Hollandse date?

29-05-2010 15:10 83 berichten
Bij het zoeken naar antwoorden op vragen ben ik via Google vaak naar dit forum verwezen. Nu zelf lid (als man) en met een meer specifieke vraag ...

Op het werk hebben wij sinds een paar maanden een vrouwelijke, buitenlandse collega. Ze is een erg mooie en lieve meid, maar omdat ze in eerste instantie niet lang zou blijven (had al weg moeten zijn) heb ik bewust afstand gehouden ... bovendien houd ik er niet van om de zoveelste man te zijn die rond haar gaat hangen (meeste mannen tonen hun interesse in en/of richting haar).

Nu blijft ze nog een paar maanden en lijkt het mij leuk om haar beter te leren kennen en eens mee uit te vragen.

In een "driegesprek" heeft ze in een reactie op een flirt van een andere man gezegd dat hij iets niet kreeg en ik wel ... reden: zij vindt mij leuk. Dacht eerst dat het een grap was om hem te pesten, maar het begint er op te lijken dat ze het meende.

Nu lijkt het mij leuk om haar tijdens een date wat van Nederland te laten zien. Dagje Madurodam lijkt me dan bijvoorbeeld een optie.

Nu is mijn vraag:

Is zoiets leuk voor een eerste date? Wel een goed excuus om een date te opperen, denk ik. Of is zo'n date te groot en is het misschien beter om dichter bij huis iets te gaan drinken en/of eten en mogelijk (als het klikt) af te sluiten met een filmpje?

Andere ideeën of ... zijn welkom!

PS zij is rond de 20 en ik 30.
Madurodam? Hmmm.... niet echt origineel eigenlijk. Laat haar dann iets zien waar de gemiddelde toerist niet komt.
Alle reacties Link kopieren
Madurodam?!
Oja, het antwoord op je vraag: ik zou dus ook geen filmpje pakken. Als zij Nederland niet goed kent, vindt ze het misschien leuker om iets te doen/ zien. Naar de film kun je overal. Maar ja, het hant natuurlijk wel van haar interesses af.

Maar wat wil je zelf eigenlijk? Iemand een leuke dag bezorgen of hoop je op meer? In dat laatste geval zou ik zeker niet naar Madurodam gaan
Wil je haar reisleider zijn of meer iets gezelligs doen?
Madurodam is zo'n kleuteracttractie, althans 'n plaats waar je heel veel kleine kinderen tegenkomt. Lijkt me 'n romantiek-killer in elk geval. Zoek iets op waar je aanwezigheid van kleine kinderen vermijdt.
Eens met satire dus.
lol .. oké, iets origineels klinkt beter ...
Leuk idee! Hollandse dingen doen. In het kader van 'ik laat je kennismaken met nederland." Is het ook niet gelijk zo'n DATE maar meer gewoon gezellig. Je kan ook gewoon naar de markt gaan en kaas proeven en stroopwafels eten. Maar iets doen is in iedergeval leuk.

Vraag haar gewoon, ze kan toch altijd nee zeggen als ze niet wil???
Gezellig naar een pannenkoekenhuis, reuze knus en fout Hollandsch
een museum bezoek, of een hollands monument met daarna een terrasje, hapje, drankje lijkt me meer date-waardig dan madurodam

Scheveningen, dat is een hollands uitje! En kan ook een romantisch tintje geven aan de afspraak...
Ja, Scheveningen! Da's nou leuk!

En dan heel romantisch haring met eten, met uitjes
ik zou haar wat stukjes nederland laten zien die jij leuk, mooi of bijzonder vindt. Dat is persoonlijker dan madurodam.
quote:BrightEyes80 schreef op 29 mei 2010 @ 15:23:

Ja, Scheveningen! Da's nou leuk!

En dan heel romantisch haring met eten, met uitjes

wel allebei eten, anders wordt het lastig met zoenen.

Als je uit de buurt van Amsterdam komt, dan zou je naar het stadsarchief kunnen gaan. Mooi pand en de foto's van Amsterdam vroeger en nu zijn echt bijzonder. Ben je een uurtje anderhalf uur zoet, daarna lekker aan de borrel, nog leuker een borrel op een rondvaart boot. Ook leuk; open tuinen dagen in Amsterdam. Historische panden met bijzonderen tuinen en kleinje hofjes zijn dan open voor publiek. Een boot brengt je van tuin naar tuin, romantisch door tuinen wandelen, ook leuk.
Zoek meer gezelligheid/romantiek dan reisleider spelen.

Pannenkoekenhuis en kustgebied is een oude date-formule van me die altijd wel lijkt te werken. Wandelen door de duinen, pannenkoekenhuis en wandelen over het strand (in elke volgorde).
Waar woon je? Is een dagje een waddeneilanden te doen voor je?
Oosterscheldekering bewonderen?

Afsluiting van de Hollandse Waterweg bij Hoek van Holland bekijken?

Naar de Hermitage in Amsterdam gaan?

Zaanse Schans heengaan?
quote:EarthlyMatters schreef op 29 mei 2010 @ 15:28:

Pannenkoekenhuis en kustgebied is een oude date-formule van me die altijd wel lijkt te werken. Wandelen door de duinen, pannenkoekenhuis en wandelen over het strand (in elke volgorde).Prima toch. Cocktailtje drinken in een strandtent en jij zit gebakken.
Waddeneilanden is iets te ver en omslachtig voor een eerste date, denk ik.

Oosterscheldekring behoort tot mijn oude date-formule ;)

Pannenkoekenhuis en kustgebied is een oude date-formule van me die altijd wel lijkt te werken. Wandelen door de duinen, pannenkoekenhuis en wandelen over het strand (in elke volgorde).

als je dat al weet, waarom dan dit topic?

Mij kun je alleen blij maken met een pannenkoeken huis zonder gezinnetjes en kinderen.... bestaan die?
lekker naar amsterdam!

have fun!

Hollandscher kan niet...

De zee, pannekoeken, en een waterig zonnetje.

Doen dus
Zaanse Schans? Fietsen door de polder? Rondvaart door de grachten? Roeien of met een fluisterboot door de Biesbosch?

Als het je gaat om Nederland te laten zien, zou ik iets doen wat in onze ogen 'toeristisch' is, maar wat buitenlanders wel leuk vinden. Als je intentie is om een date te hebbe, zou ik voor de optie 'wandelen/fietsen, strandtent en misschien daarna meer' kiezen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Igoneh schreef op 29 mei 2010 @ 15:36:

als je dat al weet, waarom dan dit topic?

Mij kun je alleen blij maken met een pannenkoeken huis zonder gezinnetjes en kinderen.... bestaan die?

... omdat ik in eerste instantie iets meer Nederlands zocht, maar mijn impuls had me misleid ;)

Had ik niet zoveel last van ... ligt ook aan het tijdstip. Bij het wat later op de avond eten zijn er minder kinderen.
Sexmuseum Amsterdam en een tour door het red light district

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven