Hoeveel vrienden?

21-08-2021 13:36 72 berichten
Puur uit nieuwsgierigheid: stel, je wilt NU, met dit mooie weer, op een terras zitten, of een wandeling maken of zoiets. En je wilt met iemand samen. Hoeveel mensen ken je dan die je kunt uitnodigen gezellig mee te gaan? (Partner telt niet.)

Ik ken best veel mensen, maar kwam met enige moeite tot 3. En die namen niet op. :|
Ben ik zo’n einzelgänger dan?
Geen
ca726647543 schreef:
21-08-2021 15:47
Ik kan genoeg mensen opbellen om mee te gaan maar de kans dat iemand, op zaterdagmiddag, zomaar tijd heeft is weer wat anders. Dat heeft m.i. niet zo veel te maken met hoeveel vrienden je hebt.
Is er een dag of tijd waarop het wel zomaar kan?
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
21-08-2021 16:41
Mijn omgeving kennende gok ik dat zondagmiddag om 14u al iets simpeler wordt.

Minder mensen bezig met werk, hobby's, ...

Het enige wat op zondag dan weer wél meespeelt is de afstand en het belabberde openbaar vervoer op zondag.
Ze zullen nog wel tot bij mij raken, maar het zal een kort terrasje worden want de laatste bus rijdt om 19u ofzo.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik heb 1 hartsvriendin, 2 of 3 andere vriendinnen, maar ook hier woont iedereen ver weg.

Spontaan met iemand afspreken lukt al jaren niet meer.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Ik ken er wel een paar/zat.
Maar of die ook kunnen zo last minute/nu.
Dan kom ik tot nul denk ik. Incl. mezelf. Maar dat is ook ivm ziekte, ik kan nooit nu. Zo werkt dat helaas niet. En door gezinsleven :biggrin:
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 21-08-2021 17:12
28.70% gewijzigd
xynix schreef:
21-08-2021 16:41

Bij mij niet. Vroeger zonder ziekte en de kinderen wel. Dan kon wel eens iemand niet ivm sport/geen zin/werk. Maar vaak kon het wel.

En bij de meeste vrienden van mij ook zo, net als bij mijn zus, hun eigen werk, sport van henzelf en het gezin, oppas, werk partner als er geen oppas te vinden is, of alleenstaande ouder, moeheid als ouders zeker bij jonge kinderen en huishouden en verjaardagen enz enz enz wel moeilijk.

Geloof dat over een jaar of 10 weer makkelijker gaat. Tenminste dat zie ik bij vrienden met oudere kinderen.

Maar denk je dat je meer vrienden zou willen hebben dan? 2/3 mensen die je zo kan bellen is toch best wat?
Nul.

De meeste van mijn vriend(inn)en hebben een partner en in het weekend doen ze dan vaak iets samen.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
21-08-2021 17:17
Nul.

De meeste van mijn vriend(inn)en hebben een partner en in het weekend doen ze dan vaak iets samen.
Dat is wel jammer zeg. Ik had ja gezegd hoor als alleen om een partner gaat.
Als ik logistieke zaken even negeer, kom ik toch wel een heel stuk verder dan 3. Eerder 30. Op mijn laatste grote feest (40ste verjaardag) waren ruim 80 mensen. Nu zijn dat niet allemaal mensen me wie ik individueel even intensief contact heb. En niet allemaal zou bellen voor een terrasdate. Maar laten we zeggen de helft wel, dan zit je toch al op 40 mensen.
Weinig.
1 vriendin die letterlijk aan de andere kant van het land woont en 1 vriendin die veel werkt en kinderen heeft.
Voor de rest wat familieleden en wat vrienden van man.
Maar van mezelf bijster weinig.
Nul. Kinderen of partner is de reden.
Ik vraag mensen vaak een dag vantevoren zo van ‘morgen lekker weer, wandelen/terrasje?’

Mn broers, stuk of 10 vriendinnen, paar buren? Helpt wel dat ik ik de stad woon en genoeg terrassen of te wandelen of
‘Oh leuk ik wilde net die kant op gaan want moet nog wat ruilen/ga erna naar de film oid’.

Vaak kunnen mensen trouwens niet, want we zijn allemaal eind 30/begin 40 en veelal met gezin. Maar bijna niemand plant hele weekend volvol met partner. Kinderen wisselen we vaak af.
Gos, vroeg je me dit 20 jaar terug kon ik ze niet eens tellen zoveel. En toen werd ik ziek. En bleven er maar een paar over. Een stuk of drie hele goede. En meer heb ik niet nodig. De rest was waardeloos en had ik dus niks aan uiteindelijk.

Dus liever een paar hele goede dan een berg mensen die het laten afweten als het er op aankomt
xynix schreef:
21-08-2021 14:41
30! :O
Kunnen we meteen de stelling van Sunny testen: ben jij jong?
Nee begin 40. Maar die 30 mensen zijn geen mensen die ik maandelijks zie hoor. Gewoon vriendinnen van vroeger, vriendinnen van een vriendenclubje van vroeger, mijn zusje, 3 of nichten, mijn schoonzussen, een paar collega's waar ik leuk mee om ga etc. Allemaal van die mensen die heel leuk zijn maar die je maar af en toe ziet en verder alleen soms online contact hebt maar af en toe spontaan als ik bijv in de buurt ben van waar 1 van hun woont dan bel ik om een terrasje te pakken ofzo en dat is dan heel erg gezellig. Als ik met meer tegelijk wil afspreken (bijv oud vriendinnenclubje) dan moet ik het wel van te voren plannen.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik gewoon een persoon ben die niet zo veel plant. In het weekend kan ik me opeens bedenken... he ik heb ... al een paar maanden niet gezien. Ik bel even en ga langs of ik vraag ze voor een terrasje, biosje, sushi eten etc.

Mijn vriend is precies zo. En we doen dat ook vaak samen.
Los van beschikbaarheid, maar als ik tel met hoeveel mensen ik gewoon even een koffietje zou kunnen doen dan kom ik op zo'n 15 tot 20 mensen denk ik.

Ik ben 36.
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Grappige vraag, nooit over nagedacht.

Los van hun beschikbaarheid gok ik op 10-15 mensen. Allemaal kennissen en buren.

Ik heb op dit moment geen hechte vriendschappen meer, ik kom uit een situatie met psychische kwetsbaarheid, en heb me enorm ontwikkeld waardoor oude vriendschappen niet meer pasten. Met mijn familie geen contact meer. Relatie heb ik niet. En ik woon pas 2 jaar waar ik nu woon. Corona natuurlijk.

Maar toch wel regelmatig dat ik met mensen afspreek. En dat zijn stuk voor stuk leuke mensen. Dus gezien de omstandigheden niets te klagen eigenlijk!

Maar TO als je best veel mensen kent, hoezo kwam je dan maar tot 3 die je kon meevragen?
avage wijzigde dit bericht op 21-08-2021 19:15
10.24% gewijzigd
Tja, 1, denk ik? Ik ben best een huismus. Nu ik weer terug bij mijn ouders woon zou ik een vroegere vriendin van de middelbare kunnen bellen. Maar die heb ik al zeker 3 jaar niet gezien, we appen alleen nog zelden. Dus het is niet hecht, maar vast wel leuk om af te spreken.

In de realiteit zijn het eerder mijn ouders voor een boswandeling/koffie of mijn broertje voor samen gamen. Hij is nog student en zou dolblij zijn als ik met hem mee uitging, maar daar heb ik nooit zin in. Mijn vriend woont in Italië, dus die valt buiten de zomervakantie helaas ook af. Op het moment ook geen sport of hobby's die je met anderen doet.

Op werk ver hier vandaan had ik best geluk met het aantal leuke mensen op kantoor, daar zou ik uitkomen op 3-5. Ik ging met een (10 jaar oudere) collega vaak precies dat doen: samen naar de bios en dan door naar één of andere bar, vaak als haar vriend weg was voor zijn hobby en zij niet alleen wilde zitten. We spraken ook wel eens met het hele team af, wat heel gezellig was, maar met de helft zou ik me 1 op 1 toch niet echt vermaken.

Met twee andere collega's (van mijn leeftijd) ging ik naar de sportschool, winkelen of zomaar uitjes in de stad en regelmatig op vrijdag/zaterdagvond hangen bij degene met een vrij huis op dat moment. Dat mis ik wel, want ik had totaal geen studievrienden en dit was bijna precies hetzelfde, vond het wel geruststellend om te weten dat je dus ook als "volwassene" gewoon nog met collega's en hun vrienden beer pong kunt doen in de keuken van je appartement. Maar of ik het bij een nieuwe baan ook zo tref?

Het is lastig als volwassene omdat iedereen verplichtingen heeft, en je ontmoet minder mensen gewoon vanzelf. En ik denk dat het ook een beetje onze cultuur is, wij gaan niet zo gauw even casual 's avonds wat drinken. In die kou/regen, met die prijzen? Moedigt niet echt aan.
1.
de rest is te druk om spontaan af te spreken.

Edit: ‚de rest‘ zijn niet een heleboel mensen hoor.
geen idee eigenlijk hoeveel er tijd zouden hebben. Waarschijnlijk denk ik als ik zin heb om te fietsen en dan op een terrasje beland, dat ik wel iemand mee had kunnen vragen. Maar ja, dan zit ik al
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Avage schreef:
21-08-2021 19:10
Maar TO als je best veel mensen kent, hoezo kwam je dan maar tot 3 die je kon meevragen?
De rest was werk of ver weg.
Even kijken….
Weet het niet precies, tussen de 15 en 20 denk ik. 34 ben ik

Maar ik heb een grote hechte familie
Ik ga regelmatig in het weekend aan de boemel met m’n nichten.
Vriendinnen heb ik ook veel

Het is allemaal wel veel minder dan 10 jaar terug. Vriendinnen zijn op mijn leeftijd nu ook vaak bezig met man en gezin, dus minder flexibel. Maar aangezien ik zelf momenteel zwanger ben en een aantal van m’n vriendinnen ook trek je toch weer meer samen op. Hoe allergisch ik daar vroeger ook voor was (soort van buitengesloten als je geen kinderen hebt).

Maarja nu is t al snel van: ik ga ff naar de prenatal, ga je mee.
M’n beste vriendin is 4 weken na mij uitgerekend en onze kinderen zijn van hetzelfde geslacht. Ik weet nu al dat we straks samen met de kids naar de speeltuin/dierentuin etc gaan, uiteraard in het weekend
Om precies te zijn: 0
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
23-08-2021 00:17
Om precies te zijn: 0
Jammer, je bent een leuke vrouw.
Als je om je heen kijkt zie je alleen maar mensen die leuke dingen doen.. samen. Logisch, want iedereen die die optie niet heeft, zul je daar niet zien. Een terrasje pakken in je eentje doe je niet zo snel in het weekend... hoewel er altijd mensen zijn die dat wel doen – wat ik dan wel weer knap vind trouwens.
Toch zijn er hier ook wel wat mensen die 0 mogelijkheden zeggen, valt me op... ik hoor daar zelf ook bij. Ik ben als introvert eigenlijk altijd óf alleen, óf met mijn vriend. Mijn werk is al genoeg qua prikkels, dan zit ik 's avonds liever op de bank. En heb ik het de weekends liever rustig.

Wanneer ik er behoefte aan heb om met iemand af te spreken, realiseer ik me dat ik niemand heb. Toevallig afgelopen weekend, want toen was mijn vriend een weekendje weg met vrienden en is mijn weekend dus compleet leeg. Daar kan ik wel eens verdrietig over zijn, want dan zou een koffiedate met een vriendin wel gezellig zijn. Ik zou best iemand op kunnen bellen, maar dat zou raar zijn want ik neem nooit initiatief en dat verwacht ook niemand van mij denk ik.

Er komt bij dat ik vaak genoeg blij ben dat ik niet zo'n groot netwerk hoef te onderhouden. Want dat is natuurlijk de keerzijde als je veel mensen in je netwerk hebt. Je wordt dan zelf ook gebeld door anderen voor dat terrasje of die wandeling. Voor mij zou dat niet hoeven, dus dan moet ik ook niet zeuren als ik me alleen voel op sporadische momenten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven