Iemand in de supermarkt.

06-12-2017 13:18 742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-forummers!

Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.

Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.

Hebben jullie tips/advies?
MissTiek2015 schreef:
18-12-2017 17:00
Dit is het moment om hem te sturen: veilig aangekomen met de fiets! 😁
Ja, dat is een goede! Ga ik doen :)
BaloeBeer schreef:
18-12-2017 17:57
Ik ga denk ik dat ene doen, dat ik een berichtje stuur met 'Nou, ik was veilig thuis gekomen hoor!'
(Ik denk dat mijn vorige berichtje dan ook aan komt..)
Ben benieuwd, Baloe! :)
Ik heb net getypt: 'Nou, bepakt en al ben ik wel veilig thuisgekomen hoor!' Maar ik ben zenuwachtig haha.
Eindelijk vooruitgang :p
Spannenddd
Sturen?
:cheer2: Wat leuk!!!!! Ja, hij vindt je leuk! Heerlijk gesprekje bij zijn kassa zo te lezen en als hij om je moet lachen.... :hyper:
Nu moet hij nog even je bericht lezen en dan, heel gauw wat afspreken :cheers:
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
ja, sturen :)
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Dacht dat je dat al gestuurd had
Gewoon doen!
STUREN!
Javier schreef:
18-12-2017 18:26
:cheer2: Wat leuk!!!!! Ja, hij vindt je leuk! Heerlijk gesprekje bij zijn kassa zo te lezen en als hij om je moet lachen.... :hyper:
Nu moet hij nog even je bericht lezen en dan, heel gauw wat afspreken :cheers:
Niet te hard van stapel lopen met dat ie mij leuk vindt ha-ha.
Oké, zojuist met ogen dicht het berichtje verstuurd..
Nu is mijn vorige berichtje ook aangekomen..
Javier schreef:
18-12-2017 18:26
Ja, hij vindt je leuk!
Hij is klantvriendelijk. Als hij TO echt leuk vond had hij al eerder een move gemaakt. Want hij snapt natuurlijk allang dat TO hem leuk vindt, aangezien TO elke dag aan hem vraagt waar een bepaald product te vinden is. Dat valt natuurlijk ontzettend op. Wel vraag ik me of TO al die producten echt niet weet te vinden, of dat het puur als doel had om hem aan te spreken. Wel vind ik dat TO goed heeft gehandeld door dat bericht te sturen, en na het leuke gesprek een bericht sturen met 'goed aangekomen!' is ook een leuk idee. Ik denk alleen niet dat TO erop moet rekenen de buit al binnen te hebben, nu er een leuk gesprek is geweest. Ik vind TO wel heel dapper dat ze die gesprekjes durft te maken.
Maar volgens mij is de kans wel groot dat het gewoon klantvriendelijkheid is. Zelf heb ik dat soort gesprekjes vrij regelmatig in winkels. Ook met bv vrouwen van 50 of juist jongens van 18. Ik neem aan dat die dat niet als flirten bedoelen. In winkels vat ik trouwens sowieso dat soort gesprekjes nooit als flirten op.
Dina80 schreef:
18-12-2017 18:45
Hij is klantvriendelijk. Als hij TO echt leuk vond had hij al eerder een move gemaakt. Want hij snapt natuurlijk allang dat TO hem leuk vindt, aangezien TO elke dag aan hem vraagt waar een bepaald product te vinden is. Dat valt natuurlijk ontzettend op. Wel vraag ik me of TO al die producten echt niet weet te vinden, of dat het puur als doel had om hem aan te spreken. Wel vind ik dat TO goed heeft gehandeld door dat bericht te sturen, en na het leuke gesprek een bericht sturen met 'goed aangekomen!' is ook een leuk idee. Ik denk alleen niet dat TO erop moet rekenen de buit al binnen te hebben, nu er een leuk gesprek is geweest. Ik vind TO wel heel dapper dat ze die gesprekjes durft te maken.
Ik weet écht niet waar het staat, oké misschien dan 1 van de 10 dingen wel is dat ik wist maar de 9 van de 10 dingen wist ik echt niet..
Dina80 schreef:
18-12-2017 18:49
Maar volgens mij is de kans wel groot dat het gewoon klantvriendelijkheid is. Zelf heb ik dat soort gesprekjes vrij regelmatig in winkels. Ook met bv vrouwen van 50 of juist jongens van 18. Ik neem aan dat die dat niet als flirten bedoelen. In winkels vat ik trouwens sowieso dat soort gesprekjes nooit als flirten op.
Wat ik merk is dat hij dat soort gesprekken niet met andere klanten heeft, althans in mijn bijzijn.
BaloeBeer schreef:
18-12-2017 18:51
Ik weet écht niet waar het staat, oké misschien dan 1 van de 10 dingen wel is dat ik wist maar de 9 van de 10 dingen wist ik echt niet..
Is het zo'n grote supermarkt dan? ;)
Je zou denken als je er dagelijks komt dat je inmiddels wel alles met je ogen dicht weet te vinden, haha.
Hoe oud is hij?
Dina80 schreef:
18-12-2017 18:58
Is het zo'n grote supermarkt dan? ;)
Je zou denken als je er dagelijks komt dat je inmiddels wel alles met je ogen dicht weet te vinden, haha.
Nou, de supermarkt is niet klein nee. En het is zijn meer vragen of het nog achter op voorraad is.. maar goed, als het opvalt, dat kan best..
Ik denk wel dat dat is opgevallen, ook omdat je dan altijd aan hem vraagt.
En hij heeft je telefoonnummer toch, dan had hij wellicht al gebeld?
Dina80 schreef:
18-12-2017 19:05
Ik denk wel dat dat is opgevallen, ook omdat je dan altijd aan hem vraagt.
En hij heeft je telefoonnummer toch, dan had hij wellicht al gebeld?
Ik vraag het niet altijd aan hem, maar wel heel vaak.

Ben je nu aan het doemdenken?
BaloeBeer schreef:
18-12-2017 19:10
Ik vraag het niet altijd aan hem, maar wel heel vaak.

Ben je nu aan het doemdenken?
Nee, ik probeerde een tegenwicht te bieden aan de post waarin stond dat hij je zeker leuk vindt.
Ik wil niet dat je dadelijk blij bent met niks, als hij je toch niet leuk vindt.
Ik denk dat het nog beiden kanten uit kan.
Dina80 schreef:
18-12-2017 18:49
Dit. Als hij had gewild had hij TO immers zelf ook wel een berichtje kunnen sturen nietwaar. En dat hij dat niet met andere klanten doet is logisch, jij begint het gesprek. Als andere klanten dat niet doen hoeft hij dat immers ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven