Hoe weet je of je je ex of de aandacht mist?

18-11-2009 13:12 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat dus. Ik zit nu in een achtbaan van emoties. Soms voel ik me hartstikke goed en vol zelfvertrouwen en denk ik: ik heb jou niet nodig! Het andere moment ben ik heel verdrietig, heb ik nergens zin in, bijna tegen een depressie aan. Zo k.t voelt het.

Hoe weet je of je hém mist of gewoon de aandacht? Ik ben nu al een paar keer op stap geweest sinds hij het uit heeft gemaakt, maar ik kan me gewoon niet openstellen aan andere mannen. Ik vergelijk ze met hem. En ook al weet ik dat hij niet helemaal perfect was, kan niemand aan hem tippen... Tenminste, tot nu toe niet.

Herkenbaar??
Waarom is het uitgegaan? Wie nam daartoe het initiatief? Hoe lang heeft de relatie geduurd? Hoeveel 'vergelijkingsmateriaal' heb je in je leven opgedaan?
Ik denk je vooral de relatie mist. Het feit dat er iemand is speciaal voor jou en met jou.

Ik weet niet hoe lang het al uit is en hoelang de relatie geduurt heeft maar iedereen heeft een ontwenningsperiode / ldvd na eer relatie. Tuurlijk heb je dan geen zin in andere mannen. dat hoeft ook nog niet, dat komt wel als het tijd is.
Tot je een ander hebt, dan pas merk je of je je ex miste of de aandacht of relatie
In het begin zal niemand aan hem kunnen tippen. Je zal hem met ieder ander vergeleken. Misschien heeft het tijd nodig. Ik ben er alleen maar beter geworden nadat mijn relatie is beeindigd. Mijn huidige partner past beter bij mij en is veel liever voor mij dan mij vorige. In dacht ook dat mijn vorige relatie helemaal geweldig was maar zodra je een nieuwe relatie hebt, blijkt het toch niet allemaal zo geweldig te zijn geweest als dat je dacht. Heb geduld.
Als je meteen aan het opnieuw rondkijken slaat terwijl je nog niet over je ex heen bent krijg je van die rebound scharrels, ik zou toch eerst n periode van 'rouwverwerking' inlassen.

En je mist hem, niet je buurman, maar misschien ben je hem/jullie relatie aan het romantiseren in je gedachten?
Wat maakt voor jou het verschil? Het gevoel word er waarschijnlijker niet beter van; en andere mannen worden niet in ene leuker als je beseft dat je iemand mist en niet speciaal hem.

Overigens als je echt alleen aandacht mist had vervangende aandacht (die zeker na een leuke date vele male groter is dan in een gestabiliseerde relatie) volstaan. Je geeft zelf al aan dat dat hem niet is.
quote:Maja82 schreef op 18 november 2009 @ 13:17:

Ik denk je vooral de relatie mist. Het feit dat er iemand is speciaal voor jou en met jou.

Hoe kan je die conclusie trekken aan de hand van de weinige info die TO geeft?
Je bent nog maar 2 maanden alleen. Dat is echt niet lang, als je een relatie van 4 jaar achter de rug hebt. Probeer eerst eens te wennen aan eht idee dat je alleen bent en probeer weer wat leuke dingen te gaan doen. Die nieuwe vriend komt dan later vanzelf wel een keer, of niet. Maar maak je daar nu nog niet druk om.
Dat weet je pas als je helemaal geen contact meer hebt met elkaar en geef het tijd!

Ik sluit me bij Naski aan.
TO, zo te lezen (en dat zag ik net op een ander topic toevallig ook terug) heb je over je ex en je gevoel erover meerdere topics lopen. Om je antwoord te geven op de vraag die je daar stelt waarom je er geen meerdere topics over zou mogen openen: precies hierom; als alle info in 1 topic staat krijg je veel sneller een duidelijk beeld zodat er een beter advies gegeven kan worden. (En zou ik de post die ik hierboven deed, bijvoorbeeld al niet gedaan hoeven hebben).

Misschien handig om je topics alsnog te laten samenvoegen, en daar bv ook je updates in kwijt te kunnen? Over het algemeen wordt echt alles wel gelezen hoor!

Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven