Hoe weet ik dat hij de ware is?

24-03-2019 15:09 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,
Ik ben op dit moment meer dan 5 jaar samen met mijn vriendje, we zijn al samen sinds we 15 zijn, ik ben nu 20. We zijn nog steeds enorm gelukkig en ik hou heel veel van hem, en de laatste tijd begin ik steeds meer na te denken over een toekomst met hem. Er is echter 1 ding waar zowel hij als ik moeite mee hebben: we zijn elkaars eerste op elk vlak en hebben niks van ervaring met andere mensen. We zijn bang dat we later spijt gaan hebben dat we nooit ervaring (seksueel en romantisch) hebben opgedaan met anderen. Daarnaast vraag ik mezelf af hoe ik kan weten of ik een toekomst met hem wil opbouwen als ik geen idee heb hoe het is om met iemand anders samen te zijn. Wat als ik eigenlijk veel beter bij iemand anders zou passen maar ik het gewoon niet weet omdat ik nog steeds samen ben met mijn eerste liefde? Zou het beter zijn om misschien een aantal maanden afstand van elkaar te nemen en dan te zien of we nog steeds samen verder willen? Ik wil echt een toekomst met hem maar ik wil ook geen grote fout maken. Iemand ervaringen of meningen?
Ik ben dolblij niet meer met mijn eerste liefde te zijn. Toen hij het uitmaakte was ik heel verdrietig, en ik zie hem nog steeds graag, maar ik had anders zoveel gemist! En mijn huidige man niet hebben ontmoet, en daar ben ik toch wel ontzettend gelukkig mee. Maar ik ken ook een stel die vanaf hun jeugd samen is, dus het kan wel. Maar als jullie beide die gedachte hebben, tja..
TijdvoorTaart schreef:
24-03-2019 17:36
Er zit een verschil tussen iets missen en bang zijn in de toekomst mogelijk een eventueel gemis te ervaren.
Voor dat tweede zou ik geen relatie opgeven als je op dit moment wel gelukkig met hem bent.
Zeg ik niet hetzelfde dan?
Jufjoke schreef:
24-03-2019 18:35
Maar ze zijn nog niet geëindigd. Wanneer weet je dan dat je samen gaat 'eindigen '?
Als ik een keer een grote beslissing moet nemen en ik kom er niet uit dan vraag ik mijn ouders om advies. Voor de rest weet ik het ook niet TO.
De ware bestaat niet.

Bij elke levensfase hoort een andere behoefte en misschien wel een andere persoon.
Het is bijzonder als je iemand treft waarmee je alle levensfases doorgroeien.

Het wat als gevoel zal sterker worden en ik denk dat het heel goed is om of de relatie even als open relatie te behandelen of tijdelijk uit elkaar te gaan.

Ik zou denk ik kiezen voor een open relatie. Als je daar eerlijk over bent naar je dates dan is er niks aan de hand. Een soort friends with benefits. Prima toch?
OliebolmetKrenten schreef:
24-03-2019 19:53
Zeg ik niet hetzelfde dan?
Jawel. Het was ook geen discussie, maar een uitgebreide +1 :biggrin:
Mijn eerste liefde was een ontzettend leuke jongen. We waren gelukkig met elkaar, maar omdat ik me maar bleef afvragen hoe het met een ander zou zijn, heb ik het destijds uitgemaakt. Achteraf gezien was dat stom van me. Het bleek helemaal niet leuker of interessanter met een ander. Ik heb een goede relatie opgegeven voor mijn eigen twijfels.
Door mijn eigen ervaring vind ik dat je dan ook niets mist als je je leven bij je eerste liefde blijft (op voorwaarde dat je een goede relatie hebt natuurlijk) al snap ik het knagende gevoel wel.

Als jullie gelukkig zijn met elkaar, waarom zou je dan een ander willen?
Ik geloof niet in de ware. Niemand is perfect en in elke relatie zullen er mindere momenten zijn. Maar zolang het goed voelt samen is het goed.
De ware bestaat inderdaad niet, en “ervaring” maakt niet uit. Je kan met 1 ander neuken of met 2000, dan nog heb je altijd met pakweg 6 miljard mensen niet geneukt.

Het enige dat telt, als jullie nu zo gelukkig met elkaar zijn, is de keuze van jullie beiden. Jullie relatie gaat niet stuk op gebrek aan ervaring maar op gebrek aan commitment
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik ben niet meer samen met mijn eerste vriend, maar achteraf gezien was het een leuke relatie. Ik dacht toen dat er beter was misschien, maar nu denk ik dat het goed was. Nu trouwens gelukkig hoor met een ander en verlang ook niet terug, maar het is ook al 10 jaar terug.
Als jullie ervaring met anderen zo belangrijk vinden, ga er dan voor.
Maar laat de idee dat jullie daarna weer samen kunnen komen alsof er niets gebeurd is maar varen. Groot is de kans dat een van jullie een andere leuke relatie heeft of er niet kan mee leven dat er intussen gerommeld is met anderen.
Bezint eer ge begint.
Hier ervaring.

Vanaf mijn 16e bij mijn vrouw. Nu ben ik in de veertig. Ze is mijn eerste en enige. Nog nooit een ander gehad.

Nog nooit een seconde spijt van dat besluit gehad.

In mijn ogen heeft elke relatie dezelfde problemen omdat je jezelf meeneemt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven