Ik begrijp hier helemaal niks van

21-10-2019 10:56 632 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Viva-ers,

Ik ben sinds 3 maanden aan het daten met een man die ik via Tinder heb leren kennen. We zagen elkaar ongeveer 2x per week, soms 1x als een van ons het druk heeft.

Hij is vrijdagavond bij mij langs geweest. Ik had voor hem gekookt en hij vond het heerlijk. Vervolgens is hij blijven slapen en heb ik nog een uitgebreid ontbijtje voor ons gemaakt. We slapen overigens bijna elk weekend bij elkaar dus dit was niet de eerste keer.

Het was net zo leuk en gezellig als altijd, lieve opmerkingen van zijn kant. Zaterdagmiddag nog een paar appjes heen en weer gestuurd en ineens complete radiostilte. Ik heb zaterdagmiddag voor het laatst iets gestuurd en sindsdien niks meer gehoord. Dit appje was gewoon een antwoord op een vraag die hij stelde, dus ook niks geks. Ik ben totaal geen claimerig of jaloers type dus ik begrijp hier niks van.

Ondanks dat ik er nog niet uit was of ik gevoelens voor hem had voel ik me toch behoorlijk klote. Ik ben wel eens vaker geghost, maar dat was dan na de 1e of 2e date en niet na 3 maanden daten.

Ik voel me echt rot en hoop dat jullie advies hebben wat ik hiermee moet doen. Hem nog een appje sturen of het helemaal stil laten? Ik vind het wel laag om iemand na 3 maanden daten zo te laten zitten.
luckylud wijzigde dit bericht op 27-10-2019 13:25
8.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wel dat je je eigen gedrag erg op een weegschaaltje legt. Niet te veel appen om zus en zo over te komen... niet druk om maken, als je van jezelf weet dat je niet claimerig bent, dan hoef je toch niet druk te maken over hoe je claimerig overkomt??

Stuur hem gewoon een appje, en kijk dan hoe het loopt.

Als je echt na bepaalde tijd nog steeds afstand voelt, dan zal ik er naar vragen. het is ook echt geen wereldramp om een beetje kwetsbaar te zijn. Je kan best zeggen" ik maakte me een beetje zorgen omdat ik wat minder van je hoorde."

Probeer daarnaast wel vooral een "onschuldig totdat het tegendeel bewezen is" mindstate te hebben. Je weet echt niet wat er speelt.
winkje87 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 15:35
11.02% gewijzigd
Bruja78 schreef:
21-10-2019 15:18
Stuur gewoon een luchtig appje, waarom zou je daarmee willen wachten? Als je behoefte hebt aan contact, dan kun je die toch gewoon leggen? Waarom ben je bang dat hij denkt dat je “achter hem aanloopt”? En al zou hij dat denken, waarom is dat erg? Mag hij niet weten dat je hem leuk vindt ofzo?

Dit dus.
Stuur gewoon nog een appje.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp hier helemaal niks van... Waarom bel je niet gewoon?
Alle reacties Link kopieren
Oke als je deze beginnende relatie per direct om zeep wil helpen ga je moeilijk doen over 1,5 dag geen contact.

Mannen zijn klungels als het aankomt op belangrijke dagen. Althans degene die ik ken. Hij het misschien vergeten...

Dat je geen bericht hebt gehad kan duiden op een ghost verhaal of echt helemaal niks te betekenen hebben. Ik begreep altijd dat je je pas druk hoefde te maken na 3 dagen geen reactie.

Bel of app hem vanavond met iets luchtigs. En ga alsjeblieft niet miepen over die 1,5 dag radiostilte.

Wat je verteld klinkt gewoon als een leuke beginnende relatie waarbij jullie beide je best voor elkaar doen.

Ik snap niet dat mensen hier gelijk al uit gaan van de worst case scenario’s en ook nog vanalles invullen. Met een fuckbuddy ga je niet uitgebreid uit eten of samen een avonden koken.

Het exclusief verder daten zou ik een eventuele volgende date wel ter sprake brengen. Je hoeft echt geen label te plakken maar dat hij voor nu even niet met andere date is wel zo fair na drie maanden.
FitsSprits schreef:
21-10-2019 15:40
Ik begrijp hier helemaal niks van... Waarom bel je niet gewoon?

Geeft ze geen antwoord op, maar denk dat ik het antwoord wel weet. Durft ze niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je toch niet weet of je hem wel zo ontzettend leuk vindt, zou ik het gewoon zo laten.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met je kwetsbaar opstellen? Dat is niet hetzelfde als “achter iemand aanlopen”. Gewoon vragen hoe de zaken ervoor staan. Dat hoeft niet na 1,5 dag, maar over 2 dagen oid zou ik er zeker naar vragen.
Zelf was het bij mij altijd duidelijk: of het slechts voor de seks was, of een beginnende relatie. Dat werd gewoon uitgesproken. Als ik niks van iemand wilde maar wel een seksrelatie, dan gaf ik dat gewoon aan. Daar kan je maar beter duidelijk over zijn, voordat diegene denkt dat je een relatie met elkaar hebt. En als ik iemand heel leuk vond zei ik dat ook. En ja, soms wordt je dan gekwetst. Maar is dat erg? Waarom dat moeilijke gedoe?
appelientjex wijzigde dit bericht op 21-10-2019 16:27
9.94% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
21-10-2019 14:31
Ook hier was hij erg van onder de indruk? Waarom in godesnaam?

Kan hij zelf geen eten maken of een ontbijt maken? Of heb je het zonder handen gemaakt?
Dit was precies wat ik me afvroeg
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
21-10-2019 16:06
Geeft ze geen antwoord op, maar denk dat ik het antwoord wel weet. Durft ze niet.
volgens mij is het in de datingperiode not done om opeens te bellen ipv te appen. Dat kan claimerig overkomen en je moet vooral niet laten zien dat je iemand leuk vindt... want dan is je kans verkeken ofzo.
Dat hele date spelletje is echt verschrikkelijk. Ik doe er nooit aan mee. Als iemand mij niet leuk vindt om hoe ik doe... dan niet toch? Next...
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
21-10-2019 15:58
Het exclusief verder daten zou ik een eventuele volgende date wel ter sprake brengen. Je hoeft echt geen label te plakken maar dat hij voor nu even niet met andere date is wel zo fair na drie maanden.
Maar hoe kan ik subtiel vragen of hij nog met anderen date/seks heeft? Ik vind dat moeilijk om daar als eerste over te beginnen. En dit zou ik sowieso face-to-face willen vragen, niet via de app.

En voor de rest: ik hou niet van bellen.
abracadabra schreef:
21-10-2019 16:36
volgens mij is het in de datingperiode not done om opeens te bellen ipv te appen. Dat kan claimerig overkomen en je moet vooral niet laten zien dat je iemand leuk vindt... want dan is je kans verkeken ofzo.
Dat hele date spelletje is echt verschrikkelijk. Ik doe er nooit aan mee. Als iemand mij niet leuk vindt om hoe ik doe... dan niet toch? Next...
Ze daten niet pas 3 dagen he, maar 3 maanden. Dus ieder weekend samen slapen kan wel, maar bellen niet?
Ga er maar vanuit dat hij nog andere tinder dates neukt.
LuckyLud schreef:
21-10-2019 16:39
Maar hoe kan ik subtiel vragen of hij nog met anderen date/seks heeft? Ik vind dat moeilijk om daar als eerste over te beginnen. En dit zou ik sowieso face-to-face willen vragen, niet via de app.

En voor de rest: ik hou niet van bellen.

Waarom zou je dat subtiel vragen?

Ik begrijp het echt niet hoor. Je date 3 maanden met hem, neukt met elkaar, zien elkaar naakt en zo’n simpele vraag durf je niet rechtstreeks te stellen?

En niet van bellen houden, maar wel balen dat hij niet gereageerd heeft op appjes, tja......beetje eigen schuld dan.
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 16:46
0.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LuckyLud schreef:
21-10-2019 16:39
Maar hoe kan ik subtiel vragen of hij nog met anderen date/seks heeft? Ik vind dat moeilijk om daar als eerste over te beginnen. En dit zou ik sowieso face-to-face willen vragen, niet via de app.

En voor de rest: ik hou niet van bellen.
Dat zou ik idd niet via de app doen maar ftf (gewoon iets van: zie jij eigenlijk nog andere vrouwen naast mij?). Ik hou btw ook niet van bellen.
Wél zou ik na nog een aantal dagen radiostilte vragen waar jij staat. Ik zou iets zeggen van: ik hoor ineens niks meer van je, en vroeg me af of je nog wel door wil gaan met daten? Zo nee, dan hoor ik dat ook gewoon graag, dan weet ik waar ik aan toe ben.
Wat is het ergste wat er kan gebeuren als je zoiets zou vragen? Dan heb je maar duidelijkheid en kan je het afsluiten. Zomaar niks meer horen van iemand zou ik erg irritant vinden.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
21-10-2019 16:46
Dat zou ik idd niet via de app doen maar ftf (gewoon iets van: zie jij eigenlijk nog andere vrouwen naast mij?). Ik hou btw ook niet van bellen.
Wél zou ik na nog een aantal dagen radiostilte vragen waar jij staat. Ik zou iets zeggen van: ik hoor ineens niks meer van je, en vroeg me af of je nog wel door wil gaan met daten? Zo nee, dan hoor ik dat ook gewoon graag, dan weet ik waar ik aan toe ben.
Wat is het ergste wat er kan gebeuren als je zoiets zou vragen? Dan heb je maar duidelijkheid en kan je het afsluiten. Zomaar niks meer horen van iemand zou ik erg irritant vinden.
Ik stuur hem straks wel een appje als hij afgewerkt is en kijk even of hij daar op reageert. Anders stuur ik idd over 2 dagen weer een bericht of hij er mee wil kappen. En als ie nergens meer op reageert weten we ook genoeg.
luckylud wijzigde dit bericht op 21-10-2019 18:27
19.03% gewijzigd
LuckyLud schreef:
21-10-2019 17:01
En als hij dan zo een avond niet reageert denk ik inderdaad meteen dat ie een andere meid aan het neuken is en is mijn vertrouwen meteen weer pleite.
Vertrouwen waarin precies? Dat je scharrel met wie je nooit exclusiviteit hebt afgesproken zich voor je bewaart?
Omdat je een lekker ontbijt voor hem klaarmaakt mag hij opeens geen andere vrouwen meer neuken?

Wat is dat voor een rare regel.
Nou, ik zou als man zijnde ook niet meer reageren als ik dit soort berichtjes via app zou krijgen. Zo afknapperig en onvolwassen dit.
Murrmurr schreef:
21-10-2019 18:02
Vertrouwen waarin precies? Dat je scharrel met wie je nooit exclusiviteit hebt afgesproken zich voor je bewaart?
Dit!
Alle reacties Link kopieren
LuckyLud schreef:
21-10-2019 16:39
Maar hoe kan ik subtiel vragen of hij nog met anderen date/seks heeft? Ik vind dat moeilijk om daar als eerste over te beginnen. En dit zou ik sowieso face-to-face willen vragen, niet via de app.

En voor de rest: ik hou niet van bellen.
Ik zou heel die vraag niet stellen. Want daarmee geef je hem gelijk het gevoel dat hij zich moet verantwoorden. En dat is niet terecht.

Ik heb na een date of 4/5 op een subtiele (not) manier tinder verwijderd. Toen zei hij, ok dan heb ik het ook niet meer nodig.
Verder aangegeven dat ik er verder geen label op wilde plakken maar het wel fijn zou vinden om exclusief verder te daten zonder dat er andere mannen of vrouwen tussen zouden zitten.

Achteraf hadden we allebei alle dates al afgezegd met andere mensen die nog geplant stonden of half half waren afgesproken. Dus voor ons was het gewoon heel logisch. Maar daar kwam ik dus pas na een jaar achter dat hij dat ook had gedaan.

Maar bedenk je eerst eens wat je van deze man wil. Wil je een relatie en verder kijken of is het nu het idee dat hij je af zou kunnen wijzen dat je ineens denkt maar dat wil ik niet?

Zelf appen en hem laten weten dat je hem een leuke man vindt is toch geen zwaktebod? Het lijkt me vreselijk om samen te zijn met iemand waarvan ik niet weet of hij me leuk vindt na toch al een flinke tijd daten.
trien30 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 18:57
16.57% gewijzigd
Je weet niet eens of je zelf wel wat wil. Ik zou mezelf eerst appen met dit soort vragen als ik jou was. Wil je exclusief, wil je zijn vriendin zijn? Zodra je die dingen weet ga je met hem praten om te kijken of jullie er hetzelfde in staan.
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
21-10-2019 18:20
Omdat je een lekker ontbijt voor hem klaarmaakt mag hij opeens geen andere vrouwen meer neuken?

Wat is dat voor een rare regel.
Ja echt heel raar dat je na 3 maanden daten exclusiviteit wilt danwel wilt weten waar je aan toe bent.
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
21-10-2019 18:42
Ik zou heel die vraag niet stellen. Want daarmee geef je hem gelijk het gevoel dat hij zich moet verantwoorden. En dat is niet terecht.

Ik heb na een date of 4/5 op een subtiele (not) manier tinder verwijderd. Toen zei hij, ok dan heb ik het ook niet meer nodig.
Verder aangegeven dat ik er verder geen label op wilde plakken maar het wel fijn zou vinden om exclusief verder te daten zonder dat er andere mannen of vrouwen tussen zouden zitten.

Achteraf hadden we allebei alle dates al afgezegd met andere mensen die nog geplant stonden of half half waren afgesproken. Dus voor ons was het gewoon heel logisch. Maar daar kwam ik dus pas na een jaar achter dat hij dat ook had gedaan.

Maar bedenk je eerst eens wat je van deze man wil. Wil je een relatie en verder kijken of is het nu het idee dat hij je af zou kunnen wijzen dat je ineens denkt maar dat wil ik niet?

Zelf appen en hem laten weten dat je hem een leuke man vindt is toch geen zwaktebod? Het lijkt me vreselijk om samen te zijn met iemand waarvan ik niet weet of hij me leuk vindt na toch al een flinke tijd daten.
Mijn vriend zei in het begin tegen me dat hij iemand teleur had moeten stellen die met hem wilde daten. Ik had ook zoiets aan de hand en heb hem dat ook vertelt.
LuckyLud schreef:
21-10-2019 17:01
Ik stuur hem straks wel een appje als hij afgewerkt is en kijk even of hij daar op reageert. Anders stuur ik idd over 2 dagen weer een bericht of hij er mee wil kappen. En als ie nergens meer op reageert weten we ook genoeg.
dat klinkt niet goed, nee
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
21-10-2019 18:42
Ik heb na een date of 4/5 op een subtiele (not) manier tinder verwijderd. Toen zei hij, ok dan heb ik het ook niet meer nodig.
Verder aangegeven dat ik er verder geen label op wilde plakken maar het wel fijn zou vinden om exclusief verder te daten zonder dat er andere mannen of vrouwen tussen zouden zitten.
Dat klinkt gezond, maar jullie hadden blijkbaar ook hetzelfde gevoel erover. En uit eigen ervaring werkte dat voor mij ook zo, als ik de vrouw in kwestie beter wilde leren kennen. Ik had dan ook geen behoefte om nog met andere vrouwen te daten, het zorgt alleen maar voor ruis.

Andersom werkt het (helaas?) ook zo; als je elkaar meerdere keren hebt ontmoet, seks hebt gehad, er een band begint te ontstaan, wilde ik wel duidelijk zijn over een eventuele toekomst. En de een is verdrietig als je aangeeft niet meer te willen en de ander vraagt zich af waar je je druk om maakt.

Wat wel een constante is voor mij (en voor veel mannen) is dat ik - als ik interesse heb in iemand - heus weet als zij een spannende dag voor de boeg heeft en daar ook iets mee doe. Gewoon een kort berichtje sturen TO, dan weet je snel genoeg waar je aan toe bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven