hoeveel gasten heb je uitgenodigd?

13-12-2009 19:57 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
op je bruiloft? en hoe heb je besloten wie wel of niet uitgenodigd wordt?
quote:misschicken schreef op 13 december 2009 @ 20:08:

Het waren er bij ons zo'n 120...en nu 17 jaar later had ik het zó ontzettend anders gedaan!Ik hoor dit wel vaker en dan vraag ik me altijd af of je zelf in de tussentijd ontzettend veranderd bent of dat je je toentertijd hebt meelaten slepen door wat er van je verwacht wordt.
quote:iris1969 schreef op 14 december 2009 @ 12:42:

[...]

Ik hoor dit wel vaker en dan vraag ik me altijd af of je zelf in de tussentijd ontzettend veranderd bent of dat je je toentertijd hebt meelaten slepen door wat er van je verwacht wordt.Kan me dan wel weer voorstellen dat wanneer je nu zo'n 25 jaar getrouwd bent dat je nu niet meer voor extreem veel glittertjes, pailletjes en pareltjes en gigantische pofmouwen zou kiezen. En wellicht ook een andere coupe
Als ik ooit trouw, dan nodig ik geen gasten uit, maar trouw ik met z'n tweeen. Partner moet het dan ook willen, en wil hij niet, dan trouw ik dus niet. Dat klinkt egoistischer dan ik het bedoel. Trouwen is voor mij sowieso niet het hoogste goed en in mijn familie zijn de verhoudingen helaas zo complex dat het een hels karwij wordt om iedereen tevreden te stellen. Allemaal los zijn het (over het algemeen) leuke mensen, maar bij elkaar wordt het een ramp. En ik heb er dus geen zin in om dat op mijn trouwdag te hebben. Dan maar liever met z'n tweeen ergens ver weg.
quote:Vl43inder schreef op 14 december 2009 @ 12:49:

[...]

Kan me dan wel weer voorstellen dat wanneer je nu zo'n 25 jaar getrouwd bent dat je nu niet meer voor extreem veel glittertjes, pailletjes en pareltjes en gigantische pofmouwen zou kiezen. En wellicht ook een andere coupe

Ja de mode verandert in de tussentijd natuurlijk ook ontzettend en je lacht je soms gek om wat je vroeger mooi vond, maar los daarvan kan ik me voorstellen dat als je ouder (en dus wijzer ) bent je voor een ander type bruiloft kiest dan wanneer je nog jong en romantisch bent of meer naar de smaak van je familie/ouders luistert.

Zelf zou ik mert z'n tweeën naar een exotisch land gaan en daar zonder poespas trouwen. Als ik al zou trouwen, want eigenlijk geef ik er niet zo om.
quote:niramira schreef op 14 december 2009 @ 10:46:

@oriane, dat zou ik ook wel willen eigenlijk maar dan krijg ik mn hele familie en schoonfamilie op mijn dak liefste aanstaande wil dat trouwens ook niet. ik zit eraan te denken het op te splitsen in 2 stukken ivm veel familie in land van herkomst. dus het budget moet ook opgedeeld worden. als iemand nog ideeen heeft hoe je zoiets leuk opdeelt, graag

Het is jullie feestje, niet dat van je familie! Maar ja, als je aanstaande iets anders wil dan jij, da's lastig.

Wij hebben in Turkije alleen de naaste familie en vrienden uitgenodigd, en niet de ooms, tantes, buren, vrienden van vrienden etcetera. Alle gasten, en natuurlijk wijzelf, vonden het mede door het beperkte aantal gasten een heel relaxed en leuk feest. Veel bruiloften in Turkije zijn erg stressvol en voor het bruidspaar geen leuke dag.

In Nederland ongeveer hetzelfde, maar net iets meer familie.

Het budget en het feest opdelen, daar kan ik niet zoveel tips voor geven. Het gaat namelijk om wat jij en je partner belangrijk vinden.
quote:iris1969 schreef op 14 december 2009 @ 13:06:

[...]

Zelf zou ik mert z'n tweeën naar een exotisch land gaan en daar zonder poespas trouwen. Als ik al zou trouwen, want eigenlijk geef ik er niet zo om.Dat hebben wij dus gedaan en daarna bij terugkomst in NL nog een borrel. Ik zou het zo weer zo doen, ondanks dat familie wel even slikken moest toen ze hoorden dat we getrouwd waren.
.
33. Alleen de beste vrienden en liefste familieleden die we vaak zien. Het was op een boot, dus er konden ook niet veel mensen mee. Een boot voor 300 man was wel heeel duur geweest. Een intieme bruiloft was meer iets voor ons
woooow. ik heb net de lijst zitten maken van gasten die in mijn land van herkomst zouden komen(maar we doen het in zijn land van herkomst) en dat is alleen aan familie al 150 :s

mja, dat doen we dus niet. ik ben in schock. realiseer me nu pas hoeveel familie ik heb!

zou het trouwens leuk zijn om een rondvaartboot te huren? iemand weleens op zo'n bruiloft geweest?
quote:Christiane04 schreef op 14 december 2009 @ 12:53:

Als ik ooit trouw, dan nodig ik geen gasten uit, maar trouw ik met z'n tweeen. Partner moet het dan ook willen, en wil hij niet, dan trouw ik dus niet. Dat klinkt egoistischer dan ik het bedoel. Trouwen is voor mij sowieso niet het hoogste goed en in mijn familie zijn de verhoudingen helaas zo complex dat het een hels karwij wordt om iedereen tevreden te stellen. Allemaal los zijn het (over het algemeen) leuke mensen, maar bij elkaar wordt het een ramp. En ik heb er dus geen zin in om dat op mijn trouwdag te hebben. Dan maar liever met z'n tweeen ergens ver weg.Dat heb ik dus eigenlijk ook... ik ben heel blij dat mijn vrienden er bij waren maar achteraf ben ik heel boos op mijn familie die nog net niet vechtend door het restaurant gingen en de kille opmerkingen die over een weer gingen. Heb ook tegen mijn man gezegd dat we nog een keer voor het "echie" gaan trouwen.
.
nja ligt er een beetje aan hoeveel mensen er op zo'n boot passen?????. heb het nog niet met liefste aanstaande overlegd maar dat komt allemaal nog wel, zit nu ff lekker in mn eentje te brainstormen aangezien we het een beetje opsplitsen dacht ik om na de huwelijksvoltrekking op het stadhuis en in de moskee onze vrienden en familie mee te nemen op de boot met hapjes en drankjes en een muziekje.

kun je trouwens ook ergens een tuin afhuren? in de zin van ipv een zaaltje huren een mooie locatie buiten huren met wat groen enzo...tafeltjes, buffet erbij enzo.

er gaan 1000 dingen door mn hoofd
Je kan een tuin huren, een strandtent, een kasteel, je zelfs op een boot trouwen. Er zijn echt heel veel mogelijkheden.

Ik ben vorig jaar getrouwd, wij zijn in de avond getrouwd.

Overdag waren we met z'n 6en.

Bij het eten 14.

Bij de ceremonie ongeveer 40.

Bij het feest tussen de 100 en 150.

Veel verschillende aantallen, om verschillende redenen, maar ik heb geen moment spijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven