Hoe weet ik....?
vrijdag 14 januari 2011 om 10:16
Hier is het crisis, hij zegt dat ik te afstandelijk ben, dat hij niet het 'wij'gevoel heeft, dat hij het gevoel heeft dat het mij niets interesseert.. Ik ben super gek op hem, hij is alles. Ik heb me de laatste tijd nog nooit zo fijn bij iemand gevoeld. Wist niet dat ik het kon. En nu is het moment van: wat nu? Hij wil zekerheid, ik heb geen idee hoe ik het hem moet geven. Hoe weet ik nu wat ik wil? Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Je wil maar ergens zit er een soort van angst, maar er is niet een gevoel van altijd omdat ik weet dat het bijna nooit voor altijd kan zijn..
Iemand ervaringen om mij te helpen? Voel me zo rot! Wil hem niet kwijt... Hoe weet ik hoe de boel in elkaar steekt?
Dank jullie alvast..
Iemand ervaringen om mij te helpen? Voel me zo rot! Wil hem niet kwijt... Hoe weet ik hoe de boel in elkaar steekt?
Dank jullie alvast..
vrijdag 14 januari 2011 om 10:22
Vraag hem om concreet te zijn. Wat maakt dat hij je te afstandelijk vindt, wat zou hem het "wij" gevoel wel geven? Waaraan merkt hij dat iets een ander wel interesseert. Wat heeft hij nodig in een relatie?
En beantwoord iedere vraag ook voor jezelf. En zou je hem kunnen willen geven wat hij nodig heeft en andersom?
Met vage kreten kun je niet zo veel behalve te weten komen dat er iets niet lekker zit. Nou ja, dat weet je nu. Tijd voor de volgende stap: het probleem concreet maken. Dan kom je vanzelf bij de stap daarna: werken aan de relatie (geldt altijd voor allbei, anders heeft het uberhaupt geen zin).
En beantwoord iedere vraag ook voor jezelf. En zou je hem kunnen willen geven wat hij nodig heeft en andersom?
Met vage kreten kun je niet zo veel behalve te weten komen dat er iets niet lekker zit. Nou ja, dat weet je nu. Tijd voor de volgende stap: het probleem concreet maken. Dan kom je vanzelf bij de stap daarna: werken aan de relatie (geldt altijd voor allbei, anders heeft het uberhaupt geen zin).
vrijdag 14 januari 2011 om 10:24
We hebben het over alles gehad. Het lijkt of er iets ongrijpbaars tussen ons inzit. Iets wat niet te verklaren is. Allebei hebben we al die tijd goed naar elkaar geluisterd en geprobeerd om te zorgen dat het er wel was maar het lukt dus niet.. En het probleem is dat het 'iets'is maar dat het zo moeilijk te plaatsen Dus we hebben allebei echt gewerkt aan de relatie.. Dit voelt echt zo k*t!
vrijdag 14 januari 2011 om 10:28
Ik vind dat er in een relatie wel een gevoel van "voor altijd" moet zijn en ook het streven daarnaar.
Als het uiteindelijk nog niet lukt is het wel weer tijd om dan weer te kijken.
Dus gevoel altijd voor altijd en verstand rekening houden met alle mogelijkheden en elke keer kiezen in het voordeel van de relatie en jullie beider geluk.
Als het uiteindelijk nog niet lukt is het wel weer tijd om dan weer te kijken.
Dus gevoel altijd voor altijd en verstand rekening houden met alle mogelijkheden en elke keer kiezen in het voordeel van de relatie en jullie beider geluk.
vrijdag 14 januari 2011 om 10:31
Dat hebben we ook gehad, het gevoel van één team, zowel binnen als naar buiten toe.. Misschien is het het toch niet helemaal dan.. Alleen dan moet je dat nog kunnen accepteren. Ik bedoel, ik zag het allemaal zo ontzettend zitten saampies.. Echt! Maar door de laatste tijd is het gewoon anders geworden..
vrijdag 14 januari 2011 om 12:01
Jij vraagt: Hoe weet ik... het lijkt me meer een kwestie van doen bij jou? Je twijfelt over je eigen gevoelens, allereerst dat je niet verwacht had je zo prettig te voelen en dan nog eens dat je niet weet of het blijft. Dat soort dingen weet je niet en kunnen je altijd overkomen.
Nu verdwijnt het dus ook iets maar dat komt doordat het niet meer ongedwongen maakt misschien, omdat je twijfelt maar misschien nog wel andere dingen die je niet prettig vindt, maar je bent de enige die daar zelf achter kan komen. Zijn er dingen die je niet prettig vindt in de relatie/aan hem?
Een relatie is een keuze maken. Ervoor gaan om te willen behouden wat je hebt. Dat wordt lastig als je denkt dat het toch weer uit zal gaan.
Geen idee, het zou heel goed kunnen zijn dat hij het niet voor je is.
Maar meestal zou je wel dieper moeten kunnen kjiken waarom niet of wel. Wat zoek je in een relatie, wat verwacht je, waar wordt je blij van en wat vind je niet leuk...
Nu verdwijnt het dus ook iets maar dat komt doordat het niet meer ongedwongen maakt misschien, omdat je twijfelt maar misschien nog wel andere dingen die je niet prettig vindt, maar je bent de enige die daar zelf achter kan komen. Zijn er dingen die je niet prettig vindt in de relatie/aan hem?
Een relatie is een keuze maken. Ervoor gaan om te willen behouden wat je hebt. Dat wordt lastig als je denkt dat het toch weer uit zal gaan.
Geen idee, het zou heel goed kunnen zijn dat hij het niet voor je is.
Maar meestal zou je wel dieper moeten kunnen kjiken waarom niet of wel. Wat zoek je in een relatie, wat verwacht je, waar wordt je blij van en wat vind je niet leuk...