Ik vind alle mannen vreselijk

zondag 14 mei 2023 om 19:19
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
maandag 15 mei 2023 om 12:29
Ladydanbury schreef: ↑15-05-2023 11:28Het klinkt voor mij niet als gewone ups en downs. Ik heb een lange relatie gehad en ik ben echt niet gescheiden vanwege een beetje een mindere tijd. Zoals jij het daar opschrijft klinkt het als voortdurend jezelf aanpassen en dingen opgeven die belangrijk voor je zijn. Het klinkt bijna als een baan.
Je vult op basis van een paar regels tekst een heel verhaal in om vervolgens te besluiten dat je zo’n relatie niet wil.
Net zoiets als besluiten dat iemand niet bij je past vanwege de Vinex-woning.
Je hebt een ideaal en zolang de mannen niet overeenkomen met je ideaal zijn die mannen vreselijk. En omdat iemand haar huwelijk beschrijft in net iets andere termen dan jouw ideaal, moet dat huwelijk ook wel vreselijk zijn.
Maar weet je, soms geef je inderdaad dingen op voor elkaar, omdat andere dingen belangrijker zijn. Je zeiltocht met vrienden opgeven om bij je partner te zijn wiens moeder sterft. Van woonplaats veranderen omdat je partner een eigen zaak heeft die niet zomaar 150 km te verplaatsen is. Je plannen voor een reis in de bushbush laten varen omdat je partner een handicap heeft waardoor de bushbush geen optie meer is en je niet met een ander dan je eigen partner die reis wil maken.
Als je dat allemaal vreselijk vindt en op een baan vindt lijken, dan is een langetermijnrelatie misschien niet iets voor jou. Want in een mensenleven kom je dat soort dingen gewoon tegen.
“Elkaar de ruimte geven” en “even iets inschikken” ligt helemaal niet zo ver van elkaar als jij lijkt te denken. Want om de ander de ruimte te geven, moet je soms iets inschikken.
Na zevenhonderd jaren
maandag 15 mei 2023 om 12:29
Wat een onzin. Tegenwoordig is er zo’n tekort aan woonruimte en is het zo duur dat mensen een stuk minder te kiezen hebben.Ladydanbury schreef: ↑15-05-2023 12:17En toch heb je ervoor gekozen om in een sterk gestandaardiseerde omgeving te gaan wonen, op afstand van voorzieningen (musea etc), weinig diversiteit, etc. Die keuze heeft een reden. Je woonomgeving zegt juist heel erg veel over je.
Levensgenieter

maandag 15 mei 2023 om 12:31
Denk dat het allemaal niet zo vanzelf gaat als dat je van de buitenkant ziet.Metallover schreef: ↑15-05-2023 12:11Precies dit!
Dat is ook mijn ideaal. Geen dingen opgeven (zou bijv. nooit mijn fijne woning opgeven om bij een ander in te gaan wonen maar lekker blijven latten) maar elkaar juist versterken en stimuleren in de dingen die voor de ander belangrijk zijn en zou wil bereiken in het leven. Iemand die niet bezig is met zelfontwikkeling of die niet openstaat om nieuwe dingen te leren kan ik weinig mee. ‘Lekker op de bank Netflixen’ is leuk voor een keertje, maar lijkt mij de hel als het gros van je avonden er zo uitzien. Dan blijf ik liever solo (friend with benefit welkom).
Heb nog nooit op een datingsite gezeten (je hoeft alle horrorverhalen hier op Viva maar te lezen om er een aversie tegen te krijgen) maar ik denk ook niet dat het type man waar ik op val op zo’n site zit.

maandag 15 mei 2023 om 12:32
We hebben het over midden veertigers he? Die hebben die keuze tien jaar geleden al gemaakt. Ik kan ook alleen maar zo wonen zoals ik woon omdat ik een paar keer een woning geflipt heb in de goede tijd, en dus heb afgezien van een investering in Gronings vastgoed. Dat is geen toeval, maar toch echt het gevolg van mijn keuzes.MissButterflyyy schreef: ↑15-05-2023 12:29Wat een onzin. Tegenwoordig is er zo’n tekort aan woonruimte en is het zo duur dat mensen een stuk minder te kiezen hebben.
maandag 15 mei 2023 om 12:32
Ladydanbury schreef: ↑15-05-2023 12:25Ik woon in een soort hofje midden in het centrum. In een oud huis dat ik helemaal heb verbouwd en verduurzaamd, waardoor ik nu aardgasvrij woon. Ik kan dus op dinsdagavond tijdens het eten bedenken dat ik zin heb in theater en dan wandel ik daar naartoe. Geen last van pissende toeristen, want die weten dit hoekje niet te vinden. Ijburg is 40min fietsen, kom ik alleen voor kinderverjaardagen vd koters van vrienden.
Amsterdam dus. Lekker tuintje bij je huis?
Ik zie erg veel projectie. Alles wat je zelf vindt/hebt is goed en daar moet een ander ook aan voldoen anders is het niet goed.
firstnamelastname wijzigde dit bericht op 15-05-2023 12:45
2.06% gewijzigd
maandag 15 mei 2023 om 12:33
Jawel misschien zou hij dat ook nog wel gaan doen maar nu kwam hij jou al tegen. Of het kan een trigger zijn om het hele gedoe aan te gaan van huis verkopen, verder bij eventuele kinderen vandaan etc.Ladydanbury schreef: ↑15-05-2023 12:26Daar heeft die man mij dan toch niet bij nodig? Als hij dat zou willen dan ging hij zelf wel.
Als je alleen maar mannen wil die die beslissing reeds genomen hebben valt er een hoop af. Ik als vrouw zou ook eerder geneigd zijn pas te verhuizen voor een nieuwe relatie.
Stel je voor je wordt single, maakt een hoop kosten voor een nieuwe woonplek, dan kom je iemand tegen en dan na 1 jaar al weer een hoop kosten maken? Ik zou als kersverse single ook eerder denken: even afwachten hoe het loopt ook al woon ik niet op mijn droomplek.
maandag 15 mei 2023 om 12:35
Heeft een man die zoveel bezig is met werken, zichzelf ontwikkelen en toffe dingen doen in de grote stad, wel tijd en zin om te swipen op een datingsite? Ik zou zelf denken dat je zo iemand eerder tegen het lijf loopt op de tennisclub.
Ik bedenk me trouwens dat ik niemand ken die in het plaatje past. Vooral vanwege de geen-kinderen eis.
Ik bedenk me trouwens dat ik niemand ken die in het plaatje past. Vooral vanwege de geen-kinderen eis.

maandag 15 mei 2023 om 12:36
Met die Groninger ben ik later weer bevriend geraakt toen alles was gezakt. Hij heeft inmiddels een relatie. Als ik zie hoe zij samen zijn, dan passen hij en ik totaal niet bij elkaar. Dus ik ben blij dat ik toen mijn gevoel gevolgd heb dat het hele onverstandige move was. Wij hadden het vast kunnen laten werken, maar dan was het wel voortdurend werken geweest.
Nogmaals: het gaat me er niet om dat het slecht of negatief is. Maar ik heb een aantal wegen ingeslagen en dat geldt voor anderen ook.
Nogmaals: het gaat me er niet om dat het slecht of negatief is. Maar ik heb een aantal wegen ingeslagen en dat geldt voor anderen ook.
maandag 15 mei 2023 om 12:39
Ik denk dat de hofjes-mannen dat niet op hun profiel hebben dus daarvoor zul je toch moeten chatten/afspreken. En als ze kinderen hebben zullen ze zeker niet in een hofje zijn geëindigd tenzij heel erg rijk. Vinex huizen zijn al duur, ruime huizen in het centrum nog duurder. En na een scheiding is het ook maar de vraag of dat te betalen blijft.Ladydanbury schreef: ↑15-05-2023 12:32We hebben het over midden veertigers he? Die hebben die keuze tien jaar geleden al gemaakt. Ik kan ook alleen maar zo wonen zoals ik woon omdat ik een paar keer een woning geflipt heb in de goede tijd, en dus heb afgezien van een investering in Gronings vastgoed. Dat is geen toeval, maar toch echt het gevolg van mijn keuzes.
Mannen zonder kinderen in een Vinex-wijk ken ik eigenlijk niet.
maandag 15 mei 2023 om 12:39
Ik zou t ook niet aantrekkelijk vinden. Maar ik wil wel latten en heb niet de intentie om mijn dochter uit haar sociale omgeving te trekken.toffifee schreef: ↑15-05-2023 12:26Dit triggert mij wel een beetje. Ik begrijp oprecht niet waarom zijn goed wijs kapot zou zijn als hij besloot alles op te geven voor jou. We wonen in Nederland. Het is niet Italië ofzo. En je wilt toch samen wat opbouwen? Of wil je juist latten (want dat heb ik dan gemist).
En ik zoek iemand die wel sociaal is en ga er vanuit dat diegene dat ook niet op wil geven. Dus dan valt alles wat verder woont dan een uurtje reizen wel af.
Been there, done that, got the T-shirt.

maandag 15 mei 2023 om 12:40
Nou ja, ik kom ze op andere plekken ook niet tegen. Daarom heb ik na de Groninger het kinderen-criterium losgelaten. Dat heeft me dus 2x een beginnende relatie opgeleverd (via het offline leven, 1x ruim een jaar, 1x ruim twee jaar) waarin ik weer bevestiging heb gehad dat kinderen echt zo’n ver van m’n bed show zijn en ik daar niet mee om kan gaan. En dus weer een hoop verdriet waar je ook anderen in meeneemt.ZaphodBeeblebrox schreef: ↑15-05-2023 12:35Heeft een man die zoveel bezig is met werken, zichzelf ontwikkelen en toffe dingen doen in de grote stad, wel tijd en zin om te swipen op een datingsite? Ik zou zelf denken dat je zo iemand eerder tegen het lijf loopt op de tennisclub.
Dus misschien bestaat het inderdaad gewoon niet.
anoniem_64b4ec2dd55a0 wijzigde dit bericht op 15-05-2023 12:47
4.21% gewijzigd
maandag 15 mei 2023 om 12:44
Ik ook. En ergens klinkt het logisch, want als je lange tijd alleen bent dan doe je alles op je eigen manier. Dan ben je minder gewend dat er nog een middenweg bestaat omdat jij de enige bent die bepaalde keuzes maakt en dit met niemand besproken hoeft te worden. Van de plek waar je woont tot aan de keuze van vakantieplek. Je krijgt ook minder tegengeluid of andere geluiden te horen denk ik, ondanks dat sommige dingen met vriendinnen worden besproken.firstnamelastname schreef: ↑15-05-2023 12:32Amsterdam dus.
Ik zie erg veel projectie. Alles wat je zelf vindt/hebt is goed en daar moet een ander ook aan voldoen anders is het niet goed.
maandag 15 mei 2023 om 12:45
Ik ken trouwens wel 1 zo’n man toevallig. Geen idee of deze op datingsites zit.ZaphodBeeblebrox schreef: ↑15-05-2023 12:35Heeft een man die zoveel bezig is met werken, zichzelf ontwikkelen en toffe dingen doen in de grote stad, wel tijd en zin om te swipen op een datingsite? Ik zou zelf denken dat je zo iemand eerder tegen het lijf loopt op de tennisclub.

maandag 15 mei 2023 om 12:46
En als ik zeg dat ik die mannen niet spontaan tegenkom dan is het antwoord meestal dat ik op een datingsite moet, want daar is het aanbod overweldigend. Maar dat vakt dus ook tegen.
En tegelijkertijd snap ik heel goed wat Anderlicht schrijft over iets tussen jezelf en de ander plaatsen. Maar ik heb zulke negatieve ervaringen elke keer dat ik dat niet deed, dat ik gewoon niet zie hoe ik dat dan zou moeten doen.
En tegelijkertijd snap ik heel goed wat Anderlicht schrijft over iets tussen jezelf en de ander plaatsen. Maar ik heb zulke negatieve ervaringen elke keer dat ik dat niet deed, dat ik gewoon niet zie hoe ik dat dan zou moeten doen.
anoniem_64b4ec2dd55a0 wijzigde dit bericht op 15-05-2023 12:48
0.61% gewijzigd

maandag 15 mei 2023 om 12:48
Als iemand sociaal is kan hij ook makkelijk contacten leggen op een nieuwe plek. Juist dan. En het feit dat iemand wel wil verhuizen en contacten kan leggen duidt ook op een sociaal en avontuurlijk karakter, ik zou dat juist aantrekkelijk vinden. Beter dan dat iemand niet verder wil of kan kijken dan zijn eigen kleine sociale cirkeltje.Apatura schreef: ↑15-05-2023 12:39Ik zou t ook niet aantrekkelijk vinden. Maar ik wil wel latten en heb niet de intentie om mijn dochter uit haar sociale omgeving te trekken.
En ik zoek iemand die wel sociaal is en ga er vanuit dat diegene dat ook niet op wil geven. Dus dan valt alles wat verder woont dan een uurtje reizen wel af.
deadpoetssociety wijzigde dit bericht op 15-05-2023 12:52
0.64% gewijzigd
maandag 15 mei 2023 om 12:49
Heel eerlijk, ik hoop dat ik nooit zo wordt. Ik vindt het juist gaaf als de ander anders is dan ik. Dát geeft je nieuwe inzichten en leidt vanzelf tot ontwikkeling. Al zou ik dan niet zo snel voor iemand gaan die hé-le-maal gek is van wintersport omdat ik zelf liever de warmte op zoek.toffifee schreef: ↑15-05-2023 12:44Ik ook. En ergens klinkt het logisch, want als je lange tijd alleen bent dan doe je alles op je eigen manier. Dan ben je minder gewend dat er nog een middenweg bestaat omdat jij de enige bent die bepaalde keuzes maakt en dit met niemand besproken hoeft te worden. Van de plek waar je woont tot aan de keuze van vakantieplek. Je krijgt ook minder tegengeluid of andere geluiden te horen denk ik, ondanks dat sommige dingen met vriendinnen worden besproken.
Ik ben niet zo zwart-wit.
maandag 15 mei 2023 om 12:51
Gewoon verder gaan met daten.Ladydanbury schreef: ↑15-05-2023 12:46En als ik zeg dat ik die mannen niet spontaan tegenkom dan is het antwoord meestal dat ik op een datingsite moet, want daar is het aanbod overweldigend. Maar dat vakt dus ook tegen.
Als ik die leuke droomjurk zoek heb ik ontzettend veel negatieve ervaringen. In elke winkel zie ik een jurk die het niet is. Sterker nog hoe kritischer ik zoek hoe meer negatieve ervaringen. Maar ik ga die jurk echt niet vinden door dan maar thuis te blijven. De winkels doorstruinen is toch de enige manier.
maandag 15 mei 2023 om 12:53
Vind je? Er zijn genoeg mensen van alle leeftijden die voor de liefde verhuizen. Het kan juist ook avontuurlijk en inspirerend zijn te veranderen. Werk en liefde bepalen vaak de woonplaats. Ik vind je op veel vlakken veroordelend en beperkend overkomen.Ladydanbury schreef: ↑15-05-2023 12:05Ik heb dat een periode gedaan. Het heeft me helemaal niets gebracht, behalve heel veel bevestiging waarom bepaalde dingen niet gaan werken.
Ik ben bv vreselijk verliefd geworden op iemand uit Groningen. Die had voor z’n werk nog wel kunnen verhuizen, maar zijn hele sociale leven lag daar. Ik heb het nog even onderzocht, maar er was daar amper werk voor me en al helemaal niet binnen het carrièrepad dat ik nu heb. Plus dat ik dan mijn volledige sociale leven had moeten achterlaten. Op je 25e doe je dat een keer en bouw je weer iets anders op. Op je 40e is dat flauwekul.
Ik had het eerlijk gezegd heel onaantrekkelijk gevonden als hij voor mij alles overhoop had gegooid. Dan heb je namelijk je goed wijs gewoon kapot.

maandag 15 mei 2023 om 12:57
Je kunt wel veranderen als het een verbetering is. In het geval van de Groninger had het voor obs beide een verslechtering opgeleverd. Zijn huidige relatie is een prachtige bevestiging dat we toen de juiste keuze hebben gemaakt. Ik vind er persoonlijk niks beperkends aan dat we dat elkaar gegund hebben.
maandag 15 mei 2023 om 12:58
Het aftakelende uiterlijk vind ik eigenlijk niet belangrijk. Ik val sowieso niet op mooi, wel karakteristiek en op intelligentie, humor, en een warm en liefdevol iemand. Dat iemand een rugzak heeft vind ik ook prima, die heb ik ook. Maar ik zie zo veel mannen die alleen voor een mooi uiterlijk gaan en het liefst ook jong, die weinig interesses hebben, niet maatschappelijk betrokken, conservatief denken, niet kunnen koken, niet liefdevol zijn en egoïstisch. Helemaal boven de 50. Nu heb ik wel een geweldige man waar ik erg blij mee ben en om me heen zie ik ook leuke mannen maar die zijn bezet. Er zijn voor mijn gevoel toch echt meer leuke vrouwen.RikM schreef: ↑15-05-2023 09:27Ik vraag me ook af de eisen hier niet wat te hoog liggen. Er komt hier een hele waslijst voorbij van waar die mannen allemaal aan moeten voldoen. Maar iedereen die de veertig gepasseerd is heeft al een half leven achter zich hè, dus dan heb je vaak toch iets van een rugzak en ook het uiterlijk takelt af. Bijna niemand is perfect. En die zeldzame kerel die daar wel bij in de buurt komt is logischerwijs al bezet. Waarom denk je dat je die kunt krijgen?

maandag 15 mei 2023 om 12:59
Nee, ik kan nog slechter met planten dan met kinderen.
maandag 15 mei 2023 om 13:02
Bij die Groninger misschien wel maar misschien is er ook wel een andere man die verder weg woont op een voor hem niet echt droomplek.Ladydanbury schreef: ↑15-05-2023 12:57Je kunt wel veranderen als het een verbetering is. In het geval van de Groninger had het voor obs beide een verslechtering opgeleverd. Zijn huidige relatie is een prachtige bevestiging dat we toen de juiste keuze hebben gemaakt. Ik vind er persoonlijk niks beperkends aan dat we dat elkaar gegund hebben.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in