Ik krijg mijn spullen niet terug

10-11-2009 19:20 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Een paar weken geleden heb ik (begin 30) het na ruim 2 jaar uitgemaakt met mijn vriend/ex (eind 30). Ik dacht dat hij daar ook achter stond, maar dat bleek achteraf niet zo te zijn. Heeft hij zelf gezegd. Hij heeft het er moeilijk mee zei hij toen het net uit was.

Er zijn veel vervelende dingen gebeurd tijdens onze relatie. Mijn ex is erg dominant. Kon (en kan) zomaar heel erg boos worden om iets kleins en de laatste tijd hadden we behoorlijk vaak ruzie (hoewel ik veel moeite deed dat te voorkomen). Ik was elk weekend bij hem, we wonen namelijk redelijk ver uit elkaar. Als we ruzie hadden pakte hij de (zijn) laptop af, ik mocht geen tv kijken en 's nachts trok hij uit boosheid de dekens van me af. Stom dat ik dit allemaal gepikt heb. Ik ben veel te zachtaardig. En natuurlijk... hij kon ook erg lief zijn waardoor ik het hem vaak vergaf.

Nu heb ik het dus uitgemaakt. Ik heb ook totaal geen behoefte om hem nog te spreken of te zien, ik wil alleen nog "even" regelen dat ik mijn spullen terug krijg die bij hem liggen.

Hij kan er blijkbaar niet tegen dat ik niks meer met hem te maken wil hebben. Elke keer als ik mijn spullen op wil halen zegt hij dat het hem niet uitkomt. Hij ziet het als een machtsspelletje heb ik het idee. Ik krijg mijn spullen pas weer terug als ik lief tegen hem doe en ik moet ze ook zelf op komen halen. Ik vertrouw hem niet meer en het liefst neem ik iemand mee, maar hij heeft al gezegd dat hij de deur dan niet open doet.

Allemaal heel kinderachtig.

Hij kan niet met frustraties omgaan, hij kan zich niet goed uiten.

Hij weet dat als ik mijn spullen terug heb, hij nooit meer wat van me hoort en dat wil hij natuurlijk niet.

Wat zouden jullie doen in dit geval? Ik wil hem eigenlijk een tijdje met rust laten (dan koelt hij wel af hopelijk) maar ik kan me ook wel kwaad maken dat ik mijn spullen niet bij me heb (paar honderd euro waard).

Ik vind het zo jammer dat het zo moet eindigen, alleen omdat hij zo gefrustreerd is.
.
Quote ; tot een advocaat of jurist wenden en afgifte van de spullen vorderen, zo nodig via de rechter.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wát een idiote situatie zeg. Ik zou echt niet alleen gaan, geheid komt er dan allerlei trammelant en gedoe en dat heb je helemaal niet nodig.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
maar heb je daar nog belangrijke dingen liggen?? Zo niet, laat hem erin stikken
quote:Steeninwater schreef op 10 november 2009 @ 19:33:

Wat zou er gebeuren als ik de politie inschakel? Dat ben ik niet direct van plan hoor. Maar zouden zij niet zeggen, vecht het zelf maar uit?Geen idee. Maar het proberen waard toch? Zou ik wel in zijn woonplaats doen, dan ; misschien is het wel mogelijk dat ze meegaan.
quote:Zamirah schreef op 10 november 2009 @ 19:33:

Ik heb dit ook gehad, jaren geleden. Ik heb destijds de spullen laten staan, ik durfde er niet meer heen en wilde de hele toestand achter me laten.

Waardeloos he? Er liggen ook cadeautjes die ik van mijn ouders heb gekregen. Ik vind het zo zonde, want het zijn mijn spullen...

Misschien moet ik hem eerst maar met rust laten (?)
.
quote:Steeninwater schreef op 10 november 2009 @ 19:30:

Er ligt een stapel kleding, wat elektronica, mooie dvd's, broodbakmachine enzovoort.Aha. Als er geen spullen met sentimentele waarde bij zitten, denk ik dat ik het desnoods bij hem zou laten liggen. Misschien is het een optie om dit tegen hem te zeggen? "Ik wil deze week een afspraak met je maken, mét iemand die helpt tillen. En als je me niet binnen laat, dan stik je er maar in." Zoiets? Hij zal je toch graag nog een keer zien, gezien de machtsspelletjes.
quote:Steeninwater schreef op 10 november 2009 @ 19:32:

Sleutel hebben we allebei aan elkaar teruggegeven. Anders was ik echt door de weeks naar zijn huis gegaan als hij op zijn werk zat.Voordat je stampei gaat maken om je spullen terug te krijgen, zou ik eerst even een nieuw slot op mijn deur laten zetten. Misschien wat ver gedacht, maar wie zegt dat hij niet een reservesleutel heeft gemaakt? Ik zou het risico niet willen lopen.
quote:Steeninwater schreef op 10 november 2009 @ 19:34:

[...]

Waardeloos he? Er liggen ook cadeautjes die ik van mijn ouders heb gekregen. Ik vind het zo zonde, want het zijn mijn spullen...

Misschien moet ik hem eerst maar met rust laten (?)Ik heb er onder andere een fiets en een electrische koelbox laten staan.
Misschien een domme vraag, maar als ik naar de politie stap (uiteindelijk) krijgt hij dan een strafblad? Er is 1 ding erg belangrijk voor hem en dat is reizen naar Amerika. Met een strafblad kom je daar niet in. Misschien kan ik daarmee dreigen? Niet dat ik zo snel naar de politie ga hoor, echt niet. Maar dreigen kan toch geen kwaad?
Als idd de spullen geen emotionele waarde hebben dan zou ik hem er ook maar lekker in laten blijven. En hem dat dan zeggen ook. Dus of hij geeft ze af en je neemt iemand mee. Of hij geeft ze niet af en dan zoekt hij het maar uit. Heb jij je rust ook! En heeft hij op deze manier geen macht meer over je.
Zaam
Nergens mee dreigen Steen. Ga je je mee verlagen tot zijn niveau. Zo zonde en bereik je niets mee.
Zal ik ze gaan halen?

Is ie nou helemaal besodemieterd? En ben jij nou helemaal besodemieterd dat je zo op de kop laat zitten?

Kom op hoor! Laat je niet kisten.

Maak een keus. Of je wilt je spullen terug of je het gaan, maar laat hem geen macht meer over je hebben. Die tijd is geweest.
Echt emotionele waarde hebben de spullen niet. Vind het alleen zonde.
.
Een strafblad heb je niet zo snel hoor. Dan zou er een hele rechtszaak én een veroordeling moeten komen.

Maar de politie doet meer dan alleen opsporing, ze kunnen soms ook bemiddelen. Met name de wijkagent bijvoorbeeld, zou zoiets kunnen doen.
quote:Steeninwater schreef op 10 november 2009 @ 19:38:

Misschien een domme vraag, maar als ik naar de politie stap (uiteindelijk) krijgt hij dan een strafblad? Er is 1 ding erg belangrijk voor hem en dat is reizen naar Amerika. Met een strafblad kom je daar niet in. Misschien kan ik daarmee dreigen? Niet dat ik zo snel naar de politie ga hoor, echt niet. Maar dreigen kan toch geen kwaad?Ik vind dat dreigen wel geoorloofd is in deze, maar het is de vraag of je dat wil. Dan speel je zíjn spelletje namelijk mee. Je kunt het wel terloops laten vallen misschien?
quote:floor72 schreef op 10 november 2009 @ 19:39:

Zal ik ze gaan halen?

Strijdlustig: ik ga met je mee!

Kom nou zeg, stomme machtsspelletjes.
quote:lindy schreef op 10 november 2009 @ 19:40:

Hell no, no way dat ik hem zijn zin zou laten krijgen en mijn spullen daar te laten. Dit soort eikels kan zulke dingen doen omdat ze ermee weg komen. Wees assertief!Maar als je hem in de stront laat zakken krijgt hij toch juist niet wat hij eigenlijk wil?
quote:Steeninwater schreef op 10 november 2009 @ 19:38:

Maar dreigen kan toch geen kwaad?

Wij kennen hem niet, dus dat moet je zelf beoordelen.

Alleen aanbellen en drie verborgen sterke mannen die met je mee naar mee lopen is ook nog een optie.
.
Doet me terugdenken aan toen ik jaren geleden mijn relatie beeindigd heb. Ik kreeg ineens een telefoontje op mijn werk van mijn ex dat ik diezelfde dag mijn spullen moest komen halen omdat hij anders alles op straat zou zetten (inclusief kat). Ik heb binnen no time vrienden opgetrommeld. Afijn komen we daar aan, had hij echt al mijn spullen in vuilniszakken gegooid, mijn foto albums waren vernield en hier en daar had hij minder leuke teksten over mij geschreven. Het was echt om te janken.

Ik heb geen tips voor je, die zijn al gegeven, maar ik wil je wel succes wensen.
Cum non tum age
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven