Ik val op mannen die mij niet leuk vinden

08-04-2014 19:02 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva leden,

Ik ben bijna 30 jaartjes oud en ben al 8 jaar vrijgezel, heb online daten geprobeerd, op mannen afstappen zelfs via vrienden geprobeerd te daten maar geen succes. Ben een drukke dame maar probeer altijd tijd te maken voor het ontmoeten van leuke mannen, alleen kom ik nu tot mijn breekpunt.

Conclusie is, ik val altijd op mannen die mij niet leuk vinden. Dat weet ik nooit van te voren maar dat blijkt wel achteraf.

De laatste persoon die ik heel leuk vond bleek mij wel aardig te vinden maar voelt zich totaal niet tot mij aangetrokken. Zo zijn er wel meerdere. Het kutte vind ik dat we altijd vrienden blijven en mij iedere keer verteld word hoe lief ik ben , tja daar heb ik niets aan. Ik begin mijn hoop te verliezen in de liefde. Heb er zelfs aan gedacht of ik misschien Lesbisch ben maar nee 100% hetero!!

De mannen die ik aantrek zijn zo verschillend;

- of ze zijn 15 jaar ouder (interesse verschilt)

- of 10 jaar jonger (same here)

- werk 100 uur in de week

- of is nog niet klaar voor een relatie, zegt ie dan (en is vervolgens na maanden getrouwd)

- of zit zelf al in een relatie

De mannen waar ik op val:

- mannen die weten wat ze willen

- zelfverzekerd zijn

- beetje arrogante houding (ik vind dit aantrekkelijk in een man)

Er is mij ooit verteld dat ik te lief ben en als ik iemand leuk vind het niet moet laten zien maar de man voor mij moet laten vechten. Ik ben best een directe persoon, als ik iemand leuk vind dan zeg ik het ,andersom ook. Maar blijkbaar waardeert niet iedere man dat. Hij had liever dat ik "hard to get" ging spelen, maar dat ben ik totaal niet.

Ben ook nagegaan als ik op de verkeerde mannen val, mijn beste vriendin zegt van wel maar ik denk daar heel anders over. Zij valt op hele lieve mannen die eigenlijk geen mening hebben maar daar val ik niet op. Ik heb liever een man die wel wat te zeggen heeft en niet alles maar accepteert.

Ik heb meerdere keren advies gekregen van mijn omgeving maar ben benieuwd hoe jullie dat zien.
De type man waarop ik val ( ik geef voorbeelden van mannen die ik gedate heb of erg leuk heb gevonden)

- iemand die zich openstelt om verandering in de wereld te brengen door een campagne te starten voor het goede doel. (ik heb zo iemand leuk gevonden vanwege zijn passie in wat hij doet, ben ik nog steeds vrienden mee, help hem ook met zijn campagne)

- de idealist die geen angsten kent (ken ik genoeg van)

- de man die uitdagingen aan gaat (van bedrijf naar bedrijf gaat, ik heb ook met zo iemand gedate alleen was de klik er niet) zijn nog steeds vrienden

- als ik zo terug kijk zijn ze 9 van de 10 x wel zelfstandig ondernemers

- ik hou van mannen die de uitdaging aangaan om creatief te zijn en verandering te brengen in de wereld, daar hou ik mij ook veel mee bezig en ik vind het fijn om zo iemand om me heen te hebben

- daarnaast houd ik van lieve, attente, goed uitziende, 90% van de tijd zelfverzekerd is (iedereen is weleens onzeker dus dat vind ik niet heel erg)

- dik, dun, kort, lang boeit me niet zo maar je moet wel een passie hebben voor wat je doet

- positieve mannen, die verder kijken dan hun neus lang is

last but not least; een man moet me laten lachen!!
Woes, moet die arrogante man ook nog een speciaal soort kleding aan?

Je hebt arrogante mannen met spierballen en tanktops, arrogante mannen in Hugo Boss pakken, arrogante mannen in de allerhipste kleding, arrogante mannen in geitenwollensokken zullen ook best bestaan.

Wat wil je nou écht? Zo'n man waar iedereen verlekkerd naar kijkt als hij aan jouw arm een kroeg binnenstapt? Of een arrogante man die er misschien niet uitziet maar wel een bestseller op zijn naam heeft staan, bijvoorbeeld?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nou, verbind jezelf aan Greenpeace oid. Ik denk dat ze daar lopen.
Je moet er gewoon niet teveel mee bezig zijn, of ze je leuk vinden, op je vallen en of het een relatie kan worden.

Ontmoet gewoon iemand, kijk of er een wederzijdse klik is, en als die er niet is, ja jammer dan, je ontmoet wel weer anderen. Is ook geen reden om dat dan erg te vinden verder. Er is genoeg leuks te doen toch?
ik vind het wel een breed zoekveld wat je hebt to, daarin moet toch wat te vinden zijn?

ik ga alleen voor uiterlijk, mooie billen en creatief in bed.
wij slapen nooit.
Geschikte sectoren zijn: maatschappelijke dienstverlening, onderwijs, creatieve sector en zakelijke dienstverlening.

Hier schijn je te moeten zoeken.

http://mens-en-samenlevin ... -onder-de-mbti-types.html
Woes, dan moet ik even nadenken. Een vriendin van mij trekt altijd dit soort types aan, maar zij gaat voor de betrouwbare 'knuffelbeer'.

Wat je niet moet doen:

- te veel egostreling. Af en toe het ingebeelde feilloze marketinggevoel prikkelen door te doen alsof de logica niet zo logisch klinkt

- te enthousiast reageren op adhesiebetuigingen. Een onderkoeld beleefd bedankje volstaat

- haalbare doelen/wensen stellen. Ga altijd net voorbij hun bereik, dat daagt hen schijnbaar uit. Komt de drang om zich te bewijzen naar boven

- eufemistisch taalgebruik. Verbloem geen negatieve boodschappen, verzacht geen klappen. Noem het beestje bij zijn naam.

- proberen aan te sluiten bij zijn hoogdravende zakelijke/idealistische ideetjes. Ga standaard voor het tegenovergestelde. Richt hij zich op macro niveau, dan ga jij voor plannen op micro niveau. Wees een concurrent.

Knapt hij hier op af, dan heb je niet te maken met een arrogante man maar met een haantje die gebakken lucht verkoopt.

Wordt hij agressief: zie DSMIV

Verder zou ik het niet weten, dit soort mannen ontloop ik liever.
Gosh BGB je hebt het nog even snel gepsychologically profiled ook! - nou jaaa Lemoos overtreft, gaat door voor de psychiatrische diagnose!- Het gaat te snel hier.

Academische wereld Woes, all I've got to say,... tijd voor een cursusje ofzo?
mannen die arrogant doen zijn sowiezo al nep.

een echt zelfverzekerde kerel is dat gedrag niet nodig.
wij slapen nooit.
Woesje, als je echt selecteert op het de voorbeelden die je geeft, dan lijkt het me dat zo'n man niet zo op zoek is naar een vriendin. Die zijn bezig met hun idealen, hun uitdagingen en hun goede doel.

De enige manieren om zo'n man te krijgen zijn volgens mij stom geluk, óf je laten koppelen door vrienden.
Vergeet niet.

Wanneer de geweldige man zich eenmaal op zijn gemak voelt: laat hij scheten in bed en schud met alle gulheid de dekens op om er samen van te genieten.

Dat doen ze. ALLEMAAL!

deal with it.
quote:Anna37 schreef op 08 april 2014 @ 21:56:

Gosh BGB je hebt het nog even snel gepsychologically profiled ook! - nou jaaa Lemoos overtreft, gaat door voor de psychiatrische diagnose!- Het gaat te snel hier.

Academische wereld Woes, all I've got to say,... tijd voor een cursusje ofzo?

Maar die zien er niet uit, dat compenseert die platina card niet...

Of ze zijn intens verbitterd wegens gebrek aan funding voor research, bezig met vrouw en leg nummer drie (daar gaat je weekend).

De leuke en redelijk tot heel leuk uitziende mannen zijn al voorzien
Fijn Lemoos, prosecco tegen het scherm....(ik moet toch ook wat.. met scenario dat je al zo fijntjes hebt uitgelegd)
ik zou dan wel gaan voor de american express platinum, die heeft geen limiet.

zo,n visa geval gaat maar tot 5.000 euro.
wij slapen nooit.
Dankjewel Valentinamaria, ga er morgen meteen naar kijken, toch handig zo'n forum. Maar ehh terug naar TO, heb je hier wat aan?
Woesje, het type man waar je op valt moet van jou aan bepaalde eisen voldoen.

Je verwacht allerlei dingen, maar wat jij verwacht heb jij dat ook zelf te bieden aan de ander?
quote:qian schreef op 08 april 2014 @ 21:36:

http://www.upworthy.com/a ... ity-of-love?g=2&c=reccon1

Love shits. Stel je ideeën bij en blijf lachen ;)Prachtig! Vooral op het einde. Mooie gedachte.
quote:Anna37 schreef op 08 april 2014 @ 22:04:

Fijn Lemoos, prosecco tegen het scherm....(ik moet toch ook wat.. met scenario dat je al zo fijntjes hebt uitgelegd)

Kop op Anna, ieder jaar verse aanvoer hè. Je moet ze grijpen als ze nog kwetsbaar zijn

Overigens: als je echte arrogante mannen wil die zich ook uitsluitend in maatpakken kleden: advocatuur. De verhalen die zus daarover vertelt... Gtst is er niets bij.
Oeh that's the spirit Lemoos..

En dankjewel qian, wat ontzettend mooi. En dat meen ik.
Afgezien van je OP en de soms droge opmerking van mijn zoon; tsja, dat heb je weleens.

Ga nu even verder lezen.
wij slapen nooit.
Een advocaat: geen aanrader. Of, nou ja, misschien wel.

Arrogant in pak inderdaad. En doodvermoeiend...

Bulken van de centen, maar ook van de kapsones.
In je OP geef je aan dat je als 'te lief' wordt bestempeld. Wat is 'te lief"? Is dat, dat jij, je eigen mening laat varen, soort van deurmat wordt, alles om hem maar te plezieren?

Ben je bang om niet meer aardig/lief gevonden te worden zodra je je mening vertelt? Doe je er alles aan om maar bij die ander in een goed daglicht te komen?

Ben je bang om alleen te blijven als je je niet aanpast aan de ander?
wij slapen nooit.
quote:voetballer schreef op 08 april 2014 @ 19:11:

Mannen zoeken een zorgzaam type: zoiets als hun moeder. Dus geen vrouw die 100uur per week werkt.Geen arrogant type vinden we 'even' leuk maar daarna ben je niet meer intrek.

Geloof me mannen zijn net zo ingewikkeld als vrouwen.Mannen ingewikkeld? Laat me niet lachen. jij misschien. Mannen vallen niet op hun moeder. De meesten vinden dat een afknapper.
quote:strongbutvulnerable schreef op 08 april 2014 @ 19:53:

ik denk dat je directheid net de reden is waarom mannen jou niet zien staan.

Een man wil kunnen jagen en nadien kunnen pronken met zijn verovering!

Als jij rechtuit (en naar mijn gevoel ook iets te snel) toegeeft of hem laat weten dat je hem leuk vind .. dan is de spanning er ook compleet af!

Een man wil moeite doen, wil zich kunnen afvragen of jij hem wel ziet zitten.

Je moet mysterieus blijven .. dit trekt aan! ;)

Succes!Niet alle mannen. Sommige mannen houden van de directe aanpak. Zijn soms ook onzeker en horen graag dat een vrouw hen ziet zitten.
quote:woesje15 schreef op 08 april 2014 @ 19:02:

ik val altijd op mannen die mij niet leuk vinden.

Vaak komt dat omdat je eigenlijk jezelf niet waardeert. Heb jij wel het gevoel dat jij een goede man "waard" bent?

Ik denk dat je moet werken aan je zelfrespect, je zelfvertrouwen.

Ik zelf zou nooit iets beginnen met iemand die zich te goed vindt voor mij. Pft, wat denkt zo iemand wel niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven