Hoe moet ik hier over denken?
dinsdag 27 juli 2021 om 13:37
Mijn vriend heeft zo een sollicitatiegesprek.
Hij is een vrij lollig persoon en roept wel vaker gewoon mijn naam om te klieren of als hij gewoon wilt dat ik gezellig bij hem kom.
Nu was hij boven en riep hij een aantal keren mijn naam. Ik zei steeds 'ja', maar dat hoorde hij blijkbaar niet. ik dacht, hij wilt vast aandacht.
Na de vierde keer liep ik naar de trap en zei ik: ja wat is er?
En toen reageerde hij erg boos op mij omdat hij zijn tondeuse zocht en ik wist waar die was. Hij schreeuwde tegen mij.
Het kwam op mij over alsof hij zijn stres op mij afreageerde en ik vond het niet nodig dat hij zo boos tegen me deed.
Vervolgens zei ik waar die was en ging ik weer zitten.
Iets later vroeg hij of ik begreep dat hij zo deed en toen zei ik ja maar dat hij niet zo had hoeven reageren.
Toen werd hij super boos op mij.
Hij vindt dan dat ik gewoon moet accepteren dat hij dan boos op me is en ook hoe hij dat dan uit.
Maar ik vind dat je jezelf nog wel een beetje in toom kan proberen te houden.
En ik vond daarnaast ook dat als het hem zo hoog zat en hij zo nodig mijn hulp nodig had, hij ook even naar beneden kon lopen of kon roepen dat hij hulp nodig had. Hier werd hij al helemaal boos over. Zo ging de ruzie verder.
Nu heeft hij mij uitgescholden voor kutwijf, kuthoer en dat de hond mij dood mag bijten.
Dit maakt me natuurlijk enorm verdrietig.
Wat denken jullie hierover?
Zat ik in eerste instantie fout om zo snel wat te zeggen over zijn reactie?
Of is het niet normaal dat hij zo snel boos wordt?
Hij is een vrij lollig persoon en roept wel vaker gewoon mijn naam om te klieren of als hij gewoon wilt dat ik gezellig bij hem kom.
Nu was hij boven en riep hij een aantal keren mijn naam. Ik zei steeds 'ja', maar dat hoorde hij blijkbaar niet. ik dacht, hij wilt vast aandacht.
Na de vierde keer liep ik naar de trap en zei ik: ja wat is er?
En toen reageerde hij erg boos op mij omdat hij zijn tondeuse zocht en ik wist waar die was. Hij schreeuwde tegen mij.
Het kwam op mij over alsof hij zijn stres op mij afreageerde en ik vond het niet nodig dat hij zo boos tegen me deed.
Vervolgens zei ik waar die was en ging ik weer zitten.
Iets later vroeg hij of ik begreep dat hij zo deed en toen zei ik ja maar dat hij niet zo had hoeven reageren.
Toen werd hij super boos op mij.
Hij vindt dan dat ik gewoon moet accepteren dat hij dan boos op me is en ook hoe hij dat dan uit.
Maar ik vind dat je jezelf nog wel een beetje in toom kan proberen te houden.
En ik vond daarnaast ook dat als het hem zo hoog zat en hij zo nodig mijn hulp nodig had, hij ook even naar beneden kon lopen of kon roepen dat hij hulp nodig had. Hier werd hij al helemaal boos over. Zo ging de ruzie verder.
Nu heeft hij mij uitgescholden voor kutwijf, kuthoer en dat de hond mij dood mag bijten.
Dit maakt me natuurlijk enorm verdrietig.
Wat denken jullie hierover?
Zat ik in eerste instantie fout om zo snel wat te zeggen over zijn reactie?
Of is het niet normaal dat hij zo snel boos wordt?
dinsdag 27 juli 2021 om 15:14
Hij zit fout, hij had naar je toe kunnen komen of zelfs nog desnoods een sms sturen vanaf boven als hij te lui was om te lopen en even vragen waar het lag, dat hij enigszins gestresst is vanwege het gesprek kan ik me voorstellen maar dit is toch overdreven. Iemand die zulke lelijke dingen tegen mij zou zeggen ben ik direct klaar mee hoewel ik veel geduld en vergevingsgezind ben maar zo behandel je je vriendin niet.
dinsdag 27 juli 2021 om 15:14
Heeft hij wel respect voor jou?
Hij had naar beneden kunnen komen en vragen waar het ligt.
Ik vind deze uitspraken niet normaal. Helaas pikken vrouwen dit soort uitspraken en vinden ze het "normaal"
Hoe lang zijn jullie samen?
Hij had naar beneden kunnen komen en vragen waar het ligt.
Ik vind deze uitspraken niet normaal. Helaas pikken vrouwen dit soort uitspraken en vinden ze het "normaal"
Hoe lang zijn jullie samen?
05-2019 wijzigde dit bericht op 27-07-2021 15:15
14.94% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
dinsdag 27 juli 2021 om 15:15
Hij heeft wel vaker zulke dingen gezegd toen we nog samenwoonden. Nu wonen we niet meer samen en leek het veel beter te gaan, tot nu.
We zijn 2 jaar samen.
dinsdag 27 juli 2021 om 15:16
Hij was zijn tondeuse bij mij vergeten dus die had ik voor hem meegenomen, dus daarom wist hij niet precies waar die lag.
Ja ik vind ook dat hij me respectvol hoort te behandelen.
dinsdag 27 juli 2021 om 15:19
Dus eigenlijk weet je al dat jullie misschien niet zo goed samen passen.dinsdag151 schreef: ↑27-07-2021 15:15Hij heeft wel vaker zulke dingen gezegd toen we nog samenwoonden. Nu wonen we niet meer samen en leek het veel beter te gaan, tot nu.
We zijn 2 jaar samen.
Zijn gedrag zal echt niet veranderen of je nu samen woont of apart. Zo is hij gewoon.
Het is even wat beter gegaan omdat hij oplette hoe hij tegen jou doet.
Blijf in jezelf geloven !
dinsdag 27 juli 2021 om 15:20
dinsdag 27 juli 2021 om 15:20
dinsdag 27 juli 2021 om 15:22
Helaas is het toch echt waar. Ik kan soms ook amper geloven dat hij zo doet.
Hij heeft trouwens wel ADHD en lees soms dat dat impact heeft in hoe je omgaat met je emoties, maar dan nog is het debiel.
anoniem_64c2af76c4855 wijzigde dit bericht op 27-07-2021 15:22
18.49% gewijzigd
dinsdag 27 juli 2021 om 15:22
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
dinsdag 27 juli 2021 om 15:23
Als dit echt waar is heb je toch je antwoord. Dump hem (eerste keer dat ik dit schrijf op Viva).dinsdag151 schreef: ↑27-07-2021 15:22Helaas is het toch echt waar. Ik kan soms ook amper geloven dat hij zo doet en denkt dat hij zo kan doen.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
dinsdag 27 juli 2021 om 15:24
Waarom laat je dat dan jezelf aandoen? Het is toch niet zo moeilijk, ik neem aan dat je begrijpt dat niet veel mensen dit normaal gedrag zullen vinden. Uitschelden en bedreigen. Om een tondeuse. Wat een psychopaat. Waarom pik je dat?dinsdag151 schreef: ↑27-07-2021 15:22Helaas is het toch echt waar. Ik kan soms ook amper geloven dat hij zo doet.
Hij heeft trouwens wel ADHD en lees soms dat dat impact heeft in hoe je omgaat met je emoties, maar dan nog is het debiel.
dinsdag 27 juli 2021 om 15:25
Ja misschien is dat ook wel het beste, maar ik vind het lastig omdat het vaak ook wel heel leuk is en we verder veel dingen gemeen hebben. Daarnaast weet ik gewoon niet hoe een relatie eruit hoort te zien.
dinsdag 27 juli 2021 om 15:26
dinsdag 27 juli 2021 om 15:27
Omdat hoe triest het ook klinkt ik denk ik emotioneel afhankelijk van hem ben geworden door hoe hij doet.
En ik weet ook niet hoe het wel hoort en kan in een relatie.
Ik ben gewoon bang dat een eventuele volgende relatie ook weer z'n dingen zal hebben.
dinsdag 27 juli 2021 om 15:27
Een keer kan een vergissing zijn. Dit is een patroon. Dit is een engnek.
Je zit er pas twee jaar in, geen groot offer wanneer je deze relatie opgeeft toch? Je kan het beter opnieuw proberen met een ander. Genoeg leuke mannen op de wereld. Mannen die niet schreeuwen, schelden en je doodwensen.
Je zit er pas twee jaar in, geen groot offer wanneer je deze relatie opgeeft toch? Je kan het beter opnieuw proberen met een ander. Genoeg leuke mannen op de wereld. Mannen die niet schreeuwen, schelden en je doodwensen.
For whom the bell tolls
dinsdag 27 juli 2021 om 15:28
Nou, zo niet dus.dinsdag151 schreef: ↑27-07-2021 15:25Ja misschien is dat ook wel het beste, maar ik vind het lastig omdat het vaak ook wel heel leuk is en we verder veel dingen gemeen hebben. Daarnaast weet ik gewoon niet hoe een relatie eruit hoort te zien.
en als je weet wat je niet wil, kun je op zoek naar datgene wat je wel wil.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
dinsdag 27 juli 2021 om 15:28
Eens.
Ik ben al twintig jaar samen met mijn man, vader van mijn kind. Maar hij hoeft me echt maar één keer kuthoer te noemen. Dat zal dan de dag zijn dat ik de scheiding aanvraag.
(Dreigen dat de hond me dood mag bijten is met onze hond, formaat grote cavia, juist weer lachwekkend, dus dat zou ik wel weer waarderen als zijnde goede humor)