...hoeveel energie kan ik nog in mijn relatie steken
maandag 17 mei 2010 om 12:54
Hoi,
Wat begon als een sprookje werd al snel een vermoeiende rit.
Een samengesteld gezin...vele conflicten later...en nu begin ik in te zien dat mijn man zich soms schuilde achter zijn familie en kinderen.
Terwijl ik maar droomde van het perfecte gezin, was hij gewoon op zoek naar iemand die zijn kinderen opvoedde en garant stond voor stabiliteit binnen het gezin.
Dagelijks hebben we ruzie over de opvoeding.
Zijn kinderen mogen alles zonder al te veel verantwoording af te leggen tov mij en wanneer die van mij iets doen dan is het fout.
Zijn kinderen straft hij nooit, die van mij storen hem steeds.
Opmerkingen zoals...stomme kleinen, ze zijn daar weer, als uw kind iets krijgt van hun vader dan moet ik dat ook kopen...want ze zijn hun ma kwijt dus ze mogen tegenspreken en iedereen uitmaken of via anderen steeds hun zin krijgen...
Ik weet dat dit hard is zonder mama maar ik doe altijd meer mijn best voor zijn kinderen om hen het gevoel te geven dat ik er wel voor hen ben maar wanneer hij steeds mijn kinderen benadeeld.
Brrrrr ....ik kan er niet meer mee om.
Wat begon als een sprookje werd al snel een vermoeiende rit.
Een samengesteld gezin...vele conflicten later...en nu begin ik in te zien dat mijn man zich soms schuilde achter zijn familie en kinderen.
Terwijl ik maar droomde van het perfecte gezin, was hij gewoon op zoek naar iemand die zijn kinderen opvoedde en garant stond voor stabiliteit binnen het gezin.
Dagelijks hebben we ruzie over de opvoeding.
Zijn kinderen mogen alles zonder al te veel verantwoording af te leggen tov mij en wanneer die van mij iets doen dan is het fout.
Zijn kinderen straft hij nooit, die van mij storen hem steeds.
Opmerkingen zoals...stomme kleinen, ze zijn daar weer, als uw kind iets krijgt van hun vader dan moet ik dat ook kopen...want ze zijn hun ma kwijt dus ze mogen tegenspreken en iedereen uitmaken of via anderen steeds hun zin krijgen...
Ik weet dat dit hard is zonder mama maar ik doe altijd meer mijn best voor zijn kinderen om hen het gevoel te geven dat ik er wel voor hen ben maar wanneer hij steeds mijn kinderen benadeeld.
Brrrrr ....ik kan er niet meer mee om.
maandag 17 mei 2010 om 13:11
maandag 17 mei 2010 om 13:11
Iemand die mijn kind een stomme kleine zou noemen staat zonder pardon op straat.
In een samengesteld gezin is het heel belangrijk dat zowel moeder als vader de kinderen als allemaal evenveel waard behandelen. En daarin is het echt niet noodzakelijk dat jij net zoveel van andermans kinderen houdt als van je eigen, maar ze mogen hetzelfde en zijn hetzelfde waard. Is dat niet zo, ga dan LAT-ten ofzo, want dan doe je de kinderen te kort. En kinderen horen niet te lijden onder de relatie van hun vader of moeder. Aanpassen en een beetje inschikken, ok. Maar niet volwaardig behandeld worden of achtergesteld worden, nee.
In een samengesteld gezin is het heel belangrijk dat zowel moeder als vader de kinderen als allemaal evenveel waard behandelen. En daarin is het echt niet noodzakelijk dat jij net zoveel van andermans kinderen houdt als van je eigen, maar ze mogen hetzelfde en zijn hetzelfde waard. Is dat niet zo, ga dan LAT-ten ofzo, want dan doe je de kinderen te kort. En kinderen horen niet te lijden onder de relatie van hun vader of moeder. Aanpassen en een beetje inschikken, ok. Maar niet volwaardig behandeld worden of achtergesteld worden, nee.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
maandag 17 mei 2010 om 13:14
Ok, je omgevingsfactor sucks.
Nu ben jij verantwoordelijk voor jouw leven en dat van je kids en voor jouw aandeel in de relatie met je man en zijn kinderen.
Wat ga je er aan doen?
Lastig, maar het komt ultimo altijd uit op de rode draad van jouw eigen leven. Waar gaat het nu naar toe versus waar wil je het naar toe?
Nu ben jij verantwoordelijk voor jouw leven en dat van je kids en voor jouw aandeel in de relatie met je man en zijn kinderen.
Wat ga je er aan doen?
Lastig, maar het komt ultimo altijd uit op de rode draad van jouw eigen leven. Waar gaat het nu naar toe versus waar wil je het naar toe?
maandag 17 mei 2010 om 13:36
quote:coupke schreef op 17 mei 2010 @ 13:32:
ik ben bang dat ik steeds weer terug naar hem zou gaan
als we zonder elkaar zijn .er een leegte en dan laat ik hem weer in mijn hart...en dan weer...ruzie voor de kinderen
Daar ben je zelf bij.
En je kinderen zijn daar ook bij. Elke keuze die jij maakt is van invloed op de kinderen.
Weeg voor jezelf af of je leegte opvullen belangrijker is dan het welzijn voor je kinderen. Kies je voor afhankelijk gedrag, dan zijn je kinderen daar ondergeschikt aan en doe je niet veel beter dan je huidige partner.
ik ben bang dat ik steeds weer terug naar hem zou gaan
als we zonder elkaar zijn .er een leegte en dan laat ik hem weer in mijn hart...en dan weer...ruzie voor de kinderen
Daar ben je zelf bij.
En je kinderen zijn daar ook bij. Elke keuze die jij maakt is van invloed op de kinderen.
Weeg voor jezelf af of je leegte opvullen belangrijker is dan het welzijn voor je kinderen. Kies je voor afhankelijk gedrag, dan zijn je kinderen daar ondergeschikt aan en doe je niet veel beter dan je huidige partner.
maandag 17 mei 2010 om 13:37
Waarom zou je steeds terug willen keren naar een situatie die niet goed is voor je kinderen? Is jouw liefdesleven belangrijker dan hun veilige opvoeding?
Hebben jullie al eens hulp gezocht? Een samengesteld gezin vraagt heel wat, het is niet eenvoudig. Het belangrijkste daarin is toch dat je samen op één lijn kunt gaan zitten. Als dat niet zo is groeien de kinderen in een heel verwarrende wereld op, dat is niet goed voor de ontwikkeling van hun zelfbeeld en zelfwaardering.
maandag 17 mei 2010 om 13:38
Ik weet dat ik slecht bezig ben maar ...de knoop doorhakken is zo moeilijk
Telkens weer hoop ik dat hij inziet wat fout is.
Wanneer zijn oudste me zei...ik ga op je muil slaan...zei hij niks. Pas toen hij zag dat ik het niet pikte sprong hij recht uit angst dat ik zijn kind iets zou doen. Ze wordt 18, hij zou haar moeten zeggen dat dit niet kan...maar nee, hij is er bang van.
Zie dat ze hem niet meer graag ziet.
Over zijn nieuwe vrouw mag men wel heenlopen...die kan daar tegen
Telkens weer hoop ik dat hij inziet wat fout is.
Wanneer zijn oudste me zei...ik ga op je muil slaan...zei hij niks. Pas toen hij zag dat ik het niet pikte sprong hij recht uit angst dat ik zijn kind iets zou doen. Ze wordt 18, hij zou haar moeten zeggen dat dit niet kan...maar nee, hij is er bang van.
Zie dat ze hem niet meer graag ziet.
Over zijn nieuwe vrouw mag men wel heenlopen...die kan daar tegen
maandag 17 mei 2010 om 13:42
nee...hij wil geen hulp
Hij wou ook geen hulp voor zijn kinderen toen hun moeder plots stierf
Hij is koppig en ik zie dat hij er zelf niet zal komen op die manier.
Niemand geeft ons een kans en steeds gaat het over de overleden mama...dat er een nieuwe is is bijzaak.
Die kinderen kunnen niet normaal leven.
Hij laat alles toe uit schuldgevoel...want ja...hun mama is dood ...en ze maker er gretig misbruik van.
Hij wou ook geen hulp voor zijn kinderen toen hun moeder plots stierf
Hij is koppig en ik zie dat hij er zelf niet zal komen op die manier.
Niemand geeft ons een kans en steeds gaat het over de overleden mama...dat er een nieuwe is is bijzaak.
Die kinderen kunnen niet normaal leven.
Hij laat alles toe uit schuldgevoel...want ja...hun mama is dood ...en ze maker er gretig misbruik van.
maandag 17 mei 2010 om 13:50
zijn dochter van 18 ging bij oma wonen.die wou ze mits betaling...ook zo raar...vroeger was ze er ook altijd maar nu hij bij mij is is alles betalend.
dus bellen ze wanneer er cash moet zijn.
en mijn...paradepaardje huppelt dan snel naar huis met geld
zijn dochter van 13 vindt mij ok zolang ik maar alles voor haar doe...maar mijn dochter van bijna11 mag zeker niet teveel aandacht krijgen of ze is jaloers
dit weekend kreeg mijn dochter een pc van haar papa en in plaats van blij te zijn voor haar was het ruzie. het kind wou dit maanden geleden al niet uit angst voor de reacties...terwijl haar vader vindt dat ze het goed doet op school en hij dan ook met haar kan communiceren via deze weg.
hij woont op 50km.
ik sta er steeds tussenin...ben het zo beu soms
dus bellen ze wanneer er cash moet zijn.
en mijn...paradepaardje huppelt dan snel naar huis met geld
zijn dochter van 13 vindt mij ok zolang ik maar alles voor haar doe...maar mijn dochter van bijna11 mag zeker niet teveel aandacht krijgen of ze is jaloers
dit weekend kreeg mijn dochter een pc van haar papa en in plaats van blij te zijn voor haar was het ruzie. het kind wou dit maanden geleden al niet uit angst voor de reacties...terwijl haar vader vindt dat ze het goed doet op school en hij dan ook met haar kan communiceren via deze weg.
hij woont op 50km.
ik sta er steeds tussenin...ben het zo beu soms
maandag 17 mei 2010 om 13:54
Je kunt alles bij hem neer leggen, maar als hij zijn gedrag niet verandert zul jij dingen moeten veranderen. Je bent je kinderen verplicht hen te beschermen tegen dit soort dingen. Doe je dat niet, dan laat jij als moeder en opvoeder behoorlijk steken vallen en heb je je man niet veel te verwijten. Wat DNM ook al zei dus.
Overiges los van de gevolgen voor de kinderen: deze man behandelt jou ook niet zoals hij hoort te doen. Jullie eigen relatie klinkt me niet leuk in de oren. Dus of je het daar nu voor moet doen.... ben je zo bang om alleen te zijn?
Hoe oud zijn alle kinderen in kwestie?
Overiges los van de gevolgen voor de kinderen: deze man behandelt jou ook niet zoals hij hoort te doen. Jullie eigen relatie klinkt me niet leuk in de oren. Dus of je het daar nu voor moet doen.... ben je zo bang om alleen te zijn?
Hoe oud zijn alle kinderen in kwestie?
maandag 17 mei 2010 om 14:01
historiek van zijn oudste...
ze dubbelde toen ze 14 was en hij liet ze uitgaan dat weekend.
het volgende schooljaar wou ze haar eerste exames niet doen en naar een lagere richting en op internaat
ok...ingewilligd...dan een bromfiets...dan uitgaan
volgende schooljaar een nieuwe school, geen internaat meer
nu...woont ze bij oma en zou ze volgend schooljaar wel weer naar die ene school willen en op internaat gaan...
en...wat is er next???
lijkt dit voor jullie normaal???
ze dubbelde toen ze 14 was en hij liet ze uitgaan dat weekend.
het volgende schooljaar wou ze haar eerste exames niet doen en naar een lagere richting en op internaat
ok...ingewilligd...dan een bromfiets...dan uitgaan
volgende schooljaar een nieuwe school, geen internaat meer
nu...woont ze bij oma en zou ze volgend schooljaar wel weer naar die ene school willen en op internaat gaan...
en...wat is er next???
lijkt dit voor jullie normaal???
maandag 17 mei 2010 om 14:03
maandag 17 mei 2010 om 14:09
Als je per se met hem om wil blijven gaan, ga dan latten en wordt allebei weer verantwoordelijk voor je eigen kinderen en maak afspraken over de jongste. Maar trek jouw kinderen uit die negatieve sfeer als je het in het gezin niet beter voor ze kan maken.
Ik hoor je hier alleen maar praten over jou en hoe graag je hem ziet en dat je hem toch weer in je hart toe zal laten etc etc.
En je kinderen dan? Hoe ga je het voor hen beter maken dan? Of moeten zij het zelf maar oplossen? Ze zijn 4 en 10 jaar, kom op zeg. Ze hebben jou nodig om ze te beschermen! Wat vindt hun vader hier eigenlijk van?
Ik hoor je hier alleen maar praten over jou en hoe graag je hem ziet en dat je hem toch weer in je hart toe zal laten etc etc.
En je kinderen dan? Hoe ga je het voor hen beter maken dan? Of moeten zij het zelf maar oplossen? Ze zijn 4 en 10 jaar, kom op zeg. Ze hebben jou nodig om ze te beschermen! Wat vindt hun vader hier eigenlijk van?
maandag 17 mei 2010 om 14:10
maandag 17 mei 2010 om 14:38
Oef,
dit klinkt als een heel trieste situatie.
Ik denk dat als u van deze man scheidt, u na een tijd minder behoefte aan hem hebben zult, omdat u merkt dat uw kinderen gelukkiger worden.
En verder denk ik dat als er speciale kosten gemaakt worden voor zijn kinderen (internaat, oppassen door oma), u daaraan niet meebetalen moet.
dit klinkt als een heel trieste situatie.
Ik denk dat als u van deze man scheidt, u na een tijd minder behoefte aan hem hebben zult, omdat u merkt dat uw kinderen gelukkiger worden.
En verder denk ik dat als er speciale kosten gemaakt worden voor zijn kinderen (internaat, oppassen door oma), u daaraan niet meebetalen moet.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?