Ik krabbel alweer terug....

29-11-2010 09:34 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van me af praten, mijn hart luchten, andere meningen horen\ lezen. Ik weet het niet meer..

Afgelopen zaterdag ruzie gehad met mijn man, onze kinderen van 13 en 14 jaar waren getuigen van het hele gebeuren.

Hij veel gedronken, boos, verbaal agressief, dreigen.

Ik heb eerst dingen teruggezegd, maar ben daarna met de kinderen naar boven gegaan.

Hij blijft maar doorgaan en doorgaan, loopt naar boven dan weer naar beneden.

Ik merk dat de kinderen bang zijn.

Hij komt weer naar boven en huilt, kinderen huilen.

Hij neemt een soort van afscheid, heeft het over scheiden, hoe alles anders kan etc.

Dan blijft hij weg en kunnen we slapen.

Gister doet hij aardig\normaal rept geen woord ergens over.

Dochter praat en doet gewoon tegen hem.

Zoon en ik kunnen het niet. Mijn zoon is hem zat en ik nu eerlijk gezegd ook.

Hij doet extreem aardig tegen de kids.

Vandaag krijg ik een mailtje (we mailen elkaar altijd wanneer we op het werk zijn.) alsof er niets aan de hand is...…

Het is (helaas) niet de eerste keer dat dit is gebeurd, met het verschil dat de kinderen er nu meer van hebben meegekregen.

Ik voel me leeg en moe.

Over het algemeen is het zo’n aardige lieve man, maar wanneer hem iets dwarszit is dit op een of andere manier de enige manier waarop hij het duidelijk kan maken.

Zaterdagnacht en zondagochtend ik wist ik het zeker ‘Ik wil scheiden’.

Nu hij weer aardig doet tegen de kids twijfel ik weer en denk ‘Doe ik er wel goed aan….?’

Ik weet het gewoon niet.

Ik voel me ook raar om het niet te weten, voel me echt heel erg leeg en down.

Doe ik er goed aan, door te scheiden?
Wel eens hulp gevraagd van iemand die met jullie praat over hoe jullie met gevoelens en jullie relatie omgaan?
Hebben jullie alle mogelijkheden om de relatie te redden al geprobeerd? Zo nee, dan doe je er niet goed aan.
Ik denk dat je nog niet toe bent aan een scheiding, maar dat er nu wel echt iets moet gebeuren. Relatie-therapie en heel duidelijk zijn over hoe vervelend jij zo'n avond vindt en dat je er over denkt om op te stappen.
Het is zoals het is
Drinkt hij vaker veel?
Ben je er zélf over begonnen dan? Je zegt wel dat HIJ doet alsof er niets aan de hand is, maar wat doe je zelf? Negeer je hem? Of heb je hem neergezet en gezegd 'we moeten praten, want zo kan het niet langer?
Het is niet de eerste keer dat dit is gebeurd.

We hebben er samen al vaker over gesproken, ik heb aangegeven dat wanneer er iets is hij het meteen moet vertellen. Dat wanneer hij geirriteerd is en gaat drinken en de bom dan barst dat het geen zin heeft dat het allemaal erger wordt.

Wanneer zoiets gebeurd dan heeft hij altijd gedronken.

Hij wil niet in relatie therapie.

Ja hij drinkt vaker. Hij vindt dat zijn probleem niet met drank te maken heeft, maar met drank op reageert hij anders, feller, dreigender.
Hoe vaak komt dit voor? En wat wil hij dan doen om een oplossing te vinden?

En wat zit hem dan dwars als hij gaat drinken? Jullie relatie, zijn werk, of iets anders?

Hoe is de communicatie normaal tussen jullie?
quote:Solveig schreef op 29 november 2010 @ 09:50:

Ben je er zélf over begonnen dan? Je zegt wel dat HIJ doet alsof er niets aan de hand is, maar wat doe je zelf? Negeer je hem? Of heb je hem neergezet en gezegd 'we moeten praten, want zo kan het niet langer?Nee, ik ben er nu niet over begonnen. Heb hem nu inderdaad genegeerd. Heb er al vaak met hem over gepraat, daarom weet ik het niet meer.
Hij wil niet in relatietherapie, schrijf je. Nou ken ik niemand die dat voor de lol gaat doen, dus ik weet niet in welke context hij dat heeft gezegd, maar misschien wil hij wél als je aangeeft dat het echt anders moet, omdat jullie anders definitief de relatie stukmaken? Met een paar kinderen en zoveel jaar bij elkaar, ben je toch wel verplicht om op je minst je best te doen de relatie te redden, lijkt me.
quote:Sparta schreef op 29 november 2010 @ 09:53:

[...]

Nee, ik ben er nu niet over begonnen. Heb hem nu inderdaad genegeerd. Heb er al vaak met hem over gepraat, daarom weet ik het niet meer.Maar dan kun je hem ook niet kwalijk nemen dat hij doet alsof er niets aan de hand is. Jij bent namelijk ook niet constructief bezig door hem te negeren.
quote:Sparta schreef op 29 november 2010 @ 09:51:

Het is niet de eerste keer dat dit is gebeurd.

We hebben er samen al vaker over gesproken, ik heb aangegeven dat wanneer er iets is hij het meteen moet vertellen. Dat wanneer hij geirriteerd is en gaat drinken en de bom dan barst dat het geen zin heeft dat het allemaal erger wordt.

Wanneer zoiets gebeurd dan heeft hij altijd gedronken.

Hij wil niet in relatie therapie.

Ja hij drinkt vaker. Hij vindt dat zijn probleem niet met drank te maken heeft, maar met drank op reageert hij anders, feller, dreigender.

Ik zou hem om te beginnen het ultimatum stellen (voorlopig) niet meer te drinken. Uitleggen dat hij zijn vrouw en kinderen daar bang mee maakt en door zijn gedrag met drank op intimideert.

Wil hij dat niet, dan lijkt het me beter om voor te stellen uit elkaar te gaan. Dan vindt hij drank namelijk belangrijker dan het welbevinden van zijn gezin.

Of dat is een enorme wake up call voor hem. Of hij weigert en kiest voor de drank.
quote:Solveig schreef op 29 november 2010 @ 09:52:

Hoe vaak komt dit voor? En wat wil hij dan doen om een oplossing te vinden?

En wat zit hem dan dwars als hij gaat drinken? Jullie relatie, zijn werk, of iets anders?

Hoe is de communicatie normaal tussen jullie?

Er is een tijd geweest dat het vaker voorkwam, niet zo erg als afgelopen zaterdag maar erg genoeg. Hij denk dat hij zelf wel een oplossing kan vinden.

Het zit hem dwars dat we niet op 1 lijn zitten mbt de kinderen. Hier hebben we in het verleden over gepraat en naar mijn idee heb ik daar het e.e.a. aan veranderd. Naa wat ik afgelopen zaterdag hoor, heb ik volgens hem niets veranderd. Ook vind hij dat de kinderen horen te weten welke taken ze hebben en dat hij het niet steeds hoeft te zeggen. Dat zijn de hoofdpunten.

Onze zoon is erg brutaal en hij vind dat ik daar nooit wat van zeg (wat niet waar is).

Hij kropt echter alles op en gaat als een razende bezopen kerel tegen zoon tekeer.

Normaal is de communicatie goed, maar als ik kijk naar afgelopen zaterdag dus niet. Hij trekt zijn mond niet open.
Ik zou zeggen dat je een avond de tijd wilt nemen om te praten. Op die avond zou ik dan duidelijk maken dat het heel erg vindt als het zo uit de hand loopt en dat je er ernstig over nadenkt om te gaan scheiden. Dat jij heel graag therapie wilt samen en als hij dat niet wil, dat je dan alleen in therapie gaat om te kijken hoe je hier mee om wilt gaan.
Het is zoals het is
quote:Sparta schreef op 29 november 2010 @ 09:59:

[...]

Er is een tijd geweest dat het vaker voorkwam, niet zo erg als afgelopen zaterdag maar erg genoeg. Hij denk dat hij zelf wel een oplossing kan vinden.

Het zit hem dwars dat we niet op 1 lijn zitten mbt de kinderen. Hier hebben we in het verleden over gepraat en naar mijn idee heb ik daar het e.e.a. aan veranderd. Naa wat ik afgelopen zaterdag hoor, heb ik volgens hem niets veranderd. Ook vind hij dat de kinderen horen te weten welke taken ze hebben en dat hij het niet steeds hoeft te zeggen. Dat zijn de hoofdpunten.

Onze zoon is erg brutaal en hij vind dat ik daar nooit wat van zeg (wat niet waar is).

Hij kropt echter alles op en gaat als een razende bezopen kerel tegen zoon tekeer.

Normaal is de communicatie goed, maar als ik kijk naar afgelopen zaterdag dus niet. Hij trekt zijn mond niet open.Hij heeft dus hele goede punten om in therapie te bespreken!
Het is zoals het is
quote:Sparta schreef op 29 november 2010 @ 09:59:

[...]

Normaal is de communicatie goed, maar als ik kijk naar afgelopen zaterdag dus niet. Hij trekt zijn mond niet open.

TO, wake up call voor jou. Als jij die man op die manier tekeer laat gaan tegen je zoon, dan sta je hem toe dat kind te beschadigen. Misschien niet fysiek, maar wel psychisch. Dit is mishandeling!

Dat gedrag van je man moet stoppen, en wel NU. Dit mag jij als moeder niet meer toestaan. Dus jij moet voor je kind opkomen en zorgen dat je man of zich niet meer zo gedraagt, of de kans niet meer krijgt omdat jullie zoon op een andere plek woont met zijn moeder en zijn zus.
Ik heb al een keer gezegd dat ik wil scheiden, een aantal maanden geleden. Toen kwam het vaker door dat hij door iets door het lint ging.

Wanneer ik zeg dat het beter is als hij een tijd niet drinkt, vind hij het onzin.

Wanneer ik vertel dat de kinderen bang voor hem zijn (wanneer hij heeft gedronken), vind het het onzin.

Hij zegt dat we alles zo makkelijk schuiven op de drank.

Punt is dat hij alleen ZO reageert als hij gedronken heeft. Dan is het toch niet zo gek wij (want ja de kinderen zeggen het ook) zo reageren.
quote:Solveig schreef op 29 november 2010 @ 09:55:

[...]

Maar dan kun je hem ook niet kwalijk nemen dat hij doet alsof er niets aan de hand is. Jij bent namelijk ook niet constructief bezig door hem te negeren.Daar heb je gelijk in, maar ik ben dit gewoon zo zat. Wist ook niet hoe ik moest beginnen.
quote:Sparta schreef op 29 november 2010 @ 10:05:

Ik heb al een keer gezegd dat ik wil scheiden, een aantal maanden geleden. Toen kwam het vaker door dat hij door iets door het lint ging.

Wanneer ik zeg dat het beter is als hij een tijd niet drinkt, vind hij het onzin.

Wanneer ik vertel dat de kinderen bang voor hem zijn (wanneer hij heeft gedronken), vind het het onzin.

Hij zegt dat we alles zo makkelijk schuiven op de drank.

Punt is dat hij alleen ZO reageert als hij gedronken heeft. Dan is het toch niet zo gek wij (want ja de kinderen zeggen het ook) zo reageren.

Sparta, mijn man had ook zo'n "leuke" vader. Die ook zo stond te schreeuwen, te dreigen, de boel tiranniseerde. Zonder drank overigens.

Dat heeft geresulteerd in 2 kinderen met verslavingen en psychische problemen nu ze volwassen zijn. Is dat wat jij voor je kinderen wilt?
Er is meer aan de hand dan dat drinken, pas ervoor op dat je alles daar niet op gooit. Hij is niet in zijn eentje verantwoordelijk voor de communicatie in jullie relatie, of voor jullie relatie an sich. Dus hem nu het zwarte schaap maken heeft weinig zin lijkt me.

Je zult er zelf ook een aandeel in hebben. Dus zoeken naar wiens schuld het is lijkt me niet de manier. Daarbij, je zegt dat de kinderen bang voor hem worden als hij zo doet? Waarom dan niet de kinderen in de auto zetten en wéggaan als hij zo'n bui heeft? Hij komt er ook maar mee weg, want jullie blijven zitten als publiek.

En zeggen dat je wilt scheiden, een paar maanden geleden, dat is natuurlijk een loze kreet, want je bent er nog.
quote:Ikbenanoniem schreef op 29 november 2010 @ 10:07:

[...]

Sparta, mijn man had ook zo'n "leuke" vader. Die ook zo stond te schreeuwen, te dreigen, de boel tiranniseerde. Zonder drank overigens.

Dat heeft geresulteerd in 2 kinderen met verslavingen en psychische problemen nu ze volwassen zijn. Is dat wat jij voor je kinderen wilt?Nee, dit wil ik inderdaad niet.
quote:Solveig schreef op 29 november 2010 @ 10:08:

Er is meer aan de hand dan dat drinken, pas ervoor op dat je alles daar niet op gooit. Hij is niet in zijn eentje verantwoordelijk voor de communicatie in jullie relatie, of voor jullie relatie an sich. Dus hem nu het zwarte schaap maken heeft weinig zin lijkt me.

Je zult er zelf ook een aandeel in hebben. Dus zoeken naar wiens schuld het is lijkt me niet de manier. Daarbij, je zegt dat de kinderen bang voor hem worden als hij zo doet? Waarom dan niet de kinderen in de auto zetten en wéggaan als hij zo'n bui heeft? Hij komt er ook maar mee weg, want jullie blijven zitten als publiek.

En zeggen dat je wilt scheiden, een paar maanden geleden, dat is natuurlijk een loze kreet, want je bent er nog.

Het punt is dat drank al voor veel negatieve oorzaken heeft gezorgt en ja waarschijnlijk gooi ik het te snel op drank, maar dat is gewoon zo gelopen.

Ik weet het niet waarom we niet weggaan door in de auto te stappen, nooit aan gedacht.

Toen ik heb gezegd had heeft hij beloofd minder te drinken en op zijn uitbarstingen te letten. Dat ging goed, tot afgelopen weekend...
quote:Solveig schreef op 29 november 2010 @ 10:08:

Daarbij, je zegt dat de kinderen bang voor hem worden als hij zo doet? Waarom dan niet de kinderen in de auto zetten en wéggaan als hij zo'n bui heeft? Laat hij als volwassenen zijn verantwoordelijkheid nemen en niet thuis met een dronken kop tegen zijn gezin gaan staan schelden. Laat hij maar weg gaan. Moet TO 's avonds laat 2 kinderen in een auto proppen en haar eigen huis uitvluchten omdat papa drinkt en zijn frustraties niet als een volwassen man kan uiten?
TO, er zal ongetwijfeld meer schorten aan jullie communicatie, maar jij moet nu op je strepen gaan staan.

Ik zou zelf 3 dingen willen:

- man drinkt voorlopig niet meer

- samen in therapie

- geen schreeuwpartijen tegen de kinderen en ruzie maken waar de kinderen bij zijn

Als hij één van deze dingen niet wil, dan was het voor mij over. Simpelweg omdat één van jullie die kinderen moet beschermen. Als hij dat niet wil, dan zul jij dat moeten zijn.
quote:Ikbenanoniem schreef op 29 november 2010 @ 10:13:

[...]

Laat hij als volwassenen zijn verantwoordelijkheid nemen en niet thuis met een dronken kop tegen zijn gezin gaan staan schelden. Laat hij maar weg gaan. Moet TO 's avonds laat 2 kinderen in een auto proppen en haar eigen huis uitvluchten omdat papa drinkt en zijn frustraties niet als een volwassen man kan uiten?

Ja, in noodgevallen wel ja. Als TO's man niet aanspreekbaar is door de drank, en blijf briezen en tieren, dan is het óf de politie bellen om te zorgen dat híj uit huis gehaald wordt óf zorgen dat hij geen publiek meer heeft en zélf vertrekken.

Nu zit er voor hem geen énkele consequentie aan, ja, zijn vrouw zegt af en toe dat ze het niet wil hebben en dat ze wil scheiden, maar stappen ondernemen is er niet bij. Dus ik vind dat als de ene ouder de verantwoordelijkheid voor de kinderen níet neemt (dus dronken is en gaat staan schelden en de kinderen bang maakt) dat de ándere ouder dat moet doen, zelfs al is de situatie niet haar schuld. En dat houdt dus inderdaad in: kinderen uit die situatie halen.

En ja, natuurlijk zou híj weg moeten, maar ik denk zomaar dat hij niet voor rede vatbaar is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven