hond in slaapkamer

11-11-2009 16:41 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas geleden iemand leren kennen waarmee het echt klikte en waar ik ook voor zou willen gaan. We hebben elkaar 5x gezien en afgelopen donderdag ben ik bij haar thuis geweest. Het was heel gezellig en ik heb voor d'r gekookt en je merkte gewoon ondanks dat we elkaar maar kort kennen dat er groei in onze vriendschap zat. Heel veel was al besproken en het klinkt cliché, maar het leek of we elkaar al jaren kenden. Na zo'n avond van gezelligheid sloeg de romantiek pas echt goed toe en eindigden we in de slaapkamer waar we heerlijk vrijden. Ik had de volgende dag toch vrij en wilde niet bij haar weg dus bleef slapen. Na het laatste rondje in huis glipte de hond de slaapkamer in en was ook niet meer van plan te vertrekken. Zelf was ik een beetje verbaasd want ben het niet gewend dat een huisdier in de slaapkamer blijft slapen. Ik probeerde het met hints aan te geven dat ik het niet gewend was en het ook niet echt hygiënisch vind om een hond in hetzelfde bed te laten slapen. De hond probeerde voortdurend z'n plekje te veroveren in bed, maar ik heb ff met m'n voet laten weten geen behoefte te hebben aan haar gezelschap. Kan het heel goed af met 1 vrouw :-) De volgende ochtend voelde ik al direct een verandering bij m'n vriendin. Ik had haar hond afgewezen en ik wilde haar regeltjes opleggen in haar huis. Kon praten en mailen als brugman, maar er was geen verandering te bespeuren. Als het mijn huis was geweest, was het volgens haar niet erg. Nu wilde ik haar in haar eigen huis betuttelen? Volgens haar was er geen toekomst samen meer mogelijk.

Ben ik nou zo moeilijk? Ik heb het idee dat er meer achter zit.
quote:datweetjewel schreef op 11 november 2009 @ 16:41:

...maar ik heb ff met m'n voet laten weten geen behoefte te hebben aan haar gezelschap.

Ik had haar hond afgewezen en ik wilde haar regeltjes opleggen in haar huis. Als het mijn huis was geweest, was het volgens haar niet erg. Nu wilde ik haar in haar eigen huis betuttelen? Volgens haar was er geen toekomst samen meer mogelijk.

Ben ik nou zo moeilijk? Ik heb het idee dat er meer achter zit.

Volgens mij gaat het helemaal niet om hond in bed of niet waarom er geen toekomst in zit. Volgens mij vind ze de manier waarop jij dit duidelijk maakt de reden om er verder geen toekomst in te zien. Ze vind het betutteld, ze wil graag zelf bepalen in haar huis wat er wel en niet gebeurt ipv dat jij dat voor haar doet.

Hond is misschien het onderwerp, maar het gaat gewoon over: wie bepaalt er wat en hoe. Jij vind dat zij niet mag bepalen of haar hond op haar bed mag slapen als jij er ook slaapt. Zij vind het te ver gaan dat jij dat bepaalt en trekt haar grens.
Als ik bij iemand blijf slapen heb ik liever niet dat de hond ook in bed ligt. Als je iemand uitnodigt om te blijven slapen, vind ik het niet zo respectvol om je huisdier in het zelfde bed te laten pitten als je logé.

Met een kat in bed kan ik nog wel leven, met een hond niet.

Zou de volgende keer vriendelijk bedanken voor die slaapplaats, als het zo'n gezeik oplevert ivm een huisdier.
Trouwens, had ze gevraagd of je bleef slapen? Of ben je gewoon blijven liggen omdat je geen zin meer had om naar huis te gaan?
Ik (zelf liefhebber van huisdier in bed) heb het verhaal met verbazing zitten lezen,je hebt dus echt gezegd dat je dat beest niet in de kamer wou en dat hij maar in een mandje moest??????? Na de eerste keer dat je bleef slapen?Sorry,maar mijn bed kwam je ook niet meer in hoor.Waar bemoei je je mee na 1 keer sex? Vind je erg dominant overkomen in je verhaal!Ik heb ooit een relatie van 5 weken uitgemaakt omdat hij wel aan mij en mijn kinderen kon wennen,maar niet aan al me beesten!Wie mijn beesten niet accepteerd,met al hun al dan niet leuke gewoontes,accepteerd mij niet,want ik en mijn beesten horen bij elkaar!Snap je vriendin helemaal!
quote:daffyduck schreef op 11 november 2009 @ 21:04:

Ik (zelf liefhebber van huisdier in bed) heb het verhaal met verbazing zitten lezen,je hebt dus echt gezegd dat je dat beest niet in de kamer wou en dat hij maar in een mandje moest??????? Na de eerste keer dat je bleef slapen?Sorry,maar mijn bed kwam je ook niet meer in hoor.Waar bemoei je je mee na 1 keer sex? Vind je erg dominant overkomen in je verhaal!Ik heb ooit een relatie van 5 weken uitgemaakt omdat hij wel aan mij en mijn kinderen kon wennen,maar niet aan al me beesten!Wie mijn beesten niet accepteerd,met al hun al dan niet leuke gewoontes,accepteerd mij niet,want ik en mijn beesten horen bij elkaar!Snap je vriendin helemaal!Ik dominant? Zoek eens een goede spiegel, je zult verbaasd zijn.
Jammer dat je mijn vragen niet beantwoordt, van 20.51
Als je echt van haar houdt en voor haar wil gaan, zou ik een heel mooi bos bloemen kopen en eens uitgebreid praten. Niet zozeer over wel of niet een hond op bed, maar vraag eens waarom zij vindt dat je te dominant bent.

Ik vermoed dat er allemaal oude pijn achter zit. Waarschijnlijk heeft ze in het verleden flink op haar kop laten zitten, durfde ze niet van zich af te bijten. En heeft ze zich voorgenomen: de eerste die mij gaat vertellen wat ik moet doen, die geef ik meteen lik op stuk. Op het moment dat je iets over haar hond zei, was voor haar het moment om voor haarzelf op te komen. En blijkbaar zit het zo diep, dat ze niet meer wil, zegt ze. Maar is dat echt zo? Liefde is niet in een paar tellen over, lijkt me. Het is aan jou wat je doet...
Ik zie eigenlijk nergens staan dat dit liefde was. Geilheid denk ik eerder.
quote:Moonlight82 schreef op 11 november 2009 @ 20:51:

Trouwens, had ze gevraagd of je bleef slapen? Of ben je gewoon blijven liggen omdat je geen zin meer had om naar huis te gaan?Het gebeurde spontaan en we hadden geen zin om van elkaar afscheid te nemen.
Mijn kat en ik horen ook bij elkaar, maar dat betekent niet dat ik hem ongevraagd op mn slapie leg. Laat staan een hond. Wat een onzin.
Maar over wat voor een hond hebben we het? Het formaat Deense dog of een zo'n eentje dat nog net niet voor een hamster kan gaan? Met zo'n heel kleintje zou ik minder moeite hebben, zo enorm bakbeest stel ik ook niet op prijs.

Aan de ene kant begrijp ik TO's actie niet om het beest (ook als was het subtiel) weg te duwen. ik zou er denk ik ook niet amused over zijn. Aan de andere kant had zijn date ook wel wat begrip kunnen opbrengen dat het voor een hondloos persoon even wennen is om een hond op bed te hebben.

Als iemand bij mij blijf slapen vertel ik ook meestal wel dat de kat soms op bed slaapt. Maar als ze die persoon niet kent, dan blijft ze toch wel uit zichzelf in de woonkamer, dus dit hele probleem ken ik niet/heb ik geen ervaring mee. Oftewel mijn posting heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic .
Ik heb ook een hond.

Maar ik zal nooit een hond in of op mijn bed willen. BAH!!!
Ik snap zelfs dat TO het beest (subtiel) gepoogd heeft weg te duwen. Zoals ik het lees, kwam de hond zijn plek opeisen, waar TO lag. Als je dan ook nog lichamelijk contact met de hond moet hebben.. Ik weet niet hoor.

Terwijl ik echt een honden;liefhebber ben, we overwegen er een te kopen zelfs, binnenkort. Maar die krijgt wel zijn eigen plekje. Ik zal niet in zijn mand kruipen, hij niet in ons bed.
Computer says nooooo
Over het "schoon" zijn van katten: snap echt nooit hoe mensen die vergelijking kunnen maken.. Ik was overigens wel (bijna) elke dag mijn haren. Maet shampoo en onder de douche, welteverstaan. Ik sla niet eerst een blikje kattenvoer achterover voordat ik aan mijn haar ga likken. Lijkt me wel een subtiel verschil. Net als bij honden. Hoezo zijn die schoner dan mensen? Wat een larie. Als je niet oppast, zitten die beesten na een lekkere wandeling onder de teken of vlloien, op straat ruiken ze aan de drol van een andere hond, lopen aan de straat te snuffelen en met wat mazzel likken ze en passant nog wat aan de achterkant van andere vreemde honden. Nee, lekker schoon.
Computer says nooooo
quote:riedeltje schreef op 11 november 2009 @ 16:46:

grinnik

Ik laat het advies over aan de hondenbezitters.

Summerdance... echo echo

Gek mens!!!

Goed Summerhond en ik zijn al jaren gewoon samen.

Dus hij klimt gezellig op het voeteneind als ik naar bed ga.

Als er een meneer naast ligt dan komt Summerhond niet op het bed, ik kan dat wel heel gezellig vinden, de ander kan daar wel eens heel anders over denken.

Aan de andere kant kan ik me het gevoel van jouw vriendin wel heel goed voorstellen.

Als je met je voet de hond gaat lopen wegduwen en allemaal vage hints gaat geven dat je het vies vindt en zo kan ik me voorstellen dat ze denkt....en waar bemoei jij je mee?

Als ik jouw as had ik gewoon gezegd, Zeg leuk meisje, ik ga niet slapen in bed als ik het bed ook moet delen met de hond, ik heb je vannacht graag helemaal voor mezelf, ik vind het vies.

Dan had ze een keuze gehad, de hond eruit, of jij naar huis.

Vage argumenten kan ik op zo'n moment ook weinig mee.

dus resumé....ik denk dat ze een ding had met de manier waarop je het hebt gezegd.

*is blij dat nieuwe man in leven gewoon van honden houdt en zelf Summerhond smorgens op bed roept*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb twee katten en die komen nooit op mijn bed. Werkelijk, ik kan ze wel opvreten zoveel als ik van die ragdolls hou maar ze verliezen megaveel haar en dat is gewoon enorm goor in je bed. Ik snap werkelijk niet dat de dame van de TO haar hond OP het bed liet slapen terwijl er een loge in lag. Sorry hoor, maar helemaal met een eerste date!!! Dan ben je zelf toch ook niet meer helemaal helder van geest. Mijn huisdieren zijn huisdieren. Geen familieleden. En daarom hoeven ze ook niet met de zelfde egards behandeld te worden. De wens van de loge die liever niet met een harige huisvriend zijn bed deelt zou door mij als gastvrouw direct ingewilligd worden!
Mijn hond komt heel af en toe op bed. Als ik toch de bedden moet verschonen en nog even wil blijven liggen dan mag het. Ze ligt dan op een dekentje aan mijn voeteneind.

Van je vriendin vind ik het wel raar dat ze de hond in de slaapkamer laat bij 'bezoek'. Van jou kant vind ik dat je het niet echt subtiel hebt aangepakt (wegduwen met voet), maar ik zou ook niet zo snel weten wat je op dat moment had moeten doen. Een allergie faken, maar ja, of je zo de basis legt voor een goede relatie? Ik denk het niet.
Misschien is het gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar als het kan probeer ik een vrouw te vinden die geen huisdier heeft. Dan heb ik sowieso dit soort problemen niet.

Ik wil absoluut geen huisdier in bed.
World of Warcraft: Legion
.
TO, ik denk dat je er op tijd achter bent gekomen dat er verborgen gebreken zijn bij deze dame. Wees blij. Onze binnenkat slaapt soms ook op het bed. Dat is er zo ingeslopen en ik heb er alle begrip voor dat niet iedereen dat even schoon vindt. Logisch. Deze dame klinkt me even neurotisch als haar hond en nogmaals, het is goed dat je er nu achter bent gekomen.

Ik verbaas me ook dat er hier daadwerkelijk mensen reageren die hun huisdier bij voorbaat voor laten gaan, boven een nieuwe liefde. Zo van 'niemand komt tussen mij en m'n hond'. Hallo? Het is een beest, een dier. Dierenliefde tot daar aan toe, maar ten koste van een potentiele langdurige menselijke relatie? Dat klopt ergens niet.
quote:JohnnyCake schreef op 12 november 2009 @ 10:31:

Ik verbaas me ook dat er hier daadwerkelijk mensen reageren die hun huisdier bij voorbaat voor laten gaan, boven een nieuwe liefde. Zo van 'niemand komt tussen mij en m'n hond'. Hallo? Het is een beest, een dier. Dierenliefde tot daar aan toe, maar ten koste van een potentiele langdurige menselijke relatie? Dat klopt ergens niet.Zou jij dan je kat naar het asiel brengen, omdat je nieuwe liefde 'm niet blieft?
Ik ben, vrees ik, geen hele grote hondenliefhebber en ik zou het ook niet geweldig vinden als ik het bed met twee andere moeten delen.

Maar twee dingen

- het geven van hints werkt nóóit bij mannen, want die vangen ze niet op

- als de man heel erg van zijn hond houdt, en daar lijkt het wel op, dan kan 'kritiek' op zijn hond wel eens heel hard aankomen bij hem. (Lees: liefde hond > liefde datweetjewel)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:JohnnyCake schreef op 12 november 2009 @ 10:31:

Ik verbaas me ook dat er hier daadwerkelijk mensen reageren die hun huisdier bij voorbaat voor laten gaan, boven een nieuwe liefde. Zo van 'niemand komt tussen mij en m'n hond'. Hallo? Het is een beest, een dier. Dierenliefde tot daar aan toe, maar ten koste van een potentiele langdurige menselijke relatie? Dat klopt ergens niet.

Ja, en ik schaam me er ook niet voor. Ik heb gelukkig bijna altijd partners gehad die gek waren op mijn katten maar mijn katten gaan nu voor een nieuwe liefde. Dat wil zeggen, ze gaan no way de deur uit. Ik wil best met dingen tot compromissen komen, geen enkel probleem. Maar die beestjes die mij vertrouwen ga ik niet voor welke liefde ook op straat zetten. Ik ben met hun een "commitment" voor het leven aangegaan. En daar hou ik mij aan.

Het scheelt dat ik al zielsgelukkig ben met mijn katten en dat je bij een nieuwe liefde maar moet afwachten of het voor het leven is. Daarbij, het een hoeft het ander niet te bijten. Iemand die geen dierenliefhebber is zal zich ook denk ik erg aan mij ergeren. Geen goede combi. Ik heb 1 x een vriend gehad waar ik mee zou samenwonen en het was een wekelijkse strijd over mijn katten. Nou ben niet eens begonnen met het samenwonen (dit ook in combi van andere leugens van hem hoor).

Maar nee. Als je goed bij elkaar past, dan moet er van zijn kant ook begrip zijn voor mijn liefde voor mijn katten. Anders heb ik gemerkt, is het een strijdveld. En mijn katten gingen zich er ook nog mee bemoeien hahahah. Ze voelde dat hij niet van katten hield. Hij wilde op de bank tegen mij aanzitten. En mijn oudste kat nu, ging net zolang drammen tot hij tussen ons in lag. Of op mijn schoot. Nee ze gaven mij niet af aan die "kattenhater". En gelijk hadden ze. Toen wist ik nog niet eens van al zijn andere leugens. Katten voelen dingen feilloos aan.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:mariesophie schreef op 12 november 2009 @ 10:50:

[...]

Zou jij dan je kat naar het asiel brengen, omdat je nieuwe liefde 'm niet blieft?Zou jij de liefde van je leven aan de kant zetten omdat je een relatie met een beest voorrang geeft? Ik zeg niet dat het makkelijk is hoor, maar een beest blijft wel een beest. Ik zou alles maar dan ook alles proberen om tot een oplossing te komen. Maar uiteindelijk kies je toch voor een mens die je gelukkig maakt? Vind een goed tehuis voor je beest en na een maand is hij je vergeten hoor.
quote:EvyBlissy schreef op 12 november 2009 @ 10:57:

Ik ben, vrees ik, geen hele grote hondenliefhebber en ik zou het ook niet geweldig vinden als ik het bed met twee andere moeten delen.

Maar twee dingen

- het geven van hints werkt nóóit bij mannen, want die vangen ze niet op

- als de man heel erg van zijn hond houdt, en daar lijkt het wel op, dan kan 'kritiek' op zijn hond wel eens heel hard aankomen bij hem. (Lees: liefde hond > liefde datweetjewel)TO is een man!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven