Ik flauwgevallen, nu vriendlief doodsbang...

27-01-2010 15:00 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maandagavond ben ik onder de douche flauwgevallen. Geen idee waarom! Stond gezellig met Ziziman onder de douche een leuk gesprek te hebben (echt een gesprek ) toen ik schijnbaar ineens besloot erbij te gaan liggen. Ziziman helemaal in paniek, 112 gebeld, mijn moeder gebeld, de hele mikmak. Uiteindelijk helmaal niets aan de hand, zoals de dokter zei "mensen vallen nou eenmaal wel eens flauw"(wat hem een ongelooflijke tirade van Ziziman opleverde natuurlijk, want mensen vallen niet zomaar flauw volgens hem..).

En nu is mijn arme vriend doodsbang. Blijft de hele nacht wakker omdat hij bang is dat er wat met mij gebeurd, ik mag niet alleen onder de douche (hij gaat in de badkamer zitten wachten) belt elk uur... Hij ging zelfs voor de wc staan wachten! (Dat heb ik hem trouwens snel afgeleerd, heb hem gedreigd hem met de wc-spray in zijn ogen te spuiten als hij niet snel wegging... nu staat hij heel sneaky aan het einde van de gang te wachten.) Ik heb zo'n medelijden met hem! Hoe krijg ik het hem aan zijn verstand dat ik echt niet dood ga?!
Geen idee hoe je het aan zn verstand kan krijgen maar wel erg grappig omschreven
Eerst zien dan geloven. Het zal vast wel minder worden als hij ziet dat je gewoon rechtop blijft staan + zitten. Hij is gewoon erg geschrokken, vooral omdat hij er bij was en het gezien heeft.

Hoe krijg ik het hem aan zijn verstand dat ik echt niet dood ga?!

Door te blijven leven...
Laat je vriend dit 's lezen:

http://sz.oppc.nl/folders/folder-573.html
gewoon doorleven. Hij zal vanzelf weer losser worden als jou een poosje niets overkomt.

Maar, ergens heeft hij wel een punt, mensen vallen niet zomaar flauw. Is er niets dat aanleiding kan zijn geweest? Hitte, vermoeidheid, intensiteit van het gesprek, het onderwerp, uitgegleden in de douche en even knock out geweest?
Hij moet even met Lemonman bellen denk ik

Ik ben ook een keer zonder aanwijsbare reden knock out gegaan in de douche en Lemonman vond dat ook echt verschrikkelijk om te zien maar dat soort dingen gebeuren. Als er verder niets met je aan de hand is, is het lief dat je vriend zich zorgen maakt (best wel heel erg schattig) maar hij kan je niet 24/7 in de gaten blijven houden.
PS: in voornoemd artikel staat ook als oorzaak het vertoeven in een warme omgeving of een warme douche.
Wow wat een overtrokken reactie! Niet vervelend bedoeld trouwens hoor. Maar flauwvallen kan iedereen overkomen. Of zit het in de familie? Heeft je vriend ooit iets naars meegemaakt hiermee?

Ik zou het erg beklemmend vinden hoe hij erop reageert. 1 x flauwvallen betekent nog niet dat je morgen dood gaat aan flauwte. Ik zou iig wel een grens trekken mbt zijn gedrag.
Ik vind het ook erg leuk beschreven. Wel lief toch dat ie zo bezorgd is.
Pixie, als je erbij staat als het gebeurt, denk ik dat je het toch iets anders ziet...
Grappig geschreven...

Helaas ook geen tips. Ben zelf iemand die daar van in paniek zou raken. Vind het nog een wonder dat ie 112 en je moeder heeft kunnen bellen...Ik was zelf flauwgevallen in zo'n situatie
Perfectionisme is niet perfect...
@ Vlammetje...

Het onderwerp van gesprek was plasen onder de douche.. lol. Denk niet dat het daar aan gelegen heeft Verder heb ik ook echt geen idee, waaraan dan wel.

En het is ook heel erg schattig, maar ik vind het zo zielig dat hij zich schijnbaar zo'n zorgen maakt dat hij er niet van kan slapen...
Lief dat hij zo bezorgd is toch?

Ik heb dat ook wel eens gehad met Malman en dat was ook in e winter onder de douche en die schrok zich rot. Maar dat komt bij mij dus door lage bloeddruk en enorme verschil in temperatuur. Ik val sowieso veel vaker flauw in de winter.

Ik zou even bloeddruk laten meten bij de huisarts.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik vind het ook lief en grappig geschreven.

Hij groeit er wel overheen. Duurt nog een paar dagen en dan ziet 'ie dat je heus niet zomaar weer gaat strekken.

112 bellen, mama bellen

Ik heb 's door toedoen (is dat een woord? ziet er zo raar uit ) van mijn vriend mijn knie erg gestoten, waardoor het bloed eruit sijpelde. Hij werd er helemaal naar van, trok witjes weg en was er helemaal van ondersteboven - heb hem dus maar getroost en om te laten zien dat ik het niet erg vond, deed ik dat met een grote glimlach. Mannen.... het zijn toch eigenlijk best wel watjes
@ LemonLime ik ben ook weleens flauwgevallen in de Aldi nota bene. Hoefde echt geen ambulance voor aan te pas te komen hoor. FF zitten wat water drinken en t ging weer. Vind het nogal overdreven hoe TO's vriend er nu mee omgaat. Ik bedoel door de warmte wordt ik zelf ook altijd een beetje draaierig en ben ook weleens bijna knock out gegaan. Maar het lijkt wel of TO een hele bijzondere enge ziekte heeft waardoor hij er als een waakhond bovenop moet staan.
In de douche flauwvallen is niet geheel uncommon toch?

Ook wel eens onderuit gegaan hoor; warm, vochtig, heel erg lege maag, blote man..

Ik zou de hele dag gewoon achter de bips van je vriend aanlopen zoals hij bij jou doet; dan is het vast snel voorbij :p

bezorgd zijn is heel lief, geobsedeerd niet :s
anoniem_51522 wijzigde dit bericht op 27-01-2010 15:19
Reden: rare zinsconstructie
% gewijzigd
Mijn ex is een keer bijna out gegaan in de douche. En ja, dat is echt flink schrikken. Maar dat zal na een tijdje wel afzakken, zeker als het niet nog eens gebeurd.
Ik heb dat ook een poosje gedaan, zomaar ergens flauwvallen; in een discotheek, bij het kijken naar vuurwerk en nog een paar keer bijna. Mijn vriend (nu mijn man) vond dat ook niet echt grappig.

Bij mij had het met de combinatie van mijn suikerspiegel te maken en de pil. Eenmaal een andere pil werd het beter. Als ik nu erge honger heb, val ik niet meer flauw maar verander ik in een soort boosaardig monster. Ik weet echter zeker dat mijn man dit beter te behappen vind en die geeft me dan gewoon snel chocola (voor zijn eigen veiligheid)
quote:Annie Ooi schreef op 27 januari 2010 @ 15:25:

Als ik nu erge honger heb, val ik niet meer flauw maar verander ik in een soort boosaardig monster. Ik weet echter zeker dat mijn man dit beter te behappen vind en die geeft me dan gewoon snel chocola (voor zijn eigen veiligheid)
Door hem dit filmpje te laten zien...

http://www.youtube.com/watch?v=T1g3ENYxg9k
In de douche gebeurt dat volgens mij best heel vaak. Ik heb het ook eens bijna gehad. Toen kwam het doordat het er erg warm was, vochtig en heel weinig zuurstof. Ik voel het ook weleens een beetje aankomen (benauwd), vooral als ik samen met spotlessman onder de douche sta. Als ik de deur dan even goed openzwiep gata het zo were over. We hebben een nogal kleine douche, dus volgens mij zit hij dan gewoon de zuurstof die ik nodig heb in te pikken.
quote:Annie Ooi schreef op 27 januari 2010 @ 15:25:

Als ik nu erge honger heb, val ik niet meer flauw maar verander ik in een soort boosaardig monster.

Héé, jij bent Mips!

Ik word ook vreselijk agressief, chagerijnig en onredelijk als ik honger heb.
Ik vind het wel erg schattig, maar inderdaad wat overdreven. Zal na een paar dagen toch wel weer over gaan verwacht ik.
Ach, wat een schatje. Hij is bezorgd, toch logisch. Wordt wel weer minder hoor, hij moet nu nog even bijkomen van de schrik. Misschien kun je hem wat info laten lezen wat er precies gebeurt als iemand flauwvalt, dan kan hij lezen dat het totaal ongevaarlijk is.

Ik heb het in de vakantie gehad, ik had het warm, lag op een luchtbedje te soezelen, mijn telefoon ging, ik sta op en hup, daar ging ik hoor, diarree en braken erbij. Mijn man schrok zich ook rot, want we zaten in de middle of nowhere, dat vond hij een eng idee.

Ik ben er trouwens wel bekend mee, val vaker flauw. Dat zit in je gestel.
Ik heb 3 maanden geleden een epileptisch insult gehad. Zomaar. Vriend is zich toen ook helemaal rot geschrokken. Ok is iets heftiger dan flauwvallen.. lag een kwartier later ook op de intensive care aan de apparatuur.

Nu is hij ook nog steeds bezorgd. Ik weet er niks meer van eigenlijk. Maar ik mag nu ook niet alleen in bad... hmm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven