Hoe laat ik dit los/schop onder kont nodig

16-12-2025 16:30 73 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een tijdje heb ik een heel leuke vriend. Alles gaat goed, maar er is natuurlijk een maar, anders zou ik geen topic over openen ;) Hem noem ik in het verhaal Bas.

We hebben een gezamenlijke vriendin, Maartje. Maartje heeft een open relatie. We waren eerst een tijdlang bevriend met z'n allen, zagen elkaar soms 1 op 1, soms met z'n drieën, soms met Maartjes partner erbij of in een grotere groep. In die tijd was Bas vrijgezel en ik had een relatie die al op z'n eind liep, al was dat voor de buitenwereld niet duidelijk.

Bas en Maartje zijn destijds een paar keer met elkaar naar bed geweest. Stiekem vond ik Bas op dat moment al heel leuk en ik vond het pijnlijk om te horen dat ze met elkaar naar bed waren geweest. Ik weet dat het gezien de situatie volledig onterecht is: Niemand heeft grenzen overschreden, Bas was vrijgezel en had geen flauw wat ik voor hem voelde, net zo min als Maartje.

Later zijn Bas en ik alsnog bij elkaar gekomen. Het bleek dat hij mij ook al langer leuk vond, maar zijn mond hield omdat ik een relatie had. Hartstikke netjes natuurlijk.

Maartje is nog steeds onze gezamenlijke vriendin. Waar ik mee zit is dat ik het lastig en ongemakkelijk vind om haar te zien, zeker met mijn vriend erbij. Ik ben me er dan de hele tijd van bewust dat ze intiem zijn geweest. Ik weet dat het logisch is dat we op onze leeftijd bedpartners hebben gehad, en andere bedpartners maken me ook niks uit, maar ik vind het lastig dat deze bedpartner nog zo aanwezig is. (Als ik het zo opschrijf realiseer ik me hoe kinderachtig dit klinkt).

Wat ook niet helpt zijn bepaalde uitspraken van Maartje tegen mij, bijvoorbeeld dat ze pas een normale vriendschap met Bas heeft sinds hij met mij is, omdat hij nu te loyaal is om iets met de spanning te doen die volgens haar altijd tussen hun twee heeft gehangen (met andere woorden, de spanning is er nog maar Bas wil niet vreemd gaan?) Of dat ze moet wennen aan de nieuwe situatie omdat ze vroeger mijn positie had. Ze heeft gevraagd of er nog een triootje in zit.

Mijn vriend heeft sinds wij een relatie hebben wat afstand van haar genomen. Hij ziet haar niet meer 1 op 1, geeft mij totaal geen reden om te denken dat er nog iets speelt tussen hun twee. Heeft zelfs aangegeven dat hij het oke vindt om het contact helemaal te verbreken als ik er moeite mee blijf hebben, maar dat wil ik ook niet. Hoe ga ik hier mee om?
Ik zou daar ook helemaal geen zin in hebben. Lekker op een laag pitje die vriendschap.
blijfgewoonbianca schreef:
16-12-2025 21:37
Misschien maakte ze die opmerkingen juist vanwege de ongemakkelijke sfeer ?
Ik heb mijn best gedaan om niks te laten merken, maar uiteraard zal ze het prima aangevoeld hebben. Maar dat kun je dan toch ook gewoon bespreekbaar maken in plaats van nog wat olie op het vuur te gooien? Ná haar opmerkingen ben ik haar wel meer gaan ontwijken.
Jutter schreef:
16-12-2025 22:37
Het lijkt me dat zij haar kans zo weer pakt zodra ze de kans krijgt. Ze klinkt erg eager en meer met zichzelf bezig dan met hoe dit voor jou is. Ik zou haar op een heel laag pitje zetten. Daar heb je geen goede vriendin aan.
Dat denk ik nu ook weer niet. Ik wilde de OP niet te lang maken maar misschien toch nog even wat voorgeschiedenis:

Toen we nog gewoon allemaal bevriend waren, sloop de ergernis er bij al in. Gingen we bijvoorbeeld ergens wat eten met z'n drieën en Bas kwam naast mij zitten ipv naast haar, dan kwam er een opmerking als "Nou, het is wel duidelijk wie zijn favoriet is". Zij en Bas spraken af en toe 1 op 1 af, zij en ik ook, maar als ik 1 op 1 met Bas afsprak dan voelde ze zich buitengesloten. In die tijd hebben Bas en Maartje ook plannen gemaakt voor een actieve vakantie samen (op dat moment was hun vriendschap overigens nog platonisch, de periode dat ze seks hadden heeft slechts een maandje geduurd en toen zijn ze drie keer ofzo met elkaar het bed in gedoken). Ze hebben mij toen ook mee op vakantie gevraagd, maar ik had daar geen zin in. Ik zag al voor me wat er zou gebeuren als Bas tijdens die vakantie vijf minuten te lang met mij zou praten.

De avond dat mijn destijds relatie met een flinke ruzie op de klippen liep, ging ik even bij Bas langs. Om de simpele reden dat ik wat afleiding wilde en hij op fietsafstand woont. Omdat ik zin had om even dom te gamen en een biertje te drinken. Toen Maartje daar lucht van kreeg, sprong ze om 23 uur nog in de auto om ook te komen en ging pontificaal tussen ons in zitten klagen dat ze een kutdag had gehad en hoe ze zich buitengesloten voelde door ons. In die periode had ik al niet meer zo veel zin om nog bevriend te blijven, in ieder geval niet met z'n drieën.

Fast forward, Bas en ik kregen een relatie en kort daarna ging hij samen met Maartje op die vakantie. Hij heeft wel aangegeven dat als ik het niet zag zitten, hij alles zou annuleren. Dat leek me onredelijk want de plannen waren al gemaakt voordat wij een relatie kregen. Ze zouden 12 dagen weg blijven en moesten van punt A naar B. Uiteindelijk waren ze na ruim een week weer terug; Bas heeft Maartje voortgedreven om zo snel mogelijk bij punt B te komen en heeft de terugvlucht omgeboekt, alles om weer zo snel mogelijk terug naar mij te kunnen :love: Daarna heeft hij Maartje nooit meer 1 op 1 gezien, zelfs geen app contact.

Vervolgens hebben we een week een leuke tijd gehad en hebben we ook Maartje samen met haar partner gezien. Daarna ging Bas weer op vakantie, die al eerder gepland was.

Toen Bas op vakantie was begonnen de opmerkingen van Maartje. We zagen elkaar gewoon zoals voorheen, maar tijdens zo'n afspraak kwam er dan vaak een opmerking zoals in de OP beschreven.

Toen Bas weer terug was van vakantie, hebben we elkaar weer met z'n drieën gezien en een paar dagen later ging Maartje met haar partner op vakantie. Toen ze weer terug was, zagen we elkaar daar waar we elkaar iedere week zien, in dat grotere gezelschap. Maartje klaagde toen dat ze ons niet meer vaak zag sinds Bas en ik een relatie hebben. Dat vond ik onredelijk: Op dat moment waren we drie maanden samen, waarvan Bas in totaal ruim een maand weg was geweest, waarvan een week met haar. Maartje zelf was ook drie weken op vakantie was geweest. Er was dus simpelweg niet zoveel tijd om elkaar te zien en tussen de vakanties door hebben we elkaar gewoon gezien. Wel voelde ik me toen erg ongemakkelijk als we haar zagen, vanwege de opmerkingen die ze maakte toen Bas op vakantie was.

De climax kwam iets later, daar in dat grotere gezelschap, toen Maartje ons straal negeerde. Klein detail: één dag eerder was er nog appcontact geweest in de whatsappgroep die we met z'n drieën hebben. Toen ik op gegeven moment naast Maartje stond, snauwde ze me toe: Is er wat ofzo? Waarop ik aangaf dat zij degene was die ons negeerde. Daarop volgende publiekelijk een tirade van haar, dat we haar negeren sinds wij een relatie hebben. Daarna is dus een gesprek geweest met ons drieën, dat het haar opmerkingen waren die mij ongemakkelijk deden voelen en dat daardoor afstand is gekomen. Ze verontschuldigde zich, zei dat het allemaal grapjes waren en dat ze het niet zo bedoelde. Daarna was het contact weer min of meer normaal.

Ik geloof overigens niet helemaal dat het allemaal voor de grap was. Als ik terug kijk, waren er genoeg signalen dat zij Bas wel zag zitten. Het zal ook niet voor niks zijn dat ze aan haar relatie ging werken toen Bas en ik iets kregen, terwijl die al een half jaar niet zo lekker liep.

Als ik het zo opschrijf is het voor mij duidelijk; ik hoef niet per se contact met Maartje. Dat hoefde voor mij al niet meer vóórdat ik iets met Bas kreeg. Bas is al iets langer met haar bevriend en zij was er ook toen hij uit een moeilijke periode kwam. Ik wil niet de oorzaak zijn van het einde van een vriendschap, maar ik weet ook niet hoe ik hiermee om moet gaan. Als we met z'n drieën zijn voel ik ongemak, maar ik zou het ook niet leuk vinden als zij 1 op 1 afspreken. Daarom zoek ik een manier om hiermee om te gaan.
Overthinker schreef:
17-12-2025 09:58
Als we met z'n drieën zijn voel ik ongemak, maar ik zou het ook niet leuk vinden als zij 1 op 1 afspreken. Daarom zoek ik een manier om hiermee om te gaan.

Volgens mij denk jij teveel, want in de praktijk heeft de situatie zichzelf al opgelost aangezien hij haar allang niet meer 1 op 1 ziet.
Ze mag wel een lossere vorm van doe en laten hebben. Maar ze mag wel rekening houden met jou. Het is niet fijn om dat soort opmerkingen te maken of dat soort gedrag te vertonen als iemand een monogame relatie heeft. Ze klinkt ook een beetje jaloers. Ik zou samen afstand nemen om verder gedoe te vermijden.
Lalaloepsie schreef:
17-12-2025 10:05
Volgens mij denk jij teveel, want in de praktijk heeft de situatie zichzelf al opgelost aangezien hij haar allang niet meer 1 op 1 ziet.
Klopt. Maar ik zoek een manier om hiermee om te gaan zodat zij wel bevriend kunnen blijven. Dat mijn vriend haar nu niet meer ziet komt door mij
Overthinker schreef:
17-12-2025 09:58
De avond dat mijn destijds relatie met een flinke ruzie op de klippen liep, ging ik even bij Bas langs. Om de simpele reden dat ik wat afleiding wilde en hij op fietsafstand woont. Omdat ik zin had om even dom te gamen en een biertje te drinken. Toen Maartje daar lucht van kreeg, sprong ze om 23 uur nog in de auto om ook te komen en ging pontificaal tussen ons in zitten klagen dat ze een kutdag had gehad en hoe ze zich buitengesloten voelde door ons. In die periode had ik al niet meer zo veel zin om nog bevriend te blijven, in ieder geval niet met z'n drieën.
.
Overthinker schreef:
17-12-2025 10:30
Klopt. Maar ik zoek een manier om hiermee om te gaan zodat zij wel bevriend kunnen blijven. Dat mijn vriend haar nu niet meer ziet komt door mij

En terecht. Als ik jouw vriend zou zijn zou ik ook geen zin meer hebben in een voormalig fwb die zichzelf op de zitbank letterlijk tussen mij en mijn partner in wringt. Kom nou, jullie relatie hoort om jullie 2 te draaien, niet om haar, dus neem afstand van haar gedoe.
Overthinker schreef:
17-12-2025 10:30

Het is niet verkeerd om voor je eigen geluk te kiezen. Je hebt zorgvuldig naar de situatie gekeken, met je vriend en anderen erover gesproken, en de conclusie is duidelijk: jullie zijn beter af met Maartje uit jullie leven. Dat mag best even rot voelen, maar het is belangrijk om dat gevoel uit te kunnen houden zodat het kan slijten. Met je onzekerheid en alles steeds weer te willen omdraaien zodat je dat gevoel niet hoeft te hebben, maak je echt meer kapot dan goed.

Mensen veranderen, levens veranderen, en daar hoort bij dat sommige mensen teleurgesteld zijn, terwijl anderen juist veel gelukkiger zijn dan eerst. In deze situatie zijn jij en je vriend er veel gelukkiger op geworden, jullie zijn blij dat jullie samen zijn. Dat gaat ten koste van een klein beetje geluk bij Maartje, maar zij heeft nog een heel leven buiten jullie, dus de impact is ook weer niet zo groot.
Lalaloepsie schreef:
17-12-2025 10:34
.

En terecht. Als ik jouw vriend zou zijn zou ik ook geen zin meer hebben in een voormalig fwb die zichzelf op de zitbank letterlijk tussen mij en mijn partner in wringt. Kom nou, jullie relatie hoort om jullie 2 te draaien, niet om haar, dus neem afstand van haar gedoe.
Dat was toen we nog met zn drieën gewoon bevriend waren.

Sinds we een relatie hebben, zijn er enerzijds de suggestieve opmerkingen alleen tegen mij; dat er seksuele spanning is, dat ze nog wel eens denkt aan hun avontuurtjes, dat soort dingen.

Met mijn vriend erbij of in groter gezelschap beperkt het zich tot opmerkingen als dat het duidelijk is dat zij nu op de tweede plaats komt, klagen dat zij geen handkus krijgt en ik wel, enz.
Overthinker schreef:
17-12-2025 10:42
Dat was toen we nog met zn drieën gewoon bevriend waren.

Sinds we een relatie hebben, zijn er enerzijds de suggestieve opmerkingen alleen tegen mij; dat er seksuele spanning is, dat ze nog wel eens denkt aan hun avontuurtjes, dat soort dingen.

Met mijn vriend erbij of in groter gezelschap beperkt het zich tot opmerkingen als dat het duidelijk is dat zij nu op de tweede plaats komt, klagen dat zij geen handkus krijgt en ik wel, enz.

Het lijkt erop dat ze iedereens nummer 1 wil zijn, het altijd overal om haar moet draaien, het egocentrische druipt ervan af. Ze is niet zijn levenspartner, dus logisch dat zij geen plaats in zijn liefdesleven heeft. In ieder geval: als je veel overbodig drama in jouw relatie wilt moeten jullie vooral met haar blijven omgaan. Wil je rust kun je het contact met haar minimaliseren tot het grotere groepsverband. Kies maar waar jij je het prettigst bij voelt.
stokbootje schreef:
17-12-2025 10:39
Het is niet verkeerd om voor je eigen geluk te kiezen. Je hebt zorgvuldig naar de situatie gekeken, met je vriend en anderen erover gesproken, en de conclusie is duidelijk: jullie zijn beter af met Maartje uit jullie leven. Dat mag best even rot voelen, maar het is belangrijk om dat gevoel uit te kunnen houden zodat het kan slijten. Met je onzekerheid en alles steeds weer te willen omdraaien zodat je dat gevoel niet hoeft te hebben, maak je echt meer kapot dan goed.

Mensen veranderen, levens veranderen, en daar hoort bij dat sommige mensen teleurgesteld zijn, terwijl anderen juist veel gelukkiger zijn dan eerst. In deze situatie zijn jij en je vriend er veel gelukkiger op geworden, jullie zijn blij dat jullie samen zijn. Dat gaat ten koste van een klein beetje geluk bij Maartje, maar zij heeft nog een heel leven buiten jullie, dus de impact is ook weer niet zo groot.
Ja, hier heb je ook gelijk in. Ik voel me in ieder geval veel beter bij zo min mogelijk contact. Als ik weet dat we haar gaan zien, ben ik al lichtjes gespannen: Het is nooit de vraag óf er weer een opmerking komt, maar in welke mate en dat is afhankelijk van het precieze gezelschap. Alleen als haar eigen partner erbij is, maakt ze geen opmerkingen. Haar helemaal ontlopen kan niet, maar misschien is het een goed voornemen om voortaan meteen te reageren als ze weer eens een opmerking plaatst. Dat deed ik nooit omdat ik a. vaak overrompeld ben door haar opmerkingen en b. haar niet te kakken wil zetten in gezelschap, maar misschien is het wel eens nodig.

Wat vriend betreft is dat natuurlijk een volwassen man die zijn eigen keuzes kan maken. Hij heeft bovendien al vaak aangegeven dat onze relatie zijn prioriteit is en als dat betekent dat we Maartje achter ons moeten laten, dat voor hem een no brainer is. Toch voelt het voor mij niet oke om de oorzaak te zijn van een verbroken vriendschap, daar zit ik nog wel mee. Maartje noemt ons haar beste vrienden, dus ik vind het lullig voor haar. Zelf heb ik haar trouwens nooit als beste vriendin gezien.
Overthinker schreef:
17-12-2025 12:32
Ik voel me in ieder geval veel beter bij zo min mogelijk contact. [..] Wat vriend betreft is dat natuurlijk een volwassen man die zijn eigen keuzes kan maken. Hij heeft bovendien al vaak aangegeven dat onze relatie zijn prioriteit is en als dat betekent dat we Maartje achter ons moeten laten, dat voor hem een no brainer is. Toch voelt het voor mij niet oke om de oorzaak te zijn van een verbroken vriendschap, daar zit ik nog wel mee.

Jij maakt de situatie in je hoofd zwaarder/erger dan het is. Bas heeft gewoon zijn keuze gemaakt; of haar nummer 2 blijven of iemands nummer 1 worden. Natuurlijk is die keuze voor hem een no brainer. Ga er verder maar vanuit dat zij dankzij haar open relatie gauw genoeg weer een nieuwe nummer 2 (ipv Bas) heeft om haar aandacht aan te besteden. Besteed zelf geen aandacht meer aan haar opmerkingen, het nieuwtje van Bas' zijn vaste relatie gaat er voor haar vanzelf vanaf. Laat de tijd zijn werk doen. Ik wens je alle geluk met Bas, want hij klinkt als een verstandige aimabele man.
Lalaloepsie schreef:
17-12-2025 13:19
Jij maakt de situatie in je hoofd zwaarder/erger dan het is. Bas heeft gewoon zijn keuze gemaakt; of haar nummer 2 blijven of iemands nummer 1 worden. Natuurlijk is die keuze voor hem een no brainer.
Hiermee stip je denk ik precies mijn angst aan.
Wat als Maartje destijds wél bij haar partner was weg gegaan? Ze speelde immers met het idee. Is Bas alleen bij mij omdat Maartje niet weg wilde bij haar vriend? Ben ik zijn tweede keuze? Wat als Maartje alsnog weg gaat bij haar partner?
Volgens Bas is dat allemaal niet aan de orde. Volgens hem had hij plat gezegd gewoon zin in seks en was zij op dat moment beschikbaar. Hij is degene geweest die het ook weer heeft afgekapt. Van aantrekkingskracht aan zijn kant was geen sprake (wat ik niet echt geloof want waarom zou je het bed induiken met iemand die je niet aantrekkelijk vindt).

De opmerkingen die Maartje maakt, bevestigen min of meer datgene waar ik bang voor ben.

Ja ik weet het, ik heb mijn nickname zorgvuldig gekozen
Mosterd
canis-felis wijzigde dit bericht op 17-12-2025 15:04
97.90% gewijzigd
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Ja, je maakt het jezelf moeilijk met je angst. Verder geef je zelf het antwoord al; Bas had zin in seks en zij was beschikbaar voor seks. Hij heeft geen 1 op 1 contact meer met haar en heeft er geen probleem mee om haar helemaal achter jullie te laten, dus jouw angst komt ongegrond op me over. Hij is bij jou omdat hij jou al langer leuk vind zeg je zelf in je OP. Denk dat je daar vanuit mag gaan en op vertrouwen.
Overthinker schreef:
17-12-2025 14:25
Hiermee stip je denk ik precies mijn angst aan.
Wat als Maartje destijds wél bij haar partner was weg gegaan? Ze speelde immers met het idee. Is Bas alleen bij mij omdat Maartje niet weg wilde bij haar vriend? Ben ik zijn tweede keuze? Wat als Maartje alsnog weg gaat bij haar partner?
Volgens Bas is dat allemaal niet aan de orde. Volgens hem had hij plat gezegd gewoon zin in seks en was zij op dat moment beschikbaar. Hij is degene geweest die het ook weer heeft afgekapt. Van aantrekkingskracht aan zijn kant was geen sprake (wat ik niet echt geloof want waarom zou je het bed induiken met iemand die je niet aantrekkelijk vindt).

De opmerkingen die Maartje maakt, bevestigen min of meer datgene waar ik bang voor ben.

Ja ik weet het, ik heb mijn nickname zorgvuldig gekozen

Vertrouw erop dat wat Bas je vertelt de waarheid is.
Wat maakt dat je dat niet lukt?
Lampje25 schreef:
17-12-2025 08:42
Ik ben het niet zo eens met het negatieve oordeel over de vriendin wat ik hier lees. Als iemand een lossere seksuele of relationele moraal heeft dan de gemiddelde monogame heterosekuele relaties, wat zo maar zou kunnen met een open relatie, dan zijn dat soort opmerkingen niet per se gemeen of onaardig. Kan ook gewoon eerlijk zijn.
Sowieso is wantrouwend in het leven staan zonde van dat ene leven dat je hebt.
Ik zou het gewoon op zn beloop laten, TO. Niet te veel over nadenken, genieten van je leuke vriend en je fijne relatie.
Ja, en bij dergelijke opmerkingen kun je zeggen dat je geen behoefte hebt aan dat soort gesprekken
Overthinker schreef:
17-12-2025 12:32
Toch voelt het voor mij niet oke om de oorzaak te zijn van een verbroken vriendschap, daar zit ik nog wel mee.
Niet jij maar zijzelf; hoe ze zich gedraagt, is de oorzaak van de verbroken vriendschap
Liz23liz5 schreef:
17-12-2025 16:24
Niet jij maar zijzelf; hoe ze zich gedraagt, is de oorzaak van de verbroken vriendschap
Precies dat. De oorzaak is het gedrag van de vriendin.
Je bent zelf je relatie aan het saboteren, als ik eerlijk ben.

Er is een lastige situatie, die heeft zichzelf opgelost omdat je vriend daar al voor gezorgd heeft uit liefde voor zijn relatie. En jij blijft maar porren in de etter en jezelf allerlei scenarios en slechte gedachten over je vriend in je hoofd halen. En je lijkt er niet eens mee te willen stoppen, want in plaats van adviezen hier aan te willen nemen, lijk je ze vooral te willen tegenspreken of met meer voorbeelden te willen komen.

Vraag jezelf eens eerlijk af: ben je op zoek naar een way out van je relatie? Zo niet, ga dan eerlijk aan de slag aan dat deel van jezelf. En blijf niet de schuld van jouw gevoelens van twijfel op anderen schuiven.
stokbootje schreef:
18-12-2025 08:25
Je bent zelf je relatie aan het saboteren, als ik eerlijk ben.

Er is een lastige situatie, die heeft zichzelf opgelost omdat je vriend daar al voor gezorgd heeft uit liefde voor zijn relatie. En jij blijft maar porren in de etter en jezelf allerlei scenarios en slechte gedachten over je vriend in je hoofd halen. En je lijkt er niet eens mee te willen stoppen, want in plaats van adviezen hier aan te willen nemen, lijk je ze vooral te willen tegenspreken of met meer voorbeelden te willen komen.

Vraag jezelf eens eerlijk af: ben je op zoek naar een way out van je relatie? Zo niet, ga dan eerlijk aan de slag aan dat deel van jezelf. En blijf niet de schuld van jouw gevoelens van twijfel op anderen schuiven.
.
Helemaal eens. Echt, let it go.
En vertrouw eens op je vriend, dat verdient hij neem ik aan als je partner. Het komt me voor als dat hij net als jij afgeknapt is op het gedrag van Maartje. En ALS hij het al aantrekkelijk zou vinden, dan kun je je afvragen of dit de man is met wie je samen wilt zijn. Zijn daden laten volgens mij vooral zien dat hij jullie relatie te belangrijk vindt om te laten beïnvloeden door een schijnbaar jaloerse vriendin. Vind jij dat ook?
Jullie hebben helemaal gelijk.

Afgelopen weekend waren we op pad met Maartje en haar partner. Ik zie daar dan gigantisch tegenop en doe alsof ik een leuke avond heb. Verder lijkt iedereen echt een leuke avond te hebben. Ik wil dan niet de partpooper zijn waardoor dit soort avondjes er niet meer zijn en ik vind dat ik een keer in de zoveel tijd dit soort avondjes gewoon moet accepteren.

Maar het is oke om geen zin te hebben om met zijn voormalige FWB op pad te gaan.
Het is oke om geen zin te hebben in Maartje na haar opmerkingen.
Ik vind het niet gek dat je je niet prettig voelt bij die opmerkingen van Maartje. Het is natuurlijk wél een heel goed teken dat je vriend loyaal aan jou is en jou centraal stelt, daar mag je echt op vertrouwen. Maar ik vraag me vooral af: wat is er eigenlijk zo leuk aan een vriendschap met Maartje? Het klinkt nu alsof je je een beetje verplicht voelt om de vriendschap in stand te houden om niet tussen Bas en Maartje in te gaan zitten.
Je blijft maar doen alsof jij de vriendschap tussen Bas en Maartje verpest, terwijl hij zelf er geen probleem mee heeft om die dame voorgoed vaarwel te zeggen. Heb jij dat vaker dat jij in je hoofd problemen maakt waar praktisch geen problemen zijn?
Maar als dit allemaal zo lastig voor je is, waarom blijf je dan nog afspreken? Ze is dus blijkbaar niet jouw beste vriendin en je vriend kan haar ook prima missen, zegt ie. Zet het contact lekker op een laag pitje en klaar ben je!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven