Iemand in de supermarkt.
woensdag 6 december 2017 om 13:18
Hoi Viva-forummers!
Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.
Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.
Hebben jullie tips/advies?
Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.
Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.
Hebben jullie tips/advies?

maandag 18 december 2017 om 19:19
Ik heb het al een keertje eerder gepost, de kans is groot dat hij geen stappen onderneemt ook als hij wel zou willen. Als het vanuit hem komt en het word niet gewaardeerd kan dit zijn baan kosten.
Baloe ik blijf er bij spreek hem gewoon aan

maandag 18 december 2017 om 19:21
Onzin, hij heeft haar geaccepteerd op Facebook. Dan had hij ook een berichtje kunnen sturen.ouwewijsneus schreef: ↑18-12-2017 19:19Ik heb het al een keertje eerder gepost, de kans is groot dat hij geen stappen onderneemt ook als hij wel zou willen. Als het vanuit hem komt en het word niet gewaardeerd kan dit zijn baan kosten.
Baloe ik blijf er bij spreek hem gewoon aan![]()
maandag 18 december 2017 om 19:22
HIJ begon vanmiddag het gesprek.
maandag 18 december 2017 om 19:24

maandag 18 december 2017 om 19:33

maandag 18 december 2017 om 19:59
Ben het er helemaal mee eens.lindaatje1900 schreef: ↑18-12-2017 19:24Misschien komt de interpretatie doordat je zo weinig contact hebt met mensen in het echt.
Wat je beschrijft (gesprekje) is in mijn beleving een normaal, klantvriendelijk gesprek.
Dat kán natuurlijk meer zijn, maar ook een normaal gesprek zijn.
Hoop dat het alsnog goed afloopt!

maandag 18 december 2017 om 20:02
Wat heeft de leeftijd er nou mee te maken? TO heeft nog geen ervaring op romantisch vlak, en is dus nog lerende (beginner). In feite is TO op romantisch vlak nog een tiener. Het probleem is dat mensen inderdaad van 25 volwassener gedrag verwachten, en op die manier kan je in een vicieuze cirkel komen. Dan is iemand van 25 op romantisch vlak 15 vanwege een gebrek aan ervaring, maar kan dan geen relatie krijgen omdat de ander meer ervaring verwacht, etc.
Nu ik dit zo typ bedenk ik dat mijn topic over de ervaringslozen misschien wel bij je zou passen, TO.
Nu ik dit zo typ bedenk ik dat mijn topic over de ervaringslozen misschien wel bij je zou passen, TO.
maandag 18 december 2017 om 20:28
Geloof me als er interesse is merk je dat snel. Ik vond een keer een gast leuk die ik zag met zijn hond... Ik wist waar hij woonde dus had een briefje in zijn bus gedaan (Omg ok per ongeluk in die van zijn buurman hij heeft zich kapot gelachen) ik kreeg zeer snel een reactie en zijn interesse was heel duidelijk. Ja misschien was mijn reactie wat sterk maar heb dit hele topic gelezen en elke keer geven mensen advies en dan wilt ze er niets mee. Zat genoeg goed advies tussen.

maandag 18 december 2017 om 20:28
Saskia wat reageer je onaardig. Het komt over alsof jij vindt dat je het beter kan ondanks NAH en jouw afhankelijke stoornis. Dat mag je vinden natuurlijk, maar dan hoef je een ander haar lessen en inzichten niet te ontnemen. Ken jij TO persoonlijk? Wie weet schuilt ook daar veel meer achter dan jij nu denkt.
Jouw reactie bereik je denk ik niet echt mee wat je wilt. Behoorlijk ongeremd, maar wie weet is dat het stukje NAH?
Jouw reactie bereik je denk ik niet echt mee wat je wilt. Behoorlijk ongeremd, maar wie weet is dat het stukje NAH?
maandag 18 december 2017 om 20:31
Daar heb je hier geen last van.Saskia0887 schreef: ↑18-12-2017 20:20En heb trouwens wel genoeg ervaring met daten maar door die afhankelijke stoornis krijg ik onderdanig en heel verlegen gedrag, als je iets echt wilt moet je het gewoon doen en als het gaat zoals hier ben je er gewoon niet aan toe. Ik date ook niet omdat ik nogal beschadigd ben... relatie is aanvulling niet een verzorger.

maandag 18 december 2017 om 20:33