Hoe maak ik duidelijk dat ik niks wil?

01-06-2010 13:23 36 berichten
Zit ik nog heftig na te snikken over het verlies van mijn relatie zo'n twee weken geleden, krijg ik ineens na twee oppervlakkige hyvesberichtjes met een oude bekende (die al 2 jaar in mijn lijst staat) ineens een bos rozen thuisgestuurd. Met een alleszeggend kaartje erbij, inclusief xjes

Ontzettend lief, maar bot gezegd: daar zit ik echt niet op te wachten. Niet alleen nu niet, door mijn verdriet, maar ook in de toekomst niet. En ik snap er niks van, want a) hij weet niet dat het "uit" is en b) ik heb hier totaal geen aanleiding voor gegeven.

Hoe kap ik dit af zonder op zijn hart te trappen? En moet ik überhaupt nog wel een keer afspreken? Ik sta behoorlijk te springen om sociale contacten, maar als over die oppervlakkige berichtes al misverstanden over ontstaan, wat dan als het wèl gewoon gezellig wordt?
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch niet zo moeilijk??

Duidelijk maken ( met een bericht bijv of mailtje) dat je niet geïnteresseerd bent in hem op die manier.

Helaas pindakaas voor hem.
Daar is toch niks bots aan? Bedankt hem voor de rozen, en vertel eerlijk dat je niet geïnteresseerd bent in een relatie hem.

Wanneer je iemand niet wilt kwetsen kun je maar het beste duidelijk zijn (op een beleefde manier weliswaar).
Gewoon hard en duidelijk zijn, anders blijft hij hopen en proberen:)
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden zeggen ze, dus je kunt beter duidelijk zijn. Mailtje sturen: bedankt voor de bloemen, maar je bent m'n type niet.

(zo leuk dat advies geven aan anderen, wat ik zelf ik de praktijk ook niet durf, maar oke )
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:Iris27 schreef op 01 juni 2010 @ 14:05:

(zo leuk dat advies geven aan anderen, wat ik zelf ik de praktijk ook niet durf, maar oke )

Maar Amy, je bent hem toch niets verplicht? Snap je gevoel een heel klein beetje maar zou inderdaad gewoon eerlijk zijn. Hem erg bedankt voor die blüme maar op dit moment met andere dingen bezig bent en dus niet met hem. Niks geks aan.
En oh ja, ik zou het opvatten als compliment...niks meer en minder
Ik zou niet met hem afspreken in ieder geval. Als hij als xx'jes op een kaartje schrijft, dan kun je er donder op zeggen dat 'ie meer dan alleen 'gewoon' wil. Fijn dat je mooie blommen in huis hebt (en rot van je relatie), maar voor méér zou ik idd. bedanken. Gevalletje "bedaaant voor die bloeme" dus!
Bedankt voor jullie reacties. Ik was inderdaad van plan om hem iets te mailen in de trant van "bedankt maar sorry, geen interesse". Maar dan wat netter verpakt natuurlijk. Ben er nog niet over uit maar wil wel vandaag reageren zodat er vandaag meteen duidelijkheid is. Maar poeh, da's best moeilijk..
Mja uit ervaring sprekend kun je het beter duidelijk brengen hoor. Ik heb nu ook iemand die duidelijk interesse toont, maar ondanks dat ik hem heel gezellig vind, is hij gewoon mijn type niet. Maar ik wel met hem mailen en duidelijk (dacht ik dan) kenbaar gemaakt dat ik niet open sta voor een relatie (gedoe met ex, druk, weet ik veel wat voor een verzachtende omstandigheden).

Gevolg is dat hij nu het motto heeft: geef nooit op! En mij dus stug blijft mailen en contacten. (Tja, ze moet toch ooit eens over die ex heen zijn/ het rustiger hebben/ etc?)

Dus ik had beter kunnen zeggen: je bent mijn type niet. Dan had ie misschien al die moeite niet gedaan. Voel ik me wel een beetje lullig over....
quote:Iris27 schreef op 01 juni 2010 @ 15:12:

Gevolg is dat hij nu het motto heeft: geef nooit op! En mij dus stug blijft mailen en contacten. (Tja, ze moet toch ooit eens over die ex heen zijn/ het rustiger hebben/ etc?)

Dus ik had beter kunnen zeggen: je bent mijn type niet. Dan had ie misschien al die moeite niet gedaan. Voel ik me wel een beetje lullig over....
quote:Iris27 schreef op 01 juni 2010 @ 15:12:

Maar ik wel met hem mailen en duidelijk (dacht ik dan) kenbaar gemaakt dat ik niet open sta voor een relatie (gedoe met ex, druk, weet ik veel wat voor een verzachtende omstandigheden).

Als je al die verzachtende omstandigheden ook genoemd heb als 'reden', dan vind ik dat nog wel loisch ook. Dat lijken hem allemaal factoren die oplosbar zijn!

Duidelijk is 'ik wil je niet'. Een verzachtend sausje erbij levert een 'het spijt me, we hebben erg leuk contact en dat wil ik graag zo houden. Ik ben niet op een andere manier in je geïnteresseerd'.

quote:Gevolg is dat hij nu het motto heeft: geef nooit op! En mij dus stug blijft mailen en contacten. (Tja, ze moet toch ooit eens over die ex heen zijn/ het rustiger hebben/ etc?)

Dus ik had beter kunnen zeggen: je bent mijn type niet. Dan had ie misschien al die moeite niet gedaan. Voel ik me wel een beetje lullig over....Pcies
quote:amy007 schreef op 01 juni 2010 @ 15:04:

Bedankt voor jullie reacties. Ik was inderdaad van plan om hem iets te mailen in de trant van "bedankt maar sorry, geen interesse". Maar dan wat netter verpakt natuurlijk. Ben er nog niet over uit maar wil wel vandaag reageren zodat er vandaag meteen duidelijkheid is. Maar poeh, da's best moeilijk..

zorg vooral dat je duidelijk bent! Anders is het pas echt rot voor hem, als hij valse hoop krijgt.

'Ik vind het heel aardig van je, maar ik heb geen gevoelens voor jou.'
Het is zoals het is
Theoretisch heb je helemaal gelijk! Maar ja, in de praktijk denk ik: 'ach ik pak het mooi in, verwoord het wat zachter, want het is anders ook zo lullig, voelt hij zich gekwetst en dat wil ik niet.'

Maar denk toch dat duidelijke taal beter werkt... Vandaar mijn oh zo goede advies aan TO haha
Iris27, ik moet het even kwijt...jij bent grappig
Hm, ja straks is het een doorzetter. Zo goed ken ik hem ook niet. En dat mag op zich wel zo blijven dan. Dan maar geen sociaal contact erbij. Ik moet niet zo bang zijn om te vereenzamen

Mailtje is zo goed als af. Ik heb in een paar regels opgeschreven dat ik het leuk vond om die bloemen te krijgen maar er ook van schrok omdat ik zelf geen bijbedoelingen heb. Ik wilde gewoon afspreken om bij te praten en meer niet.

En omdat het toch iemand is die ik weinig spreek heb ik erbij verzonnen dat ik iemand heb leren kennen met wie het goed klikt dus dat ik niet opensta voor meer

ja ik weet het, ik loop te liegen, maar ik ben bang dat ie straks alsnog gaat proberen om mijn hart te winnen ofzo.
Succes! Hopelijk is het niet zo'n zielepiet vohouder als ik ooit achter me aan had zitten. Die wist werkelijk àlles zo om te buigen voor zichzelf. "Ik WIL niks met je!" "Ja, dat zeg je nou wel, maar ik zie aan je ogen dat je dat niet meent!" Zucht, kansloos. Maar hopelijk laat deze knul hierna los.
quote:Iris27 schreef op 01 juni 2010 @ 15:30:

Theoretisch heb je helemaal gelijk! Maar ja, in de praktijk denk ik: 'ach ik pak het mooi in, verwoord het wat zachter, want het is anders ook zo lullig, voelt hij zich gekwetst en dat wil ik niet.'

Maar denk toch dat duidelijke taal beter werkt... Vandaar mijn oh zo goede advies aan TO haha

Ik heb iemand ook wellis zo "onbewust" aan het lijntje gehouden.

Gevolg:

De laatste keer dat ik hem tegenkwam (en allang met mijn man nu was) en ik vrolijk zei.

Ik deze reactie kreeg .

Voel me nu best wel lullig daarover, maarja hoeveel small signals heb je nodig om te weten SHE'S JUST NOT THAT INTO YOU.
quote:Kleintjecool schreef op 01 juni 2010 @ 15:34:

Iris27, ik moet het even kwijt...jij bent grappig

Dankje!

Klinkt ook wel komisch, maar ik vind het niet zo leuk hoor....
quote:avianflu schreef op 01 juni 2010 @ 15:43:

[...]

Ik heb iemand ook wellis zo "onbewust" aan het lijntje gehouden.

Gevolg:

De laatste keer dat ik hem tegenkwam (en allang met mijn man nu was) en ik vrolijk zei.

Ik deze reactie kreeg .

Voel me nu best wel lullig daarover, maarja hoeveel small signals heb je nodig om te weten SHE'S JUST NOT THAT INTO YOU.

Oh dat is wel een jammerreactie ja. Pfffft, teer zieltje.

Maar ik denk dus dat mannen dus gewoon echt niet goed zijn in het oppakken van die small signals.

Aan de andere kant, misschien zie ik ook wel allemaal 'signals' bij mijn nieuwe object of affection die er helemaal niet zijn! Zou kunnen. Alleen haak ik op een gegeven moment dus wel af geen input van zijn kant komt, en dat heeft mijn aanbidder dus duidelijk niet.
quote:amy007 schreef op 01 juni 2010 @ 15:34:

Hm, ja straks is het een doorzetter. Zo goed ken ik hem ook niet. En dat mag op zich wel zo blijven dan. Dan maar geen sociaal contact erbij. Ik moet niet zo bang zijn om te vereenzamen

Mailtje is zo goed als af. Ik heb in een paar regels opgeschreven dat ik het leuk vond om die bloemen te krijgen maar er ook van schrok omdat ik zelf geen bijbedoelingen heb. Ik wilde gewoon afspreken om bij te praten en meer niet.

En omdat het toch iemand is die ik weinig spreek heb ik erbij verzonnen dat ik iemand heb leren kennen met wie het goed klikt dus dat ik niet opensta voor meer

ja ik weet het, ik loop te liegen, maar ik ben bang dat ie straks alsnog gaat proberen om mijn hart te winnen ofzo.Maar gaat hij dan alsnog niet blijven rondhangen tot het over is met de nieuwe liefde? Dat hij toch een kansje maakt....
Ben bang dat Iris27 gelijk heeft TO.

Het is denk ik niet duidelijk genoeg voor: A man on a mission
Hij denkt: de aanhouder wint.
Als je zeker wilt weten dat 'ie afhaakt, kun je altijd nog zeggen dat je meer op vrouwen valt. ;D
Enne Amy, als je bang bent te vereenzamen, en toevallig uit Amsterdam of omgeving komt, kijk dan eens hier: Leuke meiden in Amsterdam gezocht ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven