Ik krijg mijn spullen niet terug

10-11-2009 19:20 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Een paar weken geleden heb ik (begin 30) het na ruim 2 jaar uitgemaakt met mijn vriend/ex (eind 30). Ik dacht dat hij daar ook achter stond, maar dat bleek achteraf niet zo te zijn. Heeft hij zelf gezegd. Hij heeft het er moeilijk mee zei hij toen het net uit was.

Er zijn veel vervelende dingen gebeurd tijdens onze relatie. Mijn ex is erg dominant. Kon (en kan) zomaar heel erg boos worden om iets kleins en de laatste tijd hadden we behoorlijk vaak ruzie (hoewel ik veel moeite deed dat te voorkomen). Ik was elk weekend bij hem, we wonen namelijk redelijk ver uit elkaar. Als we ruzie hadden pakte hij de (zijn) laptop af, ik mocht geen tv kijken en 's nachts trok hij uit boosheid de dekens van me af. Stom dat ik dit allemaal gepikt heb. Ik ben veel te zachtaardig. En natuurlijk... hij kon ook erg lief zijn waardoor ik het hem vaak vergaf.

Nu heb ik het dus uitgemaakt. Ik heb ook totaal geen behoefte om hem nog te spreken of te zien, ik wil alleen nog "even" regelen dat ik mijn spullen terug krijg die bij hem liggen.

Hij kan er blijkbaar niet tegen dat ik niks meer met hem te maken wil hebben. Elke keer als ik mijn spullen op wil halen zegt hij dat het hem niet uitkomt. Hij ziet het als een machtsspelletje heb ik het idee. Ik krijg mijn spullen pas weer terug als ik lief tegen hem doe en ik moet ze ook zelf op komen halen. Ik vertrouw hem niet meer en het liefst neem ik iemand mee, maar hij heeft al gezegd dat hij de deur dan niet open doet.

Allemaal heel kinderachtig.

Hij kan niet met frustraties omgaan, hij kan zich niet goed uiten.

Hij weet dat als ik mijn spullen terug heb, hij nooit meer wat van me hoort en dat wil hij natuurlijk niet.

Wat zouden jullie doen in dit geval? Ik wil hem eigenlijk een tijdje met rust laten (dan koelt hij wel af hopelijk) maar ik kan me ook wel kwaad maken dat ik mijn spullen niet bij me heb (paar honderd euro waard).

Ik vind het zo jammer dat het zo moet eindigen, alleen omdat hij zo gefrustreerd is.
Wel lief van jullie dat jullie zo goed meedenken met me!!!

Bedankt!

Ik wil mijn spullen terug en uiteindelijk zal ik ze ook terugkrijgen! Ik denk dat ik hem even een tijdje met rust laat, dan gaat de lol er voor hem ook af (hoop ik) en dat ik dan zeg dat ik de spullen op kom halen met mijn broer. Als hij dan niet meewerkt, kan ik altijd zeggen dat ik dan de politie maar in moet schakelen. Ik denk dat hij dan snel bijdraait.
quote:lindy schreef op 10 november 2009 @ 19:45:

Wat een eikel, Noa. Nog wraak genomen?

Zulke sukkels verdienen je wraak nog niet eens...

(Helaas ook ervaringsdeskundige hier)
Waarom zou je het uitstellen? Dan blijft het je toch maar negatieve energie kosten.
Bah Noa, wat een l*l. Waarom doen mannen zo??? Ik snap er niks van. je hebt toch ook leuke dingen beleefd samen? Waarom moeten ze dat zo verpesten.

Ze zijn echt gefrustreerd!
quote:lindy schreef op 10 november 2009 @ 19:45:

Wat een eikel, Noa. Nog wraak genomen?Ja, door heel happy te zijn met mijn nieuwe liefde.
Cum non tum age
Je kan ook advies vragen aan de politie, zonder aangifte te doen. En zoals iemand anders ook al zei, misschien kunnen ze bemiddelen.

Een onverwacht bliksembezoek (met je broer achter een muurtje verstopt) vind ik ook wel een goed idee.
.
Mensen kunnen zich heel raar gaan gedragen als ze gekwetst zijn en inmiddels kunnen we prima met elkaar door een deur.
Cum non tum age
Zeg dat hij óf de spullen opstuurt óf je gaat ze halen met iemand erbij. Wil hij geen van beide, dan zou ik de politie inschakelen.
Steeninwater, denk je niet dat je beter onverwachts kan langs gaan? Anders geef je hem nog de kans om al je spullen te vernielen zoals Noa is overkomen. Ik zou het niet aankondigen als ik jou was.
quote:lindy schreef op 10 november 2009 @ 19:43:

[...]

Dan heeft ie je bestolen en komt er mee weg. Je laat een dief toch niet wegkomen?

Dat zou me weinig interesseren.

Steeninwater, jij kent hem het beste. Op basis van wat je schrijft denk ik dat het weinig uitmaakt of je het laat rusten of niet. Maar het is wel een poging waard.

Sterkte1
Het is al eerder gezegd: ik zou vandaag of morgen gaan en iemand (of meer) meenemen. Geen gezeik.

Hoe gedraagt hij zich als er anderen bij zijn?
quote:kaetje schreef op 10 november 2009 @ 19:50:

Steeninwater, denk je niet dat je beter onverwachts kan langs gaan? Anders geef je hem nog de kans om al je spullen te vernielen zoals Noa is overkomen. Ik zou het niet aankondigen als ik jou was.

Hij doet de deur niet open, dat weet ik zeker en dat heeft hij ook al eens gezegd. Het is anderhalf uur rijden.

Ik mag mijn spullen ook niet in het weekend ophalen, want dat staat zijn auto in de garage en hij is bang dat ik die auto ga vernielen. Zo ben ik helemaal niet en dat moet hij toch weten.
En zijn ouders? Zouden die eventueel kunnen bemiddelen tussen jullie?
quote:noa schreef op 10 november 2009 @ 19:48:

[...]

Ja, door heel happy te zijn met mijn nieuwe liefde.
quote:Soya schreef op 10 november 2009 @ 19:52:

Hoe gedraagt hij zich als er anderen bij zijn?Hij zegt niet veel. Collega's vonden hem een rare vent, hij zoekt geen oogcontact. Dat zeiden ze pas toen het uit was. Mijn ouders zijn ook erg blij dat het uit is, terwijl ze de ergere verhalen niet eens kennen. Hij keek hun nooit aan.
Laat die spullen toch zitten. Een paar honderd euro tegenover ... tegenover wat? In elkaar geslagen worden? Of erger???
quote:kaetje schreef op 10 november 2009 @ 19:54:

En zijn ouders? Zouden die eventueel kunnen bemiddelen tussen jullie?Hij heeft niet zo heel veel contact met zijn ouders. Zijn vader is ziek (hart), dus hun laat ik maar met rust.
Kun je de wijkagent hier niet over inlichten?

Misschien dat hij samen met jou naar dat huis kan gaan om die spullen op te halen.

Alleen wel pech als je ex gaat zeggen dat die spullen van hem zijn

Is die ex-vriend van je erg door de wol geverfd?
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Mamalelie, hij is nooit geweldadig geweest. Hoe boos hij ook kon zijn. Maar je weet maar nooit he?
Hoe meer ik van je lees Steen hoe meer ik geneigd ben om te zeggen: laat hem lekker in de stront zakken met die spullen. Rare quibus!
quote:stratego schreef op 10 november 2009 @ 19:57:

Is die ex-vriend van je erg door de wol geverfd?

Hij heeft nog nooit een lange relatie gehad, hoogstens een paar maanden. Nooit samengewoond. Hij kan ook zo zijn naar anderen toe. Iemand (die hij niet mocht) kreeg nog geld van hem, hij heeft weken gewacht om het terug te betalen. En trots dat hij was!

Bah!
quote:Steeninwater schreef op 10 november 2009 @ 19:58:

Mamalelie, hij is nooit geweldadig geweest. Hoe boos hij ook kon zijn. Maar je weet maar nooit he?Nee daarom, en ik ben voor jouw veiligheid! Liever jij veilig dan dat je je spullen gaat halen en dat je iets overkomt. Beschouw ze als verloren. Je kunt alles weer een keertje aanschaffen. En niemand zal het je kwalijk nemen dat je alles achter gelaten hebt. Hij is de kinderachtige zak. Niet jij!
.
Blleeeghhhh wat een vervelend kereltje zeg. Jakkes.. Erg kinderachtig zo. Ik zou er of voor kiezen hem lekker in de stront te laten zakken en gewoon nooit meer wat van je laten horen. Spullen die geen emotionele waarde hebben kun je wel weer opnieuw aanschaffen. Mocht er iets tussen zitten dat je echt persé terug wilt hebben, wijkagent meenemen of je vader ofzo.. Je laat je toch niet op je kop zitten door zo'n sneu figuur die dreigt dat ie de deur niet open doet. Je gaat toch niet naar zijn pijpen dansen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven