Hoezo een biecht???

02-05-2022 16:27 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar minuten geleden zag ik een titel uit de Flair voorbijkomen:
"Opgebiecht: Ik betrapte mijn broer in een gayclub met een man"

Omdat ik wat aan het surfen was flitste ik al gauw naar een ander beeld en ik kon betreffend artikel daarna ook niet meer terugvinden. Ik heb het dus niet kunnen lezen.

Maar ik staar nu wat aangeslagen voor me uit...:

-Opgebiecht??: Wat valt hier te biechten? Iemand spot haar broer in het uitgaansleven, nou en?
-betrapte??: Hoezo? Wat deed die broer verkeerd?
-in een gayclub??: Wat is er mis met een gayclub?
-met een man??: Wat is er bijzonder aan je broer tegen te komen met een man? Ook al staan ze elkaar af te lebberen?

Ik voel verbijstering en verontwaardiging over de volledige titel. WAT een trut zeg, wat een ongelooflijke muts!! Ik ben werkelijk ontsteld dat dergelijke ontboezemingen als zodanig losgelaten worden in de media, nota bene in het jaar 2022 waarin ieder rechtgeaard deugmens geen moment meer stilstaat bij zoiets als seksuele geaardheid.

Maar nee hoor, tuthola biecht op dat ze haar broer betrapte. Hoe haalt ze het in haar stomme kop zaagsel?

Wat ik ook zo idioot vind is dat mensen die niet hetero zijn uit de kast zouden moeten komen. Dat ze hun geaardheid op zouden moeten biechten. Waarom in godsnaam? Dan zouden we toch allemaal op moeten biechten dat we homo zijn, of hetero, of bi, a-seksueel of transgender?
Zoiets gaat toch niemand wat aan, wat zou het je ouders of je klasgenoten moeten kunnen schelen wat je seksuele geaardheid is?
En natuurlijk kan het gewoon een gespreksonderwerp zijn, maar Hallo!!! "Uit de kast komen???"

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Lieneke schreef:
02-05-2022 16:42
Als iemand het prettig vindt: natuurlijk! Maar zouden we niet allemaal onszelf moeten kunnen zijn? Zonder het officieel te hoeven vertellen?
dat hoeft ook helemaal niet he? Sterker nog, je zet juist bij de jongere generatie dat ze kiezen voor juist niks benoemen. Hun gender niet hun geaardheid niet. Omdat het er niet toe doet

Maar vooral als je in de knoop hebt gezeten, met wie je bent, kan ik me prima voorstellen, dat je zo blij bent, dat je jezelf nu snapt dat je het van de daken wil schreeuwen
Die stomme Flair artikelen moet je gewoon niet lezen joh.

Gaat nergens over.
lilalinda schreef:
02-05-2022 16:45
dat hoeft ook helemaal niet he? Sterker nog, je zet juist bij de jongere generatie dat ze kiezen voor juist niks benoemen. Hun gender niet hun geaardheid niet. Omdat het er niet toe doet

Maar vooral als je in de knoop hebt gezeten, met wie je bent, kan ik me prima voorstellen, dat je zo blij bent, dat je jezelf nu snapt dat je het van de daken wil schreeuwen

Precies. Het zou mooi zijn wanneer de jongere generatie er zo mee omgaat. Want wat maakt het uit?
En dat laatste wat je zegt kan ik me ook goed voorstellen. Maar dan schreeuwt iemand het van de daken omdat ie blij is! Niet omdat men dat verwacht.
Lady*Voldemort schreef:
02-05-2022 16:46

Gaat nergens over.
dat deed TO ook niet
ze las de titel en scheurde toen uit haar panty
Lady*Voldemort schreef:
02-05-2022 16:46

Gaat nergens over.

In dit geval: Had ik het maar gelezen! Nu sta ik toch een beetje voor aap! ;-)
Lieneke schreef:
02-05-2022 16:48
:lol:
Lieneke schreef:
:lol:
Lieneke schreef:
Ben je gek, dat valt best mee. Ik vind eigenlijk dat het je siert dat je je er zo boos over maakt.
Ik vind wel dat je OP mooi past bij “notabene de jaren 2022” op internet. Schreeuwerig, verontwaardigd, emotioneel en slecht geïnformeerd.
Jufjoke schreef:
02-05-2022 16:54
Ben je gek, dat valt best mee. Ik vind eigenlijk dat het je siert dat je je er zo boos over maakt.

Dank je wel! Ik voel me nu best een beetje lullig.
lilalinda schreef:
02-05-2022 16:45

Of altijd handig in je omgeving dat bepaalde mensen weten dat ze geen kans meer maken :-D.
En ze dus geen versier-pogingen meer moeten doen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
En dit toont maar weer eens aan waarom aannames en een onderbeukgevoel slechte raadgevers zijn. Echt...

iets met verder kijken dan je neus lang is. Dit is echt een zwaar overdreven reactie waar niemand wat aan heeft.

Voel je je niet een beetje stom nu? Ik mis dat eigenlijk een beetje in je reacties.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
RoamingZombie schreef:
02-05-2022 17:19
En dit toont maar weer eens aan waarom aannames en een onderbeukgevoel slechte raadgevers zijn. Echt...

iets met verder kijken dan je neus lang is. Dit is echt een zwaar overdreven reactie waar niemand wat aan heeft.

Voel je je niet een beetje stom nu? Ik mis dat eigenlijk een beetje in je reacties.
laat me raden, je had geen zin om al haar reacties te lezen??
je had geen zin verder te kijken, dan je neus lang is?
RoamingZombie schreef:

Sjesus Roam! Lees dan ff alles!
lilalinda schreef:
02-05-2022 17:21
laat me raden, je had geen zin om al haar reacties te lezen??
je had geen zin verder te kijken, dan je neus lang is?

:cheers:
madamecannibale schreef:
02-05-2022 16:57
Ik vind wel dat je OP mooi past bij “notabene de jaren 2022” op internet. Schreeuwerig, verontwaardigd, emotioneel en slecht geïnformeerd.
Eerst schreeuwen, dan pas lezen(nadat je gecorrigeerd bent). Net Twitter
RoamingZombie schreef:

Zelf ook het topic inclusief TO’s reacties niet gelezen schijnbaar?

Pot. Ketel.

Voel je je niet een beetje stom nu? 😉
DollyDex schreef:
02-05-2022 17:22
Eerst schreeuwen, dan pas lezen(nadat je gecorrigeerd bent). Net Twitter

Klopt helemaal!
Maar los van dat ik te snel was met schreeuwen vind ik wel dat ik een punt heb. Uit de kast moeten komen is niet meer van deze tijd. Het zou nooit nodig moeten zijn geweest, maar goed, het was nou eenmaal niet anders.
Wat een overdreven O.P
En uit de kast komen.

Wat bedoel je precies?
Jufjoke schreef:
02-05-2022 16:54

Precies!
Dat er verwacht wordt dat mensen het "opbiechten" wanneer ze niet hetero zijn.

(antwoord op vraag van Cafe-lungo)
lieneke wijzigde dit bericht op 02-05-2022 17:44
18.75% gewijzigd
Ik had het artikel gelezen, ik weet even niet meer wat de exacte titel was maar ik dacht dat daar al in stond dat het om een getrouwde man ging, maar weet dat niet zeker meer. Als dat er niet in stond had dat zeker wel gemoeten, want je broer in een gay club “betrappen” komt inderdaad heel erg homofoob over, ongeacht de inhoud van het artikel.
Dat broer getrouwd is verandert het aanzicht, maar dan nog, ik zie geen verschil tussen broer die met een man of vrouw zoent, het blijft vreemdgaan.
Aan de ene kant is Nederland een van de betere landen om te wonen als het om sexualiteit gaat, maar ik vrees dat vooroordelen en aannames van sommigen nooit zullen verdwijnen, zelfs hier niet.
Lieneke schreef:
02-05-2022 17:43
Dat er verwacht wordt dat mensen het "opbiechten" wanneer ze niet hetero zijn.

(antwoord op vraag van Cafe-lungo)
Opbiechten of vertellen.
Je vertelt ook dat je een vriend of vriendin of date hebt

maar dat is mijn ervaring.
Panda1987 schreef:
02-05-2022 17:44
Ik had het artikel gelezen, ik weet even niet meer wat de exacte titel was maar ik dacht dat daar al in stond dat het om een getrouwde man ging, maar weet dat niet zeker meer. Als dat er niet in stond had dat zeker wel gemoeten, want je broer in een gay club “betrappen” komt inderdaad heel erg homofoob over, ongeacht de inhoud van het artikel.
Dat broer getrouwd is verandert het aanzicht, maar dan nog, ik zie geen verschil tussen broer die met een man of vrouw zoent, het blijft vreemdgaan.
Aan de ene kant is Nederland een van de betere landen om te wonen als het om sexualiteit gaat, maar ik vrees dat vooroordelen en aannames van sommigen nooit zullen verdwijnen, zelfs hier niet.

Ja, het gaat eigenlijk vooral om het vreemdgaan. Er wordt in de titel heel nadrukkelijk vermeld het het een man in een gayclub betreft. Terwijl dat niet bij de hoofdgedachte zou moeten horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven