: Zoek oude vrienden of familie op. Leg hen de situatie uit. Vooral zij die hun onvrede over jullie relatie uitspraken zullen je waarschijnlijk met open armen ontvangen.
Geloof me nou maar, ik heb er een studie van gemaakt
ben blij dat ik moet werken met de kerst. want 2 dagen lang op de bankhangen dvd's kijken vind ik dus geen zak aan. En er vroeg hoe het komt dat je verder niemand hebt om kerst mee te vieren??

Omdat deze vaak zelf een vriend/man/kind etc. hebben waar ze het al mee vieren.
quote:Thomba schreef op 24 december 2008 @ 21:09:

Sommige relaties nemen iemand zo in beslag dat andere verbindingen met de wereld verloren zijn gegaan.

Dit kan zowel positief als negatief zijn.

Bijvoorbeeld, alleen oog voor elkaar (tot het fout loopt)

Of vrienden en familie hebben zo vaak gezegd dat het niet goed zit dat ze de verbindingen verbreken.

Vaak zie je dan ook dat ze toch weer bij elkaar komen, omdat ze geen ander (meer) hebben waar ze terecht kunnen.Vind je me nou kortzichtig, of ben je het roerend met me eens??
Klopt hoor, van je vrienden moet je 't in deze tijd van 't jaar niet hebben. Die hebben hun eigen kerstetentjes met eigen familieleden en die hebben 't te druk en geen tijd voor vrienden. Gelukkig heb ik mijn lieve ouders nog en morgenavond eet ik bij hen en overmorgen komen ze van mijn kookkunst genieten.
Als je echt, echt, écht, met je ziel onder je arm loopt kun je altijd nog naar de plaatselijke kerstherberg.

Wie weet wie je tegenkomt. Wie weet hoe gelukkig je je voelt als je je bedenkt dat jouw enige probleem een verbroken liefde is.
Stond er ergens niet een topic over "vrijwilligerswerk tijdens de kerstdagen" of iets in de richting?

Daar werden veel tips gegeven!!
quote:Thomba schreef op 24 december 2008 @ 21:09:

Sommige relaties nemen iemand zo in beslag dat andere verbindingen met de wereld verloren zijn gegaan.Absoluut niet vervelend bedoeld, maar je laat je toch in beslag nemen door een relatie, een relatie neemt jou niet in beslag....
Peas on earth!
Nou, ik vind jouw reactie in ieder geval niet echt tof. Lees mijn vorige topic maar, mijn ex heeft me pas belazerd en ik voel me nou niet echt in de feeststemming. Heb heus wel vrienden, maar net als bovengenoemd, de meesten hebben zelf een gezinnetje en vinden het gezellig om het met het gezin te vieren. Als ik een gezin zou hebben, lijkt me dat ook heerlijk.

En inderdaad, door de relatie is mijn band met vriendinnen ook wat anders geworden....
Nu ff naar Goor kijken....
Het zou toch ook zo kunnen zijn dat TO zat vrienden heeft maar zich bezwaard voelt om op kerstavond nog te bellen?
ik ben voor het eerst sinds jaren met kerst vrij, enne ik moet er ook aan wennen, heb weliswaar een vriend, dus alleen ga ik niet zijn. Maar ik hoef ook niet dagen op de bank te hangen en dvd's te kijken.

Dus ik snap je probleem wel een beetje.

Als je van saunahoudt zou je daar ook een dagje heen kunnen gaan!
quote:Very Cherry schreef op 24 december 2008 @ 21:13:

[...]

Vind je me nou kortzichtig, of ben je het roerend met me eens??k ben het roerend met je eens, maar vind dat je iemand in zo'n situatie misschien iets te hard met de neus op de feiten drukt.
Sorry Very Cherry ik vind dat nu ook geen vraag om vanavond uit te diepen. Hoe is het zover kunnen komen. Komop zeg. Laat ons liever wat andere dingen bedenken. We zijn hier nu toch gezellig met zijn allen..... in onze gezellige cyberkamer. Ondanks alles fijne kerst gewenst aan iedereen. Ikzelf vertrek vrijdag als vrijwilliger met een reisorganisatie voor zieken naar Zwitserland. Vorige week pas gebeld of ze nog iemand konden gebruiken. Nu ben ik wel verplicht om morgen mijn koffer te pakken.
Maargoed, heb je iets aan de door ons genoemde tips?
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 24 december 2008 @ 21:17:

[...]

Absoluut niet vervelend bedoeld, maar je laat je toch in beslag nemen door een relatie, een relatie neemt jou niet in beslag....En toch.......
Ja, ik heb wel iets aan jullie tips en nog meer aan de interactie met jullie. Heb ik toch nog een beetje aanspraak, of klinkt dat nu wel heel erg zielig????
quote:Thomba schreef op 24 december 2008 @ 21:20:

[...]k ben het roerend met je eens, maar vind dat je iemand in zo'n situatie misschien iets te hard met de neus op de feiten drukt.

Okee Ik ben nogal van het soul-searchen (bij mezelf dan), vraag me geregeld af hoe ik in bepaalde situaties beland en wat daarbij mijn eigen aandeel is geweest. Maar dat hoef ik inderdaad niet iedereen met geweld op te dringen

Dus ik sluit me aan bij de chocolade-, dvd-, boekjes- en hapjesbrigade. Waar ik nog graag een goeie borrel aan zou willen toevoegen
quote:2Italy2 schreef op 24 december 2008 @ 21:17:

Stond er ergens niet een topic over "vrijwilligerswerk tijdens de kerstdagen" of iets in de richting?

Daar werden veel tips gegeven!!

Dat ga ik dus doen! Wilde dit jaar niet weer opzitten en pootjes geven, maar iets voor een ander betekenen. En hoewel ik het in de eerste plaats voor anderen doe, moet ik eerlijk gezegd bekennen dat ik het voor mezelf ook heerlijk vind.

Neemt natuurlijk niet weg dat het voor TO anders is. Zij zal zich een andere kerst hebben voorgesteld. Maar ik raad TO aan wat anderen eigenlijk ook hebben gezegd. Filmpjes kijken op de bank. Lekker eten. Wijntje voor jezelf.

Sterkte in ieder geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven