Ik lig achter
zaterdag 20 oktober 2012 om 19:00
Hallo mede forumleden,
Ik heb soms het gevoel dat ik achter lig bij de rest van mijn leeftijdsgenoten (rond de 20-29) Iedereen lijkt al een baan te hebben en een relatie. Ik zelf studeer nog op dit moment en ben nogal een laatbloeier. (bah wat haat ik dat woord) Soms heb ik het idee alsof die anderen allemaal slimmer zijn dan ik en het hen allemaal moeiteloos lukt. Hebben jullie dit ook wel eens?
Herfstige groetjes
Ik heb soms het gevoel dat ik achter lig bij de rest van mijn leeftijdsgenoten (rond de 20-29) Iedereen lijkt al een baan te hebben en een relatie. Ik zelf studeer nog op dit moment en ben nogal een laatbloeier. (bah wat haat ik dat woord) Soms heb ik het idee alsof die anderen allemaal slimmer zijn dan ik en het hen allemaal moeiteloos lukt. Hebben jullie dit ook wel eens?
Herfstige groetjes
zaterdag 20 oktober 2012 om 19:04
zaterdag 20 oktober 2012 om 19:10
Denk dat er ook nog wel een verschil zit in de leeftijd hoor. Toen ik 20 was zag mijn leven er heel anders uit. Universiteit, relatie met ex, klein appartamentje. Nu ben ik 29, woon ik inmiddels in Italië, heb een vaste baan, fijne relatie en kindje op komst.
Hoe oud ben je precies en waarin voel je je achter lopen?
Hoe oud ben je precies en waarin voel je je achter lopen?
zaterdag 20 oktober 2012 om 19:19
Je ligt niet achter, je ligt precies op je eigen tempo
Van vergelijken word je over het algemeen niet gelukkig(er). De marge ';20-29' vind ik overigens wel groot, maar ook bij 29 heb je normaliter nog zo'n 50 jaar te gaan. Denk je dan echt dat een jaartje later beginnen met iets, veel is op je hele leven?
Kijk naar de dingen waarvan je nu geniet. Over een tijdje loop je vanzelf weer 'in de pas' met anderen. En anders vind je nieuwe mensen, met wie je in dezelfde levensfase zit. Zo werkt het meestal wel
Van vergelijken word je over het algemeen niet gelukkig(er). De marge ';20-29' vind ik overigens wel groot, maar ook bij 29 heb je normaliter nog zo'n 50 jaar te gaan. Denk je dan echt dat een jaartje later beginnen met iets, veel is op je hele leven?
Kijk naar de dingen waarvan je nu geniet. Over een tijdje loop je vanzelf weer 'in de pas' met anderen. En anders vind je nieuwe mensen, met wie je in dezelfde levensfase zit. Zo werkt het meestal wel
Later is nu
zaterdag 20 oktober 2012 om 19:47
ja dat herken ik echt! Ben 24 heb net mn relatie van 4 jaar verbroken (we woonden samen in Dublin). Nu woon ik (tijdelijk) thuis bij mn moeder omdat ik nog geen vaste baan heb. Bovendien heb ik niet eens een rijbewijs! (Ben wel afgestudeerd gelukkig.)
Mn beste vriendin gaat binnenkort trouwen, heeft een goede vaste baan, eigen huis, eigen auto en is zelfs een jaar jonger dan ik!
Ik voel me ook achter bij 'de rest'
Maar goed, ben druk aan het solliciteren terwijl ik via een uitzendbureau werk, ben aan rijlessen begonnen en me aan het inschrijven voor een eigen woning. Nu nog een nieuwe vriend 
Jij bent bezig met je opleiding en investeert ook in je toekomst!! Daar lijkt me niks mis mee!! Ik ken genoeg mensen van in de 30 die geen vaste relatie, geen eigen huis, geen auto enz. hebben en een soort studentenleven leiden.... Ieder op zn eigen tempo
Mn beste vriendin gaat binnenkort trouwen, heeft een goede vaste baan, eigen huis, eigen auto en is zelfs een jaar jonger dan ik!
Ik voel me ook achter bij 'de rest'
Jij bent bezig met je opleiding en investeert ook in je toekomst!! Daar lijkt me niks mis mee!! Ik ken genoeg mensen van in de 30 die geen vaste relatie, geen eigen huis, geen auto enz. hebben en een soort studentenleven leiden.... Ieder op zn eigen tempo
zaterdag 20 oktober 2012 om 19:53
Ik was graag een laatbloeier geweest, had ik mezelf wat meer tijd kunnen gunnen na te denken over bepaalde keuzes, dingen in perspectief kunnen stellen.
Als 18/19 jarige student was ik jong en had in niet altijd de meeste, nouja, handige prioriteiten. Ik had het met de kennis van nu (midden twintig) graag even allemaal over gedaan. Ach... Msschien doe ik dat nog wel eens
Als 18/19 jarige student was ik jong en had in niet altijd de meeste, nouja, handige prioriteiten. Ik had het met de kennis van nu (midden twintig) graag even allemaal over gedaan. Ach... Msschien doe ik dat nog wel eens
zaterdag 20 oktober 2012 om 19:58
Als jij je maar goed voelt bij de dingen die je doet en de keuzes die je maakt! Dat is het enige wat telt!
Want ook al lijken anderen sneller te zijn qua werk en relatie, dit zegt natuurlijk niks over hoe tevreden ze ermee zijn....
Mensen zijn zoekers en veranderen constant...van mening, van baan, van partner.
Daarom is nogmaals het enige dat telt hoe jij je erbij voelt!
Want ook al lijken anderen sneller te zijn qua werk en relatie, dit zegt natuurlijk niks over hoe tevreden ze ermee zijn....
Mensen zijn zoekers en veranderen constant...van mening, van baan, van partner.
Daarom is nogmaals het enige dat telt hoe jij je erbij voelt!
zondag 21 oktober 2012 om 09:27
Had samengewoond, was aan het afstuderen terwijl vriendinnen al twee jaar getrouwd waren, huizen kochten en banen hadden toen bij mij ineens alles veranderde; nu 25, 1e jaars op uni, single en studiegenoten van 18 en 19.
Gaat prima meestal, maar soms levert het wel even crisis op, want een beetje schizo wordt je er wel van soms
Gaat prima meestal, maar soms levert het wel even crisis op, want een beetje schizo wordt je er wel van soms