Ik maak ruzie !

19-01-2011 22:37 47 berichten
Hallo.

Ik ben nieuw op dit forum, omdat ik mn probleem ergens kwijt wil. Eigenlijk kan ik het heel moeilijk uitleggen maar ik hoop dat jullie de tijd nemen om het even te lezen, misschien herkennen jullie er heel veel in of juist niet.

Ik ben nu zo'n 10 maanden samen met mijn vriend. ik ben dolgelukkig met me en hij is echt een schat. altijd lief en bedoeld alles goed.

Hij komt uit een relatie van 5 jaar en had eigenlijk nooit ruzie.

En wij hebben nu wel erg vaak ruzie. En ik kan met zekerheid zeggen dat het allemaal door mij komt.

Ik reageer soms zo boos op dingen omdat het niet precies gaat zoals ik in mn hoofd had zitten. Of ik ga denken, dat zouden andere vriendjes ook nooit doen. Ik denk dat het bij andere mensen prerfect gaat en bij ons nooit.

Ik ga soms huilen om te laten merken dat ik iets heel erg vind. Als ik hem bel en ik vraag stoor ik? ( als hij voetbal kijkt) en hij zegt vervolgens: '' ja een beetje '' ben ik verdrietig en kan ik niet bevatten dat ie zoiets zegt..

''zoiets had ie nooit in het verliefde begin tegen me gezegt'' gaat er dan in mn hoofd rond, of.. dat zou een ander vriendje nooit zeggen als die gek op zn vriendin is. Dit is een klein voorbeeld ervan ..

Zo zijn er nog honderden dingen, waardoor het bijna wel elke dag mis gaat... en t komt dan omdat ik zo stom reageer.

Als hij een hele dag met zn auto bezig is geweest met vrienden, en we gaan savonds uit. En ik wil naar huis en hij nog niet zeg ik makkelijk:'' ik heb de hele dag rekening met jou gehouden en nu wil je niet eens uurtje eerder naar huis voor mij. ik heb alles voor je over'' Dan zegt hij :'' het is toch normaal dat ik lekker een zaterdagje met me auto en vriendne bezig ben, ik ben je bezit niet'' Dan denk ik... IDD je hebt gelijk ik moet normaal nadenken..

ik ben heel bang dat ie me vergeet, Dat ie me vergeet genoeg aandacht te geven en als ik dat dan niet meteen laat merken hij het de volgende keer nog meer gaat vergeten..

Vaak vraag ik s'avonds.. Kom je bij me liggen? Heeft ie vaak geen zin in ( we slapen bijna elke nacht samen) Dan denk ik dat ie het niet fijn vind om dicht bij me te zijn.. Terwijl ik weet dat zn ex hier ook over klaagde dus bij haar ook niet graag lag.

zo zijn er zo veel dingetjes..

ik hoop echt dat jullie me wakker kunnen schuddne..

Hij heeft als een paar keer gezegt dat ie het zo niet langer kan

dat het echt op 95% zit.

Hij zegt, het ene moment wil ik oud met je worden, een leventje opbouwen, kindjes krijgen en gleukkig zijn. Het andere moment wil ik zo graag vrijgezel zijn.

We hebben soms hele erge ruzie, dat ie die dingen zegt, dat ie vrijgezel wilt zijn. dat ie t niet meer trekt, dat we niet bij elkaar passen, dat ik een andere meid ben geworden.

ik wil weer dat meisje van vroeger worden.

Makkelijk in alles, spontaan en gezellig en niet zo zeuren om alles. Ik neem het me iedere keer voor maar voor ik het weet ben ik het weer vergeten..

Jeetje wat een verhaal, ik hoop dat het niet te ingewikkeld was.
en of jullie t gleoven of niet.. hij kwam 5 min geleden stiekem me kamer binnensluipen.. hij zou niet komen vanavond.. en toch is die gekomen ! wat een verassing..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook gehad, niet zo heftig als jij maar toch. Het begon bij ons toen hij bij mij kwam wonen.

Ben zelf een redelijke perfectionist en verwachtte dat mijn vriend ook zo was. Bij mij moeten dingen altijd meteen gebeuren terwijl mijn vriend van huis uit gewend was om niks te doen. Alles moest op mijn manier en als dat niet gebeurde dan kon ik daar pislink over worden. Ja achteraf belachelijk natuurlijk en we hebben allebei water bij de wijn moeten doen. Ik stel niet meer van die belachelijk hoge eisen en hij doet wat meer..

Ik denk dat jij je vriend iets meer vrijheid moet geven. Een vlinder moet je niet bij de vleugels pakken, dan gaat hij kapot, je moet hem laten vliegen, zo is het ook bij de liefde. Jouw gedrag gaat in jouw nadeel werken.
quote:vonn00 schreef op 19 januari 2011 @ 23:09:

Ik heb dit ook gehad, niet zo heftig als jij maar toch. Het begon bij ons toen hij bij mij kwam wonen.

Ben zelf een redelijke perfectionist en verwachtte dat mijn vriend ook zo was. Bij mij moeten dingen altijd meteen gebeuren terwijl mijn vriend van huis uit gewend was om niks te doen. Alles moest op mijn manier en als dat niet gebeurde dan kon ik daar pislink over worden. Ja achteraf belachelijk natuurlijk en we hebben allebei water bij de wijn moeten doen. Ik stel niet meer van die belachelijk hoge eisen en hij doet wat meer..

@ vonn00: je bedoelt het vast goed, maar ik denk dat TO in een heel andere situatie zit.
quote:banaaantje schreef op 19 januari 2011 @ 23:08:

en of jullie t gleoven of niet.. hij kwam 5 min geleden stiekem me kamer binnensluipen.. hij zou niet komen vanavond.. en toch is die gekomen ! wat een verassing..Even heel bot hoor, maar het zou wel eens waarheid kunnen zijn: hij heeft zin in seks.
quote:Karlie schreef op 19 januari 2011 @ 23:26:

[...]

Even heel bot hoor, maar het zou wel eens waarheid kunnen zijn: hij heeft zin in seks.

Ja?

Nou en?

Dat mag hoor, in een relatie.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@TO: ik was net misschien heel bot. Maar ik heb 'vroeger' een soortgelijke relatie gehad. Ik heel afhankelijk (dacht ik toen niet hoor, maar achteraf weet ik het zeker) en hij een botte, op zichzelf gerichte man jongen. Ik klampte me ook aan alles vast wat positief kon worden uitgelegd, maar ik werd alleen maar ongelukkig van hem. Het heeft ruim 2 jaar geduurd en het was nodig dat hij mij enorm bedonderde voordat ik eindelijk zag wat het was.

Sterkte! Jij gaat nu nog niet met hem willen stoppen. Ik begrijp dat op een bepaalde manier, omdat je nog niet rock bottom hebt bereikt. Maar met het type wat jij beschrijft, gaat je dat nog wel gebeuren. Weet alvast dat je er daarna sterker uitkomt. Maar hoe eerder je met hem stopt, hoe beter het is.
quote:Banba schreef op 19 januari 2011 @ 22:58:

[...]

Pardon?? Waar baseer je dit in godesnaam op? Omdat hij graag een zateredag aan een auto prutst met vrienden?Nee, omdat ze samen uitgaan en als zij er genoeg van heeft en naar huis wil, dat hij dan bij zijn vrienden wil blijven. Het komt op mij echt over dat hij geen zier om haar geeft.
quote:toetyfroety schreef op 19 januari 2011 @ 23:34:

[...]

Nee, omdat ze samen uitgaan en als zij er genoeg van heeft en naar huis wil, dat hij dan bij zijn vrienden wil blijven. Het komt op mij echt over dat hij geen zier om haar geeft.

Wat een onzin.

Die jongen zou een medaille moeten krijgen omdat hij dat allemaal pikt van haar.
Ja, dat vind ik echt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 januari 2011 @ 23:30:

[...]

Ja?

Nou en?

Dat mag hoor, in een relatie.

Ja, natuurlijk

Maar heb je het verhaal van TO gelezen? Krijg jij dan het gevoel van een gelijkwaardige relatie? Ik herken me namelijk wel in haar verhaal, gelukkig van vrij lang geleden. En ik weet wel dat ik niet iedere keer dat mijn vriend(je) spontaan langskwam als liefdesverklaring moest opvatten, maar wellicht meer als 'beschikbaar/gewillig/afhankelijk'. Achteraf dan he, want destijds zag ik niks. Alleen maar dat ik uit alle macht wilde dat hij net zo veel hield van mij als ik van hem. En daar 'bewijzen' voor zocht zodat ik mezelf voor de gek kon blijven houden.
quote:Saaar schreef op 19 januari 2011 @ 23:39:

[...]

Wat een onzin.

Die jongen zou een medaille moeten krijgen omdat hij dat allemaal pikt van haar.

Zij pikt toch ook een hoop van hem. Ja, ze is onzeker en een beetje clingy maar met dit gedrag van zijn kant:

Hij zegt, het ene moment wil ik oud met je worden, een leventje opbouwen, kindjes krijgen en gleukkig zijn. Het andere moment wil ik zo graag vrijgezel zijn.

We hebben soms hele erge ruzie, dat ie die dingen zegt, dat ie vrijgezel wilt zijn. dat ie t niet meer trekt, dat we niet bij elkaar passen, dat ik een andere meid ben geworden.
Wel even een nuance trouwens nu ik nog even iets beter lees. Hoewel dit trouwens destijds ook bij mij deels van toepassing was hoor.

Hij doet nog niets verkeerd, is hooguit niet zo into de relatie als jij. Maar jij (en ik was dat ook) bent erg afhankelijk van hem, hangt veel aan hem op. Je moet meer voor jezelf doen en denken en minder voor hem.

Ik denk dat jullie gewoon niet goed voor elkaar zijn en dat jij uit alle macht wilt dat dit wel zo wordt. Dat gaat niet werken en is eigenlijk niemands schuld.

@ rest: mijn eerdere berichten waren iets te gekleurd door mijn eigen ervaringen, maar wel gebaseerd op wat TO schrijft. Ik herken het zo, dat ik bijna kan uittekenen wat het vervolg is. En dat wil ik TO wel graag besparen.
Karlie; misschien iets minder projecteren?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Is er eindelijk een TO met genoeg zelfinzicht om meteen al aan te geven dat het probleem bij haar ligt, wil het er nog niet in en krijgt ze reacties 'deze seksbeluste potentaat is niet goed voor je'. Seriously, je hoeft je eigen bitterheid m.b.t. mannen toch niet op ieder's verhaal te projecteren?
Nou, wat Bgb korter zegt dus.
quote:toetyfroety schreef op 19 januari 2011 @ 23:53:

[...]

Zij pikt toch ook een hoop van hem. Ja, ze is onzeker en een beetje clingy maar met dit gedrag van zijn kant:

Ik vind dat hij het nog netjes zegt.

Ik had mijn spullen gepakt en was weg geweest, ik zou me niet zo laten behandelen.
Ja, dat vind ik echt.
Mij valt op dat banaantje meteen zichzelf van van alles de schuld geeft.

Je hoeft niet "dat meisje van vroeger" te worden.

Mensen veranderen.

Als vriend een dag met z'n auto bezig is, of geen zin heeft om bij banaantje te gaan liggen, kan ik me voorstellen dat ze dat jammer vindt.

Normaal gesproken zal vriend dat ook moeten kunnen begrijpen, en hoeft er geen ruzie over te komen.

Maar een opmerking als "ik heb altijd alles voor je over" is inderdaad geen goed begin.

Maar dat heeft banaantje zelf al gezegd.

Kortom, probeer het tijdig aan te geven als je iets jammer vindt, vóór dat je er boos over bent.

Of zoek wat meer afleiding, en maak jou wat minder zorgen.

Blijkbaar zijn de zorgen niet nodig.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Volgens mij zoek je heel veel bevestiging bij je vriend, een beetje de bevestiging dat je 'de moeite waard bent'.Omdat hij je vriend is en omdat je dat gewoon nodig hebt.

En wat kun je eraan doen. Simpel gedacht zou ik zeggen: zorg dat je zelf meer invulling geeft aan je leven, laat je leven de moeite waard zijn ook zónder de directe bevestiging van je vriend. Ga leuke dingen doen met vriendinnen, ga sporten of iets anders dat je leuk vindt, slaap eens een keer niet samen met je vriend (jullie wonen niet samen zo te lezen), bel hem niet continu.

Maar vraag me af of dat is wat jou gaat helpen. Denk het niet. Volgens mij zit ndie onzekerheid in je, en als je daarvan af wilt moet je echt aan jezelf gaan werken.

Bedenk in elk geval goed dat dit gedrag jouw relatie jammergenoeg meer kwaad doet dan goed. De aandacht die je zoekt bij je vriend kun je beter op een andere (positieve) manier vragen, dan op de wijze waarop je dat nu doet...Succes!
quote:Murdoch schreef op 19 januari 2011 @ 23:57:

Is er eindelijk een TO met genoeg zelfinzicht om meteen al aan te geven dat het probleem bij haar ligt, wil het er nog niet in en krijgt ze reacties 'deze seksbeluste potentaat is niet goed voor je'. Seriously, je hoeft je eigen bitterheid m.b.t. mannen toch niet op ieder's verhaal te projecteren?Je vergeet latent homo
The time is now
Sorry, uiteraard homo, haal dat latent maar weg. En waarschijnlijk komen morgen de testresultaten binnen waaruit blijkt dat hij ook nog eens narcistisch is. Met bindingsangst.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Murdoch schreef op 20 januari 2011 @ 00:50:

Sorry, uiteraard homo, haal dat latent maar weg. En waarschijnlijk komen morgen de testresultaten binnen waaruit blijkt dat hij ook nog eens narcistisch is. Met bindingsangst.

Ja hoor het is duidelijk een narcist,dat kan niet anders.

Een beetje bij je vrienden willen blijven terwijl je vriendin staat te drammen dat ze naar huis wil dat zegt toch echt genoeg.

Dan ben je een narcistische homo dat moet wel.

Duidelijk ook bindingsangstig als hij niet eens onmiddellijk als een zwaan kleef aan naar de bank rent als zijn vriendin roept dat ze behoefte heeft om aan hem te plakken.

Ik zou ook maar meteen het labeltje autistisch en asperger op hem willen plakken dan hebben we die diagnose ook gehad.

banaaantje, 9 uur geleden

Ben bang om hem kwijt te raken en wil t liefst de touwtjes in eigen handen hebben.

Want....? Dan ga je hem niet kwijtraken???

Bedenk je eens dat je vriend een stuk zeep is - je hebt in elke hand een nat stuk zeep. In de ene hand losjes en in de ander knijp je in de zeep..... Welke blijft bij je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven