hoe verder..

30-10-2018 10:51 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_378176 wijzigde dit bericht op 31-10-2018 08:10
0.00% gewijzigd
Zo ver als jij wil. Moeilijker is het niet, eerlijk gezegd.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Edit: nog eens gelezen, toch wel eens met de andere reacties.
susan wijzigde dit bericht op 30-10-2018 11:28
82.61% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Na zo een korte periode al zo zwaar. Ik moet er niet aan denken.
zijn vader is net overleden
rouw is zwaar
Er zijn ook veel leuke dingen zoals bijv. samen er op uit, we vinden dezelfde dingen leuk of juist relaxt op de bank, we kunnen goed praten en alles tegen elkaar zeggen, erg lachen met elkaar, plezier maken, gewoon echt jezelf zijn, hij is lief, betrouwbaar...
Je schrijft dat je net 6 maanden samen bent en vlak daarvoor zijn vader overleden is en vervolgens krijgt hij er nog een bak shitzooi erover heen door zijn baan kwijt te raken etc. ik vind het niet zo gek dat je dan niet lekker in je vel zit en als iemand dan ook nog van je verwacht dat je geforceerd vrolijk gaat lopen doen op een verjaardag is het logisch dat je ervoor kiest om er niet heen te gaan.

Geef die jongen tijd om alles te verwerken, rouwen opzich is al zwaar en als de rest van je leven ook nog eens langzaam afbrokkeld al helemaal.
chrys schreef:
30-10-2018 11:11
zijn vader is net overleden
rouw is zwaar

Nou dit. Misschien niet de beste periode om een relatie te beginnen.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Jullie gaan pas 6 maanden met elkaar om. Als je geen zin hebt in negativiteit dan trek je de stekker eruit. Simpel. Voor jou beter, en voor hem zeker ook!

Maar als je heb écht leuk vindt, en de moeite waard vindt, dat geef je hem wat lucht en ruimte. Het is niet nogal wat, je vader en je baan verliezen in zo'n korte tijd. Jullie kennen elkaar nog niet lang. Familiebanden zijn nog niet opgebouwd, en jij verwacht dat hij gezellig komt opdraven op de verjaardag van je moeder. Ik denk dat je te veel van hem verwacht nu. Zijn leven staat op zijn kop maar hij moet wel de ideale schoonzoon spelen en "moeite doen".

Als het goed zit tussen jullie dan komt dat allemaal vanzelf wel. Kun je niet afdwingen en ik kan me niet voorstellen dat iemand daar geen begrip voor kan opbrengen in deze situatie.

Ziet je het zitten met hem? Geef hem dan tijd, ruimte en steun heb.
Vind je dit allemaal maar lastig en voldoet hij niet aan jouw (sociale) wensen, wees dan zo eerlijk voor jullie allebei. Hij kan jou in dit geval dan ook beter kwijt zijn.
Eigenlijk vind ik je openingspost steeds onsympathieker overkomen.

"Jij gaat er kapot aan"... klinkt nogal dramatisch.
Ook zeg je: "eigenlijk is er iedere maand wel iets negatiefs, baan kwijt, auto kapot"...
Ik begrijp dat voorbeeld van die auto niet.

Verder zeg je dat bij jou alles positief is en op rolletjes loopt. Nou, hoera! En wat als er bij jou nu ineens tegenslag komt? Ik vind het nogal egoïstisch gesteld, bij jou is "tenminste" wel alles positief, zo klinkt het. Alleen vormt hij zich niet genoeg naar jouw sociale wensen. Je wil hem best steunen, maar je gaat er kapot aan.

Ik vind je heel naar en egoïstisch overkomen.
Bloemkoolroosje schreef:
30-10-2018 11:31
Eigenlijk vind ik je openingspost steeds onsympathieker overkomen.

"Jij gaat er kapot aan"... klinkt nogal dramatisch.
Ook zeg je: "eigenlijk is er iedere maand wel iets negatiefs, baan kwijt, auto kapot"...
Ik begrijp dat voorbeeld van die auto niet.

Verder zeg je dat bij jou alles positief is en op rolletjes loopt. Nou, hoera! En wat als er bij jou nu ineens tegenslag komt? Ik vind het nogal egoïstisch gesteld, bij jou is "tenminste" wel alles positief, zo klinkt het. Alleen vormt hij zich niet genoeg naar jouw sociale wensen. Je wil hem best steunen, maar je gaat er kapot aan.

Ik vind je heel naar en egoïstisch overkomen.
Eens!
Ik vind je niet overdreven negatief; jaloezie, boos zijn op zichzelf (?).
Die jongen is op dit moment niet klaar voor een relatie.
Als ik jou was zou ik de status naar 'vriendschap' brengen en zodoende lucht voor beiden schapen.
Kun je altijd nog in de toekomst zien of een relatie erin zit.

Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.
Hatsjikideee...
Zou het kunnen dat hij bepaalde thema's sowieso anders ziet dan jij?
Bv die familiebanden?
Ik moet er bv niet aan denken, familie gedoe, en zo zullen er nog wel een paar mensen in de wereld zijn.
Ik lees een verhaal wat enkel uit jouw perspectief komt, en mis een stuk empathie en begrip voor zijn issues.

In een relatie komt er soms ook tegenslag en dan is het fijn om gesteund te worden.
Niet.

Je vriend is niet toe aan een gelijkwaardige relatie nu.
-
anoniem_378176 wijzigde dit bericht op 31-10-2018 08:10
0.00% gewijzigd
Kijk uit dat je niet meer geeft dan 'neemt'.
Je praat het nu weer helemaal goed, komt misschien door bepaalde reacties.
Jij moet bij je eigen gevoel en ratio nagaan of dit de man is waar je pas 6 maanden een relatie mee hebt, een meerwaarde in je leven is.
Hatsjikideee...
En soms even meer geven dus. Punt.
Petrolblauw75 schreef:
30-10-2018 13:00
En soms even meer geven dus. Punt.
Soms, zeg je goed.
Je weet nl in dit stadium niet of je in een bodemloze put inversteerd.
Hatsjikideee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven