hond in slaapkamer

11-11-2009 16:41 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas geleden iemand leren kennen waarmee het echt klikte en waar ik ook voor zou willen gaan. We hebben elkaar 5x gezien en afgelopen donderdag ben ik bij haar thuis geweest. Het was heel gezellig en ik heb voor d'r gekookt en je merkte gewoon ondanks dat we elkaar maar kort kennen dat er groei in onze vriendschap zat. Heel veel was al besproken en het klinkt cliché, maar het leek of we elkaar al jaren kenden. Na zo'n avond van gezelligheid sloeg de romantiek pas echt goed toe en eindigden we in de slaapkamer waar we heerlijk vrijden. Ik had de volgende dag toch vrij en wilde niet bij haar weg dus bleef slapen. Na het laatste rondje in huis glipte de hond de slaapkamer in en was ook niet meer van plan te vertrekken. Zelf was ik een beetje verbaasd want ben het niet gewend dat een huisdier in de slaapkamer blijft slapen. Ik probeerde het met hints aan te geven dat ik het niet gewend was en het ook niet echt hygiënisch vind om een hond in hetzelfde bed te laten slapen. De hond probeerde voortdurend z'n plekje te veroveren in bed, maar ik heb ff met m'n voet laten weten geen behoefte te hebben aan haar gezelschap. Kan het heel goed af met 1 vrouw :-) De volgende ochtend voelde ik al direct een verandering bij m'n vriendin. Ik had haar hond afgewezen en ik wilde haar regeltjes opleggen in haar huis. Kon praten en mailen als brugman, maar er was geen verandering te bespeuren. Als het mijn huis was geweest, was het volgens haar niet erg. Nu wilde ik haar in haar eigen huis betuttelen? Volgens haar was er geen toekomst samen meer mogelijk.

Ben ik nou zo moeilijk? Ik heb het idee dat er meer achter zit.
quote:datweetjewel schreef op 11 november 2009 @ 17:23:

Net als veel reacties vind ik een hond in bed gewoon vies en daar ga ik niet eerst 4 maanden mee wachten "omdat we elkaar dan beter kennen en er vertrouwen is" Je hebt elkaar dan een flinke tijd voor de gek gehouden. Ik wil graag meteen zo eerlijk mogelijk zijn. Ben misschien vergeten te vermelden dat ik ook heb voorgesteld om een mandje in de slaapkamer te zetten. Daar wilde het hondje niet in gaan liggen en moest en zou in bed liggen. Het is gewoon een heel dominant beest. Met zoveel gevoeligheid wordt de toekomst alleen maar lastig en is het misschien beter zo.Was wel even handig geweest als je dat erbij had gezet. Dat verandert mijn mening hierover iig aanzienlijk.
quote:datweetjewel schreef op 11 november 2009 @ 17:23:

Net als veel reacties vind ik een hond in bed gewoon vies en daar ga ik niet eerst 4 maanden mee wachten "omdat we elkaar dan beter kennen en er vertrouwen is" Je hebt elkaar dan een flinke tijd voor de gek gehouden. Ik wil graag meteen zo eerlijk mogelijk zijn. Ben misschien vergeten te vermelden dat ik ook heb voorgesteld om een mandje in de slaapkamer te zetten. Daar wilde het hondje niet in gaan liggen en moest en zou in bed liggen. Het is gewoon een heel dominant beest. Met zoveel gevoeligheid wordt de toekomst alleen maar lastig en is het misschien beter zo.'k vind dat je 't goed hebt aangepakt
Vind ik ook.

Het zegt toch ook iets over iemand als die haar hond in bed laat slapen? Gatver, ik heb zelf een hond en een kat en ik ben gek met die twee, maar no way dat die in mijn bed liggen, die komen zelfs niet boven...

Ik zou er zelf enorm op afknappen, en denk dat je het goed hebt aangepakt Datweetjewel, iemand die huisdieren in bed heeft liggen is waarschijnlijk je type niet...

En iedereen mag dat zelf weten hoor, maar mijn ding is het niet.
Mijn vriend heeft nog voor hij bleef slapen gezegd dat hij een beetje bang is voor dieren, is ooit gebeten door een hond. Helaas is hij nu bang voor alle dieren die opeens bewegen. Nu heb ik een kat die altijd op bed mag slapen. Doordat hij het zo goed kon uitleggen slaapt de kat als hij er is niet op bed. Verder doet hij zo'n z'n best om met de kat te leven als hij hier is, echt erg schattig. Nu hadden we laatst dus wel een erg groot conflict. Onze relatie is zo serieus dat we het er soms over hebben om te gaan samenwonen. Toen kwam het hoge woord er dus uit. Als mijn kat komt te overlijden, tis een oud besje, dan wil hij zeker geen huisdieren in huis. Tja dat viel bij mij dus niet goed. Ik woon al mijn hele leven met katten en voor mij is een huishouden niet compleet zonder. Hij komt juist uit de andere hoek. Niet alleen is hij bang voor dieren hij vindt ze ook niet hygiënisch, hij heeft nooit geleefd met huisdieren. Na een zeer onaangename ruzie hebben we besloten het onderwerp te laten rusten en los te laten. We zien wel. Gelukkig kunnen we beide wel respect opbrengen voor elkaars positie en op dit moment gaat het prima.
Hoe bedoel je dat er meer achter zit?

Misschien viel de vrijpartij erg tegen voor haar en gebruikt ze haar hond als excuus om van je af te komen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Overigens zou ik het ook niet fijn vinden als er een hond ligt te slapen waar ik wil liggen. Wij hebben katten en die mogen op bed slapen, en niet er in. Ik moet zelf ook wel wat ruimte hebben hoor
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 11 november 2009 @ 17:44:

Hoe bedoel je dat er meer achter zit?

Misschien viel de vrijpartij erg tegen voor haar en gebruikt ze haar hond als excuus om van je af te komen.Leuk geprobeerd maar dat was het niet
Misschien wilde ze alleen maar een ONSje en was de hond een mooi excuus om het hierbij te laten.
quote:Ainne schreef op 11 november 2009 @ 18:09:

Misschien wilde ze alleen maar een ONSje en was de hond een mooi excuus om het hierbij te laten.Okay...maar een ONS is toch meer voor een eerste date. Dat is tenminste mijn ervaring. Ga je niet eerst 5x afspreken voor een ONS.
Misschien was ze te verlegen, de eerste vier keer?
Als zij gewend is dat de hond bij haar op bed slaapt, dan kan ik me het heel goed voorstellen dat ze op een andere manier naar jouw is gaan kijken, op het moment dat jij HAAR hond van het bed af wilde hebben,

Een heel groot bos bloemen, een hele lekkere kluif voor de hond en ik zou dan een goed gesprek aangaan. Aangeven waarom je verrast was dat haar hond op bed sliep en dat dit iets is wat je niet gewend bent en een rare ervaring vond. En als het voor jou ongewenst is, zou ik dat heel subtiel brengen, als je er nog vaker een nachtje wilt doorbrengen.
Ik hou van honden en heb er zelf ook 1, maar mooi niet dat die bij mij in bed komt. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken al die haren.. krijg er jeuk van.

Maar TO ik vind dat je het goed hebt aangepakt, je hebt gezegd/gehint dat je niet bijzonder blij was met een hond in bed en een alternatief geboden (mandje op de slaapkamer). Kan me ergens wel voorstellen dat het misschien bij sommige mensen in het verkeerde keelgat schiet, maar ik vind de reactie van de vrouw in kwestie erg overdreven.

En ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat zij het vanzelfsprekend vind dat er een hond in bed legt terwijl ze bezoek heeft.. niet iedereen is daar van gediend, dus misschien had ze daar rekening mee kunnen houden. Ik heb er geen probleem mee als mijn hond op m'n schoot ligt of naast me ligt als ik op de bank zit, maar ik eis/verwacht niet van anderen dat die daar ook geen probleem mee hebben.
Een hond zou ik ook niet op of in bed willen hebben. Die loopt buiten en zit daar met zijn snuit en poten overal tussen. en daarnaast is het bij honden bekend dat als ze op dzelfde hoogte zitten als jou op gelijke rang in de roedel staan als jou en das als baasje meestal niet de bedoeling, maar wel een veel gemaakte fout.

Mijn 2 katten zijn binnenkatten en worden goed verzorgd en mogen dus op het bed slapen. Als een toekomstige partner dit niet zou accepteren dat is het bye bye (en niet met de katten).
quote:xxxfamke schreef op 11 november 2009 @ 18:23:

Als zij gewend is dat de hond bij haar op bed slaapt, dan kan ik me het heel goed voorstellen dat ze op een andere manier naar jouw is gaan kijken, op het moment dat jij HAAR hond van het bed af wilde hebben,

Een heel groot bos bloemen, een hele lekkere kluif voor de hond en ik zou dan een goed gesprek aangaan. Aangeven waarom je verrast was dat haar hond op bed sliep en dat dit iets is wat je niet gewend bent en een rare ervaring vond. En als het voor jou ongewenst is, zou ik dat heel subtiel brengen, als je er nog vaker een nachtje wilt doorbrengen.Mwah, als hij dat zou doen, dan gaat ze er vanuit dat zij gelijk heeft met hond op bed. Lijkt me dat dat niet de bedoeling is. Als zij echt into hem is dan zal ze hond naar 'n andere slaapplek moeten verwijzen uit eigen beweging.
quote:Loekipoeki schreef op 11 november 2009 @ 18:39:

Mijn 2 katten zijn binnenkatten en worden goed verzorgd en mogen dus op het bed slapen. Als een toekomstige partner dit niet zou accepteren dat is het bye bye (en niet met de katten).Ook als ie allergisch is?
Een poes op bed kan best, aan het voeteneind of zo.

Een hond niet! Bah.
Poehee. Er is wel een verschil tussen honden en katten op bed. Een hond zou ik ook niet trekken, die ruik je toch ook overduidelijk!

Mijn kat slaapt bij mij op bed, niet erin (al zou ie dat wel willen). Maar als er iemand blijft slapen, zeker voor de eerste keer, dan moet meneer de kat een ander plekje zoeken hoor! Zou echt niemand mijn kat in bed willen opdringen.

Laat 'r lekker met haar hond slapen verder, geef je groot gelijk hoor!
Ik wil helemaal geen huisdieren in de slaapkamer, laat staan op bed. Ze kunnen gewoon in hun mand in 'n andere kamer in het huis slapen. Dieren in bed zijn onhygienisch met al hun vieze haren.
Mijn hond slaapt nu wel beneden, maar later weet ik nog niet als ik alleen woon of de hond op bed mag. Wsl wel, lekker gezellig!

Wat ik wel weet is dat ik geen partner moet hebben die voor mijn hond op de eerste dag de regels gaat bepalen.

Dat gaat in overleg of partner mag de deur uit.

Gelukkig accepteerd mijn vriend dat ik een hond heb en dat daar bepaalde verantwoordelijkheden en lasten komen bij kijken.
Maar waar ligt eigenlijk de grens tussen regels bepalen voor andermans huisdier en aangegeven waar jijzelf niet van gediend bent?
quote:elninjoo schreef op 11 november 2009 @ 18:48:

Ik wil helemaal geen huisdieren in de slaapkamer, laat staan op bed. Ze kunnen gewoon in hun mand in 'n andere kamer in het huis slapen. Dieren in bed zijn onhygienisch met al hun vieze haren.Die haren zijn net het ergste,wel de poten waarmee ze door hun eigen en andere dieren hun poep en rommel lopen....
quote:elninjoo schreef op 11 november 2009 @ 18:42:

[...]

Ook als ie allergisch is?Er zijn maar weinig mensen ECHT allergisch. En ja, vooral mijn lieve blinde kater ga ik zijn bedje niet afpakken.
quote:datweetjewel schreef op 11 november 2009 @ 16:41:

Ik heb pas geleden iemand leren kennen waarmee het echt klikte en waar ik ook voor zou willen gaan. We hebben elkaar 5x gezien en afgelopen donderdag ben ik bij haar thuis geweest. Het was heel gezellig en ik heb voor d'r gekookt en je merkte gewoon ondanks dat we elkaar maar kort kennen dat er groei in onze vriendschap zat. Heel veel was al besproken en het klinkt cliché, maar het leek of we elkaar al jaren kenden. Na zo'n avond van gezelligheid sloeg de romantiek pas echt goed toe en eindigden we in de slaapkamer waar we heerlijk vrijden. Ik had de volgende dag toch vrij en wilde niet bij haar weg dus bleef slapen. Na het laatste rondje in huis glipte de hond de slaapkamer in en was ook niet meer van plan te vertrekken. Zelf was ik een beetje verbaasd want ben het niet gewend dat een huisdier in de slaapkamer blijft slapen. Ik probeerde het met hints aan te geven dat ik het niet gewend was en het ook niet echt hygiënisch vind om een hond in hetzelfde bed te laten slapen. De hond probeerde voortdurend z'n plekje te veroveren in bed, maar ik heb ff met m'n voet laten weten geen behoefte te hebben aan haar gezelschap. Kan het heel goed af met 1 vrouw :-) De volgende ochtend voelde ik al direct een verandering bij m'n vriendin. Ik had haar hond afgewezen en ik wilde haar regeltjes opleggen in haar huis. Kon praten en mailen als brugman, maar er was geen verandering te bespeuren. Als het mijn huis was geweest, was het volgens haar niet erg. Nu wilde ik haar in haar eigen huis betuttelen? Volgens haar was er geen toekomst samen meer mogelijk.

Ben ik nou zo moeilijk? Ik heb het idee dat er meer achter zit.

Wees blij dat je van d'r af bent. Sowieso gek dat zij niet snapt/aanvoelt dat het voor bezoek, laat staan vriend/minnaar erg onprettig is als honden zulk dominant/neurotisch/irritant gedrag vertonen. Vrouwen die zo met hun huisdier(en) bezig zijn kun je maar beter mijden. Ik ben een dierenliefhebber, zou mijn katten nooit wegdoen, maar een vriendin komt op de eerste plaats.

Ik vind vrouwen met honden lastig: ze zijn er megaveel tijd mee kwijt, er zijn altijd problemen, die hond ziet een nieuwe vriend weer als een bedreiging of gaat rangorde spelletjes spelen......jesus wat vermoeiend! Exit met dergelijke overdreven dierenfanaten.
quote:quattro35 schreef op 11 november 2009 @ 19:35:

[...]

jesus wat vermoeiend! Exit met dergelijke overdreven dierenfanaten.Is maar goed dat niet iedereen hetzelfde is hahahah!!!
*om nog even voor de kat op te komen: die zijn hartstikke schoon hoor, wassen zich vaker dan jij of ik - of vind je je eigen haren in bed ook vies?*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven