hoe zit dat bij jullie?

06-08-2010 19:08 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie ervan als je partner afspreekt met iemand van het andere geslacht? Iemand die hij/zij pas heeft leren kennen?

Samen koffie drinken, uit eten, concertje... dat soort dingen.
quote:Capibara schreef op 07 augustus 2010 @ 19:56:

Jeetje, de mensen van wie de partner geen vrienden van het andere geslacht mag hebben hebben wel erg weinig vertrouwen in hun partner zeg! Als je relatie goed zit dan maakt het toch niet uit als hij eens een keer wat met iemand anders gaat doen? Zolang hij het maar niet stiekem doet of die vrouw voor mij verborgen houdt vind ik het prima als hij een keer iets met een vriendin wil gaan doen. Net zoals hij er geen enkel probleem van maakt als ik met een (mannelijke) collega een hapje ga eten. We vertrouwen elkaar en weten dat het goed zit in onze relatie, dus we hoeven ons niet druk te maken over de vrienden van de ander.

Bij ons is het geen kwestie van niet mogen, maar we voelen ons er niet prettig bij.

Ik vertrouw mijn vriend ook (en hij mij), maar het feit dat hij met een andere vrouw een enorme klik kan hebben is voor mij een te groot risico.

Ik zou mij er dus niet lekker bij voelen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 07 augustus 2010 @ 21:40:

Ik vertrouw mijn vriend ook (en hij mij), maar het feit dat hij met een andere vrouw een enorme klik kan hebben is voor mij een te groot risico.

Ik zou mij er dus niet lekker bij voelen.

Maar wat is daar zo erg aan? En wat als hij een enorme klik met een man heeft, heb je daar dan minder problemen bij?

En ben je jaloers op de aandacht die hij aan een ander geeft, of schat je jezelf nu zo laag in dat je denkt dat je vriend je meteen inruilt zodra hij een klik krijgt met een andere vrouw?
Ik denk het laatste.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Very Cherry schreef op 06 augustus 2010 @ 23:30:

Het gaat er toch om wat mensen gewend zijn? Ik vind de discussie nogal zinloos. Als je vent in geen 15 jaar naar iemand omgekeken heeft en hij gaat ineens met een nieuwe vrouwelijke collega bowlen, borrelen, naar de film, op kookles en naar feestjes dan voelt dat best gek denk ik. Maar als je niet anders gewend bent van de ander, dan is er geen vuiltje aan de knikker Een 32-jarige vriend uit India zag het afgelopen winter voor t eerst in zijn leven sneeuwen, hier in Nederland. Heeft vier dagen met open mond rondgelopen en het nergens anders over gehad. Ik liep in diezelfde sneeuw op mijn hoge hakken te bellen en mijn post door te nemen. Kwestie van perceptie.Dát bedoel ik dus, kwam alleen niet helemaal uit mijn woorden
Ik denk dat je een partner weinig kan verbieden.

Daarnaast...als hij vreemd wil gaan dan gaat hij toch wel. Of het nou zo'n vriendschap is of niet. Hij komt overal wel vrouwen tegen, op het werk, op de sportschool, bij andere vrienden. Als hij zijn heil liever buiten de deur zoekt dan kan ik dat niet tegen houden. Mijn laatste 2 exen gingen beiden vreemd met een collega...dus tsja, waar houdt het dan op? Ik kan hem moeilijk verbieden om ook niet naar zijn werk te gaan.

Dus nee, ik zou niet specifiek moeite hebben met een vriendschap. Je vertrouwt je partner of niet...daar gaat het uiteindelijk om in mijn ogen. Als je hem kort moet houden dan ontbreekt er iets mbt het vertrouwen. En als dat terecht is dan doet hij het toch wel links om of rechts om.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven