Ik, stomme blöde Kuh!

25-05-2009 02:20 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Het is al enige tijd geleden dat ik geschreven heb hier, wel alle tijden meegelezen, maar goed dat terzake.

Goed, dan hier dan weer eens een posting van mij, als ie te lang is om te lezen dan bij voorbaat sorry, maar het zit me erg hoog en of je een reactie geeft of niet, ik moet het eenvoudig even kwijt.

Voor diegene die mijn postings weleens hebben gelezen weten dat ik een zoontje van onderhand 3 jaar heb en al ruim 2 jaar een heel fijne nieuwe relatie met een Duitse jongen.(Voor degene die me niet kennen, we zijn 25 en 28.) Deze relatie is (tot vanavond) de beste die ik maar kan beschrijven. Voor degene die me begrijpen, het klikt en ik zou niet weten wie beter bij me zou passen. Voor hem geldt hetzelfde zegt hij.

Nu het volgende: afgelopen half jaar is hij een half jaar naar het buitenland geweest, dat was nog altijd zijn droom en nou ja, nu kon het nog, dan moet hij dat doen. Ik heb hem 2 maal opgezocht, 1 x gepland en 1x als verrassing en beide keren waren super en zo duurde dat half jaar ook niet zo lang. Nu passen we op het huis van zijn ouders die een onbepaalde tijd met vakantie zijn en ik zat vanavond achter zijn pc die ik mag gebruiken als wat het mijn eigen. Daar ik dacht dat we zo ongeveer 1 zijn, we elkaars wachtwoorden kennen en elkaars vrienden, was ik wat nonchalant door zijn facebook aan het bladeren, daar we ook bandenkrieg op spelen (alleen voor insiders bekend ben ik bang maar doet niet terzake nu)

Het volgende gebeurde: ik lees dat mijn vriend aan een voor mij onbekend meisje schreef: I can't get you out of my mind. Nou goed, ik mag dan soms wel naief genoemd worden, ofwel errug positief, maar hier gaan toch wel een paar alarmbelletjes rinkelen. Hartslag schoot naar 200 en gelijk naar hem toegegaan en uitleg gevraagd, naar enig getrek weet ik het: hij is 2 avonden vreemdgegaan, gekust, heeft haar gebeft en in haar bed geslapen en waarom hij die email heeft gestuurd weet hij eigenlijk niet.

Poe, ik weet het, het is heel gemakkelijk om te zeggen dumpen die handel. maar ik weet wat we hebben/ hadden? Tot vanavond had ik gezegd: ik vertrouw hem voor 100%, wat wij hebben is zo speciaal etc. etc. Hij zegt zo'n spijt te hebben etc. etc. maar daar koop ik niet zoveel voor he? We hebben een hele lange avond achter de rug en ik zal jullie niet vervelen met wat er allemaal is gezegd en zo. Maar ik vraag naar jullie ervaringen, ofwel van jezelf ofwel gehoord van anderen, hoe we hier het beste uit kunnen komen.

Ik kan wel kotsen als ik er over nadenk en aan de andere kant wil ik hem het liefst knuffelen en zeggen: het komt wel goed.

We hebben zo'n sterke band, ik ben zo boos dat hij dit misschien kapot heeft gemaakt!

Ik ben en blijf en vechtertje en ben absoluut bereid iemand een tweede kans te geven, die iedereen verdiend vind ik. Iedereen kan fouten maken, maar hoe zorg ik ervoor dat dit niet op mijn netvlies gebrand blijft en dat ik dit hem blijf verwijten? Of is dit al bij voorbaat gedoemd te mislukken?

Dank je wel voor het lezen. (en gosh, voel ik me even verdrietig op dit moment, had werkelijk mijn hand voor hem in het vuur gestoken, dat doet pijn zeg)
Heel moeilijk om voor jou te bepalen wát je hiermee moet. Wát het met je doet kan iedereen wel inkomen. Verschikkelijk voor je. Niets is wat het lijkt, gaat óók hier weer op, jammer genoeg. Wens jou in ieder geval heel veel sterkte én wijsheid.
Even een update: gisteren hebben we er nogmaals uitgebreid over gehad en hij zegt me absoluut niet kwijt te willen.

Vandaag lijkt het of er niets aan de hand is geweest, al is er wel wat spanning en heb ik een raar onbestemd gevoel.

Ik verwacht van hem nu een aantal dingen, zoals dat hij nu moet bewijzen dat hij me inderdaad wil, niet in de vorm van cadeautjes etc. maar een soort van heroveren van mijn liefde voor hem.

Ik ga maar eens afwachten, ga hem niet vertellen wat ik verwacht en hem geen woorden in de mond leggen. Ik ga mijn beslissing dan ook pas nemen na een aantal weken.

Er zullen mensen zijn die zeggen: gosh, wat zeur jij, hij is een keer vreemdgegaan, na und? Nou ja, ik geloof dat ik al niet het meest moeilijke persoon ooit ben, maar er zijn toch grenzen. Dat hij dan is vreemdgegaan daar kunnen we overheen komen, dat hij vervolgens met datzelfde meisje nogmaals een dag is uitgeweest en haar kortgeleden nog een email heeft geschreven dat gaat me toch te ver. Ik houd van hem, maar ik geloof dat in deze twee dagen dat ietwat is bekoeld, ofwel anders gezegd: ik heb me eenvoudig afgesloten.

Toch ben ik ondanks alles van mening dat alle problemen te overwinnen zijn en ik hoop dat hij er hetzelfde over denkt.

Voor degene die mijn topic hebben gevolgd, nogmaals dank voor de bijzonder goede adviezen en ik kan er altijd meer gebruiken :-)

Houd jullie op de hoogte!

Miesteph
Miesteph, wat rot voor je

Je hebt al heel veel adviezen gekregen, en ik kan me daar eigenlijk alleen maar bij aansluiten. Volgens mij hoef je je tegenover niemand te verantwoorden dat je het niet pikt dat hij een keer is vreemdgegaan. Natuurlijk zijn er grenzen, jóuw grenzen. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat er voor jou een verschil zit tussen eenmaal vreemdgaan en een tweede keer vreemdgaan. Zijn mailtje naar die ander maakt het nog erger (want het is dus niet helemaal klaar, hij kan haar niet uit zijn hoofd krijgen).

Knap van je dat je niet overhaast reageert, maar de tijd neemt om te bepalen wat je wil én om af te wachten wat hij gaat doen. Ik hoop dat je eruit komt (wat je beslissing dan ook gaat zijn)
Peas on earth!
Ik heb het met je te doen! Dikke knuffel voor je!

PS. Je bent toch wel weggegaan he? Want blijven in hetzelfde huis als hij lijkt me niet verstandig.
- knipt en plakt van ander soortgelijk topic -

Ik weet nog goed wat de eerste reactie van mijn vader (een hele lieve verstandige papa) was toen hij hoorde dat mijn vriend met wie ik op dat moment 5 jaar samen was vreemdging, hij zei: En dat nu al?Daarmee bedoelde hij: al zo vroeg in de relatie. Jij bent nu ook pas 2 jaar samen met hem, dat is heel kort! Wat betekent dit voor de toekomst als jullie relatie even niet lekker loopt bijvoorbeeld? En wil jij met deze man 80 worden?

Ik heb na dit voorval nog enkele maanden met vriend aangemodderd (omdat ik ten tijde van zijn vreemdgangactie 5 maanden in het buitenland zat, vond ik dat het ook gedeeltelijk mijn schuld was - achteraf vind ik dit behoorlijk naief) maar dat ging toch echt niet werken.

Elke situatie is natuurlijk weer anders, en jij moet beslissen, maar toen ik jou verhaal las, spookte die opmerking van mijn vader direct door mijn hoofd. Sterkte!
@Lepa_ana, nee, ik ben nog steeds bij hem thuis. Ik heb er wel degelijk over nagedacht om gelijk weg te gaan, maar ik heb de beslissing genomen om te blijven. het voelt voor mij niet goed om een flinke afstand te nemen, wat bij ons op dit moment 500 kilometer betekent. Ik begrijp je wel en misschien ga ik ook wel weg, maar ik doe wat mijn gevoel mij ingeeft en op dit moment is dat blijven, wat praten en hopen...dat hij eens wat laat zien...
Hey Mies, ik begrijp het wel als je het zo schrijft (over de afstand)

Ik vind het een nare situatie voor je, omdat ik me ergens in je situatie herken. Nu heb ik überhaupt geen vriend, maar ben ook alleenstaande moeder met zoon...en dan vind dat zo'n nare situatie nog een wat grotere impact op je leven heeft (dan het als is) dan als je single bent.

Ik weet niet waar je kindje op dit moment is. Ik hoop dat ie in niet bij je is...omdat het in dat geval mij (persoonlijk) lijkt dat je beter weg kan gaan en afstand moet nemen van hem.

Maar ach... het is altijd makkelijker praten en advies geven als je de situatie van een afstand aanschouwt.

Nogmaals: heel veel sterkte en wijsheid wens ik je toe.
quote:eleonora schreef op 25 mei 2009 @ 08:10:

Hij kreeg pas spijt toen je er achter kwam, hij had er dus blijkbaar niet zoveel spijt van zolang als jij het nog niet wist.Sterker nog, hij stuurt het meisje in kwestie nog een bericht dat hij haar niet uit zijn hoofd kan krijgen ook.

Die spijt stelt dus niks voor. Dat hoeft niet te betekenen dat hij een slecht mens is, het geeft wel aan dat hij, als het er op aankomt, voor zichzelf gaat in dit soort gevallen en jou vergeet. Iets om te onthouden.Ik ben het met heel de post van Leo eens, maar bovenstaand stukje is zo ongeveer precies wat ik ook wilde gaan schrijven en wat ik het meest opvallend vind aan je verhaal.

Mocht je met deze relatie verder willen gaan (en ook hier ben ik het met Leo eens dat ik het even wat tijd zou geven om te laten bezinken) dan kan je vriend misschien ook uitleggen wat hij bedoelde met dat hij haar niet uit zijn hoofd kon krijgen...

Nog afgezien van het vreemdgaan wat al verraad is en waarin hij al oneerlijk is geweest, heeft hij kennelijk ook gevoelens voor die vrouw, of smaakte het naar nog meer...

Wat een rotsituatie Mies! Probeer jezelf niet naar beneden te halen, niemand is er bij gebaat.. en zeker jij niet. Het is bovendien ook hartstikke onterecht.
allereerst wil ik je een dikke knuffel geven..

jeetje wat een rot situatie zeg...

en dat je er dan nog zelf achter moet komen is helemaal pijnlijk..

ik vind het knap van je dat je nu nog het positieve eruit weet te halen..

mijn ervaring is echter als iemand 1x vreemdgaat dan blijft het laat maar zeggen in zijn karakter zitten, en heb je goede kans dat hij in de toekomst vaker van deze misstappen zet.

Mischien is het ook wel een goed idee om er over een aantal weken samen met hem en een maatschappelijk werker over te praten...

Als ik in jou situatie had gezeten dan was ik denk ik wel opgestapt.. je bent nog jong.. en je kunt nog zat andere 'trouwe' mannen krijgen..

dit verdien jij niet..

Sterkte..
Ow meissie toch,

Ik kan de smiley's niet vinden maar wil je een hele dikke knuffel geven.

Wat een nare situatie... Ik sluit me heel erg aan bij het meeste advies, laten bezinken, en daarna kijken of het mogelijk is de vertrouwensband te herstellen!

Kan me voorstellen dat je je ontzettend verraden voelt! Hang in there!

Heel veel sterkte! Kus
In mij leeft een slank iemand. Maar ik kan haar gemakkelijk de baas met koekjes en chocola
@epa_ana, mijn zoon is gelukkig bij mij, daar ik hem niet zolang wil missen natuurlijk. Aan de andere kant heb je natuurlijk gelijk en was dat beter geweest.

@Spinster, precies wat ik bedoel en jakkes, weet het gewoon echt even niet meer.Ik weet dat hij gewoon een echt lieve kerel is, voor iedereen het beste wil, maar met deze actie is hij gewoon te ver gegaan. Daar ik mezelf niet kan voorstellen in zo een situatie is het ook moeilijk hiervoor begrip op te brengen. Misschien dat hij toch niet zoveel van me houdt als hij zegt te doen? Nou ja, dat zal de komende weken dan wel gaan blijken en kan ik mijn conclusies trekken.

Laat het wel weer weten als ik meer weet etc.
Mies, wat mij opvalt is dat hij een aardige toffe gozer "lijkt" maar ondertussen met hele andere dingen bezig is. Logisch dat je hem met andere ogen gaat bekijken. Je bent niet stom of dom dat je hem vertrouwde. Zoals Madhe schreef: zonder vertrouwen geen relatie. De vraag die je je denk ik nu moet stellen is: ken ik hem WERKELIJK? Het is niet een vraag die hij kan beantwoorden want hij zal in zijn eigen straatje praten en zich niet bekommeren om de waarheid, zolang hij jou maar niet kwijtraakt. Zoek een middenweg in je gevoel. Je hoeft hem niet bashen maar je hoeft ook zeker niet dit gedrag (oneerlijkheid) te pikken. De kern van het hele verhaal (vind ik) is dat je DACHT hem te kennen en dan als donderslag bij een heldere hemel dat berichtje aantreft. Het zet even je hele wereld op z'n kop om even een understatement te gebruiken.

Gebruik je bezink-tijd om te bekomen van de schok, je relatie en jezelf te 'herzien', jezelf beter te leren kennen en je af te vragen wat jij belangrijk vindt. Ieder mens heeft verschillende waarden en de mijne hoeven de jouwe niet te zijn. Wat telt is dat jij 100% achter je beslissing staat. Maakt niet wat die beslissing is.

Sterkte!
Misteph hoe is het met je? Is het een beetje uitgepraat..ben je wat wijzer geworden tot nu toe?

Ben echt benieuwd hoe het met je is.
@lepa_ana en de rest, we hebben het er nog 1 x heel uitgebreid over gehad. Ik had van te voren aangegeven dat ik geen zin heb om dit onderwerp dagen, weken, maandenlang aan te kaarten. Dus 1 x ruimte om alles te vragen wat ik wilde weten, te zeggen en natuurlijk gold dat ook voor hem.

Dit hebben we dan ook gedaan. De uitkomst was voor mij bijzonder bevredigend maar wat ik hem ook heb verteld is dat ik van hem verwacht dat hij de komende tijd zal moeten laten zien dat bij hem blijven ook voor mij de juiste keuze is geweest.

Dit bijzonder openhartige, lange gesprek is erg goed geweest, de lucht is geklaard en alles is redelijk weer als vanouds. Ik ben het om zo te zeggen niet volledig vergeten maar kan er wel een punt achter zetten. Niet iedereen is een notoire vreemdganger, hij heeft er oprecht spijt van, goed uitgesproken, dan ook kiezen: doorgaan of stoppen en niet blijven hangen en zeuren.

Zo goed, dit is hoe het NU is, ik wacht nog wel steeds hoe hij me gaat laten zien hoeveel hij wel niet van me houdt en dat ik ook trots kan zijn op hem. Het is heus niet veel wat ik vraag, je hoeft daarbij niet aan cadeautjes of vreemde acties als hangen aan een brug met een spandoek etc. te denken. Hij is erg creatief aangelegd dus ben benieuwd.

Ik heb tot nu toe nog geen spijt van mijn beslissing gehad en mocht het alsnog misgaan tussen ons dan zal het vermoedelijk om iets anders gaan, maar ik wil wel graag weten of hij het ook echt waard is om voor te gaan.

Maar ik houd jullie op de hoogte!
Getverdemme Miesteph, wat ontzettend rot voor je!

Ik vind ook dat een relatie niet per se over hoeft te zijn bij vreemdgaan, maar feit is wel dat 'ie bijna nooit meer hetzelfde wordt. Er blijft altijd ergens een barstje aanwezig van geschonden vertrouwen en respect. Ik denk bovendien dat het nu nog te vroeg en vers is om 'bij elkaar blijven' als uitgangspunt te nemen. Je zult eerst zelf moeten verwerken dat hij jou belazerd heeft en het is goed dat je rustig de tijd neemt voor er beslissingen vallen.

Sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven