Ik flauwgevallen, nu vriendlief doodsbang...

27-01-2010 15:00 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maandagavond ben ik onder de douche flauwgevallen. Geen idee waarom! Stond gezellig met Ziziman onder de douche een leuk gesprek te hebben (echt een gesprek ) toen ik schijnbaar ineens besloot erbij te gaan liggen. Ziziman helemaal in paniek, 112 gebeld, mijn moeder gebeld, de hele mikmak. Uiteindelijk helmaal niets aan de hand, zoals de dokter zei "mensen vallen nou eenmaal wel eens flauw"(wat hem een ongelooflijke tirade van Ziziman opleverde natuurlijk, want mensen vallen niet zomaar flauw volgens hem..).

En nu is mijn arme vriend doodsbang. Blijft de hele nacht wakker omdat hij bang is dat er wat met mij gebeurd, ik mag niet alleen onder de douche (hij gaat in de badkamer zitten wachten) belt elk uur... Hij ging zelfs voor de wc staan wachten! (Dat heb ik hem trouwens snel afgeleerd, heb hem gedreigd hem met de wc-spray in zijn ogen te spuiten als hij niet snel wegging... nu staat hij heel sneaky aan het einde van de gang te wachten.) Ik heb zo'n medelijden met hem! Hoe krijg ik het hem aan zijn verstand dat ik echt niet dood ga?!
Ik ben ook een keer zomaar flauwgevallen. Vriend en ik stonden 's avonds laat in de keuken, en ik viel tegen hem aan. Hij heeft me neergelegd en is heel hard 'Help, help!!' gaan roepen. Waarop ik weer wakker werd, schrok, en snel naar hem toe ging om te vragen wat er was... Mn ouders waren door het geschreeuw ook wakker geworden. Ik had mn vader tot dan toe nog nooit zo snel de trap zien afrennen! Slechts gekleed in een onderbroek

Niet echt van belang voor TO, maar ik vind het altijd een leuk verhaal! Maar mijn vriend was daarna ook een paar dagen heel bezorgd. Is even irritant, maar goed bedoeld, en gaat vanzelf weer over!
quote:zomerfreak schreef op 27 januari 2010 @ 16:09:

Ik heb 3 maanden geleden een epileptisch insult gehad. Zomaar. Vriend is zich toen ook helemaal rot geschrokken. Ok is iets heftiger dan flauwvallen.. lag een kwartier later ook op de intensive care aan de apparatuur.

Nu is hij ook nog steeds bezorgd. Ik weet er niks meer van eigenlijk. Maar ik mag nu ook niet alleen in bad... hmmJeetje, gaat het nu wel weer? Kan je dat zomaar gebeuren dan? Ik wens jou (en vriend natuurlijk ook) heel veel sterkte!
Ja hoor! Het is niet meer gebeurd, hersenscans gehad enzo. Ik was toen gelukkig al in het ziekenhuis omdat ik heel erg buikpijn had. Later bleek dat een ontsteking te zijn en tijden de onderzoeken ben ik omgekiept. Een combinatie van helse pijn, slapeloze nachten en angst denk ik. Daarna weer helemaal opgeknapt. Maar nog steeds een vriend die bang is dat dit ooit weer terugkomt. Hij is zich helemaal lam geschrokken.
quote:Annie Ooi schreef op 27 januari 2010 @ 15:25:

Als ik nu erge honger heb, val ik niet meer flauw maar verander ik in een soort boosaardig monster. Ik weet echter zeker dat mijn man dit beter te behappen vind en die geeft me dan gewoon snel chocola (voor zijn eigen veiligheid)

Flauwvallen niet herkenbaar, dit wel. Arme vriend.

Voor TO: flauwvallen is niet ernstig en hoewel het er naar uitziet is bijna iedereen wel eens bijna flauwgevallen: als je snel opstaat en het even zwart voor je ogen wordt: dat is het begin. Dat trekt meestal meteen weg, maar zo niet dan val je flauw. Benauwde ruimte, emoties, weinig eten, kan allemaal effect hebben. Ik ben wel eens na de douche bijna onderuit gegaan en toen maar weer een poos in bed gaan liggen.

Ik zou je vriend duidelijk maken dat je zijn bezorgdheid heel lief vindt, maar dat het ook een beetje beklemmend werkt. En laat hem lekker zijn verhaal doen tegen jou en anderen, dat relativeert ook vast wel.
Ik val regelmatig flauw en mijn omgeving vindt dat veel enger dan ikzelf. Ik voel het aankomen, waarschuw vaak nog dat ik ga, het wordt zwart en dan word ik weer wakker op de grond. Voor mij is het dan weer over, maar dan moet ik verplicht glaasjes water gaan drinken, rustig blijven liggen, etc.

Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat iemand flauwviel waar ik bij was, maar ik kan me voorstellen dat het er doodeng uitziet. Iemand die zomaar ineens omvalt zonder reden, ik zou me ook wild schrikken. Je vriend draait over een paar dagen vast wel weer bij hoor, maar ik kan me voorstellen dat de schrik er even goed in zit. Het lijkt me vreemder als hij zijn schouders ophaalt en er geen aandacht aan besteedt...

Mijn vader heeft al bijna 3 jaar geleden een hartinfarct gehad, wanneer hij in slaap valt op de bank of 's zomers in de tuin controleer ik soms nog wel of hij écht alleen maar slaapt.
Wat een lieve, zorgzame vriend heb jij!

Waait vanzelf wel weer over dat Florence Nightingale syndroom...;-)
Ik vind het niet meer dan normaal dat als jij inklapt vriendlief meteen 112 gaat bellen. Vind het een beetje apart dat er mensen hier die dat raar vinden.

Als ik neer zou vallen zou mijn vriend dat ook meteen doen. (zijn moeder is namelijk ook neergevallen en daar hebben ze eerst maar is gekeken of ze wakker wilde worden en helaas is zij nu niet meer onder ons, overigens toen ze 112 belde, moesten ze dat nog maar een keer even doen) maar goed.

En dat je vriend bezorgt is en jij eigenlijk ook wel weer om hem vind betuigd toch alleen maar van echte liefde niet waar. ( maar alleen naar wc gaan zou ik wel fijn vinden )
quote:Quinty schreef op 27 januari 2010 @ 17:29:

Wat een lieve, zorgzame vriend heb jij!

Waait vanzelf wel weer over dat Florence Nightingale syndroom...;-)Dat is waar. Wacht maar tot hij zijn volgende snotneus krijgt... "Schatje, ben ik warm?"
Erg lief maar een tikkie overdreven. Laat hem een EHBO cursus doen dan weet hij hoe te handelen, herkent hij het ook en hoeft hij zich geen zorgen meer te maken.
Zizia,

Je vriend reageert IMO overbezorgd op jouw flauwvallen. Ergens - dat hij überhaupt bezorgd is - is dat een goed teken. Volgens mij geeft hij veel om jou en wil hij niet dat jou wat overkomt.

Ik kan zelf ook overbezorgd reageren, weliswaar niet zo extreem als jouw vriend, en dat komt omdat mijn broer ongeveer 21 jaar geleden ook leek flauw te zijn gevallen, maar feitelijk had hij een hartstilstand en is hij daaraan overleden.

Zo ook een paar dagen geleden: een collega viel flauw en werd in de hal van de school op de grond gelegd. Een andere collega zag dat vanuit haar kantoor en belde de dokter op. Ik was wel opgelucht toen ze (de flauwgevallen collega) bijkwam: ze bewoog haar been, ging rechtop zitten, en glimlachte om een opmerking van een andere collega. Ze was weer duidelijk bij kennis.

Helemaal gerustgesteld ben ik (en een paar collega's) niet. Die hebben tegen haar gezegd om de rest van de week zich ziek te melden, en naar de huisarts te gaan en vragen om een doorverwijzing, ook al zei de dokter (die daarvoor gebeld werd) dat haar lichamelijk niets mankeerde. In mijn ogen heeft het flauwvallen een reden, en die moet worden gevonden.
World of Warcraft: Legion
Leuk 'n hypochonder als vriend, wel schattig van 'm dat hij zich zulke zorgen om je maakt, geeft aan dat hij van je houdt.

In therapie gaan? (snel hè)

Inderdaad ook 'n EHBo cursus als paaar doen & dan vel oefenen onder het mom van 'het kan iedereen overkomen' wat dus inhoudt: veel zoenen, pols, borst & nek voelen & natuurlijk bepaalde nuttige symptomen leren herkennen.
Afgelopen maandag kwam de lerares weer op school (het trouwens een erg aantrekkelijke vrouw, waar ik trouwens niet verliefd op was). Ik vroeg hoe het met haar ging. "O, wel goed hoor. Ik moet even op de uitslag van het onderzoek wachten."

Vandaag had ze he met andere collega's er nog eens over. "Het is daar erg warm, daar waar ik werk. Ik heb er in andere lokalen geen last van. Maar ik heb een te lage bloeddruk. Daar is niet echt wat tegen te doen. Ik moet eigenlijk meer zout en suiker gebruiken. Mijn familie heeft overigens vaak te hoge bloeddruk."
Ze is thuis nog een keer flauwgevallen... Een aantal collega's, ook ikzelf, denken dat het niet helemaal aan de lokalen ligt. Ze wordt nader onderzocht.

Het is wel snel achter elkaar, vrij plotseling. Daarvoor (3 weken geleden en eerder) heb ik niets op dit gebied van haar vernomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven