ik val iedere keer tegen...

19-10-2008 11:23 62 berichten
Sorry dat ik weeeeer een topic open, maar ik zit er mee en ik wil het graag kwijt. Mensen die me hier helemaal zat zijn kunnen het dan beter ook maar niet lezen.

Ik ben nu een jaar vrijgezel en heb in die tijd met verschillende jongens gedate. In het begin vond die jongen me altijd super leuk en waren hun diegene die zo erg van stapel liepen. Maar..als ze me dan beter leerde kennen en er gingen een paar weken voorbij was het toch altijd dat ze toch niet toe waren aan een vaste relatie, of te druk, of geen klik(smoesjes). IK word hier heel erg onzeker van en vraag me af hoe het komt dat ik steeds zo tegenval..Als in het begin zo goed klikt dan moet ik toch echt iets stoms doen/ of saai zijn dat ze op me afknappen..

Ik wil hier graag aan werken maar weet niet hoe. In het begin vind ik de betreffende jongen nooit echt super leuk en heb ik een afwachtende houding, maar na een paar dates vind ik hem leuker en dan merk ik gewoon dat mijn date steeds minder moeite en energie in mij steekt..
Alle reacties Link kopieren
quote:isabon schreef op 19 oktober 2008 @ 17:53:

Ik heb alles gelezen en kom niet om te provoceren.

Het is een bekend patroon, veel mannen verliezen nu eenmaal interesse als ze hebben gekregen wat ze zochten. Je zocht het blijkbaar bij de verkeerde mannen, die iets anders zoeken dan jij. En als je dan ook nog onzeker claimerig gedrag vertoont zijn ze zo weg...

Bij deze geloof ik je.

Als je de moeite neemt om nog een keer te reageren, dan denk ik inderdaad dat je niet komt om te provoceren.

( Komt door provocateurs die niet meer terugkomen na één botte reactie)
Viva naar de knoppen.
quote:Vl43inder schreef op 20 oktober 2008 @ 08:09:

[...]

Kan toch ook zo zijn dat TO valt op enthousiaste emotionele types? TO voelt de klik in eerste instantie al niet, kennelijk hebben de jongens wat langer nodig om te merken dat die klik er inderdaad nog niet is.

Over hoeveel gevallen hebben we het eigenlijk? Je bent nog maar 20. Lijkt me nog geen significant aantal om conclussies uit te trekken over het manvolk.

Als je geen klik voelt, zelfs geen kleine, gewoon niet daten. Gewoon wachten op de volgende jongen die langs komt waarbij je dat gevoel wel hebt.

Naar mijn idee zijn de jongens eerst behoorlijk razend enthousiast en als het uitgaat weet TO helemaal niet waar dat aan ligt, ze heeft alleen vermoedens. Ik zelf vind het persoonlijk nogal raar om iemand eerst helemaal op te hemelen en dan ineens is het over. Voor mij duidt dat op emotionele labiliteit want zo ineens kan gevoel niet veranderen ofwel ze vonden TO niet leuk in de eerste plaats en dat is dan weer gevoelloos of ze voelden de verandering maar gaven dat geheel niet aan en dat is wel een beetje laf. Niets enthousiast of emotioneel leuk maar gewoon zichzelf niet kennen en gaan voor het eigen plezier en daarbij niet denken aan wat dat soort loze beloften voor een ander betekent. Leuk is dat soort gedrag totaal niet. Sommige van die jongens zeiden dat hun vorige vriendin zelfs dacht aan zelfmoord en bij een volgende deden ze het gewoon zo weer. Een vergissing is menselijk maar zo uit elkaar zonder dat je weet waar dat aan lig, Iig wordt TO er nogal onzeker van.

En volgens mij gebeurt dit op grote schaal.

Beste is denk ik niet zo snel iemand te geloven en in gedachten te houden dat mensen soms iets anders zeggen dan uiteindelijk zo uitpakt, zo neem je jezelf een beetje in bescherming want zo vaak een relatie die uiteindelijk niet goed is, is niet zo best.

Pas iets aangaan als je denkt dat het echt goed is en dan nog...

Naar mijn idee is dat enthousiaste gedrag vaak meer een teken van verliefd willen zijn op het verliefd zijn dan echt kijken naar wie de ander is. En gaat het vooral om uiterlijk, scoren en niet echt contact met wie de ander is.
Die jongens denken gewoon mooi die kan ik wel krijgen met efkes een beetje liegen
jah ik vind het echt maar raar. De laatste jongen kende ik 3weken en in de eerste week wist hij niet wat hij moest kiezen curaquo of mij. Hij zou over een half jaar daar, voor 4/5 jaar gaan wonen, maar toen hij mij ontmoette wist hij het het ineens niet meer..Toen we opstap gingen, zat hij samen met mijn beste vriendin een uur te praten (met tranen in zijn ogen) wat hij nu moest doen .

Ik had echt zoiets van: jongen doe eens normaal, je kent me pas 1 week. en hoe langer hij me leerde kennen, hoe meer hij terugkrabbelde. En na 3weken wist hij nog steeds niet wat hij met me wou(maar ondertussen aan ieder meisje hangen, en hij had wel 30 beste vriendinnen...) toen belde hij me op dat hij nog niet toe was aan een vaste relatie. Maargoed, dat was ook niet mijn vraag naar hem toe..maar naar mijn gevoel ging hij er niet 100procent voor (wat in het begin wel het geval was) Andere vrienden, vriendinnen tegen mij hadden tegen hem gezegd dat hij fatsoenlijk met mij moest omgaan en niet moest liegen. Hij gaf aan dat hij me ECHT serieus leuk vond...dus blijkbaar had hij ook tegen hun gelogen?? Ik snap het gewoon niet, steeds krijg ik de bevestiging dat ik toch niet goed genoeg ben..Ik durf gewoon met niet meer open te stellen, want tot nu toe heb ik altijd negatieve ervaringen gehad.
Hoi dance_girl, ik denk dat als je je afvraagt waarom iemand al na 1 week denkt dat jij zo'n beetje de ware bent jij juist degene bent die alles prima op een rijtje heeft!

Het is een beetje raar dat er best veel jongens zijn die zo doen maar ze leven alleen maar in het moment, op de één of andere manier zien ze niet de werkelijkheid. Dat ze 30 beste vriendinnen hebben zegt ook genoeg. Ik denk dat ze bij bijna alle 30 wel een poging tot relatie hebben gewaagd. Dat dat mis gaat ligt echt niet aan al die meisjes maar aan de bewuste jongens zelf.

Wellicht dat het een beetje gaat als volgt. Ze zien een meisje lopen en vallen op haar uiterlijk. Daar hebben ze een ideaal plaatje bij waar eigenlijk geen enkel meisje aan kan tippen. Ze verwachten dat ze altijd 100% verliefd zullen blijven en dat zoeken ze dus. Ze beseffen niet dat houden van dieper gaat, soms beter en soms wat minder gaat, dat houden van een rustiger gevoel is dan dat vlinderbuikgevoel.

Verliefdheid gaat altijd over. Het komt in momenten terug, je kan wel met liefde naar je partner kijken en dan ineens denken, wauw dat is mijn partner en voel je weer de kriebels. Wat zij echter misschien zoeken is 100% altijd pure vlinders in de buik, de rest van hun leven op een roze wolk leven. Dat gaat niet.

Verliefdheid is een hormoon dat niet altijd maar aan één stuk door kan blijven werken. Op een gegeven moment is het even op en als het goed is, is men in de tussentijd van elkaar gaan houden. Niet om het mooie uiterlijk, maar om de echte karaktertrekken die iemand heeft, om het feit dat je aardig en lief bent tegen elkaar, het leuk vindt met elkaar.

Die jongens komen nooit tot die fase. Zodra de verliefdheid ook maar even minder wordt gaan ze twijfelen of dit het wel is. De roze wolk verdwijnt en dan kan het opeens afgelopen zijn. Ze volgen impuls gevoelens die niets te maken hebben met je eigen karakter kennen en kijken hoe dat samenwerkt met iemand anders. Ze zijn namelijk alleen met zichzelf bezig ook al lijkt het eerst van niet. Het gaat ze om het scoren, en misschien beseffen ze dat zelf geeneens. Als de buit binnen is verdwijnt hun interesse. Ze hebben zichzelf bewezen en zoeken weer verder.

Ik denk dat er zelfs jongens zijn die het nog zelf geloven ook, elke keer opnieuw. Maar het is niet echt, het is een verzinsel in hun hoofd. En voor hun wel makkelijk, ze hoeven nooit te kijken of ze zelf misschien moeten veranderen en leven maar gewoon wat zonder verantwoording te nemen.

Nogmaals naar mijn idee heeft het niets met jou te maken. Jij moet gewoon een iets nuchterder jongen hebben die zichzelf niet mee laat slepen door zijn emoties maar echte gevoelens heeft en accepteert wat er is.

Wellicht moet je je gewoon even niet op een relatie richten maar zelf eerst dingen voor jezelf regelen. Des te minder je afhankelijk bent van een relatie, des te gelijkwaardiger kan een relatie uiteindelijk worden. Dan kun je bewust voor iemand kiezen en gaat het echt om de ander en weet je dat je het zelf ook wel redt.
Hey dance girl, ik herken het wel een beetje hoor. Ik ben zelf een persoon die gewoon maar bij weinig mannen echt goed pas. Vind maar eens een persoon met wie het echt goed klikt, op alle fronten. Dat is niet altijd makkelijk. Sommige mensen kunnen heel snel, die hebben de ene relatie na de andere.

Vergeet niet dat veel mannen in het begin heel enthousiast doen. Dat is het jagen! Hoe pak je een vrouw het snelste in?? Tja, dat doe je niet door heel kritisch en afwachtend en lullig te doen. Nee, met stroop vang je meer vliegen dan azijn. Kortom; doe het in het begin wat rustig aan, en it takes two to tango!

En wees blij dat er leuke jongens zijn die op je vallen! Er zijn ook veel meiden die het met een stuk minder aandacht moeten doen. Nu nog de juiste jongen, dan komt alles goed!

En, trouwens, vraag eens aan die exen waarom het nou minder werd, hun gevoel naar jou toe. Je kunt er iets van leren, maar laat het je niet onzeker maken.
Hoi dance girl.

Ik herken zoveel in jou verhaal.

Ik ben zelf ook zo dat ik eerst een vrij afwachtende houding aan neem en als er dan iets gebeurd is tussen mij en de jongen in kwestie dan verwacht ik eigenlijk al dat hij mij voldoende aandacht geef en dan kan ik best een beetje een raar gevoel in mijn buik krijgen als hij 2 dagen niets laat horen.

Ook wil ik altijd vrij snel weten waar ik aan toe ben.

Het is net als bij jou alles of niets.

De adviezen die ik regelmatig krijg is dat je dingen gewoon op z'n beloop moet laten en als een jongen je echt wil dan komt dat vanzelf wel...

Succes! Groetjes Alice
Ook ik vind je verhaal vrij herkenbaar hoor. Van die gekke jongens die eerst heel enthousiast doen en je echt voor je proberen te winnen. Begrijp me goed, ik ga niet daten zonder die 'klik'. Maar dat wil niet zeggen dat ik me meteen helemaal openstel. Die jongens doen hun best, ik doe mijn best pas als ik het idee heb dat ik mijn hart kan openstellen voor die jongen. Dan zien jongens dat ik niet alleen een grote bek heb, maar eigenlijk ook heel kwetsbaar ben. Ik heb niet het idee dat ik dan aanhankelijker word of zoiets. Dus voor mij is het nog steeds een raadsel. Waarom worden ze eerst wel verliefd ( want dat zijn ze ook echt zeggen ze) en is dat daarna opeens over...
super bedankt voor jullie reacties, hier heb ik wel wat aan.

Die jongen waarmee ik 3weken heb gedate blijkt toch een playertje te zijn..Vrijdag ging ik opstap en bood hij zijn excuses aan en vond hij het vervelend dat ik niet meer zo enthousiast reageerde als eerst. (hij vond me verwaand doen, en dat moest ik niet doen als ik geen ruzie met hem wilde) HIj weer met tranen in de ogen aan mijn vriendin verteld dat hij er zo erge spijt van had en dat ik ook zo'n lieve meid was...De dag erna opstap negeert hij me..Ik heb even met hem gepraat (mijn initiatief) Jah na het smsje was hij zo erg afgeknapt op mij (ik had een smsje gestuurd naar hem wat voor me vriendin was bedoeld. er stond in dat ik hoopte dat hij eerlijk naar mij toe was) maar hij had toen zoiets van, ik geef haar nog een kans. Vreemd verhaal want na dat 'smsje' hebben we goed met elkaar gepraat en was hij helemaal niet boos. 3dagen erna was hij nog steeds super enthousiast en vroeg me zelfs om de week erna te blijven slapen (uiteindelijk niet gedaan, want toen had hij er al een punt achter gezet) Hij wou gewoon vrienden blijven vertelde hij me nogmaals zaterdagavond. Ik vond het goed maar ik wou hem beter leren kennen als vrienden. Want tot nu toe heb ik hem alleen maar gezien tijdens stappen..Hij zei: afspreken als vrienden? daar moet ik maar eens een nachtje over slapen, ik laat het je wel weten...

IK was boos...niet normaal. Vrijdagavond had hij spijt over dat het niks was geworden tussen ons en zaterdag wist hij niet eens of hij wel als vrienden wou afspreken. Ik heb niks meer van hem gehoord. Ik had eigenlijk zaterdagavond zelf hem een smsje moeten sturen met erin: laat maar zitten, ik heb er geen behoefte meer aan. Maargoed dat is nu misschien een beetje te laat...Sorry ben een beetje boos op hem :P
moeilijk voor me om zoiets los te laten..
ik ga naar een eiland zonder jongens :P
up

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven