Ik lig achter

20-10-2012 19:00 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede forumleden,

Ik heb soms het gevoel dat ik achter lig bij de rest van mijn leeftijdsgenoten (rond de 20-29) Iedereen lijkt al een baan te hebben en een relatie. Ik zelf studeer nog op dit moment en ben nogal een laatbloeier. (bah wat haat ik dat woord) Soms heb ik het idee alsof die anderen allemaal slimmer zijn dan ik en het hen allemaal moeiteloos lukt. Hebben jullie dit ook wel eens?

Herfstige groetjes
Nee, ik was vrij snel met alles. Geeft dan weer het gevoel dat je nooit gebloeid hebt. Ach ja, het is ook nooit goed. Maak je geen zorgen, ieder z'n eigen tempo.
Altijd. Iedereen is anders en je moet gewoon altijd alles zo doen zoals jij vindt dat het goed is.

Ik heb mijn hele leven als buitenbeetje door de samenleving gehobbeld. En nu ben ik erg 30+ en voel me beter dan ooit. Het komt wel. Je vindt je eigen weg wel. Gewoon jezelf zijn.
Denk dat er ook nog wel een verschil zit in de leeftijd hoor. Toen ik 20 was zag mijn leven er heel anders uit. Universiteit, relatie met ex, klein appartamentje. Nu ben ik 29, woon ik inmiddels in Italië, heb een vaste baan, fijne relatie en kindje op komst.

Hoe oud ben je precies en waarin voel je je achter lopen?
X
anoniem_63a2363ea599a wijzigde dit bericht op 15-11-2018 21:19
0.00% gewijzigd
Je ligt niet achter, je ligt precies op je eigen tempo

Van vergelijken word je over het algemeen niet gelukkig(er). De marge ';20-29' vind ik overigens wel groot, maar ook bij 29 heb je normaliter nog zo'n 50 jaar te gaan. Denk je dan echt dat een jaartje later beginnen met iets, veel is op je hele leven?

Kijk naar de dingen waarvan je nu geniet. Over een tijdje loop je vanzelf weer 'in de pas' met anderen. En anders vind je nieuwe mensen, met wie je in dezelfde levensfase zit. Zo werkt het meestal wel
Later is nu
Overigens woonde ik met 19 jaar samen, was met 22 weer alleen en kreeg toen een 'verlate' jeugd, met veel uitgaan enzo. Heerlijk!
Later is nu
Ben je een weegschaal? Gezien je nadruk op de herfst. Ik ben ook zo'n type, vooral wat relaties betreft, maar is allemaal goedgekomen.
Eigen tempo..
Ik had vaste baan, vaste relatie diploma's eigen huis.. Nu ben ik single en heb even geen baan.. Dingen veranderen steeds
welneeje bent geen laatbloeier, je hebt je eigen tempo
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
ja dat herken ik echt! Ben 24 heb net mn relatie van 4 jaar verbroken (we woonden samen in Dublin). Nu woon ik (tijdelijk) thuis bij mn moeder omdat ik nog geen vaste baan heb. Bovendien heb ik niet eens een rijbewijs! (Ben wel afgestudeerd gelukkig.)

Mn beste vriendin gaat binnenkort trouwen, heeft een goede vaste baan, eigen huis, eigen auto en is zelfs een jaar jonger dan ik!

Ik voel me ook achter bij 'de rest' :( Maar goed, ben druk aan het solliciteren terwijl ik via een uitzendbureau werk, ben aan rijlessen begonnen en me aan het inschrijven voor een eigen woning. Nu nog een nieuwe vriend :P

Jij bent bezig met je opleiding en investeert ook in je toekomst!! Daar lijkt me niks mis mee!! Ik ken genoeg mensen van in de 30 die geen vaste relatie, geen eigen huis, geen auto enz. hebben en een soort studentenleven leiden.... Ieder op zn eigen tempo
Ik was graag een laatbloeier geweest, had ik mezelf wat meer tijd kunnen gunnen na te denken over bepaalde keuzes, dingen in perspectief kunnen stellen.

Als 18/19 jarige student was ik jong en had in niet altijd de meeste, nouja, handige prioriteiten. Ik had het met de kennis van nu (midden twintig) graag even allemaal over gedaan. Ach... Msschien doe ik dat nog wel eens
Als jij je maar goed voelt bij de dingen die je doet en de keuzes die je maakt! Dat is het enige wat telt!

Want ook al lijken anderen sneller te zijn qua werk en relatie, dit zegt natuurlijk niks over hoe tevreden ze ermee zijn....

Mensen zijn zoekers en veranderen constant...van mening, van baan, van partner.

Daarom is nogmaals het enige dat telt hoe jij je erbij voelt!
Ik lig ook achter. Maar iedereen blijft maar roepen dat het over blabla jaar niet meer uitmaakt hoeveel relaties je hebt gehad en hoe lang je over je studie hebt gedaan. Dus daar moet ik dan maar op vertrouwen.
Och, ik loop m'n hele leven al voor. Alles vroeger dan leeftijdsgenoten, ook niet leuk. Maar ja, ieder z'n eigen leven. Niet gaan vergelijken joh, is zinloos.
Ik zou zeggen: neem de tijd. Je hebt nog jaaaaaaaren de tijd om te settelen. Zeker als je voldoet aan de gemiddelde levensverwachting van zo'n 80 jaar.
Het komt op mij altijd een beetje saai en geforceerd volwassen over als je op je 25e al helemaal een huisje-boompje-beestje leven hebt. Maar ja, ik ben nogal een vrijbuiter (en ondertussen ook wel getrouwd en moeder).
Had samengewoond, was aan het afstuderen terwijl vriendinnen al twee jaar getrouwd waren, huizen kochten en banen hadden toen bij mij ineens alles veranderde; nu 25, 1e jaars op uni, single en studiegenoten van 18 en 19.

Gaat prima meestal, maar soms levert het wel even crisis op, want een beetje schizo wordt je er wel van soms

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven