Hoe omgaan met crush die 'net' uit relatie komt?

16-11-2019 23:54 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond iedereen!

Ik had een tijdje een vriendschappelijke relatie met een man die toen nog bezet was. Uiteindelijk kregen wij beiden gevoelens voor elkaar en hebben wij besloten de vriendschap te stoppen.

We hebben toen een jaar lang geen contact gehad en ergens halverwege dit jaar nam hij weer contact met mij op, met de boodschap dat hij en z'n vriendin uit elkaar waren. We begonnen langzamerhand weer te praten, en bliezen onze vriendschap nieuw leven in.

Het ging best goed, we spraken elkaar elke dag even op de app, en zagen elkaar zo'n 3 keer per maand. Hij had nog veel te verwerken en wilde aan zichzelf werken. Ik kon me dat heel goed voorstellen omdat ik in het verleden na een lange relatie ook tijd nodig had om mezelf weer te vinden, dus ik liet hem daarvoor alle ruimte.

Toch kwam onlangs het bericht dat hij iets meer ruimte tussen ons nodig heeft en dat hij nog niet klaar is om zich aan iets nieuws te verbinden. Dit omdat hij het gevoel heeft dat hij nog niet heeft kunnen bewerkstelligen wat hij voor ogen had met zichzelf. Hij had het gevoel dat ik verwachtingen van hem had waar hij op dit moment nog niet aan kon voldoen. Zoals bijvoorbeeld het gaan op dates, en regelmatig appcontact. Dit bericht kwam bij mij hard aan, omdat ik het gevoel had dat ons contact helemaal niet zo intensief was. Hij wist ook niet zo goed aan te geven hoeveel contact dan wel, maar gewoon, of het iets gematigd kon worden.

Sindsdien zijn onze gesprekken vrij beladen. Ik 'durf' niet zo goed zelf een gesprek te beginnen. Hij geeft aan dat hij behoorlijk in de knoop zit met zichzelf, maar onze vriendschap niet wil verliezen. Hij ziet wel een toekomst met mij, maar moet eerst met het heden dealen.

Ergens weet ik dat ik er goed aan zou doen van deze situatie weg te lopen omdat het op deze manier niet genoeg voor mij is. Ik wil daten en kletsen en onze relatie naar een hoger niveau tillen. Dat alles gaat echter niet als hij daar nog niet klaar voor is.

Ik snap heel goed dat hij het een en ander te verwerken en te ontwikkelen heeft, maar hoe moet ik mij daarin opstellen? Is het handig dat ik er helemaal uitstap, of moet ik er gewoon voor hem zijn en genoegen nemen met wat de relatie nu is?

Wie kan mij hierin adviseren? Thanks!
anoniem_276681 wijzigde dit bericht op 17-11-2019 00:19
1.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik precies gaan doen wat ik wil. Dus lekker daten met anderen als het uitkomt/op mijn pad komt en verder het contact aan hem laten. Zo ja, wel nog vriendschappelijk reageren maar that's it. De man dus uit jou hoofd zetten en niet over nadenken als mogelijke relatie. Mocht uiteindelijk blijken dat hij er wel klaar voor is én jij hebt er dan ook nog zin/ fiducie in; dan is het blijkbaar jullie tijd. Anders maar niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Nou, wat dacht je van gewoon laten varen? Hij geeft aan dat hij er niet klaar voor is. Dan is dat toch je antwoord? Ik zou me niet laten gebruiken als rebound of mezelf in de wacht laten staan. Hij komt maar weer terug als hij alles lekker heeft verwerkt. En als jij in de tussentijd iemand hebt gevonden die WEL voor je gaat, dan heeft hij pech.
Alle reacties Link kopieren
Niet op hem gaan wachten. Het beste kun je het contact voorlopig maar even helemaal laten voor wat het is en gewoon verder gaan met je leven.
Hem laten gaan, hij ziet je niet zitten. Ook niet als rebound.
Alle reacties Link kopieren
Ain’t Nobody got Time for that,
To niet de op de reserve bank gaan zitten wachten.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Dus het is uit en dan mag jij even zijn tijd vullen en aandacht geven.
Hij had natuurlijk het dagelijks contact niet meer omdat zijn relatie uit was en ging daarom jou maar contacten als afleiding.
Het is maar waar jij jezelf goed genoeg voor voelt.
Eerst was je geen relatie materiaal en nu ook niet. Je mocht even luisteren omdat hij zo verdrietig was.

Weet jij ook waarom zijn relatie beëindigd is?

Mocht jij iedere dag appen goedenmorgen lekker geslapen en slaap lekker xx want dat miste hij natuurlijk.
Hou jezelf niet voor de gek deze man gebruikt jou om op de 1 of andere manier over zijn ex heen te komen. Waarschijnlijk help jij hem daar niet goed genoeg mee en hij neemt weer afstand.
Blijf in jezelf geloven !
Gaat hem niet worden. Ik heb ooit hetzelfde verhaal gehouden tegen een man. Maar achteraf was ik gewoon "not that into him".
He's just not that into you.

Next!
Alle reacties Link kopieren
Niet wachten. Ik vermoed dat hij niet wil en hij verpakt in de boodschap: het ligt aan mij.
Graag of niet. Als hij voor je gaat, dan komt hij niet met deze flauwe kul aanzetten.

Contact houden onder zijn voorwaarden, heb jij daar wel zin in dan? Denk aan jezelf, in plaats van aan hoe zielig hij is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem ook los laten gaan, hij is blijkbaar helemaal nog niet toe aan een nieuwe relatie. Die is nog veel te veel bezig met zijn vorige relatie een plekje te geven. Daarnaast zou ik geen rebound van iemand willen zijn. Ga lekker daten!
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Wees er eerst voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
17-11-2019 00:14
Hem laten gaan, hij ziet je niet zitten. Ook niet als rebound.
Dat is wel een erg voorbarige conclusie. Met mijn huidige man in een vrijwel identieke situatie gezeten. Het was het wachten meer dan waard en op de dag van vandaag geen spijt van :heart:
Alle reacties Link kopieren
Antwoord op je topictitel: niet.
Je kunt nu beter je eigen plan gaan trekken, want volgens mij pas jij je nu enorm aan hem aan. Dat is nooit een goed idee voor de lange termijn en al helemaal niet als je er ook nog geen vreugde uit haalt. Enkel hoop.
next
Ik zou het lekker laten gaan. Dit werd toen niks en wordt niks, omdat hij niet wil. Hij vindt de aandacht fijn, om leegte te vullen. Jij hebt hier niks aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven