ik mis de liefde...!

01-07-2011 12:42 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even van me afschrijven..

sinds 8/9 maanden ben ik weer vrijgezel na een zware break-up (mijn keuze) en ik heb alles weer helemaal opnieuw opgebouwd. Voel me er wel goed bij hoor! Ik geniet wel van de vrijheid die ik 5 jaar lang niet heb gekregen.. Maar.. Ik kan er nog steeds niet aan wennen om alleen thuis te komen... Ik mis dan zo verschrikkelijk iemand om me heen, een klankbord, een knuffel, een kus, een lach, gewoon liefde. Ik mis liefde..

Hoewel ik overal roep hoe heerlijk ik het heb als vrijgezel voel ik vaak het tegenovergestelde. En vaak breekt me dat op.. En dat voelt zo verdomd klote. Ik probeer me er echt overheen te zetten, ga veel weg, vriendinnen, sport, uitgaan, borrels etc, en prik min. 1 avond in de week een avondje voor mezelf, maar het gevoel van iemand missen overheerst zo verschrikkelijk. Soms moet ik gewoon even naar de wc rennen op werk en barst dan in tranen uit terwijl ik naar mezelf kijk, misschien wel zo bang om nooit meer iemand te vinden waar ik volledig mezelf kan zijn. Ik praat er wel met mijn psycholoog over en dat helpt wel maar uiten naar de buitenwereld doe ik niet (meer). De opmerkingen ' ach jouw tijd komt nog wel ' en ' geniet nou van het leven, je bent nog zo jong!' komen echt mijn strot uit! Ik geniet volop van het leven en haal eruit wat erin zitten, maar man o man wat zou ik graag samen met een partner willen genieten... Ik ben niet alleen maar ik voel me zo verschrikkelijk alleen. En dat gevoel overheerst in zoveel situaties, Ik kan me zo alleen voelen tussen heel veel mensen als dat ik alleen op de bank zit...

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee wil maar net zoals nu op mijn werk kan ik me er moeilijk door concetreren. Ik heb een leuk weekend voor de boeg maar ik zie er zo tegenop om straks weer alleen thuis te komen...
Klinkt misschien heel hard wat ik nu ga zeggen maar zolang je je geluk nog aan een man ophangt, en je in tranen uitbarst ben je nog helemaal niet toe aan een nieuwe relatie

*zweefteef alert*

Je zal eerst weer een relatie met jezelf aan moeten gaan, en gelukkig kunnen zijn in je uppie.

Alleen zijn is niet erg, eenzaam zijn wel, maar dat ben je niet als ik het zo lees, want je hebt je vrienden...

*einde zweefteef alert*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Mis je DE liefde of mis je de liefde van hem?
Het gras aan de overkant is niet groen.
je leert jezelf pas kennen als je eenzaam bent. En jij bent dan nog niet zo heel erg eenzaam, want je zegt dat je best veel met vrienden omgaat, maar geloof me, die huilbuien op de w.c die maken je zoveel sterker! Jij laat je geluk nu afhangen van iemand anders, maar je moet jezelf eerst leren gelukkig maken
anoniem_125873 wijzigde dit bericht op 01-07-2011 13:02
Reden: Typfoutske
% gewijzigd
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
quote:Summerdance schreef op 01 juli 2011 @ 12:44:

Klinkt misschien heel hard wat ik nu ga zeggen maar zolang je je geluk nog aan een man ophangt, en je in tranen uitbarst ben je nog helemaal niet toe aan een nieuwe relatie

*zweefteef alert*

Je zal eerst weer een relatie met jezelf aan moeten gaan, en gelukkig kunnen zijn in je uppie.

Alleen zijn is niet erg, eenzaam zijn wel, maar dat ben je niet als ik het zo lees, want je hebt je vrienden...

*einde zweefteef alert*Mooi gezegd. En je zweefteef alert is fantastich
quote:llauw schreef op 01 juli 2011 @ 12:42:

Hoewel ik overal roep hoe heerlijk ik het heb als vrijgezel voel ik vaak het tegenovergestelde.Waarom roep je dat dan overal?

*zweefteef alert*

*einde zweefteef alert*ik zweefteef helemaal eens met met sum mee

*zweefteef alert*

*einde zweefteef alert*

Dat dus!

Ik ben ook jarenlang van relatie naar relatie gegaan. Zeven jaar geleden was ik het zat! Ben toen 3 jaar echt verdrietig geweest al deed ik wel gewoon mijn ding. Daarna begon ik me beter te voelen en ja, ik was eindelijk gelukkig in mijn uppie.

Misschien een kleine tip: neem een huisdier. Ik had een hond en dat deed mij erg goed.
quote:Kampen86 schreef op 01 juli 2011 @ 12:53:

Mis je DE liefde of mis je de liefde van hem?Ik mis natuurlijk wel de liefde die ik van hem ontving maar ik mis hem niet specifiek als persoon. Ik zou gewoon graag dat onvoorwaardelijk gevoel weer willen hebben...
Nog een keer dan

Dat kan pas weer als je onvoorwaardelijk voor jezelf gaat

En dat doe je nu niet, nu hang je je geluk op aan een man

Wat heel dom is, want de man in kwestie IS er nog niet
.
@summerdance: Ja ik heb wel mensen om me heen (niet veel, maar een paar goede vrienden zijn voldoende vind ik) waar ik op kan terugvallen en ik ben nu ook heel hard bezig om gelukkig te worden met mezelf en mijn leventje. Cursus, Psycholoog, nu in 1,5 jaar tijd 27 kilo afgevallen. Dus ik probeer veel te doen om gelukkig te worden met mezelf.

@norma_jean: Gek he.. dat zei een vriendin ook maar ik voel me op dat moment zo klein!

@pimpelmeesje: Omdat als ik vertel dat ik eigenlijk helemaal niet zo gelukkig ben als vrijgezel mensen vaak ' medelijden ' gaan tonen en het is in mijn ogen niet echt sociaal geaccepteerd om je zo te voelen. Lijkt wel een soort taboe en ik weet t, ik werk daar momenteel heel hard aan mee.

@yajes: Ik heb momenteel niet de ruimte en de tijd om een huisdier te nemen. mijn familie woont aan de andere kant van het land en daar wil ik naar toe kunnen wanneer ik dat wil (en zolang als ik wil) en nu..? heb je nu wel een relatie?
Ik kan niet voor jou spreken Qnubian, ik was 32 toen ik na een lange relatie weer vrijgezel werd

Ik was nog net 37 toen ik mijn huidige lief tegen het goddelijke lijf liep.

Tuurlijk miste ik ook wel eens de geborgenheid van een man

Maar ik stond niet na een nachtje stappen inmijn bed te huilen

Tis ook een kwestie van accepteren

Op het moment dat je loslaat dat je zo graag weer een samen wilt zijn wordt het gemis ook minder

Tuurlijk zijn er ook momenten geweest waarop ik dacht godver, waar is die arm om me heen..

Maar ik had uiteindelijk mijn leven ingesteld op een leven zonder partner

Dat was wel even omschakelen...

Maar het lukte wel..
Ja, ik heb nu wel een relatie (4 maanden pas). En daar sta ik nu veel beter in dan alle vorige relaties. Ik ben helemaal niet meer afhankelijk van een man en geeft mij een gelukkig gevoel.
Neem een huisdier .
Wanneer je iets mist, ga je het idealiseren. Maar het kan zijn dat na verloop van tijd het helemaal niet zo fantastisch is als je had gehoopt.

Wat je wel hebt zal je niet snel idealiseren, maar kan je wel zo fantastisch maken als je zelf wil.
helemaal mee eens johannah, dat neemt alleen helaas dit rotgevoel niet weg
Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven