Ik heb tot nu toe altijd tegen mezelf gezegd...

24-05-2009 23:42 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
...dat het veel makkelijker is om geen vriend te hebben, dan kost het geen tijd, en geen ruzie met vriend, enzo. Lekker alleen verantwoording afleggen aan mezelf.

Ik ben 22 en heb nog nooit een vriend gehad, ben dus ook nog maagd.

De laatste tijd denk ik steeds vaker dat het wel heel leuk zou zijn om een vriend te hebben, Om 'hem' te bellen als er iets is, of met z'n tweeen in elkaars armen een filmpje te kijken.

Seks heb ik nog nooit gehad, maar ben inmiddels wel erg nieuwschierig.

Probleem is dat ik een meisje ben met een grote mond, altijd goede grappen, altijd lachen en altijd in het middelpunt van de belangstelling.... behalve als er een leuke man in de buurt staat. Ik klap dicht, wordt verlegen en kan alleen nog maar onaardige dingen zeggen.

Wat mij betreft is het tijd dat ik hier mee ophoudt en een leuke vriend aan de haak sla, maar de praktische uitvoering daarvan is me nog niet heel duidelijk.

Klinkt misschien allemaal als een beetje raar verhaal, maar ik zit er nogal mee en bij mijn vriendinnen kan ik hier niet echt mee aankomen, omdat ze mijn onzekere kant niet echt kennen (en ergens wil ik dat wel zo houden).
anoniem_71483 wijzigde dit bericht op 24-05-2009 23:58
Reden: spelling
% gewijzigd
Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken en hoor graag tips, of ervaringen.
Heb je weleens met een jongen gezoend? Of dat ook niet? Waarom ga je onaardig doen tegen jongens/mannen? Is daar een reden voor? Word je onzeker als je aandacht krijgt van mannen?

Ik vind het moeilijk om je advies te geven, heb het gevoel dat het heel vaak min of meer 'vanzelf' gaat. Waar kom je de meeste mannen tegen? Ga je uit? Is er iemand op het moment die je leuk vindt?
Ik vind het trouwens helemaal geen raar verhaal hoor!
Lieve Elizabeth,

Ik herken ontzettend veel in je verhaal! Ik ben 19 jaar en ik heb nooit een vriend gehad, nooit gezoend, laat staan seks gehad. Ik zeg altijd tegen mezelf dat ik geen vriend nodig heb. Aan de ene kant zou ik gek worden van iemand die mijn tijd "claimt", aan de andere kant wil ik gewoon zo graag meer dan een vriendschap. Komt nog eens bovenop dat ik vrij kritisch ben, en ik vind het moeilijk om met mannen in contact te komen.

Ik ben een leuke meid, heb een vlotte babbel en zie er niet onaardig uit denk ik, maar mannen geven mij weinig aandacht en flirten ben ik niet zo goed in, dus daar word ik knap onzeker van!

Geen raar verhaal dus.

Heeft er iemand dus nog tips op dit gebied, je bent van harte welkom .
Ik vind 22 anders nog behoorlijk jong en ik denk dat je heus wel aan de beurt komt hoor. Wat hierboven ook gezegd werd, ik denk dat het vanzelf gaat als het moment daar is.
@Elvestad

Ik heb wel een aantal keer gezoend (tien ofzo) maar dat was vaak vooral als ik veel gedronken had ofzo.

Dat onaardig doen van mij is denk ik inderdaad onzekerheid, stoer willen doen.

Ik ga vrij veel uit, zowel naar dansgelegenheden (discotheken) als kroegen. Ook kom ik via mijn werk en studie mensen tegen.

Er zijn wel jongens die ik leuk vind, maar bijvoorbeeld twee die ik nu kan bedenken die zeker ok zijn, hebben allebei een vriendin. Maar als dat niet zo zou zijn dan zou ik zeggen: maar hij is mijn collega dus dat is niet zo handig/hij heeft een keer gezoend met een vriendin van mij/ of ik zou een anders excuus verzinnen, want dat doe ik eigenlijk altijd.

Misschien gaat het wel vanzelf alleen heb ik het gevoel dat ik er soort van automatisch zelf een stokje voor steek door onaardige dingen te zeggen, of door weg te lopen of door heel bot te doen.

@ Artemics

Same

@ Toulouse

Dat heb ik altijd tegen mezelf gezegd, maar ik heb nu zoiets van: waarom niet gewoon nu. En ik denk dat 'als het moment daar is', ik me niet normaal kan gedragen en dat ik stom ga doen en het 'afstoot'.
Als je alleen maar onaardige dingen en bot gaat zitten doen kom je er natuurlijk ook niet om een leuke vent aan de haak te slaan. Andersom zou je dat ook niet leuk vinden toch?

Maar wees wel jezelf en je hoeft niet altijd de stoerste en leukste in de groep te zijn en die leuke jongen komt vanzelf wel! Succes!
Hey Elisabeth,

herkenbaar! Ik had tot mijn 25e! wel gezoend en soms een vriend, maar na 3 wkn was ik ze beu en bedacht ik wel iets waarom ik het uit moest maken.

Maar wil je vooral vertellen dat het uiteindelijk goed is gekomen. Net na mijn 25e verjaardag kwam ik hem tegen! Het voelde meteen heel goed, niets meer verlegen of stomme dingen zeggen, vertelde hem ook over mijn 3 wkn 'norm'. Daar moest hij hard om lachen. Ipv van het uit te maken bleef ik na 3 wkn bij hem slapen. Intussen zijn we bijna 5 jaar verder, hebben we een huis en een dochtertje. Dus geduld! Je komt vanzelf de juiste man/ jongen tegen. En ja, ik weet het geduld is zo moeilijk!

Succes!

Groetjes rijstkorreltje
Elisabeth,,

Dit is echt heel herkenbaar...

Ik vind het helemaal geen raar verhaal,

Ik heb namelijk precies hetzelfde.. Altijd grote mond,, maar zodra er Leuke mannen in de buurt komen klap ik dicht,,

ga ik domme opmerkingen plaatsen of erg bot doen....

ook ben ik 22 jaar ;)

ook ik heb nooit echt een serieuse relatie gehad,

zo lees je maar weer dat je gelukkig niet de enige bent

tsjaa en wat doe je eraan? geen idee....
Dat je je geen houding weet te geven zodra er een potentiëeltje in de buurt is, heeft vast met onzekerheid te maken. Ik ben ook zoéén die op zulke momenten flaters slaat, net meeblèèrt als de muziek stilvalt of andere genante acties of uitspraken heeft. Ook zijn mijn grapjes vaak nét te schunnig voor zo'n netjes gekleed meisje. Geloof me, er zijn mannen die daar doorheen kunnen prikken. Ze moeten gewoon even doorhebben hoe je écht bent! Of misschien kom je ook zo'n lolbroek tegen, of zit 'ie in hetzelfde schuitje. Dat kan natuurlijk ook, dat een man ook niet weet waar 'ie het zoeken moet van angst
Denk dat het inderdaad met onzekerheid te maken heeft, en geloof ook best wel dat ooit goed komt, maar ik zou dat zo graag een handje helpen.

Als ik iemand leuk vind dan klap ik dicht en verneuk het voor mezelf, en eigenlijk ben ik daar wel klaar mee, maar ik weet gewoon niet zo goed hoe ik dat moet oplossen. Het is een soort automatisme.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven