ik (man) heb mijn lieve vrouw bedrogen... wat nu?

19-08-2008 12:16 389 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik plaats dit onderwerp omdat ik echt niet meer weet wat ik moet doen...

Mijn vrouw en ik zijn momenteel 7 jaar getrouwd, en voor iedereen is het een droomhuwelijk. We werken samen in een zaak die we zelf hebben uitgebouwd, we hebben dezelfde interesses en hobby's... geen "vuiltje" aan de lucht dus. Maar...

In februari had ik mezelf ingeschreven op een site, ik wou gewoon wat sensatie en nieuwe contacten leggen. Maar voor ik het besefte leerde ik een andere getrouwde vrouw kennen waarmee ik een stap verder ging.We spraken af en dezelfde avond zijn we samen nog onder de lakens gedoken. Toen ik naar huis reed had ik zin om over te geven, ik was misselijk, het gebeurde allemaal zo rap, ik besefte toen pas wat ik had gedaan... Wat bezielde me? Toch sprak ik nog een paar keer af met die vrouw en we bedreven de liefde op een ongelooflijk passionele wijze.

Ik moet zeggen dat ik al een paar jaar op een duidelijke manier aan mijn vrouw probeer duidelijk te maken dat onze sexuele relatie voor mij echt niet voldoet, maar ze ging er niet op in en zegt gewoon "jij klager". Toch houd ze zielsveel van me, ik ook van haar. Ik kan me geen leven zonder haar inbeelden! Ik weet dat als ze dit zou weten ze gewoon kapot zou zijn en dat dit onherstelbaar zou zijn. Ze zou onmiddelijk weggaan van me, dat heeft ze dikwijls gezegd.

Ondertussen heb ik die andere vrouw al een paar maanden niet meer gezien, we hebben wel nog chat contact met elkaar. Maar ik wil ook hier een einde aan maken.

Wat moet ik doen? Hou ik dit voor mezelf, of biecht ik het op met alle schade als gevolg? Ik weet alleszins dat ik dit nooit zou opnieuw doen... ik ben ziek van mezelf en zou de klok willen terugdraaien. Wat als ik niets zeg en ze komt er later achter?

Ik heb geen gevoelens voor die andere vrouw, het was gewoon sexueel. Wat voor de toekomst? Hoe kan ik mijn vrouw echt duidelijk maken dat het sexueel tussen ons zou moeten veranderen?

Dank je voor jullie reactie.
Hoe kan ik mijn vrouw echt duidelijk maken dat het sexueel tussen ons zou moeten veranderen?

Misschien door je affaire op te biechten en dan samen in relatietherapie. Anderen kunnen wel vinden dat jullie een droomhuwelijk hebben maar jij vindt dat blijkbaar niet. Voor je vrouw is het ook geen droomhuwelijk. Geen zin in seks met je eigen man en een man die vreemdgaat zijn geen kenmerken van een droomhuwelijk.
poeh... ik kan alleen zeggen dat je heel dom bent geweest..

ik denk ook niet dat je blij gaat worden van de reacties die komen.

Sterkte en succes!
NOOIT vertellen. Jij hebt die fout gemaakt en nu moet je ook zo stoer zijn om zelf met je schuldgevoelens om te gaan en niet haar daarmee op te zadelen.

En blijven praten over je ontevredenheid met de sex in je huwelijk.
Wat ik nooit begrijp is dat mensen dan zeggen: Ik had geen gevoelens voor die ander, het stelde niks voor etc.

Dan denk ik: Waarom zet je daar dan je huwelijk voor op het spel?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Is dit serieus? "ik had een goede relatie, maar ik schreef me in op een site" En "ik werd misselijk, en toch sprak ik nog een paar keer met haar af en hadden we gepassioneerde sex?"

Ik vind het ongeloofwaardig
quote:gebrokenhart schreef op 19 augustus 2008 @ 12:16:

Dag allemaal,

Ik plaats dit onderwerp omdat ik echt niet meer weet wat ik moet doen...

In februari had ik mezelf ingeschreven op een site, ik wou gewoon wat sensatie en nieuwe contacten leggen. Maar voor ik het besefte leerde ik een andere getrouwde vrouw kennen waarmee ik een stap verder ging.We spraken af en dezelfde avond zijn we samen nog onder de lakens gedoken. Toen ik naar huis reed had ik zin om over te geven, ik was misselijk, het gebeurde allemaal zo rap, ik besefte toen pas wat ik had gedaan... Wat bezielde me? Toch sprak ik nog een paar keer af met die vrouw en we bedreven de liefde op een ongelooflijk passionele wijze.

[....]

Ondertussen heb ik die andere vrouw al een paar maanden niet meer gezien, we hebben wel nog chat contact met elkaar. Maar ik wil ook hier een einde aan maken.

Wat moet ik doen? Hou ik dit voor mezelf, of biecht ik het op met alle schade als gevolg? Ik weet alleszins dat ik dit nooit zou opnieuw doen... ik ben ziek van mezelf en zou de klok willen terugdraaien. Wat als ik niets zeg en ze komt er later achter?

Ik heb geen gevoelens voor die andere vrouw, het was gewoon sexueel. Wat voor de toekomst? Hoe kan ik mijn vrouw echt duidelijk maken dat het sexueel tussen ons zou moeten veranderen?

Dank je voor jullie reactie.

Tja...ik zou zeggen....bereid je maar voor op de nodige reacties.

Ik (als man) vind het hooguit een beetje 'zielig' dat je hier om advies komt vragen en dan de nick 'gebrokenhart' kiest en een beetje vraagt om medelijden. En gezien je verhaal is het je niet overkomen maar heb je het opgezocht........

Ik ben wel benieuwd hoe er gereageerd gaat worden......
Eens met Wanda, jullie huwelijk is geen droomhuwelijk.

En je zegt dat je nooit meer vreemd gaat, maar wat doe je dan als het op sexgebied bij jullie niet veranderd?
Je moet haar niets vertellen. Zij schiet er niets mee op en jij uiteindelijk ook niet. De enige reden om het haar te vertellen is om je eigen geweten te sussen. Jij gaat met deze fout moeten leven..niet je vrouw.

En dat je misselijk was van spijt enzo is bullshit...want dat duik je niet de tweede keer met iemand het bed in..of een derde of vierde keer. Je hebt met je pik lopen denken...das niet erg...doen veel mannen...maar dit is wel een last die jij alleen moet gaan dragen...zadel je vrouw niet met jouw problemen op.

Veel succes ermee.
Heel mooi opgeschreven, ik weet alleen niet wat ikzou doen. Ik ben dol op een schoon geweten, en ik vind hert aan de ene kant "stoer" dat mensen zomaar kunnen vreemdgaan, ervan genieten, en doorgaan met leven. Ik kan dat (nog) niet, ik heb het ook nooit nodig gehad trouwens (voor de exen die meelezen: of jullie ook zo'n zuiver geweten hebben ben ik niet zo zeker van). Er zullen nu wel heel veel Viva vrouwen zijn die mij willen prijzen in warme bewoordingen, maar bestaat dat: vreemdgaan en ervan genieten, en je partner niet inlichten? Het lijkt me zo moeilijk om te leven met zo'n geheim.
Als je nou eens start met heel eerlijk hier te zijn , dan gaat advies geven ook veel makkelijker . Dus ; niet mooier maken dan het is .

Mijn eerste vraag ; kan jij weer leven met het (sex)leven wat je hiervoor leidde ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik denk dat je je vrouw nu niet moet opzadelen met jouw schuldgevoel.

Als ik jou was, zou ik me afvragen: is zij wel de juiste vrouw voor mij? Zo ja: gewoon blijven ontkennen want wat is voor haar het voordeel? Haar leven wordt er alleen maar minder van terwijl het niet haar schuld is.

Zo nee: scheiden.
Vertellen, nooit iets gehiem houen in je huwelijk. En daarna, bloeden, héél hard bloeden. En er ontzettend hard aan werken. Als zij dat dan nog tenminste wil. Zo ja, dan heb jjij een droom vrouw te pakken, die denkt haar droomman in jou gevonden te hebben. Alleen moet je daar nu weer echt voor door het stof kruipen!!
quote:shahla schreef op 19 augustus 2008 @ 12:24:

Wat ik nooit begrijp is dat mensen dan zeggen: Ik had geen gevoelens voor die ander, het stelde niks voor etc.

Dan denk ik: Waarom zet je daar dan je huwelijk voor op het spel?jeumig , lijkt me niet zo moeilijk te verzinnen ; vanwege wilde woeste sex natuurlijk . Onderschat dat nou niet !
quote:isolde55 schreef op 19 augustus 2008 @ 12:23:

NOOIT vertellen. Ik ben voor wel vertellen (en een SOA test!). Als hij het niet vertelt geeft hij zijn vrouw geen eerlijke kans om zich nog eens op het huwelijk te beraden. Hij heeft dat zelf wel gedaan door vreemd te gaan. Zij moet geinformeerd worden zodat zij een beslissing kan nemen of ze met hem door wil of niet.
quote:isolde55 schreef op 19 augustus 2008 @ 12:23:

NOOIT vertellen. Jij hebt die fout gemaakt en nu moet je ook zo stoer zijn om zelf met je schuldgevoelens om te gaan en niet haar daarmee op te zadelen.

En blijven praten over je ontevredenheid met de sex in je huwelijk.Ben ik 't mee eens! Zelf maar leren dealen met je eigen schuldgevoelens en ondertussen proberen te werken aan 'n betere seksuele relatie met de vrouw van wie je echt houdt.
.
quote:gebrokenhart schreef op 19 augustus 2008 @ 12:16:

Toch sprak ik nog een paar keer af met die vrouw en we bedreven de liefde op een ongelooflijk passionele wijze.

Ik heb geen gevoelens voor die andere vrouw, het was gewoon sexueel.

.heb je nou de liefde bedreven of als een dolle liggen neuken ?
quote:elninjoo schreef op 19 augustus 2008 @ 12:32:

[...]

Ben ik 't mee eens! Zelf maar leren dealen met je eigen schuldgevoelens en ondertussen proberen te werken aan 'n betere seksuele relatie met de vrouw van wie je echt houdt.Ik vind dat zijn vrouw de keuze moet hebben om te beslissen of zij wel wil werken aan een betere seksuele relatie met een man die vreemdgegaan is en mogelijk een SOA heeft opgelopen.
Ik hoop wel dat je 't safe hebt gedaan trouwens...

Anders moet je in elk geval jezelf laten testen en als er iets nadeligs uitkomt, dan kun je er niet onderuit het je vrouw te vertellen.
quote:lindy schreef op 19 augustus 2008 @ 12:33:

Droomhuwelijken bestaan niet..Niet ? O ....
TROLL
Wacht even: ik vind wel dat de kaarten anders liggen als gebrokenhart zijn vrouw de kans had gegeven om wat aan hun sexleven te doen. Dan vind ik dit een goede gespreksopener. Kans is er dat zij niks meer te maken met je wilt hebben (kans lijkt me klein), maar je geeft wel aan wat er kan gebeuren als zij niet wil neuken.
quote:elninjoo schreef op 19 augustus 2008 @ 12:32:

[...]

Ben ik 't mee eens! Zelf maar leren dealen met je eigen schuldgevoelens en ondertussen proberen te werken aan 'n betere seksuele relatie met de vrouw van wie je echt houdt.En dan is de rest van je huwelijk dus gebaseerd op een leugen.....want iets niet vertellen staat gelijk aan. En als je dat dan zo makkelijk zou kunnen dan hoef je ook niet te werken aan een betere sexuele relatie en dat buiten de deur blijven zoeken....iedereen blij. Dacht het niet.
-soa test ( ook als je het veilig hebt gedaan ! )

-nu mevrouw blokkeren en verwijderen van je msn , nummer uit je toestel halen en vooral gééééééén afrondende gesprekken / ontmoetingen gaan hebben .

-bedenken of je kan leven met suffe sex , zo niet :

-duidelijk maken dat je dit niet langer trekt

eventueel door te vertellen dat je al in de fout bent gegaan .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven