Ik heb gelogen.....

06-10-2008 12:57 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een complexe relatie. Hou heel veel van die man. Maar het is soms zo ingewikkeld. Als het goed gaat is het het mooiste wat er is. Maar er is helaas elke keer wat.

We hebben al 1,5 jaar. en nog nooit eerder zo verliefd geweest. Het was allemaal heel heftig en intens. Elkaar elke dag zien, terwijl het een uurtje treinen was. Dus werken dan de trein pakken, samen eten chillen etc. naar huis. daarna nog uren aan de telefoon tot 2/3uur snachts. volgende dag weer brak op het werk. maar we zweefden..... en nu lijkt het allemaal nooit geweest te zijn.

De relatie is gewoon erg ingewikkeld. Ik heb tegen hem gelogen omdat ik met een vriendin wilde af spreken. Hij kan haar totaal niet uitstaan en wil he liefst dat ik al het contact met haar verbreek. Zij is al jaren mijn allerbeste vriendin. En zij kan hem niet uitstaan, hij claimt mij teveel vindt zij. Elke keer weer ruzies over haar. Dus dacht ik laat ik eens een keer die ruzies vermijden en gewoon doen of ik moet werken op mijn vrije dag (ja erg fout). n met haar afspreken, zij was net de dag terug van 5 weken vakantie en deze dag stond al voordat ze op vakantie ging gepland met haar. Heb haar dus weken niet gezien.

Het is allemaal heel lullig gegaan. Hij is er achtergekomen dat ik niet ging werken. Hij ging nota bene van het ergste uit, dat ik met een andere man????? heb afgesproken. Sjonge jonge wat een gedoe. Voel me gewoon heel dom. Dus die standjes van dat je altijd eerlijk moet zijn, hoef ik niet te horen. Ik heb aan de lijve ondervonden wat voor ellende dit kan veroorzaken.

Hij vertrouwt mij niet meer. En weet niet of hij verder wil met mij. En nu is hij dus 2 maanden boos en wil niet zeggen wat hij wil. Ik heb hem zo vaak aangegeven dat het mij speet. Het proberen uit te leggen, beterschap beloofd. Maar hij negeert mij gewoon. Ik heb dus een tijdje geleden zelf maar de knoop door gehakt. Mijn spullen bij hem thuis opgehaald, sleutels afgegeven. En toen zei hij dat hij dat niet wilde en geen afscheid van mij kon nemen. Ik dacht oke, we gaan eraan werken, maar nee. Situatie is verergerd. Dus vandaag maar weer voor de 2e keer proberen knoop door te hakken. Want ik weet het niet.

Heb het gevoel dat hij misbruik van de situatie maakt. Het heel erg opblaast. Maar misschien onderschat ik de inpact dat kan ook.

Kijk hij heeft mij ook een jaar lang iets heel groots achtergehouden. Waar ik bij toeval ben achtergekomen. Ik heb hem niet laten vallen. Voelde me vreselijk genaaid. Vind het dus zelfs een beetje oneerlijk. Zijn fouten zijn niet erg. Maar als ik gewoon een domme actie uithaal ja, dan is er geen enkel begrip. Hij vraagt zich niet eens af waarom ik heb gelogen.
en 2 mnd boos.......

foute man
quote:Very Cherry schreef op 06 oktober 2008 @ 14:23:

Je vriendin heeft het goed aangevoeld, en hij op zijn beurt voelt dát weer aan zijn water; wanneer ga jij eens voelen..? Dat je hem beter kwijt dan rijk kunt zijn, bijvoorbeeld hier heb je echt wat aan denk ik. Wanneer ga jij eens voelen. ( zeg het ook even tegen mezelf kuch).
2 maanden boos?????? Jeetje mina, wat een loser.

Je hebt 100x meer aan je vriendin dan aan deze man, echt waar. Ze heeft gelijk als ze zegt dat hij je teveel claimt, hoor, dit is niet gezond meer.
Het is niet alleen claimen volgens mij, maar hij lijkt wel een soort spelletje te spelen. Want door boos te zijn, doet TO harder haar best en dat is wat hij wil: onverdeelde aandacht. Als ze dan wegbreekt uit de relatie, dan wil hij haar opeens wel helemaal. Komt ze terug, doet hij weer boos.

De enige manier om dat spel van hem te doorbreken is om het niet meer mee te spelen. Hij doet OF normaal OF je bent weg uit zijn leven. Kijken wat er gebeurt als je dit tegen hem zegt?
quote:fruitkick schreef op 06 oktober 2008 @ 12:57:

Ik zit in een complexe relatie. Hou heel veel van die man. Maar het is soms zo ingewikkeld. Als het goed gaat is het het mooiste wat er is. Maar er is helaas elke keer wat.En dit geeft mij het gevoel dat er nog véél meer is dan alleen dat gedoe om je beste vriendin! Wegwezen dus.
Wees blij!
Het is idd niet netjes dat je tegen hem gelogen hebt, maar hij gebruikt dit nu om jou te manipuleren.

Als hij nu ineens wel weet dat hij toch met je verder wil, zal hij dat ws onder zijn voorwaarden willen en mag jij je beste vriendin helemaal niet meer zien. Aangezien jij dan niet weer wil dat je vriend 2 maanden geen contact met je wilt, zal je denk ik doen wat hij zegt en dan komt hij weer met zijn volgende eis. Totdat jouw wereldje erg klein is geworden en je helemaal geen vrienden meer ziet en je precies doet wat hij zegt.

Je moet zelf weten wat je doet natuurlijk, maar ik zou niet zonder slag of stoot bij hem teruggaan. Iemand die jou verbiedt om met jouw vrienden om te gaan, dat is geen liefde hoor.

Persoonlijk was ik er allang vandoor gegaan als iemand mij zo zou behandelen.
Cum non tum age
Run girl...run!
Zou ze al uitgerend zijn? of toch niet
quote:fruitkick schreef op 06 oktober 2008 @ 13:15:

mijn vraag? of ik zo erg ben geweest. of dat hij zich aan stelt.

hoe kijken jullie hier tegen aan.

2 maanden vind ik erg lang. en helemaal omdat ik oprecht spijt heb. 1,5 jaar vergooien omzoiets?

ga zo die kant weer op. en ga het heft in eigen handen nemen. voor mijzelf weet ik dat ik alles geprobeerd heb om het goed te maken.

Hij heeft mij voorgelogen over iets veel groters maar dat ziet hij over het hoofd. nou dan niet.

Hoi Fruitkick,

Bedankt voor het noemen van je vraag.

Jullie zijn beiden goede mensen, laten we dat voorop stellen. Door bepaalde ervaringen etc. zijn jullie beiden in patronen belandt die jullie doorvoeren in het dagelijks leven. Je vriendin die je vertelt dat je vriend je claimt, zou wel eens waar kunnen zijn. Ik zou naar haar luisteren als ik jou was, ze staat dicht bij je. Je vriend heeft mijns inziens geen optimaal zelfbeeld en vraagt continue in een slachtofferrol bevestiging van jou. Jij daarentegen hebt wat moeite om op een goede manier je grenzen te uiten naar je vriend. Je laat je erin mee zuigen. Klopt dat? Hij bespeelt je. Want jij bent kennelijk een hele lieve zachte verantwoordelijke vrouw (goed!). De kunst is zijn spel door te krijgen en je er niet in mee te laten nemen. Dan raakt zijn voedingsbodem op, en stijgt jou zelfwaardering weer (want ik zie dat je die best hebt). Stel jezelf de vraag wat je graag wil in een partner. Als deze persoon je dat nu niet kan geven, respect, liefde, gelijkwaardigheid, wat jij echt allemaal verdient, dan zou ik mijn conclusies trekken. Maar probeer wel in te zien, dat diep van binnen deze man ook worstelt en een goed mens is...(lastig he?). Hij moet alleen wat dingen op een rij zetten.

Succes!! (f)
quote:elfarwen schreef op 07 oktober 2008 @ 13:47:

[...]

Hoi Fruitkick,

Bedankt voor het noemen van je vraag.

Jullie zijn beiden goede mensen, laten we dat voorop stellen. Door bepaalde ervaringen etc. zijn jullie beiden in patronen belandt die jullie doorvoeren in het dagelijks leven. Je vriendin die je vertelt dat je vriend je claimt, zou wel eens waar kunnen zijn. Ik zou naar haar luisteren als ik jou was, ze staat dicht bij je. Je vriend heeft mijns inziens geen optimaal zelfbeeld en vraagt continue in een slachtofferrol bevestiging van jou. Jij daarentegen hebt wat moeite om op een goede manier je grenzen te uiten naar je vriend. Je laat je erin mee zuigen. Klopt dat? Hij bespeelt je. Want jij bent kennelijk een hele lieve zachte verantwoordelijke vrouw (goed!). De kunst is zijn spel door te krijgen en je er niet in mee te laten nemen. Dan raakt zijn voedingsbodem op, en stijgt jou zelfwaardering weer (want ik zie dat je die best hebt). Stel jezelf de vraag wat je graag wil in een partner. Als deze persoon je dat nu niet kan geven, respect, liefde, gelijkwaardigheid, wat jij echt allemaal verdient, dan zou ik mijn conclusies trekken. Maar probeer wel in te zien, dat diep van binnen deze man ook worstelt en een goed mens is...(lastig he?). Hij moet alleen wat dingen op een rij zetten.

Succes!! (f)

Meen je dit nou serieus?

Hij klinkt mij in de oren als een eerste-klas griezel.

Welk normaal mens blijft er nou 2 maanden boos over een leugentje? Zeker als er achter dat leugentje eigenlijk best een goede reden zit. Hij probeert haar los te weken van haar beste vriendin, wil eigenlijk niet dat ze nog met haar omgaat.

Hij gaat er onmiddelijk vanuit dat ze die dag wel bij een andere vent geweest zal zijn. Is dus erg wantrouwend en jaloers.

Ja, fijne vent.

Wegwezen Fruitkick....
Ja, maar hij is wel een mens, met zijn eigen angsten en littekens, net zoals iedereen. Uiteindelijk wil iedereen gewoon gelukkig zijn, ook hij.

Het is aan fruitkick of ze kan leven met zijn gedrag. En dat spelletje dat hij met haar speelt.
Ik ben niet helemaal volledig geweest in mijn verhaal. Door haast en woede.

Maar dat hij haar niet kan uitstaan heeft een reden. Ze vond hem vanaf dag 1 niets en heeft eigenlijk nooit een goed woord over hem gesproken. Hij heeft haar wel een kans gegeven aan het begin. Maar ze zijn elkaars type ook niet. Zij is een type dat mannen verlsindt bij de vleet. Is ook niet echt mijn manier van doen, maar als vriendin is ze lief en kan ik met haar lachen. Dus voor mij geen reden om vriendschap op te zeggen. Feit dat ze zo van de ene naar de andere man hups en daar een heel ander moraal over heeft ziet hij ook als een bedreiging, dat ik me laat beinvloeden door haar etc. etc. Ze heeft me namelijk al eens geprobeerd te koppelen aan iemand terwijl ik dus met hem had (toen we elkaar pas leerden kennen).

Dat vond hij zo'n beledeging, dat ze zo zit te wroeten/stoken in onze relatie in zijn ogen. Ik had in eerste instantie nie door dat ik werd gekoppeld door haar. Later vond ik het gewoon ook niet kunnen en een rotsteek. We hebben een en ander uitgepraat daarover.

Dus misschien kunnen jullie zijn mening over haar dus beter begrijpen. Ik zou ook not amused zijn als een vriend van hem zoiets zou flikken. Vandaar dus die ruzies over haar. En vandaar dat ik die ruzie wou besparen en het niet verteld heb.
Ik ben langs geweest eergisteren. En hij verkeert in 'oorlog'. De ene kant houdt hij van mij en de andere kant vind hij liegen het ergste wat er is een relatie. Dus voor nu hebben we besloten om elkaar elkaar een paar dagen met rust te laten. Dan gaan we praten.

Het is makkelijk voor een buitenstaander om te zeggen dat ik bij hem weg moet gaan etc. etc. Maar als je van iemand houdt, die je altijd goed heeft behandeld etc. dan doe je dat niet zomaar.
Duidelijk...

Verder, heb je met m gesproken erover?
quote:fruitkick schreef op 08 oktober 2008 @ 12:08:

Ik ben langs geweest eergisteren. En hij verkeert in 'oorlog'. De ene kant houdt hij van mij en de andere kant vind hij liegen het ergste wat er is een relatie. Dus voor nu hebben we besloten om elkaar elkaar een paar dagen met rust te laten. Dan gaan we praten.

Het is makkelijk voor een buitenstaander om te zeggen dat ik bij hem weg moet gaan etc. etc. Maar als je van iemand houdt, die je altijd goed heeft behandeld etc. dan doe je dat niet zomaar.

Niet niet zomaar....

Maar zelf al vind je vriend je vriendin niet leuk en heeft hij daar een goede reden voor, is het nog steeds absurd dat jullie daar ruzie over maken. Hij vertrouwt jou blijkbaar niet ....

Zolang boos over dit leugentje terwijl het probleem bij het begin al niet goed is aangepakt is buiten proporsies. En jij geeft hem nog de ruimte ook om zo boos te mogen zijn. Liegen vind hij het allerergste... nou dan kunnen jullie elkaar een hand geven toch?

Ik zou tegen hem zeggen dat hij maar weer terug moest komen als hij normaal kon doen en dat je niet zo laat manipuleren.
Waarom heeft hij jou dan voorgelogen, als hij liegen zo erg vindt? Of was dat 'anders'?
quote:fruitkick schreef op 08 oktober 2008 @ 12:08:

Jij vertelt 1 keer niet de waarheid, ziet zelf in en zal dat (lijkt mij) ook niet meer doen. Het is niet heel schokkend dus lijkt me iets waar je overheen stapt in een relatie en het niet meer over hebt. Hij blijft hier 2 maanden boos over en wil de relatie er op laten stranden???

Je gaat idd niet zomaar bij hem weg. Hij maakt van een mug een gigantische olifant en blijft hier dan vervolgens ook nog heel lang boos over, das niet normaal hoor! Hoe zie je dat in de toekomst als jij een keer iets wil/doet wat hij niet leuk vindt. Moet je dan bij iedere stap die je zet bang zijn dat hij de relatie verbreekt?

Ik denk dat hij degene is die nu aan het liegen is en jou niet de echte reden van zijn (belachelijke) gedrag wil vertellen.
Fruitkick,

Lees je eigen verhaal, lees de adviezen van de mensen op dit forum: ga weg bij die man! Natuurlijk is er liefde etc, je bent niet voor niets 1,5 jaar bij hem. Maar lees deze zin nog eens van jezelf:

"Kijk hij heeft mij ook een jaar lang iets heel groots achtergehouden"

Hij doet dus exact hetzelfde! Waarom kan hij jou iets niet vergeven wat hijzelf ook heeft gedaan?

En jouw beste vriendin. Jij hebt gekozen voor dit meisje als jouw beste vriendin. Wie is hij dan om te beslissen dat dat niet zo is? Omdat ze mannenverslindster is en omdat hij bang is dat jij dat ook wordt? Heb je ooit aanleiding gegeven? En dat zij jou koppelt aan een ander in het begin van jullie relatie, dat kan toch? Volgens mij gebeurt het best vaak dat je in een relatie zit, zonder het al te weten. Dat je pas na een maand echt "bepaalt" dit is een relatie! Een relatie moet vaak nog wel wat groeien.

En wat iemand anders ook al schreef: misschien heeft jouw vriendin het wel aangevoeld.

Maar wat ik eigenlijk vooral wil zeggen. Ga weg bij die man. Dat is een tijd heel erg kut, maar daarna kun je beginnen met het vinden van iemand die echt om jou geeft en je niet manipuleert.

Veel succes en sterkte met je beslissing!

Jules
Hoe lang wil je nog op je knieen gaan liggen smeken?
En over dat hij in oorlog verkeert. Hij maakt wel echt van een mug een olifant! Ik denk dat hij inderdaad bezig is met een machtsspelletje.

- Je toont spijt, bent begripvol, etc: hij wordt steeds bozer (hij heeft macht)

- Je pakt je spullen en je gaat weg: hij begint te slijmen betuigt spijt (hij is zijn macht verloren)

- Je besluit weer bij hem terug te gaan en hij veranderd weer in die boze man (hij heeft zijn macht weer)

Dit is absoluut een patroon waarin je niet moet vast komen te zitten! Pas er voor op!
Hij heeft je zo in de tang dat jij denkt dat dit het beste is wat je kan overkomen (op mannengebied dan...) Wake up, dat is het niet! Natuurlijk is het makkelijk voor ons om te zeggen dat je weg moet gaan...Alleen om je de ogen te openen! Hij is niet goed voor je en controleert je leven, nu nog maar een klein beetje, maar het gaat van kwaad tot erger. Als hij het niet eens is met jouw vriendenkeuze, soit, dan dient hij jouw keuze toch te respecteren. Je bent niet voor niets vriendinnen met haar. Omdat zij een andere instelling heeft mbt relaties, maakt haar geen slecht mens. En wie is hij om daarover te oordelen?? het hebben van onenightstands/mannenverslinden is geen besmettelijke ziekte...Jij hebt toch je eigen waarden en normen. Dat zou hij moeten weten en vertrouwen op jou, niet zich blind staren op een vriendin die weet ik wat doet, dat is toch geen verlengstuk van jou.

Ik denk serieus dat deze man jou manipuleert en dat je hiermee moet opletten, zeker als hij 2 mnd boos blijft, te belachelijk voor woorden! zit jij hier op te wachten?? net zoals al gezegd, voor hem een spel, hoe meer hij niet thuis geeft, hoe harder jij trekt...Da's niet echt gelijkwaardig...
Hij reageerde echt altijd zo spastisch als we het over haar hadden.

We zijn al jaren vriendinnen, we hebben echt lief en leed meegemaakt en elkaar uit diepe dalen getrokken.

We bellen minstens 2 keer per dag met elkaar.

Zagen elkaar ongeveer 2 a 3 x per week. Dus toen hij in mijn leven kwam moest ik dat delen. En heeft zij het onderspit moeten delven met name aan het begin.

Het was gewoon heel lastig voor mij dat ze elkaar niet mogen. Andere vriendinnen heeft hij geen probleem mee. Maar die zijn allemaal aan de man/gesetteld dus hebben niet zo'n levensstyle als zij heeft.

We wonen niet samen officieel, en ik woon thuis. Dus ik ben altijd bij hem en heb de sleutels etc. Toen hij een tijdje op zakenreis was, wilde ik mijn vriendinnen uitnodigen bij hem thuis voor een etentje. Maar ik mocht haar niet in huis laten. Alle andere viendinnen waren welkom, zij niet. Was best lullig.

Anderzijds heeft zij nooit positief gesroken over hem.

Het loopt dus vanaf het begin af aan niet goed hierover. Zij is steeds een terugkerend issue geworden. Waardoor ik dus haar zo min mogelijk ter sprake probeerde te brengen bij ons.

Ik vertrouwde hem en toen kwam ik dus achter zijn geheim in juni. Hij bleek eigenlijk niet de man te zijn die ik dacht dat hij was. Maar okay, na veel praten en begrip heen en weer zijn we verder gegaan. Maar ik heb het niet voor mij kunnen houden en het dus aan haar verteld. Zij mocht hem al niet en daarna kon ze hem helemaal niet meer uitstaan. Dat ik hem zo makkelijk ermee weg liet komen etc etc.

Hij is dus ook pissig dat ik het uitgerekend aan haar heb verteld.
Lieve fruitkick, heb je in de gaten dat je je vriend constant verdedigt? Tuurlijk, de omstandigheden zijn niet leuk geweest, voor jullie beiden, maar het gedrag dat hij vertoont is wel een beetje respectloos naar jou toe. Hij verwijt jou wat hij zelf doet. Projectie noemen ze dat...

Hij wil je laten boeten voor wat je gedaan hebt en de vraag is of dat ophoudt. Vraag aan hem of hij het los kan laten nu. Kan hij dat niet, vraag je dan af of je de rest van je leven kunt leven met iemand die jou niet kan vergeven en het je zal blijven inwrijven.
Ja en nu?

Het is duidelijk dat de twee elkaar niet mogen..

Maar wat ga jij doen in dit hele geheel.

Het is toch van de zotte dat er geen normaal gesprek gevoerd kan worden waarom dit gebeurd is en wat jullie van elkaar nodig hebben om verder te kunnen?

Maar meneer is liever boos en jij wacht tot meneer zegt dat hij je weer lief vind, en ik voorspel je dat hij daar voor jou een nare consequentie aan gaat hangen, bv vriendin niet meer zien of wat anders manipulerend/ controlerend van dien aard.

Er is altijd wel wat zeg je in je openings post.....

Kijk jij uit naar de toekomst op deze manier??
Ik weet het eigenlijk zelf niet. Weet niet wat ik ervan moet vinde n. Ene moment denk ik dat hij zich aanstelt. Het andere moment vind ik het heel erg wat ik heb gedaan.

Soms denk ik ook dat we elkaar geen goed doen. Maar dat gevoel slaat dan weer over. Het is vanaf dag 1 een achtbaan geweest van gevoelens. En nu weer. Ik weet het dus niet.

Ik wil goed met hem praten hierover, of , en hoe we verder gaan.

Ik vind hem heel op dit moment heel gemeen. Hij heeft de afgelopen 2 maanden misbruik van mij gemaakt voor mijn gevoel. Dat zit mij ook helemaal niet lekker. Hij weet gewoon dat spijt had en liep op mijn tenen om het hem naar de zin te maken. Hoe boos ik ook ben op iemand, dit is gewoon abnormaal. Zo ken ik hem ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven