Hoe weet ik dat hij de ware is?

24-03-2019 15:09 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,
Ik ben op dit moment meer dan 5 jaar samen met mijn vriendje, we zijn al samen sinds we 15 zijn, ik ben nu 20. We zijn nog steeds enorm gelukkig en ik hou heel veel van hem, en de laatste tijd begin ik steeds meer na te denken over een toekomst met hem. Er is echter 1 ding waar zowel hij als ik moeite mee hebben: we zijn elkaars eerste op elk vlak en hebben niks van ervaring met andere mensen. We zijn bang dat we later spijt gaan hebben dat we nooit ervaring (seksueel en romantisch) hebben opgedaan met anderen. Daarnaast vraag ik mezelf af hoe ik kan weten of ik een toekomst met hem wil opbouwen als ik geen idee heb hoe het is om met iemand anders samen te zijn. Wat als ik eigenlijk veel beter bij iemand anders zou passen maar ik het gewoon niet weet omdat ik nog steeds samen ben met mijn eerste liefde? Zou het beter zijn om misschien een aantal maanden afstand van elkaar te nemen en dan te zien of we nog steeds samen verder willen? Ik wil echt een toekomst met hem maar ik wil ook geen grote fout maken. Iemand ervaringen of meningen?
Ach, kan natuurlijk, zo'n pauze nemen en dan even met een ander uitproberen hoe dat is.

Stel dat hij dan wel iemand vindt en jij niet? en stel dat hij dan verder gaat met die persoon? Want het is niet zo netjes om serieus met iemand te gaan daten om te kijken of je na 6 maanden nog terug wil naar je vorige liefde.
Of stel dat hij dat wel doet, wil je hem dan nog wel terug?

Hoe dan ook: de ware bestaat denk ik niet. Zie je een toekomst met deze man? Genieten jullie van elkaar? Het is 2019, een relatie is geen levenslange gevangenisstraf. ALs het niet meer leuk is, kun je er altijd weer mee stoppen.
Ik snap dat je je soms afvraagt wat er nog meer rondloopt en of er misschien iemand anders is waar je nóg beter bij past. Echter loop je bij een pauze ook de kans dat een van jullie wel weer terug wil bij elkaar en de ander iemand anders heeft gevonden. Dat gaat dan voor veel pijn en verdriet zorgen. Zou er dus even goed over nadenken of je dat risico wil lopen puur omdat je nieuwsgierig bent naar anderen. En als in de toekomst toch blijkt dat hij niet de ware is, heb je nog steeds genoeg tijd om een ander te vinden.
Ik denk niet dat jullie elkaars ware liefde zijn als je nadenk oven een pauze omdat je bang bent dat je iets mist...
Het leven is geen sprookje. Er zijn zat mannen waar je een leuke, bestendige relatie mee kan opbouwen. Je vriend is daar vermoedelijk één van. Aan jou de keus of je het met hem wil doen of met een ander.
Ik zou kiezen om elkaar de ruimte te geven en je te ontwikkelen op dat gebied. Anders gaat het je later toch opbreken denk ik.
Ja en?
Gewoon lekker doen meis.

Op jullie leeftijd bedenk je nog dit soort dingen die garant staan voor dramatische soaptaferelen, maar daarmee leer je wel de waarde van een relatie.

Over 15 jaar is er geen haar op je hoofd die zo'n relatietest bedenkt als je echt van iemand houdt. Maar voor nu, doen!

Duik allebei op iemand anders! Staat er al iemand in de coulissen?
Pandax schreef:
24-03-2019 15:35
Het leven is geen sprookje. Er zijn zat mannen waar je een leuke, bestendige relatie mee kan opbouwen. Je vriend is daar vermoedelijk één van. Aan jou de keus of je het met hem wil doen of met een ander.
Zo eens. Wat mij betreft bestaat er niet één ware.

Ik kan me best voorstellen dat je behoefte hebt om nog rond te kijken voor je je settled. Maar besef wat je opgeeft.
Ik ben ook vanaf mijn 15e bij mijn man. Ondertussen ruim 15 jaar.
Die gevoelens die je hebt heb ik ook wel eens ervaren maar er nooit iets mee gedaan. Ik vind ze overigens wel normaal hoor. Denk niet dat je relatie slecht is.
Ja, misschien is er iemand die nog beter bij mij past (op bepaalde vlakken).
Maar zoals al gezegd, er zijn er meerdere matches mogelijk en degene waar je nu mee bent is er 1 van.

Ik heb geen spijt van mijn keuze en die gevoelens heb ik ook niet meer sinds ik wat meer gezien heb ik mijn omgeving.
.
Als je gelukkig bent en niet het gevoel hebt iets te missen, dan hoef jij er niet aan te twijfelen. Je hoeft geen vergelijking te hebben om te weten dat je iets mist, je weet dan hoogstens wat er mist. Als er iets ontbreekt dan voel jij dat en zolang je dat niet voelt, zie ik geen noodzaak om jouw relatie op het spel te zetten. Je bent nog jong, waarom geef je het niet nog vijf jaar voor jullie gaan trouwen, kinderen krijgen een huis kopen etc? Dan hebben jullie nog genoeg tijd om het één en ander te ontdekken, misschien groeien jullie tegen die tijd uit elkaar, maar het kan ook net zo goed dat jullie groeien tot elkaar. De tijd zal het leren, in de toekomst kun je helaas niet kijken.
In mijn geval:

Hij is mijn eerste en ik hoop dat dat nog heeeeeeeeeel lang zo mag blijven :hihi:

Andersom ben ik zijn derde of vierde... Maar dat vind ik dus niet heel erg belangrijk. Het belangrijkste is de klik die je hebt. Word je nog blij als je aan hem denkt? En als je seks met hem hebt, wat voel je dan? Of wat denk je dan?
Pandax schreef:
24-03-2019 15:35
Helemaal eens. Ik ben al 18 jaar samen met mijn man, en de bedoeling is dat we samen blijven. Maar ik ben ervan overtuigd dat er genoeg mannen zijn waar ik ook een leuke relatie mee had kunnen hebben als het leven anders was gelopen. De ware, daar geloof ik niet in.
Maar ik begrijp je dilemma wel. Uit elkaar gaan is een risico. Je moet er dan vanuit gaan dat het definitief is, want 'eerst ervaring opdoen bij anderen en dan weer bij elkaar komen ' zal hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren.
Bij elkaar blijven is een optie. Zolang jullie het samen goed hebben zelfs een goede optie.
Een open relatie is ook nog een optie als jullie beide behoefte hebben aan seks met anderen.

Maar feit blijft: je maakt een keuze en daar maak je het beste van. En als dat niet meer werkt, maak je een andere keuze. Je hoeft niet nú iets te besluiten voor de rest van je leven.
Oh en niemand is perfect. Misschien is er wel iemand die op een bepaald vlak beter bij je past, maar wellicht op andere vlakken weer minder.
In de toekomst kijken kan niemand. Maar als je nu gelukkig bent, waarom zou je dat geluk dan op het spel zetten?
Als dit niet meer goed voelt waarom zou je dan blijven? Omdat het wellicht wel de enige voor je is? Omdat relaties toch maar middelmatig zijn en in de ware geloven een sprookje is? Omdat je een man hebt dus wees blij, want single zijn is de horror?

Ik vond/vind altijd dat liefde juist niet middelmatig en gezapig hoeft te zijn. Toen ik in mijn (meerdere) lange relaties op jouw punt kwam wist ik dat het niet beter ging worden. Halverwege de 20 was de onrust eruit en ontmoette ik mijn man bij wie ik nog nooit een seconde twijfel heb gehad. Alles gezien, alles gedaan en hij was de ware.
Gewoon vivas lees ook even lezen. Hoe moeilijk kan het zijn?
OliebolmetKrenten schreef:
24-03-2019 16:32
Als je gelukkig bent en niet het gevoel hebt iets te missen, dan hoef jij er niet aan te twijfelen. Je hoeft geen vergelijking te hebben om te weten dat je iets mist, je weet dan hoogstens wat er mist. Als er iets ontbreekt dan voel jij dat en zolang je dat niet voelt, zie ik geen noodzaak om jouw relatie op het spel te zetten. Je bent nog jong, waarom geef je het niet nog vijf jaar voor jullie gaan trouwen, kinderen krijgen een huis kopen etc? Dan hebben jullie nog genoeg tijd om het één en ander te ontdekken, misschien groeien jullie tegen die tijd uit elkaar, maar het kan ook net zo goed dat jullie groeien tot elkaar. De tijd zal het leren, in de toekomst kun je helaas niet kijken.

Er zit een verschil tussen iets missen en bang zijn in de toekomst mogelijk een eventueel gemis te ervaren.
Voor dat tweede zou ik geen relatie opgeven als je op dit moment wel gelukkig met hem bent.
Hoe weet ik OF hij de ware is?

Dat weet je omdat je met elkaar eindigt.
Als je enorm gelukkig bent met elkaar en veel van elkaar houdt zou ik dat niet opgeven voor het hypothetische geval dat er ergens anders iemand rondloopt die veel beter bij je past. Let's face it: niemand weet dat 100% zeker. Ook niet als je al een paar partners hebt gehad. Er zijn nogal wat mensen die maar geen relatie kunnen vinden waarin ze enorm gelukkig zijn, dus als je dat nu hebt zou ik dat niet weggooien. Tenzij je het gevoel hebt dat je te jong bent om al een vaste relatie te hebben en graag een tijd single wil zijn, maar dat lijkt me een heel ander issue.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dat weet je pas over 60 jaar
Snowpink schreef:
24-03-2019 16:50
Halverwege de 20 was de onrust eruit en ontmoette ik mijn man bij wie ik nog nooit een seconde twijfel heb gehad. Alles gezien, alles gedaan en hij was de ware.
En nu ben je 30?
De ware bestaat niet. De truc is elke keer maar weer te kiezen voor deze partner.
...
anoniem_384239 wijzigde dit bericht op 24-03-2019 19:58
Reden: Sorry te herkenbaar
99.26% gewijzigd
Anna1357 schreef:
24-03-2019 18:03
Hoe weet ik OF hij de ware is?

Dat weet je omdat je met elkaar eindigt.
Maar ze zijn nog niet geëindigd. Wanneer weet je dan dat je samen gaat 'eindigen '?
S-Meds schreef:
24-03-2019 18:06
dat weet je pas over 60 jaar
Of misschien weet je het dan nog niet.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Na mijn eerste en lange relatie was ik heel blij dat hij niet de laatste was want dan had ik echt wat gemist. Op meerdere vlakken.

Daarnaast is er de realiteit dat die ‘prins op het witte paard’ ook zijn nukken heeft. Net als ik.

Wanneer je wezenlijk verschilt zou ik verder kijken. Wil je alleen een ander een keer ervaren omdat je denkt dat het beter kan zou ik ook verder kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven