Hoezo een biecht???
maandag 2 mei 2022 om 16:27
Een paar minuten geleden zag ik een titel uit de Flair voorbijkomen:
"Opgebiecht: Ik betrapte mijn broer in een gayclub met een man"
Omdat ik wat aan het surfen was flitste ik al gauw naar een ander beeld en ik kon betreffend artikel daarna ook niet meer terugvinden. Ik heb het dus niet kunnen lezen.
Maar ik staar nu wat aangeslagen voor me uit...:
-Opgebiecht??: Wat valt hier te biechten? Iemand spot haar broer in het uitgaansleven, nou en?
-betrapte??: Hoezo? Wat deed die broer verkeerd?
-in een gayclub??: Wat is er mis met een gayclub?
-met een man??: Wat is er bijzonder aan je broer tegen te komen met een man? Ook al staan ze elkaar af te lebberen?
Ik voel verbijstering en verontwaardiging over de volledige titel. WAT een trut zeg, wat een ongelooflijke muts!! Ik ben werkelijk ontsteld dat dergelijke ontboezemingen als zodanig losgelaten worden in de media, nota bene in het jaar 2022 waarin ieder rechtgeaard deugmens geen moment meer stilstaat bij zoiets als seksuele geaardheid.
Maar nee hoor, tuthola biecht op dat ze haar broer betrapte. Hoe haalt ze het in haar stomme kop zaagsel?
Wat ik ook zo idioot vind is dat mensen die niet hetero zijn uit de kast zouden moeten komen. Dat ze hun geaardheid op zouden moeten biechten. Waarom in godsnaam? Dan zouden we toch allemaal op moeten biechten dat we homo zijn, of hetero, of bi, a-seksueel of transgender?
Zoiets gaat toch niemand wat aan, wat zou het je ouders of je klasgenoten moeten kunnen schelen wat je seksuele geaardheid is?
En natuurlijk kan het gewoon een gespreksonderwerp zijn, maar Hallo!!! "Uit de kast komen???"
Hoe kijken jullie hier tegenaan?
"Opgebiecht: Ik betrapte mijn broer in een gayclub met een man"
Omdat ik wat aan het surfen was flitste ik al gauw naar een ander beeld en ik kon betreffend artikel daarna ook niet meer terugvinden. Ik heb het dus niet kunnen lezen.
Maar ik staar nu wat aangeslagen voor me uit...:
-Opgebiecht??: Wat valt hier te biechten? Iemand spot haar broer in het uitgaansleven, nou en?
-betrapte??: Hoezo? Wat deed die broer verkeerd?
-in een gayclub??: Wat is er mis met een gayclub?
-met een man??: Wat is er bijzonder aan je broer tegen te komen met een man? Ook al staan ze elkaar af te lebberen?
Ik voel verbijstering en verontwaardiging over de volledige titel. WAT een trut zeg, wat een ongelooflijke muts!! Ik ben werkelijk ontsteld dat dergelijke ontboezemingen als zodanig losgelaten worden in de media, nota bene in het jaar 2022 waarin ieder rechtgeaard deugmens geen moment meer stilstaat bij zoiets als seksuele geaardheid.
Maar nee hoor, tuthola biecht op dat ze haar broer betrapte. Hoe haalt ze het in haar stomme kop zaagsel?
Wat ik ook zo idioot vind is dat mensen die niet hetero zijn uit de kast zouden moeten komen. Dat ze hun geaardheid op zouden moeten biechten. Waarom in godsnaam? Dan zouden we toch allemaal op moeten biechten dat we homo zijn, of hetero, of bi, a-seksueel of transgender?
Zoiets gaat toch niemand wat aan, wat zou het je ouders of je klasgenoten moeten kunnen schelen wat je seksuele geaardheid is?
En natuurlijk kan het gewoon een gespreksonderwerp zijn, maar Hallo!!! "Uit de kast komen???"
Hoe kijken jullie hier tegenaan?
maandag 2 mei 2022 om 21:07
Ik vind alles wat buiten mijn omgeving niet voorkomt een beetje gek. Ik lees ook geen krant of internet verder.koekie1980 schreef: ↑02-05-2022 20:30Ik ken zelf bijvoorbeeld niemand die trans is, ik vind dat wellicht daarom ook nog steeds een beetje gek, maar vooral omdat t in mijn omgeving niet voorkomt.
Mij lijkt het belangrijkste dat het homo-geweld per direct stopt.![]()
En dat geweld van die homo's moet idd eens kappen. Laatst hebben ze mijn auto in de fik gestoken.
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
maandag 2 mei 2022 om 21:07
Aan wie moet je dat uitleggen?koekie1980 schreef: ↑02-05-2022 20:30
Ik moet bijvoorbeeld ook vaak uitleggen waarom ik geen kinderen heb terwijl je aan vaders en moeders nooit vraagt waarom ze juist wel kinderen hebben.
Het is tegenwoordig ook wel andersom, dat mensen denken te moeten uitleggen waarom ze in deze wereld/tijdperk nog kinderen op de wereld zetten.
Dat zie ik bij vrienden wel eens, die voelen zich schuldig of egoïstisch vanwege hun kinderwens. De tijden veranderen best wel.
Ik vind dat je niemand uitleg verschuldigd bent over zulke keuzes maar dat lijkt me evident.
maandag 2 mei 2022 om 22:08
Als er gevraagd wordt of je kinderen hebt, en je zegt "nee". Dan komt daar meestal gelijk achteraan "waarom niet?" of "dat komt nog wel". Gewoon "oh, dat kan" komt gewoon niet voor. Gelukkig wordt de "komt nog wel" reactie ivm mijn leeftijd wel minder
maandag 2 mei 2022 om 22:35
Ik heb dat nooit, wel wekelijks een keer de vraag of ik kinderen heb maar echt nooit "waarom niet?" laat staan komt nog wel.
Dus juist wel gewoon oh.
Is ook een onbeschofte vraag. Moet ik een vreemde dan gaan vertellen over mijn persoonlijke overwegingen, eventuele vruchtbaarheidsproblemen, miskramen etc. dat lijkt me niet wenselijk voor beide partijen?
Dus juist wel gewoon oh.
Is ook een onbeschofte vraag. Moet ik een vreemde dan gaan vertellen over mijn persoonlijke overwegingen, eventuele vruchtbaarheidsproblemen, miskramen etc. dat lijkt me niet wenselijk voor beide partijen?
maandag 2 mei 2022 om 22:51
Ik heb echt zo’n hekel aan die vraag! Als ik bij mn beste vriendin ben op een verjaardag ofzo zit daar altijd een tante die me elke keer weer vraagt of het niet inmiddels tijd is voor kinderen, want ik word er niet jonger op (ben 34), en als ik zeg dat ik geen kinderen wil zegt ze heel minachtend “oh dat komt nog wel”koekie1980 schreef: ↑02-05-2022 22:08Als er gevraagd wordt of je kinderen hebt, en je zegt "nee". Dan komt daar meestal gelijk achteraan "waarom niet?" of "dat komt nog wel". Gewoon "oh, dat kan" komt gewoon niet voor. Gelukkig wordt de "komt nog wel" reactie ivm mijn leeftijd wel minder![]()
Dat iemand vraagt of ik kinderen wil prima, maar zo uit de hoogte doen en denken beter te weten wat ik wil kan ik niet tegen. Ik tel altijd maar ff tot 10 omdat ik de boel niet op stelten wil zetten bij mn vriendin, maar als ik dr 1 op 1 zou spreken zou ik dr gelijk op dr nummer zetten
woensdag 4 mei 2022 om 00:46
Ik vind het plaatsvervangend genant.toulouse74 schreef: ↑02-05-2022 22:49De hoeveelheid uitroeptekens en vraagtekens maken je verhaal wat activistisch TO.
Een biecht???? Hoezo?? Dit kan niet! Op de barricaden!!!
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 4 mei 2022 om 10:59
Ja, vreselijk.Panda1987 schreef: ↑02-05-2022 22:51Ik heb echt zo’n hekel aan die vraag! Als ik bij mn beste vriendin ben op een verjaardag ofzo zit daar altijd een tante die me elke keer weer vraagt of het niet inmiddels tijd is voor kinderen, want ik word er niet jonger op (ben 34), en als ik zeg dat ik geen kinderen wil zegt ze heel minachtend “oh dat komt nog wel”
Dat iemand vraagt of ik kinderen wil prima, maar zo uit de hoogte doen en denken beter te weten wat ik wil kan ik niet tegen. Ik tel altijd maar ff tot 10 omdat ik de boel niet op stelten wil zetten bij mn vriendin, maar als ik dr 1 op 1 zou spreken zou ik dr gelijk op dr nummer zetten
Als je nou eens antwoord dat het niet gaat. Dat je onvruchtbaar bent ofzo, dan weten ze niet waar ze moeten kijken.
Schamen ze zich kapot.
On topic:
Ik snap ook niet wat er zo spannend is aan een geaardheid.
Andersom vraag ik mij ook vaak af waarom "anders geaarden" zichzelf zo sterk moeten profileren?
Waarom moet er een naam (hokje) voor zijn? (Terwijl ze eigenlijk juist niet in hokjes willen).
Waarom moeten er gay-feesten zijn? Hebben hetero's dan ook hetero-party's?
de wereld wacht om ontdekt te worden
woensdag 4 mei 2022 om 11:04
Als ik naar mezelf kijk dan is de vraag: Heb je kinderen? Een soort van praatje maken of iemand leren kennen. Als iemand ja zegt dan vraag je hoe oud ze zijn of hoeveel kinderen ofzo. Wanneer iemand met nee antwoordt valt het gesprek eerder stil. En er kan natuurlijk een gevoelige reden achter zitten waarom iemand geen kinderen heeft.koekie1980 schreef: ↑02-05-2022 22:08Als er gevraagd wordt of je kinderen hebt, en je zegt "nee". Dan komt daar meestal gelijk achteraan "waarom niet?" of "dat komt nog wel". Gewoon "oh, dat kan" komt gewoon niet voor. Gelukkig wordt de "komt nog wel" reactie ivm mijn leeftijd wel minder![]()
woensdag 4 mei 2022 om 13:52
Inmiddels heb ik 3 kinderen, maar in de jaren dat het niet lukte heb ik wel afgeleerd om dat te zeggen. Sloeg meteen ieder gesprek helemaal dood, haha.thanx schreef: ↑04-05-2022 10:59Ja, vreselijk.
Als je nou eens antwoord dat het niet gaat. Dat je onvruchtbaar bent ofzo, dan weten ze niet waar ze moeten kijken.
Schamen ze zich kapot.
On topic:
Ik snap ook niet wat er zo spannend is aan een geaardheid.
Andersom vraag ik mij ook vaak af waarom "anders geaarden" zichzelf zo sterk moeten profileren?
Waarom moet er een naam (hokje) voor zijn? (Terwijl ze eigenlijk juist niet in hokjes willen).
Waarom moeten er gay-feesten zijn? Hebben hetero's dan ook hetero-party's?
En ik vind het heel logisch dat er gay-feesten en gay-cafes zijn, in een gewoon café kun je als hetero prima iemand versieren, als vrouw een andere vrouw wil ook nog wel eens lukken, maar als man een andere man... Loop je meer kans om in elkaar geslagen te worden dan dat je iemand aan de haak slaat.