Ik begrijp hier helemaal niks van

21-10-2019 10:56 632 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Viva-ers,

Ik ben sinds 3 maanden aan het daten met een man die ik via Tinder heb leren kennen. We zagen elkaar ongeveer 2x per week, soms 1x als een van ons het druk heeft.

Hij is vrijdagavond bij mij langs geweest. Ik had voor hem gekookt en hij vond het heerlijk. Vervolgens is hij blijven slapen en heb ik nog een uitgebreid ontbijtje voor ons gemaakt. We slapen overigens bijna elk weekend bij elkaar dus dit was niet de eerste keer.

Het was net zo leuk en gezellig als altijd, lieve opmerkingen van zijn kant. Zaterdagmiddag nog een paar appjes heen en weer gestuurd en ineens complete radiostilte. Ik heb zaterdagmiddag voor het laatst iets gestuurd en sindsdien niks meer gehoord. Dit appje was gewoon een antwoord op een vraag die hij stelde, dus ook niks geks. Ik ben totaal geen claimerig of jaloers type dus ik begrijp hier niks van.

Ondanks dat ik er nog niet uit was of ik gevoelens voor hem had voel ik me toch behoorlijk klote. Ik ben wel eens vaker geghost, maar dat was dan na de 1e of 2e date en niet na 3 maanden daten.

Ik voel me echt rot en hoop dat jullie advies hebben wat ik hiermee moet doen. Hem nog een appje sturen of het helemaal stil laten? Ik vind het wel laag om iemand na 3 maanden daten zo te laten zitten.
luckylud wijzigde dit bericht op 27-10-2019 13:25
8.85% gewijzigd
LuckyLud schreef:
22-10-2019 20:24
Dit is mij ook al veel vaker over komen. Daarom voel ik me juist stom dat het wéér gebeurd.
Nee joh, er lopen eikels rond hoor. Sta er boven. Hij is jouw tranen niet waard.
LuckyLud schreef:
22-10-2019 21:08
Maar het is wel heel moeilijk om iemand op zijn woord te geloven tegenwoordig toch? Dat begon ik bij mijn date net te doen en nu flikt hij dit. Ik trap dadelijk nergens meer in wat een hetero man met een penis vertelt. Eerst maar bewijzen.

Probeer niet zo te gaan denken, want dan jaag je eventuele leukerds ook weg.
Breng bij de volgende wat meer variatie aan. Ga eens koffiedrinken, een stukje wandelen, naar Walibi, whatever. Kijk of het buiten bed ook gezellig is en of hij interesse toont in wat jij mee maakt.
the_Wicked_Witch schreef:
22-10-2019 21:01
Ik heb ook ooit zo'n vent getroffen. Liep megahard van stapel en trok toen van het ene op het andere moment de stekker eruit.
Sommige mannen zeggen alles om maar seks te vinden.

Niet jouw fout!
Zijn fout is niet 'megahard van stapel lopen', juist niet. Zijn fout is dat hij superlomp omspringt met de gevoelens van TO door haar vooralsnog te negeren.
LuckyLud schreef:
Maar het is wel heel moeilijk om iemand op zijn woord te geloven tegenwoordig toch? Dat begon ik bij mijn date net te doen en nu flikt hij dit. Ik trap dadelijk nergens meer in wat een hetero man met een penis vertelt. Eerst maar bewijzen.
Welk woord dan? Hij heeft toch niet echt beloften gemaakt? En waarom zou het nou de schuld van alle mannen zijn?
Ik zou hem niet appen. Als je hem appt, dan verwacht je toch een reactie en als je die niet krijgt, voelt t nog lulliger.

Het is een rot situatie waar je inzit, ik herken het.

Ik zou hem nog even de tijd geven tot het eind van de week. Heeft hij dan nog niet gereageerd op je appje en telefoontje, verwijder dan zijn nummer en ontvriend hem op Facebook.
CherokeeRose1977 schreef:
22-10-2019 21:15
Ik zou hem niet appen. Als je hem appt, dan verwacht je toch een reactie en als je die niet krijgt, voelt t nog lulliger.

Het is een rot situatie waar je inzit, ik herken het.

Ik zou hem nog even de tijd geven tot het eind van de week. Heeft hij dan nog niet gereageerd op je appje en telefoontje, verwijder dan zijn nummer en ontvriend hem op Facebook.
Je voelt je sowieso kut, of je nou wel of niet appt. Ik zou wel appen met de vraag waarom je ineens niks hoort, en als je dan geen reactie krijgt weet je genoeg. Zelf niks meer laten horen dan komt hij er wel erg makkelijk mee weg. Ik vind dat hij een verklaring schuldig is.
Maar goed je moet doen wat voor jezelf goed voelt, natuurlijk.
Murrmurr schreef:
22-10-2019 21:14
Welk woord dan? Hij heeft toch niet echt beloften gemaakt? En waarom zou het nou de schuld van alle mannen zijn?
Nee dat klopt. Daarom vraag ik me af of het terecht is hoe ik nu reageer. Misschien blijkt het toch alleen seks/scharrel te zijn vanuit zijn kant.

Het is ook niet de schuld van alle mannen. Wel van de mannen waarmee ik tot nu toe gedate heb.
LuckyLud schreef:
22-10-2019 21:19
Nee dat klopt. Daarom vraag ik me af of het terecht is hoe ik nu reageer. Misschien blijkt het toch alleen seks/scharrel te zijn vanuit zijn kant.

Het is ook niet de schuld van alle mannen. Wel van de mannen waarmee ik tot nu toe gedate heb.
Meestal is het niet zo zwart-wit, ik heb het ook wel eens van de andere kant meegemaakt. Maar ook al ging het hem vooral om de seks en de aandacht en warmte en gezelligheid, hij heeft wel met een mens te maken en behandelt je niet goed.
LuckyLud schreef:
Ga de volgende keer anders te werk. Nu ben je maanden blijven hangen in de ‘elkaar alleen maar ‘s avonds en in bed zien’ fase. Dat is toch al raar dat je hem niet vaker zag en ook niet overdag? Hebben jullie weleens samen iets ondernomen? Lunchen buiten de deur? Film? Museum? Concert?
LuckyLud schreef:

Natuurlijk is het terecht dat je boos bent, omdat hij niet reageert. Maar iemand die je nauwelijks zag was inderdaad een scharrel.
appelientjex schreef:
Je voelt je sowieso kut, of je nou wel of niet appt. Ik zou wel appen met de vraag waarom je ineens niks hoort, en als je dan geen reactie krijgt weet je genoeg. Zelf niks meer laten horen dan komt hij er wel erg makkelijk mee weg. Ik vind dat hij een verklaring schuldig is.
Maar goed je moet doen wat voor jezelf goed voelt, natuurlijk.
Klopt maar hoe lang ga je dan zitten wachten op een verklaring die misschien nooit komt? Een dag? Een week? 2 weken? Een maand?

En dan ondertussen wel de blauwe vinkjes aanzetten op Whatsapp en dan zien dat hij het wel leest maar niet reageert...

Ik had op t laatst alleen contact op Facebook Messenger met mijn foute man en ik kon dus zien dat hij mijn vragen wel las maar negeerde. Dat voelt echt niet fijn en je kwetst jezelf alleen maar langer ipv voor jezelf de knoop door te hakken door al zijn gegevens te verwijderen en eventueel te blokkeren.

Natuurlijk is hij haar een verklaring schuldig maar als die niet komt...

Soms is het beste antwoord op stilte, stilte.
Hatchi schreef:
22-10-2019 21:24
Ga de volgende keer anders te werk. Nu ben je maanden blijven hangen in de ‘elkaar alleen maar ‘s avonds en in bed zien’ fase. Dat is toch al raar dat je hem niet vaker zag en ook niet overdag? Hebben jullie weleens samen iets ondernomen? Lunchen buiten de deur? Film? Museum? Concert?
Maar dan nog is dat geen graadmeter om niet gekwetst te worden. Ik heb dat zelf een aantal keer meegemaakt; een maand of 3 serieus daten (dacht ik); lunchen/uit eten gaan, naar de bios, zelfs worden voorgesteld aan zijn vrienden etc. om vervolgens nooit meer wat van iemand te horen of te horen dat er "toch geen relatie in zit" (en er vaak achter komen dat de man in kwestie een maand later wel een vriendin heeft).

Vaak betekent het toch dat ze je niet leuk genoeg vinden, maar zijn ze daar lang niet altijd eerlijk over. Goed en kritisch blijven nadenken is altijd belangrijk, maar dan nog kan je gekwetst worden. Ik zou, als ik jou was TO, proberen de "hoe heb ik nou niet kunnen zien aankomen"-tour proberen te ontwijken; echt, soms kunnen mensen gewoon enorm tegenstrijdig doen.
natuurlijk is dat geen graadmeter dat het dan wél een relatie wordt, maar als iemand alleen s'avonds komt en na het ontbijt weer er vandoor gaat dan is dat geen inzet voor een relatie. Dan weet je eigenlijk al dat het alleen daar om draait.
Als je oprecht interesse in elkaar hebt en elkaar graag beter wil leren kennen ga je, neem ik aan, ook overdag met elkaar afspreken.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
CherokeeRose1977 schreef:
22-10-2019 21:28
Klopt maar hoe lang ga je dan zitten wachten op een verklaring die misschien nooit komt? Een dag? Een week? 2 weken? Een maand?

En dan ondertussen wel de blauwe vinkjes aanzetten op Whatsapp en dan zien dat hij het wel leest maar niet reageert...

Ik had op t laatst alleen contact op Facebook Messenger met mijn foute man en ik kon dus zien dat hij mijn vragen wel las maar negeerde. Dat voelt echt niet fijn en je kwetst jezelf alleen maar langer ipv voor jezelf de knoop door te hakken door al zijn gegevens te verwijderen en eventueel te blokkeren.

Natuurlijk is hij haar een verklaring schuldig maar als die niet komt...

Soms is het beste antwoord op stilte, stilte.
je kan prima eenzijdig een verklaring afgeven waarin je zijn verklaring invult. En zet dat dan op zijn facebook
gaat ie meteen op zijn plaat bij zijn nieuwe date, want dat is de reden dat hij niks meer laat horen.
LuckyLud schreef:

Zomaar niks meer laten horen is hoe dan ook respectloos. Of je nou een soort van seksrelatie had of een echte relatie. Jullie hadden hoe dan ook “iets”, en je bent daarbij gewoon een mens met gevoel. Niks meer laten horen is kinderachtig en raar.
VGM1980 schreef:
22-10-2019 21:32
natuurlijk is dat geen graadmeter dat het dan wél een relatie wordt, maar als iemand alleen s'avonds komt en na het ontbijt weer er vandoor gaat dan is dat geen inzet voor een relatie. Dan weet je eigenlijk al dat het alleen daar om draait.
Als je oprecht interesse in elkaar hebt en elkaar graag beter wil leren kennen ga je, neem ik aan, ook overdag met elkaar afspreken.
Hij werkt doordeweeks overdag, in het weekend gaat hij vaak één avond uit en doet ook nog aan sport. Op zich snap ik dan wel dat je overdag geen tijd hebt. En eerlijk gezegd had ik zelf de afgelopen weekenden overdag ook weinig tijd.
luckylud wijzigde dit bericht op 27-10-2019 13:52
17.57% gewijzigd
TO geeft aan dat ze een muurtje heeft, dat hij hintte op meer en zij voorzichtiger was. Totdat hij niet meer reageerde gaf ze aan dat ze niet eens wist wat zij van hem wilde.
Dus het zou ook zomaar kunnen dat hij de indruk had dat hij voor haar niets meer betekende dan een scharrel en dus verder is gaan daten. Blijft het lomp dat ie niks meer van zich laat horen, maar misschien voelt hij zich wel net zo afgewezen als zij.
S-Meds schreef:
22-10-2019 21:34
gaat ie meteen op zijn plaat bij zijn nieuwe date, want dat is de reden dat hij niks meer laat horen.
Wat nog erger zou zijn is als heel FB-profiel-bezittend Vivaforum een openbaar berichtje zou achterlaten daar in de trant van "lul hoe KON je, waarom loop je me ineens te ghosten, nadat je Youandi en Rijamy hebt beloofd hun nieuwe papa te worden". Elke dag één, daar valt niet tegenop te blokkeren.
forumfossiel schreef:
22-10-2019 21:39
TO geeft aan dat ze een muurtje heeft, dat hij hintte op meer en zij voorzichtiger was. Totdat hij niet meer reageerde gaf ze aan dat ze niet eens wist wat zij van hem wilde.
Dus het zou ook zomaar kunnen dat hij de indruk had dat hij voor haar niets meer betekende dan een scharrel en dus verder is gaan daten. Blijft het lomp dat ie niks meer van zich laat horen, maar misschien voelt hij zich wel net zo afgewezen als zij.
Als hij zich afgewezen voelde zou hij met een bonkend hart vliegensvlug op haar berichtjes en telefoontje gereageerd hebben zovan YESSSS ze reageert. Echter negeert hij haar dus wellicht heeft het voor hem geen prioriteit. bepaald schijt gehalte. Geen idee waar dat vandaan komt bij mannen maar heeft soms wel met andere meiden te maken die hen afleiden in mijn ogen.
Murrmurr schreef:
22-10-2019 21:42
Wat nog erger zou zijn is als heel FB-profiel-bezittend Vivaforum een openbaar berichtje zou achterlaten daar in de trant van "lul hoe KON je, waarom loop je me ineens te ghosten, nadat je Youandi en Rijamy hebt beloofd hun nieuwe papa te worden". Elke dag één, daar valt niet tegenop te blokkeren.
goed plan, TO geef even wat meer info
Heb je niet toevallig spullen bij hem liggen die je kan ophalen? Heb je meteen een mooi excuus hem onverwacht te overvallen thuis. Dan moet hij wel een verklaring geven 😉.
Murrmurr schreef:
22-10-2019 21:42

:rofl:
Het zou wél een geweldige actie zijn.
En voor sommige mannen is dat ook een soort van automatisme om lieve dingen eruit te slaan. Ze vinden het leuk om vrouwen te laten blozen of into hun te maken.

Maar of ze het allemaal menen is vaak nog maar de vraag.
S-Meds schreef:
22-10-2019 21:34
Dit denk ik ook.

Met het risico dat als dat misloopt, hij weer contact met TO opneemt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven