Huis gekocht maar wil eigenlijk uit elkaar

11-09-2019 13:34 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mede-forummers,

Ik (35) heb met mijn vriend (35) van 5 jaar een nieuwbouwwoning gekocht en deze is pas halverwege 2020 klaar. Het is een lang proces met de gemeente en we zijn er al sinds eind 2018 mee bezig.

Nu is het zo dat ik de laatste maanden enorm twijfel en eigenlijk denk dat ik gelukkiger ben alleen. Echter, huis al gekocht, hypotheek al rond enz. Voel me zo vast zitten.
Ik weet niet of het nou bindingsangst is of dat ik hem echt zat ben. Hij is namelijk enorm kritisch en dat zorgt ervoor dat ik mezelf niet meer kan zijn. Heb dit ook met hem besproken en hij doet zn best maar ik blijf het voelen. Alsof ik flink afgeknapt ben en het qua gevoel gewoon klaar is voor mij.
Heb totaal geen zin in sex met hem of uitstapjes enz. Ga liever met anderen om.

What to do? Alles afbreken en met een schuld van 50.000 blijven zitten? Of de tijd uitzitten en kijken of het gevoel wee4 terugkomt en zo niet na een jaar na oplevering met winst proberen te verkopen?

Hellupppp
anoniem_383733 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 13:39
0.51% gewijzigd
Zo'n boetebeding vind ik in deze tijd wel bijzonder. Zou je willen delen hoe die er precies uit ziet? Want vaak zijn er gronden waarop je wel zonder boete kunt verkopen, misschien kun je daar gebruik van maken. En kijk inderdaad naar uitloop in bouwtijd en andere ontbindingsmogelijkheden.

Jaren geleden heb ik in precies dezelfde situatie gezeten, alleen geen boete maar een markt die instortte. Toch nog even geprobeerd, maar het was trekken aan een dood paard en achteraf gezien zonde van de tijd en energie. Ik dacht toen ook dat het te maken had met 'grote stressvolle veranderingen / beslissingen' maar de koek bleek gewoon op te zijn.
Bospaddestoeltje schreef:
14-09-2019 13:34
Zo'n boetebeding vind ik in deze tijd wel bijzonder.
Die is om te voorkomen dat in deze tijd met woningschaarste een alleen huis gekocht wordt als melkkoetje, om snel met veel winst door te verkopen, zonder er zelf ooit te wonen.
ramy72 schreef:
14-09-2019 13:42
Die is om te voorkomen dat in deze tijd met woningschaarste een alleen huis gekocht wordt als melkkoetje, om snel met veel winst door te verkopen, zonder er zelf ooit te wonen.
Tot zo ver snap ik hem, maar ik vind het vreemd dat ie belemmerend werkt op het moment dat het huis nog niet is opgeleverd en je uit elkaar gaat (of andere 'heftige' reden).
Alle reacties Link kopieren
Lara85 schreef:
13-09-2019 20:16
Daardoor ga ik op mn tenen lopen.
In de OP klinkt het alsof je heel erg twijfelt (en hem dus ergens ook nog wel leuk vind), in de latere reacties klinkt het meer alsof je een hekel aan die kerel hebt en het puur een financiële keuze is.

Ben jij nou aan het twijfelen over alles in je leven en dus ook over relatie en zie je alleen nog maar zijn minpunten, of is het gewoon helemaal geen leuke man en kom je daar nu ineens achter?

Zie je z'n leuke kanten ook nog wel? Waarom je in eerste instantie op hem bent gevallen? Of denk je alleen nog maar, what was i thinking!?!?!

En nogmaals, wat gebeurt er als jij, ondanks zijn kritiek, toch gewoon jezelf blijft? Want jij bent degene die op haar tenen gaat lopen, daar zou ik maar eens mee ophouden. Het leest voor mij een beetje alsof jij het hem kwalijk neemt dat jij een pleaser bent en daar moet je toch echt voor bij jezelf zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bospaddestoeltje schreef:
14-09-2019 13:47
Tot zo ver snap ik hem, maar ik vind het vreemd dat ie belemmerend werkt op het moment dat het huis nog niet is opgeleverd en je uit elkaar gaat (of andere 'heftige' reden).

Ik kan me ook niet voorstellen dat er helemaal niks mogelijk zou zijn in deze tijd. De woning wordt pas halverwege 2020 opgeleverd en is nu nog in aanbouw. Het zal de projectontwikkelaar vast niet uitmaken aan wie ze de woning verkopen, als die maar verkocht wordt. Vandaar mijn tip om daar eens te informeren wat er mogelijk is (want daar zullen ze echt niet mee te koop lopen). De woning is ook geen 'melkkoe' als de projectontwikkelaar deze vóór oplevering voor hetzelfde bedrag aan een ander kan verkopen.

TO geeft aan dat ze op dit moment amper gevoelens heeft voor haar vriend en dat ze niet eens de zin kan maken om iets samen met hem te doen. Ik vind dit best heftig klinken en zou deze twijfels zeer serieus nemen. En als je zo erg twijfelt aan je relatie, is samen een (nieuwbouw) huis kopen geen goed idee. Een huis laten bouwen geeft sowieso al stress door de vele (kleine) keuzes die je moet maken. En dan komt daarna nog de afwerking, inrichting, tuin en verhuizing. Als ik TO was zou ik echt z.s.m. alle mogelijkheden gaan onderzoeken om de koop van de projectwoning vóór oplevering te ontbinden. Gewoon op deze manier doorgaan met 'ik moet volhouden tot eind 2021' in je achterhoofd als geruststelling (dat is nog ruim 2 jaar!) daar heeft toch niemand wat aan?
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven