Hoe omgaan met tsja hoe noem je dit

09-12-2019 09:07 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een familielid waarmee het mij niet lukt ermee om te gaan en daar baal ik van, het kost me ook energie om ermee te communiceren

momenteel gaat het steeds over mijn gewicht als ik diegene zie

Echt elke keer hetzelfde,

ben je nou zo afgevallen???
wat ben je afgevallen zeg
Niet gezond hoor zo mager
Ik maak me zorgen hoor

En dat steeds herhalen ook

Mijn gewicht is niet ongezond ik ben altijd zo geweest zeg ik steeds,
Dan gaat diegene met stem omlaag wat ik als neerbuigend ervaar "dat is helemaal niet waar" en tssssss
Ik verander dan maar van onderwerp

voor de beeldvorming ik heb gewoon een gezond bmi en vreet als een bootwerker

Ik hoop dat jullie wat inzichten voor me hebben , word er echt doodmoe van en het zorgt ervoor dat ik zo min mogelijk contact heb met dit fam lid , de hele fam stoort zich eraan maar niemand zegt er iets over, waarschijnlijk omdat dat geen nut heeft en ze de lieve vrede willen bewaren

In elk geval bedankt voor het lezen
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk zou ik zelf zo geirriteerd raken en dan iets zeggen van: zou je alsjeblieft willen ophouden om jouw eigen frustraties met betrekking tot je gewicht op mij te projecteren? Ik ben helemaal blij met mijn gewicht en jouw opmerkingen vind ik vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er gewoon eens in mee gaan

ben je nou zo afgevallen??? Jaaa 20 kilo. Het was ook wel nodig. Vindt je niet?

wat ben je afgevallen zeg. Ja fijn hè?

Niet gezond hoor zo mager. Ohh valt wel mee. Ik menstrueer niet meer, maar voor de rest voel ik me prima. Nou ja ik heb het altijd koud, dat wel.

Ik maak me zorgen hoor. Echt waar? Wat ga je doen met je zorgen?
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
09-12-2019 09:14
Ik zou er gewoon eens in mee gaan

ben je nou zo afgevallen??? Jaaa 20 kilo. Het was ook wel nodig. Vindt je niet?

wat ben je afgevallen zeg. Ja fijn hè?

Niet gezond hoor zo mager. Ohh valt wel mee. Ik menstrueer niet meer, maar voor de rest voel ik me prima. Nou ja ik heb het altijd koud, dat wel.

Ik maak me zorgen hoor. Echt waar? Wat ga je doen met je zorgen?
Of je weest het eens voor : “ jeetje, wat bent u dik geworden “ .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Is ze al wat ouder? Ik had een oude buurvrouw die dit steeds deed, maar zij blijkt nu alzheimer te hebben.
Ze had een soort obsessie met mijn gewicht :@@:
Alle reacties Link kopieren
Doe de volgende keer een t-shirt aan met daarop de berekening van je BMI ;)

Zeg tegen diegene dat je niet meer wil dat ze erover praat en dat er een heleboel leuke andere onderwerpen zijn waarover te praten is.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Relaxingatthelake

Dan is het verongelijkt waarom ben je nou zo boos het is goed bedoeld hoor

@SjaanRoeispaan dat is een goede

Marloesjuh51 in de 50 , maar ze doet het bij alle siblings en ook bij neefjes en nichtjes altijd iets om af te zeiken, want sorry ik zie het echt als afzeiken

Mijn man zegt dat ze jaloers is
Alle reacties Link kopieren
Blijfgewoonbianca 😂😂
Alle reacties Link kopieren
Suzyqfive dan moet ik niet zo boos doen en ze bedoeld het goed etc etc :/
Tomaatje800 schreef:
09-12-2019 09:27
Relaxingatthelake

Dan is het verongelijkt waarom ben je nou zo boos het is goed bedoeld hoor

@SjaanRoeispaan dat is een goede

Marloesjuh51 in de 50 , maar ze doet het bij alle siblings en ook bij neefjes en nichtjes altijd iets om af te zeiken, want sorry ik zie het echt als afzeiken

Mijn man zegt dat ze jaloers is
Als ze over je bmi begint vragen “ O ben jij arts tegenwoordig?”
En daarna aangeven dat je er klaar mee bent, dat je nu haar mening wel weet.
Alle reacties Link kopieren
Tomaatje800 schreef:
09-12-2019 09:28
Blijfgewoonbianca 😂😂
Ik gebruik dit trucje wel eens: 'Wat ben je mager zeg!' pareer ik met 'Tja, daar heb jij duidelijk geen last van'------> Omdraaien en op naar een leukere gesprekspartner.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Relaxingatthelake schreef:
09-12-2019 09:12
Waarschijnlijk zou ik zelf zo geirriteerd raken en dan iets zeggen van: zou je alsjeblieft willen ophouden om jouw eigen frustraties met betrekking tot je gewicht op mij te projecteren? Ik ben helemaal blij met mijn gewicht en jouw opmerkingen vind ik vervelend.

Dit, en dan dezelfde zin exact hetzelfde herhalen, elke keer dat ze erover begint. Na vijf keer valt het kwartje wel.
Ok zeggen en omdraaien/weglopen.
Sommige mensen zijn gewoon zeikerds, hoeft heus niet jaloezie te zijn imo, maar als er geen leuk normaal gesprek gevoerd kan worden dan hoef je ook niet naar dat gemekker te luisteren.
stellar schreef:
09-12-2019 12:49
Ok zeggen en omdraaien/weglopen.
Sommige mensen zijn gewoon zeikerds, hoeft heus niet jaloezie te zijn imo, maar als er geen leuk normaal gesprek gevoerd kan worden dan hoef je ook niet naar dat gemekker te luisteren.
Dit. Geen energie in stoppen .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n tante. Laatste keer was ik er helemaal klaar mee en zei iets in de trant van: heb je nou echt zo'n oniteressant leven dat dit het enige is waar je het over kunt hebben?

Niet heel aardig, maar dat is zij ook niet. En ik had al eens eerder gezegd dat het haar niks aan ging. En ze had net aan mijn schoonzus gevraagd wanneer er nou eens een kleine kwam terwijl die net een miskraam had gehad.

Dus de lieve vrede kon me even gestolen worden, als niemand er iets van zegt zal het ook nooit veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zou echt zeggen dat je dat zat bent. Als diegene dan zeg: oh maar ik bedoel het goed. Dan vraag je vriendelijk doch dringend om dat goedbedoelde achterwegen te laten, want je ergert je er enorm aan.
Ladida1981 schreef:
09-12-2019 16:37
Ik heb ook zo'n tante. Laatste keer was ik er helemaal klaar mee en zei iets in de trant van: heb je nou echt zo'n oniteressant leven dat dit het enige is waar je het over kunt hebben?

Niet heel aardig, maar dat is zij ook niet. En ik had al eens eerder gezegd dat het haar niks aan ging. En ze had net aan mijn schoonzus gevraagd wanneer er nou eens een kleine kwam terwijl die net een miskraam had gehad.

Dus de lieve vrede kon me even gestolen worden, als niemand er iets van zegt zal het ook nooit veranderen.

Als het mijn huis was dan zou ik die ter plekke buiten de deur zetten. Dat kan echt niet.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
09-12-2019 12:49
Ok zeggen en omdraaien/weglopen.
Sommige mensen zijn gewoon zeikerds, hoeft heus niet jaloezie te zijn imo, maar als er geen leuk normaal gesprek gevoerd kan worden dan hoef je ook niet naar dat gemekker te luisteren.
psies... goh? Dat méén je niet? omdraaien en weglopen...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Wat houd je tegen om ronduit te zeggen wat je er van vindt? Dus gewoon iets als 'sjesus jij kan het echt alleen maar over het gewicht van iemand hebben he, kap er eens mee'. Of als je dat te bot vindt dan iets als 'ik vind het heel irritant dat je altijd over mijn gewicht begint en als ik daar geïrriteerd door raak jij ook nog eens zegt dat je het alleen maar aardig bedoelt. Ik denk dat je het helemaal niet aardig bedoelt en zou het op prijs stellen als je me nooit meer wil aanspreken op mijn gewicht'.

Of 'ah daar gaan we weer, jouw obsessie met mijn gewicht. Ik heb er ff geen zin in hoor deze keer'. En dan loop je weg of begint demonstratief over wat anders.
Tomaatje800 schreef:
09-12-2019 09:27
Relaxingatthelake

Dan is het verongelijkt waarom ben je nou zo boos het is goed bedoeld hoor

@SjaanRoeispaan dat is een goede

Marloesjuh51 in de 50 , maar ze doet het bij alle siblings en ook bij neefjes en nichtjes altijd iets om af te zeiken, want sorry ik zie het echt als afzeiken

Mijn man zegt dat ze jaloers is

Of je begint over een totaal ander -voor veel mensen ongepast- onderwerp?

Dus als zij vraagt:”Ben jij nou alweer afgevallen” dat jij dan vraagt:”Wanneer had jij voor het laatst seks?”.


Als zij dan vraagt waarom jij zulke ongepaste vragen stelt, zeg jij dat jij haar vraag net zo ongepast vindt.
Dubbel.
Alle reacties Link kopieren
Wat RikM zegt en dan blijven herhalen inderdaad. Kapotte grammofoonplaat- stijl. Herhalen herhalen herhalen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ik het niet gewoon zeg zoals het is , dat is een hele goede vraag
Als ik reageer krijg ik een eindeloze discussie waarbij ik krimp tot de grootte van een potloodpunt
Ze heeft verbaal iets dat zorgt dat je je ieniemienie klein voeld , dat je je minderwaardig voeld

En daar wil ik iets aan doen, ik wil me niet zo voelen

probleem is dat zij altijd gelijk heeft (in haar ogen natuurlijk he) en nooit zal toegeven en dat ook nog omdraaid ook , als je het niet eens bent met haar is ze beledigd etc etc

Cleidy36 wat vind je dubbel?

Ladida81 o_o
Wat je ook kunt doen is haar helemaal kapot negeren. Dus als ze zoiets zegt, gewoon zonder iets te zeggen omdraaien en weglopen. Het is ontzettend onbeschoft, maar dat is zij ook dus dat streept lekker tegen elkaar weg. Als er toch niet mee te praten valt, dan maar zo.
"Dit is nu de 13e keer dat je er over begint, Ik wil het er niet over hebben. Zeg, hoe was je feestje vorige week?" Gaat ze door dan loop je de kamer uit.

Bloedirritant zo'n mens. En onbeschoft.

Iedereen houdt zich stil, dus niemand kan tegen haar op?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven