Ik heb gelogen.....

06-10-2008 12:57 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een complexe relatie. Hou heel veel van die man. Maar het is soms zo ingewikkeld. Als het goed gaat is het het mooiste wat er is. Maar er is helaas elke keer wat.

We hebben al 1,5 jaar. en nog nooit eerder zo verliefd geweest. Het was allemaal heel heftig en intens. Elkaar elke dag zien, terwijl het een uurtje treinen was. Dus werken dan de trein pakken, samen eten chillen etc. naar huis. daarna nog uren aan de telefoon tot 2/3uur snachts. volgende dag weer brak op het werk. maar we zweefden..... en nu lijkt het allemaal nooit geweest te zijn.

De relatie is gewoon erg ingewikkeld. Ik heb tegen hem gelogen omdat ik met een vriendin wilde af spreken. Hij kan haar totaal niet uitstaan en wil he liefst dat ik al het contact met haar verbreek. Zij is al jaren mijn allerbeste vriendin. En zij kan hem niet uitstaan, hij claimt mij teveel vindt zij. Elke keer weer ruzies over haar. Dus dacht ik laat ik eens een keer die ruzies vermijden en gewoon doen of ik moet werken op mijn vrije dag (ja erg fout). n met haar afspreken, zij was net de dag terug van 5 weken vakantie en deze dag stond al voordat ze op vakantie ging gepland met haar. Heb haar dus weken niet gezien.

Het is allemaal heel lullig gegaan. Hij is er achtergekomen dat ik niet ging werken. Hij ging nota bene van het ergste uit, dat ik met een andere man????? heb afgesproken. Sjonge jonge wat een gedoe. Voel me gewoon heel dom. Dus die standjes van dat je altijd eerlijk moet zijn, hoef ik niet te horen. Ik heb aan de lijve ondervonden wat voor ellende dit kan veroorzaken.

Hij vertrouwt mij niet meer. En weet niet of hij verder wil met mij. En nu is hij dus 2 maanden boos en wil niet zeggen wat hij wil. Ik heb hem zo vaak aangegeven dat het mij speet. Het proberen uit te leggen, beterschap beloofd. Maar hij negeert mij gewoon. Ik heb dus een tijdje geleden zelf maar de knoop door gehakt. Mijn spullen bij hem thuis opgehaald, sleutels afgegeven. En toen zei hij dat hij dat niet wilde en geen afscheid van mij kon nemen. Ik dacht oke, we gaan eraan werken, maar nee. Situatie is verergerd. Dus vandaag maar weer voor de 2e keer proberen knoop door te hakken. Want ik weet het niet.

Heb het gevoel dat hij misbruik van de situatie maakt. Het heel erg opblaast. Maar misschien onderschat ik de inpact dat kan ook.

Kijk hij heeft mij ook een jaar lang iets heel groots achtergehouden. Waar ik bij toeval ben achtergekomen. Ik heb hem niet laten vallen. Voelde me vreselijk genaaid. Vind het dus zelfs een beetje oneerlijk. Zijn fouten zijn niet erg. Maar als ik gewoon een domme actie uithaal ja, dan is er geen enkel begrip. Hij vraagt zich niet eens af waarom ik heb gelogen.
Heeul rap wegwezen bij die kerel!

Wat een draak van een vent zeg!
mijn eerste reactie is eigenlijk; wat een overtrokken reactie van hem zeg! ik denk eerlijk gezegd niet eens dat hij zo boos is omdat je hebt gelogen maar meer omdat je die vriendin dus nog steeds ziet. Meneer heeft zijn zin niet gekregen. Natuurlijk had je niet moeten liegen. mar je moet zeker NIET accepteren dat je vriend probeert te bepalen met wie je omgaat. in dat opzicht heeft je vriendin misschien wel een beetje gelijk.

Tja; ik kan je maar 1 advies geven; en dat is je grenzen aangeven. Je hebt spijt betuigt en daarmee basta hoor. Je hebt zelf al actie ondernomen door er een keer een einde aan te maken. Goed zo! hou het heft in eigen handen. Ga ene gesprek met hem aan en stop daarin met jezelf schuldig te voelen. Het is gebeurt, hij moet ook ophouden en anders maar niet. Punt!

Hij klinkt namelijk een beetje als een manipulatieve kerel...
Hoi Fruitkick,

Wat is je vraag precies?
Sorry hoor, maar hij claimt je enorm. Als je je beste vriendin niet eens mag zien...Wegwezen.
Hij vertrouwt jou niet (en terecht, want je liegt tegen hem) en hij wil voor jou bepalen wie je wel en niet mag zien. Dat lijkt me voor beiden geen ideale relatie, dus ik zou er gewoon mee kappen als ik jullie was.
Wat naar dat je zo tussen je beste vriendin en je vriend in staat. Niemand mag van jouw eisen dat je niet met de ander om mag gaan en jij bepaald zelf hoe en wanneer je wie ziet hoor, dan hoef je ook geen leugen op te hangen! Zoals je je vriend beschrijft vind ik zijn reactie erg overtrokken, ik zou daar weinig gecharmeerd van zijn op zijn zachtst uitgedrukt.

Openheid van zaken vind ik goud goed in een relatie, maar zijn de dingen die gebeurd zijn te vergeten en vergeven?
Dit was een leugentje om bestwil. Je hebt niemand vermoord, je bent niet vreemdgegaan en je hebt ook niets gestolen. Ik vind dit echt geen leugentje waarop de hele relatie moet komen staan te wankelen! Ik denk dat hij je wil dwingen je vriendin niet meer te zien. En zo heeft mijnheer macht over je. Maar misschien ben ik gewoon niet zo moeilijk. Ik zou het niet leuk vinden als je me dit flikt, heb liever dat je eerlijk bent, maar ik zou er zeker mijn relatie niet voor opgeven. Bovendien lokt hij dit gedrag uit met zijn gedrag.
Een lastige situatie. Wat mij meteen opvalt is dit: dat je vriend en je beste vriendin geen klik met elkaar hebben, dat kan gebeuren. Jammer, maar c'est la vie. Neemt niet weg dat het toch jóuw beste vriendin is met wie je misschien al jarenlang lief en leed hebt gedeeld? Het komt op mij oneerlijk over dat hij, terwijl jullie nog niet lang bij elkaar zijn, hij van jou verlangt dat jij die vriendschap met je vriendin gaat opgeven. Waarom is dat? Wat heeft zij hem misdaan? Ziet hij haar als een bedreiging ofzo? Jij kunt toch én een relatie met je vriend hebben én je vriendin zien? Daar hoeft hij toch geen last van te hebben want hij hoeft daar toch niet bij te zitten? Is er in zijn vorige relaties iets gebeurd waardoor hij meteen dacht dat jij met een andere man had afgesproken en niet met je vriendin? Is hij daarom extra gevoelig op dat vlak?

De situatie is verergerd, zeg je. Wat wil hij van jou? Wat is de oplossing in zijn ogen? Hoe kan het weer goed komen tussen jullie? Jij moet toch ook weten wat zijn verwachtingen zijn en dus ook kijken naar of jij die verwachtingen kunt/wilt nakomen?

Ik weet niet wat datgene is wat hij een jaar voor jou heeft verzwegen. Heel dapper van jou om ondanks dat geheim toch met hem verder wilde. Lullig maar waar: jij kunt niet voor een ander beslissen wat hij wel of niet van een ander moet vergeven. Hij moet zélf beslissen of hij voor vergeving/een nieuwe start openstaat of niet.

Sterkte in elk geval.
Jullie zijn zo te zien niet echt voor elkaar gemaakt. Hij houdt dingen achter, jij voelt je genoodzaakt om tegen hem te liegen over je beste vriendin, hoe zie je dat in de toekomst gaan?

Soms is liefde niet genoeg, dat is erg maar wel een feit in dit geval want het werkt niet en dan is willen niet voldoende, het moet ook nog kúnnen.

In een relatie moet je niet bang hoeven zijn om elkaar de waarheid te vertellen over wat je gaat doen met een vriendin (vind ik), dat is geen basis.

Meisje, probeer de man te vergeten, hoe lastig dat ook lijkt, jullie maken elkaar niet gelukkig zo te lezen.

(f)
quote:fruitkick schreef op 06 oktober 2008 @ 12:57:

Ik zit in een complexe relatie.

Dat kun je wel zeggen!!!!!!!

Hij vertrouwt mij niet meer. En weet niet of hij verder wil met mij. En nu is hij dus 2 maanden boos en wil niet zeggen wat hij wil.

2 maand boos? Dat is een schrijffoutje toch hoop ik?

Heb het gevoel dat hij misbruik van de situatie maakt.

En niet zo'n beetje ook.....

Het heel erg opblaast. Maar misschien onderschat ik de inpact dat kan ook.

Kijk hij heeft mij ook een jaar lang iets heel groots achtergehouden. Waar ik bij toeval ben achtergekomen. Ik heb hem niet laten vallen. Voelde me vreselijk genaaid. Vind het dus zelfs een beetje oneerlijk. Zijn fouten zijn niet erg. Maar als ik gewoon een domme actie uithaal ja, dan is er geen enkel begrip. Hij vraagt zich niet eens af waarom ik heb gelogen.Lees dit stukje eigen geschreven tekst eens door fruitkick........ik zou vreselijk afknappen op iemand als hij maar een fractie van dit gedrag liet zien. Het is terecht dat hij even boos is geweest maar overdrijven is ook een vak.
mijn vraag? of ik zo erg ben geweest. of dat hij zich aan stelt.

hoe kijken jullie hier tegen aan.

2 maanden vind ik erg lang. en helemaal omdat ik oprecht spijt heb. 1,5 jaar vergooien omzoiets?

ga zo die kant weer op. en ga het heft in eigen handen nemen. voor mijzelf weet ik dat ik alles geprobeerd heb om het goed te maken.

Hij heeft mij voorgelogen over iets veel groters maar dat ziet hij over het hoofd. nou dan niet.
Hij stelt zich absoluut aan, 2 maanden is belachelijk lang. 2 dagen lijkt mij meer dan genoeg. En het feit dat hij ook iets geheim heeft gehouden geeft alleen maar aan dat hem niet om jouw leugen gaat maar meer omdat hij macht over je uit wil oefenen.

' Nou dan maar niet' lijkt mij de goede instellng. Sterkte!
Waarom maak jullie uberhaupt ruzie over die vriendin van je?

Hij hoeft haar toch niet aardig te vinden en er ook niet mee af te spreken en andersom ook niet. Waarom is het al zo hoog opgelopen dat jij liever loog dan gewoon vertelde dat je wat leuks ging doen met die vriendin.
Kom nou fruitkick! Je weet het antwoord zelf best...

Hij maakt misbruik van iets, wat hij zelf veroorzaakt heeft doordat jij je vriendin niet meer mocht zien. En je hebt hem zelfs een tweede kans gegeven, zonder effect.

Moeten we het nou spellen? W.E.G.W.E.Z.E.N.

Je vriendin had gewoon gelijk vanaf moment 1.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:fruitkick schreef op 06 oktober 2008 @ 13:15:

mijn vraag? of ik zo erg ben geweest. of dat hij zich aan stelt.

hoe kijken jullie hier tegen aan.

2 maanden vind ik erg lang. en helemaal omdat ik oprecht spijt heb. 1,5 jaar vergooien omzoiets?

ga zo die kant weer op. en ga het heft in eigen handen nemen. voor mijzelf weet ik dat ik alles geprobeerd heb om het goed te maken.

Hij heeft mij voorgelogen over iets veel groters maar dat ziet hij over het hoofd. nou dan niet.

Jij bent echt niet zooo erg geweest en ik vind dat hij zich enorm aanstelt. Manipulerend bezig is, je mág je beste vriendin niet zien? Hij gunt je dat niet? Ook al mag hij haar niet.

Wedden dat als jij afstand neemt hij juist weer meer moeite voor je gaat doen? Hij wil een bepaalde controle over je hebben. Let maar eens op. ( toen je eerder de sleutel inleverde wilde hij je toch ook weer niet kwijt).

Heel veel sterkte!

1,5 jaar vergooien omzoiets?

Er is maar 1 ding erger dan blijven hangen in een slechte relatie van 1,5 jaar. Dat is er 1,5 jaar en één dag in blijven hangen (vrij naar de welbekende Dr. Phil).

Misschien heeft je beste vriendin wel een punt als ze aangeeft dat hij je te veel claimt en kun je er nu beter een punt achter zetten. In een relatie waarin 2 mensen niet eerlijk zijn (om welke reden dan ok), valt niets te redden.
fruitkick, kick die vent eruit. Een relatie hoort op basis van vertrouwen te werken en kennelijk is die basis bij jullie niet eens aanwezig. Los daarvan: jij bepaalt nog altijd met wie je wel en niet omgaat. Hij heeft jou vriendschap te respecteren en jouw vriendin heeft jouw relatie te respecteren. Hoe ze beide ook tegen elkaar aankijken, jij hoeft daar niet de dupe van te zijn!

En dan die grote leugen van hem.....zegt mij iets over hoe hij zijn eigen onbetrouwbaarheid op jou projecteert. Kennelijk weet meneer van wanten (liegen) en denkt:"Ha, ze liegt om zoiets, dan zal er vast nog veeeeeeeeeeeel meer aan de hand zijn."

Hey, zoals de waard is....vul maar in.

Ben het overigens eens met de rest: hij komt erg claimend en manipulerend over. Hij wil je bezitten met haar en huid. Voelde je je niet verstikt?
RUN, run, run!
Precies, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten...

Sommige mensen zijn er heel goed in om hun eigen oneerlijkheid te projecteren op anderen. Dat hij ecen boos en gekwetst is, oke, kan ik me voorstellen, al heeft hij het er wel zelf naar gemaakt door zo fel te reageren op een vriendschap die voor jou belangrijk is.

Mijn mening is dat openheid en eerlijkheid de enige manier is om een gezonde relatie te hebben met iemand. Tuurlijk kunnen jullie over dit incident heenkomen, maar het lijkt alsof hij dat niet wil. Geen woorden maar daden! WIl hij bij je zijn en geen afscheid nemen, laat maar zien dan dat je je best doet, zou ik zo zeggen.
Je vriendin heeft het goed aangevoeld, en hij op zijn beurt voelt dát weer aan zijn water; wanneer ga jij eens voelen..? Dat je hem beter kwijt dan rijk kunt zijn, bijvoorbeeld
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

1,5 jaar vergooien omzoiets?

fruitkick, je vergooit geen 1,5 jaar....

Omdat het weer een ervaring is geweest, die soms leuk en soms wat minder leuk was. Maar nu moet je voor jezelf beslissen of je het op deze manier nog wel waard vindt om ermee door te gaan.

Bedenk ook even heel goed, dat je ook lekker bij hem kan blijven, samen een huis kan gaan kopen, aan voortplanting kan gaan doen...

Maar als je dán erachter komt dat het allemaal niet zo'n goed idee is geweest...? Zie dan nog maar de beslissing te kunnen nemen om alsnog bij hem weg te gaan.

Daarbij hou ik ook mijn hart vast als hij nu al binnen anderhalf jaar zo moeilijk gaat doen om je beste vriendin.... wat kun je dan over een paar jaar wel niet van hem verwachten?
Het eerste wat in mij opkomt als ik je verhaal lees is:en op een dag zal hij je slaan.

Natuurlijk is liegen niet goed,al zou ik dit ook onder leugentje om bestwil scharen.

Ik maak me wel zorgen over hoe hij met jou omgaat.

Nu is het je beste vriendin,straks een oppervlakkige vriendin.

Daarna komt je familie en als hij je eenmaal helemaal voor zichzelf heeft....

Alleen al het feit dat hij 2 maanden boos is,nee sorry,ik heb er geen goed gevoel over.
Wat een kleuter zeg.

Wil je echt nog met zo´n persoon een relatie voortzetten? In mijn ogen is dit gedrag een mega-afknapper!
Als een man probeert het contact van vrouw met beste vriendin te verstoren gaan bij mij mijn alarmbellen af...... dingdong dingdong..... FOUTE MAN

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven