Hoe moet ik deze vrouw inschatten?

22-02-2022 20:34 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

sinds kort ben ik weer single en installeerde ik Happn. Ik kwam daar een leuke dame tegen met wie ik nu 2 afspraakjes heb gehad. Dat was erg gezellig en ik vond haar ook best aantrekkelijk, maar de vonk voelde ik nog niet. Ik dacht, ik moet eerlijk tegen haar zijn daarover dus heb haar gezegd dat ik heb genoten van onze dates maar dat ik niet zeker weet of er een romantische klik is. Ze appte terug dat zij er ongeveer hetzelfde in stond, dat de romantische klik er nog niet is. Maar dat ze het te leuk vond en zonde om niet nog eens af te spreken, zonder druk erop. Ik twijfel nu wat ik hierop zal antwoorden. Aan de ene kant zou ik het een kans kunnen geven. Maar aan de andere kant ben ik ook bang dat ze wellicht meer verwacht. Ik weet alleen niet of dat echt zo is. Ik vind het nu wat ver gaan om te vragen of ze dan gewoon vriendschappelijk af wil spreken, of dat ze bv hoopt dat romantiek nog ontstaat. Wat is jullie inschatting?
wat wil jij?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Spreek gewoon nog eens af en kijk hoe je er daarna in staat. Je hoeft toch niet nu al een definitieve beslissing te nemen?
Waarom er een raadspelletje van maken over wat zij wel of niet wil?

Als je wil afspreken dan doe je dat.
Als je het hierbij wil laten dan spreek je niet af.
Waarom zou je je laten leiden door aannames die jij doet over haar gevoelens? Misschien verwacht ze meer, maar misschien ook niet. Je weet het gewoon niet. Je kunt beter af gaan op wat jij zelf wil dan wat je denkt dat een ander wellicht zou willen.
Ik denk dat zij wil kijken of het nog wat kan worden. Als dat voor jou echt is uitgesloten, dan zou ik dat iets duidelijker aangeven. Zoals jij het hier schrijft 'de vonk voelde ik nog niet','ik niet zeker weet of er een romantische klik is', kan het lijken alsof je het nog niet weet, maar misschien wel openstaat om te kijken of de klik toch nog komt.
Als je zeker weet dat hij niet komt, heb je het misschien wat te voorzichtig geformuleerd. Was het bedoeld als een afwijzing dan?
Veel romantische kliks moeten groeien, maar als jij dat niet wil bekijken, staat het je vrij om het contact te verbreken.
Ik vind het wel netjes van je dat je haar dat laat weten :)
Op basis waarvan twijfel jij dat zij meer verwacht? Had je verwacht of gehoopt dat zij het n.a.v. jouw bericht wat directer zou afkappen? Jij mag ook zelf degene zijn die dat doet, als jij dat zo voelt.
Zoals je zegt, geef het een kans.
Niet allemaal van te voren gaan analyseren.
Gewoon afspreken en dan zie het vanzelf wel.
En ook al is er dan nog geen romantische klik, dan kun je toch alsnog een gezellige avond hebben gehad?
Je kunt haar appen dat je uitsluitend op zoek bent naar een vriendin en geen interesse hebt in andere mensen.
Jullie hebben nu beide gezegd elkaar leuk gezelschap te vinden maar (nog) geen romantische klik te voelen. Kan je het niet gewoon daarbij laten en verder afspreken met iemand die je leuk gezelschap vindt? Zonder nu al te beslissen wat het niet of wel mag/moet worden? De tijd zal wel raad geven.
Kriebels zijn na 2 afspraakjes nog niet nodig.
anoniem_698a1dcf6b430 wijzigde dit bericht op 23-02-2022 07:39
0.29% gewijzigd
Attraverso schreef:
22-02-2022 21:51
Jullie hebben nu beide gezegd elkaar leuk gezelschap te vinden maar (nog) geen romantische klik te voelen. Kan je het niet gewoon daarbij laten en verder afspreken met iemand die je leuk gezelschap vindt? Zonder nu al te beslissen wat het niet of wel mag/moet worden? De rijd zal wel raad geven.
Kriebels zijn na 2 afspraakjes nog niet nodig.
Ik heb dat altijd al op de eerste date of niet, raar maar waar. Ik heb het toch nog meerdere keren een kans gegeven maar nooit is die kriebel gekomen maar dat ben ik. Maar mensen verschillen. ;)

TO waarom spreek je niet nog een keer af? Wat heb je te verliezen?
Yolo666 schreef:
22-02-2022 21:55
Ik heb dat altijd al op de eerste date of niet, raar maar waar. Ik heb het toch nog meerdere keren een kans gegeven maar nooit is die kriebel gekomen maar dat ben ik. Maar mensen verschillen. ;)

Dat dacht ik ook altijd, maar toch meegemaakt dat het later kwam toen de druk er vanaf was.

Maar verder jouw keuze wat jij wil.
Hoe is je relatie verleden van afgelopen tijd? Je schrijft dat je net single bent. Soms heeft het wat tijd nodig om die klik weer bij iemand te voelen.
Het is maar een date hoor... dramaqueen
Lorem Ipsum
Yolo666 schreef:
Ik heb dat altijd al op de eerste date of niet, raar maar waar.
Ik denk dat dat ik meer dan 9 vd 10 gevallen zo is.

Dus to: even in de lijst van matches duiken en een ander de kans geven lijkt mij veel effectiever.
Je weet niet wat zij verwacht, dat is allemaal invulling en aannames.

De enige relevante vraag is: wil jij nog met haar afspraken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Yolo666 schreef:
Ik heb dat altijd al op de eerste date of niet, raar maar waar. Ik heb het toch nog meerdere keren een kans gegeven maar nooit is die kriebel gekomen maar dat ben ik.
Mijn allerbeste en langste relatie begon pas nadat we al een tijd vrienden waren. Lang voor het internet tijdperk toen er nog niet zo veel druk op lag.
Mijn slechtste, met het meeste drama, was ik van het moment dat ik hem zag op slag verliefd.

Dus nee, laat mij maar een leuk persoon leren kennen en dan helemaal verliefd worden op wie hij echt is.
Ik zou antwoorden dat ik het leuk zou vinden om contact te houden en om haar af en toe nog weleens te zien. Wat daarvan komt blijkt vanzelf nog wel. Mocht je over twee weken je ideale vrouw hebben gevonden dan hoef je alleen maar te zeggen (als zij een afspraak wil maken) dat je momenteel verliefd bent op een iemand die je ontmoet hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Attraverso schreef:
23-02-2022 07:44
Mijn allerbeste en langste relatie begon pas nadat we al een tijd vrienden waren. Lang voor het internet tijdperk toen er nog niet zo veel druk op lag.
Mijn slechtste, met het meeste drama, was ik van het moment dat ik hem zag op slag verliefd.

Dus nee, laat mij maar een leuk persoon leren kennen en dan helemaal verliefd worden op wie hij echt is.
Oh, dat was met mij ook zo. Hij was een lieve attente man dus leuk gezelschap maar meer kwam niet in me op.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Attraverso schreef:
23-02-2022 07:44

Hier zit toch nog een hele wereld tussen!
Alle variaties zijn mogelijk:
- geen kriebels, kwam later, relatie na jaar over
- geen kriebels, kwam later, relatie na 3 maanden over
- meteen kriebels, werd later minder, relatie na 3 maanden over
- meteen kriebels, werd nog meer, toen minder, relatie na 5 maanden over
- geen kriebels, nooit gekomen, relatie na jaar over
- meteen kriebels, super verliefd, was eenzijdig, nooit relatie geweest
- meteen kriebels, super verliefd, na 1,5 jaar relatie over
- geen kriebels, kwam later, super verliefd, na 2 jaar relatie over Enz. enz. enz.
Met bij iedere relatie de kans op dat het superslecht was, of superleuk of gewoon mwoah...

Het is nooit te zeggen hoe lang een relatie gaat duren. Wil je voor een lange relatie gaan: prima, maar je weet het nooit van tevoren.
Vind je iemand leuk genoeg om mettertijd wellicht een relatie te beginnen, dan weet/voel je dat wel. Zeker na 2 dates. En dan nog weet je niet wat de 6e date geeft of dat ie er überhaupt wel van gaat komen.

Blijf gewoon bij jezelf, daarmee bedoel ik dat je niet gaat invullen voor een ander, maar zelf voelt en kijkt wat jij wil. Sluit dat aan bij de ander: perfect! Sluit dat niet aan: ook perfect en ga je wel of niet verder daten. Verzin vooral geen gevoelens voor in de toekomst: dat zijn wensgedachtes. Daten is heel erg: hier en nu en zolang het goed voelt en je meer wil (weten) van de ander: vooral doorgaan. Zolang je er beide maar hetzelfde instaat.
Dus eigenlijk moet je vraag zijn: Hoe moet ik mezelf met daten inschatten?
Yolo666 schreef:

Zo stond ik er ook altijd in, en zo ging het altijd. Bij eentje niet, daar kwamen alsnog later nog de kriebels. Dat is nu mijn man ;)
Such fun!1
De vraag is wat je hiermee bedoelt: ik heb genoten van onze dates maar dat ik niet zeker weet of er een romantische klik is.

Kan die klik nog komen of is dat uitgesloten??
Such fun!1
dan ga je toch nog een keer daten?? en als je dan nog geen kriebels voelt, dan is het duidelijk
daar is die datefase ook voor: zien hoe het uitpakt
Heb je even geloept.. Dat zou ik vaker moeten doen zie ik nu..
Idd. Next.
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven