Relaties
alle pijlers
Hoe staan jullie tegenover open relaties?
zondag 22 december 2024 om 22:20
Mijn vriendinnen hebben het de laatste tijd vaker over open relaties, zoals jullie misschien gelezen hebben gaan relaties bij mij niet al te best. Misschien is een open relatie iets, maar lijkt me ook wel weer moeilijk omdat misschien jaloezie wel een rol kan spelen. Hoe staan jullie hierin tegenover? Hebben jullie ervaringen met het hebben van open relaties?
leen95 wijzigde dit bericht op 22-12-2024 22:26
1.26% gewijzigd
zondag 22 december 2024 om 22:24
Mijn vorige elfjarige relatie was open, laatste twee jaar poly. Waren vanaf de datefase al open, al duurde het even voor er echt iets gebeurde met andere. Huidige dicht want vriend wil het niet. Jammer, ik vond het fijn maar zonder overleef ik ook wel. Vond het fijn dat er ruimte was om met de flow mee te gaan.
zondag 22 december 2024 om 22:33
Ja moet er even over nadenken, denk ook niet dat het iets voor mij is maar misschien eens proberen?Zeemeermin84 schreef: ↑22-12-2024 22:25Als het jou moeilijk lijkt moet je het niet doen. Punt.
Ook al zeggen al je vriendinnen en 1000 forummers iets anders.
Mij persoonlijk lijkt het ook niets,
zondag 22 december 2024 om 22:43
Dat is ook wel zo, lastig soms wel deze tijd want merk echt dat veel mannen niet echt meer die monogamie willen en/of kunnenMarianneke schreef: ↑22-12-2024 22:41Dat is echt een heel slecht uitgangspunt. Je moet niet over je grenzen gaan omdat je denkt dat een man dat zou willen. Er zijn genoeg mannen die dat helemaal niet willen.
zondag 22 december 2024 om 22:46
Ik vind het helemaal prima, voor anderen De enige die ik ken met ervaring, was daarmee begonnen omdat het tussen haar en haar man bergafwaarts ging. De open relatie was om de boel wat op te peppen. Leek mij niet de meest ideale manier, maar ook niet aan mij om daar wat van te vinden. Uiteindelijk werd ze verliefd op haar nummer twee en heeft nu met hem weer een monogame relatie.
zondag 22 december 2024 om 22:47
En dan zit jij in een relatie waar je niet blij van wordt. Dat wil je toch niet?
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
zondag 22 december 2024 om 22:52
zondag 22 december 2024 om 22:55
En dan is het dus eigenlijk maar langs 1 kant open want jij doet er zelf niets mee en hebt geen extra partner / seks.
En mag je nog continu een condoom gebruiken ook in een 20-jaar durende relatie want je weet niet wat je partner naast jou allemaal uitvreet bij anderen.
Mijn ding is het niet.
Doe mij maar 1 partner. Die het ook houdt bij 1 partner.
En mag je nog continu een condoom gebruiken ook in een 20-jaar durende relatie want je weet niet wat je partner naast jou allemaal uitvreet bij anderen.
Mijn ding is het niet.
Doe mij maar 1 partner. Die het ook houdt bij 1 partner.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 22 december 2024 om 22:57
Dan tref je steeds de verkeerde denk ik.
En open relatie zou niks voor mij zijn. Ik denk ook dat je relatie goed moet zijn om dit te kunnen en niet andersom. Dus het maar toelaten om je relatie goed te krijgen en te houden.
zondag 22 december 2024 om 23:20
Not my cup of tea. En als mijn partner het ooit wel zou willen is dat prima maar dan heeft hij geen relatie meer met mij. Wat iemand anders ook al zei, liever geen relatie dan een open relatie.
Verder vind ik dat men moet doen wat men niet laten kan, zolang ze er niemand mee schaden. Een open relatie lijkt mij ongelofelijk ingewikkeld en emotioneel uitputtend. Perfect als je behoefte hebt aan drama in je leven.
Verder vind ik dat men moet doen wat men niet laten kan, zolang ze er niemand mee schaden. Een open relatie lijkt mij ongelofelijk ingewikkeld en emotioneel uitputtend. Perfect als je behoefte hebt aan drama in je leven.
zondag 22 december 2024 om 23:29
Mijn zus heeft een open relatie. Al 25 jaar. En het gaat heel goed. Ze hebben duidelijke afspraken met elkaar gemaakt en houden zich daaraan. Daarnaast hebben ze kinderen en gaat het eigen gezin en de eigen partner altijd voor. Ik stond het er in het begin een beetje van te kijken, maar zie nu dat het voor hen echt werkt.
Wij staan er ook niet negatief tegenover maar zijn nog niet zover. Ik denk dat een relatievorm helemaal aan het stel in de relatie ligt. Als zij er beiden voor willen gaan, dan lekker doen. Ik vind dat je de regels over je relatie helemaal zelf bepaald. Jij en je partner bepalen wat voor jullie werkt.
Jouw reden voor een open relatie vind ik niet een goede basis.
Wij staan er ook niet negatief tegenover maar zijn nog niet zover. Ik denk dat een relatievorm helemaal aan het stel in de relatie ligt. Als zij er beiden voor willen gaan, dan lekker doen. Ik vind dat je de regels over je relatie helemaal zelf bepaald. Jij en je partner bepalen wat voor jullie werkt.
Jouw reden voor een open relatie vind ik niet een goede basis.
zondag 22 december 2024 om 23:42
Mannenfantasie... In praktijk loopt het denk ik anders.
Ik heb er geen ervaring mee, en theoretisch vind ik het een acceptabel idee. Maar volgens mij moet je relatie wel héél erg goed zijn, vooral de man zal moeten accepteren dat zijn vrouw véél makkelijker een date zal krijgen.
Ken je het filmpje van Klikbeet van de "Open Relatie Challenge"? https://youtu.be/Uun055eC178
maandag 23 december 2024 om 01:00
maandag 23 december 2024 om 01:13
Ik zou het niet kunnen, en ik zou er ook rete onzeker (en jaloers) van worden. En als ik jouw motivatie lees is dat niet de basis om met open te beginnen.
Ik kom nog uit de tijd dat je gewoon verkering had na een keer zoenen of als je naar elkaar uitgesproken had dat je elkaar leuk vond. Scharrelen, Prela, daten, FWB, open relatie, deden we niet aan. Het was aan of uit. Ik snap weinig van die insta-relaties. Die niet snel relatie worden maar wel snel relatie af zijn. En “open relatie”, vind ik ook bij deze tijd horen.
Ik zie de wens bij mannen voor een open relatie, als excuus voor “alle opties open houden”. Je verdient toch wel beter dan dat?
Ik kom nog uit de tijd dat je gewoon verkering had na een keer zoenen of als je naar elkaar uitgesproken had dat je elkaar leuk vond. Scharrelen, Prela, daten, FWB, open relatie, deden we niet aan. Het was aan of uit. Ik snap weinig van die insta-relaties. Die niet snel relatie worden maar wel snel relatie af zijn. En “open relatie”, vind ik ook bij deze tijd horen.
Ik zie de wens bij mannen voor een open relatie, als excuus voor “alle opties open houden”. Je verdient toch wel beter dan dat?
Ik doe mijn best
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in