Ik vind alle mannen vreselijk

zondag 14 mei 2023 om 19:19
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
woensdag 17 mei 2023 om 15:40
Jij postte eerder toch dat je geen eisen had, hij moet jou leuk en lekker vinden, een baan en een ingericht huis hebben, zoiets?fashionvictim schreef: ↑17-05-2023 15:37Een voorbeeld van waarom het fijn kan zijn om een partner te willen die uit dezelfde branche als jij komt. Omdat je dan juist wel over de inhoud kunt praten. Ik ben echter geen modeontwerper dus het was volledig fictief.
Dus tja allemaal leuk enzo maar weet je zelf wel wat je wil eigenlijk ?
woensdag 17 mei 2023 om 15:41
pardon? Misschien moet je even kijken waar ik op reageerde dan zou je snappen dat dit geen aanval op jou was, maar juist om je te nuanceren. Maar prima hoor, wat jij wil
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
woensdag 17 mei 2023 om 15:46
Ja

Maar het was op, de vlinders waren echt heul erg deaud.
En, zoals ik hier al las, leuke mannen zijn zo weer bezet, dus hij heeft inmiddels een andere leuke vrouw gevonden.
En ik ben blij voor hem.

Ik ben weer zo vrij als een vogeltje en heb zelfs Tinder op mijn telefoon

En ik zie het allemaal wel, lang leve de lol en wie weet komt er weer liefde.
woensdag 17 mei 2023 om 15:48
15 jaar!!! Maar fijn dat jullie wel op een goede manier uit elkaar zijn gegaanPingkoningin schreef: ↑17-05-2023 15:46JaHet waren 15 fantastische jaren en we kijken er allebei goed op terug.
Maar het was op, de vlinders waren echt heul erg deaud.
En, zoals ik hier al las, leuke mannen zijn zo weer bezet, dus hij heeft inmiddels een andere leuke vrouw gevonden.
En ik ben blij voor hem.![]()
Ik ben weer zo vrij als een vogeltje en heb zelfs Tinder op mijn telefoon![]()
En ik zie het allemaal wel, lang leve de lol en wie weet komt er weer liefde.
woensdag 17 mei 2023 om 15:50
Die smiley erachter impliceerde nu juist dat je me belachelijk maakte. Of zo las ik hem in ieder geval.
Am Yisrael Chai!
woensdag 17 mei 2023 om 15:51
Ja, zo lang kennen jij en ik elkaar dus ook al

Maar, om on topic te blijven, ik ging gister met dit topic in mijn hoofd een rondje swipen en ik swipe naar links op: Baarden, slechte tanden, overgewicht, WIELRENNEN

En alles wat ik naar rechts swipe is zo ongeveer een match en begint al tegen me aan te kletsen.
Zoveel leuke mannen en zo weinig tijd

woensdag 17 mei 2023 om 15:52
dat ligt dan toch echt aan jou, want zo was hij niet bedoeld.fashionvictim schreef: ↑17-05-2023 15:50Die smiley erachter impliceerde nu juist dat je me belachelijk maakte. Of zo las ik hem in ieder geval.
Dit is toch ook gewoon een ‘eisenlijstje’?Vage schreef: ↑17-05-2023 15:31Hier ook hoor. Ben er tot nu toe altijd weer eentje tegengekomen. Heb ook geen "type man" en val zelfs ook op vrouwen. Het is ook maar net waar je zelf op dat moment staat in het leven, wie je aantrekt en wat je aanspreekt in iemand.
Ik verander tenminste wel eens, als ik kijk naar kleding die ik droeg toen ik 23 was dan is dat toch wel veranderd in de loop der tijd, en zal nog wel meer veranderen.
Ik ga ook zowel kamperen als op vliegreis, all-inclusive ook wel gedaan.
Heb ook allerlei verschillende soorten sokken, geitenwollen en witte sportsokken en zelfs van die happy socks...
De pest is dat mensen met bindingsangst zelf nooit weten dat ze dat hebben, dat is ook letterlijk een symptoom ervan. Het uit zich juist in van die rare eisenlijstjes. Ik las ergens dat een man moet kunnen meepraten over je werk en je adviseren over zijde of crepe. Nou succes he?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

Oh, ja, dat ben ik met je eens. Ik ben sowieso van mening dat 'aan jezelf werken' schromelijk wordt overschat, want hoe doe je dat? En ook: waarom zou je? (Tenzij je een groot trauma hebt, een onverwerkt verleden of zo).fashionvictim schreef: ↑17-05-2023 15:03Nou, ik word door meerdere posters in dit topic allerlei psychologische mankementen aangepraat, want te hoge eisen. Dan móet er wel iets mis met je zijn, als je meerdere dames hier moet geloven. Kennelijk ben je geslaagd als vrouw als je oud worden met any man, ook als dat een trol met een minimuminkomen is, ambieert.
Ik vind het iets typisch vrouwelijks om de fout altijd bij jezelf te leggen. Daar komt dat 'aan jezelf werken' vandaan. Nou, mij niet gezien. Ik vind dat eindeloze ge-therapie totale bullshit.
Paulina Porizkova, om die er maar weer bij te halen, schrijft in haar Instagram-post trouwens ook dat ze de afgelopen jaren heel hard aan zichzelf heeft gewerkt. Ze was naar eigen zeggen getrouwd met een narcist (de frontman van The Cars). Maar waarom moet ZIJ aan zichzelf werken als die man een narcist was? Ik zou denken dat híj aan zichzelf moet werken, maar goed, hij is dood.
Vrouwen die terecht komen in een heel slechte relatie krijgen altijd te horen dat ze 'aan zichzelf moeten werken', en dan vooral aan hun 'eigenwaarde', maar waarom verwacht niemand dat die mannen eens aan zichzelf gaan werken, en dan vooral aan de manier waarop ze vrouwen behandelen? Dát is het probleem. Niet de vrouwen die (geestelijk) mishandeld worden. En dan mogen die vrouwen weer jarenlang bij een therapeut op de bank gaan liggen om de schuld op zich te nemen? De omgekeerde wereld.
Ik ken gelukkig genoeg aardige mannen, en bij aardige mannen hoeft echt helemaal niemand aan zichzelf te werken. Die mannen nemen je gewoon zoals je bent, inclusief al je nukken, grillen en gekkigheden. Dat is namelijk het hele idee van een relatie. Niemand is perfect, iedereen sleept een verleden met zich mee, een jeugd, onzekerheden, angsten.
woensdag 17 mei 2023 om 15:59
Ik date niet eens online dus ik heb idd geen eisenlijstje. Ik heb sowieso jaren niet gedate want wilde geen relatie en nu ik er wel weer een wil date ik alleen irl. En dat doe ik idd zonder eisenlijstje, maar ik vis wel in een bepaalde vijver. Zoals iedereen doet, neem ik aan. Maar als je doorvraagt, en dat deden mensen, dan is de reden dat ik alleen irl en niet online date o.a. omdat ik graag een man wil die eenzelfde soort beroep heeft als ik of in ieder geval in dezelfde scene zit als ik. En mensen vroegen ook door op het "eigen huis" en of dat dan ook een sociale huurflat "mocht' zijn. Nou, daar zit ik niet op te wachten. In mijn woonplaats zijn wel wat sociale huurflats maar daar wonen voornamelijk types die voor de flat met een kratje Schultenbrau zitten, en daar zit ik niet op te wachten.
Dus ja, ik weet wat ik wil. Nee, ik vind mezelf niet veeleisend, want ik kom het type man dat ik leuk vind dagelijks tegen. Ze zijn alleen bezet. En ik heb voor mezelf besloten dat ik of wacht totdat ik een keer een dergelijk exemplaar tegenkom die toevallig wel single is, of gewoon vrijgezel blijf. Want het aanbod op datingapps vind ik meer dan treurig.
Ik ben overigens nu met een man die op het eerste oog door de ballotage is gekomen aan het daten dus who knows.
Am Yisrael Chai!
woensdag 17 mei 2023 om 16:05
En toch he Fashion...... Ik ben dus ook net weer single en moest een ander huis vinden. Dat gaat heel lastig als zelfstandige. Maar juist door mijn afgelopen 2 jaarcijfers die ik te danken had aan corona, zou ik er recht op hebben gehad. Een sociale huurwoning!
Er is weinig pauper aan mij.
En ik lust geen Schultenbrau!
Ik heb de rest van mijn leven meer dan goed voor elkaar.
En toen werd het particulier huren, want dat kwam eerder op mijn pad.
En nu bloed ik maandelijks dood aan de huur van een (leuk) kippenhok van 1500 euro. Als ik die sociale huurwoning was gaan bewonen, dan kon ik 7 keer per week eten bestellen
Dat huis zegt dus niks over de persoon die er woont.
En succes met je date!
Er is weinig pauper aan mij.
En ik lust geen Schultenbrau!

Ik heb de rest van mijn leven meer dan goed voor elkaar.
En toen werd het particulier huren, want dat kwam eerder op mijn pad.
En nu bloed ik maandelijks dood aan de huur van een (leuk) kippenhok van 1500 euro. Als ik die sociale huurwoning was gaan bewonen, dan kon ik 7 keer per week eten bestellen

Dat huis zegt dus niks over de persoon die er woont.
En succes met je date!

woensdag 17 mei 2023 om 16:07
Waar je zelf staat in het leven bepaalt tot wie je je aangetrokken voelt. Dat is niet iets rationeels volgens mij. Je voelt daardoor wel een klik met die, maar niet met die.
Ik zie niet zo goed hoe dat hetzelfde is als een lijstje met opleidingsniveau, woning, wel/geen kinderen enz.
woensdag 17 mei 2023 om 16:15
Oh, ja, trouwens: hoe meer en vaker je date, hoe meer je weet wat je wel en vooral níet wil. Dat lekker open erin en met iedereen die geen complete debiel lijkt op date gaan is in het begin leuk, maar na 50 dates ga je echt wel wat strenger selecteren. Dan wéét je gewoon wat wel en niet bij je past, en zou het onzinnig zijn om daar niet op te selecteren. Dan verspil je ieders tijd maar.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
woensdag 17 mei 2023 om 16:16
Vage schreef: ↑17-05-2023 16:07Waar je zelf staat in het leven bepaalt tot wie je je aangetrokken voelt. Dat is niet iets rationeels volgens mij. Je voelt daardoor wel een klik met die, maar niet met die.
Ik zie niet zo goed hoe dat hetzelfde is als een lijstje met opleidingsniveau, woning, wel/geen kinderen enz.
En waarom denk je dat jouw criteria wel terecht en redelijk zijn, en die van een ander niet?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
woensdag 17 mei 2023 om 16:16
Joh, ik schreef ALS je een langetermijnrelatie zou willen dan…..etc etcfashionvictim schreef: ↑17-05-2023 14:45kennelijk ben je in jouw ogen alleen goed genoeg als je hoogste doel in het leven hokken met een ven is. Dat heb ik al meermaals gedaan en dat wil ik niet meer, dus waarom zou jouw overtuiging beter zijn dan de mijne?
Wat jij daar allemaal verder in meent te lezen en te interpreteren doe je allemaal zelf, dat is niet mijn verantwoordelijkheid om dat allemaal op te lossen.
Na zevenhonderd jaren
woensdag 17 mei 2023 om 16:17
woensdag 17 mei 2023 om 16:18
Zo vind ik kinderen helemaal niks, maar als een hele leuke man ze heeft, dan maakt dat toch niet uit? Dan vind je daar je weg wel in. Als ze maar niet tuseen ons in gaan liggen in bedVage schreef: ↑17-05-2023 16:07Waar je zelf staat in het leven bepaalt tot wie je je aangetrokken voelt. Dat is niet iets rationeels volgens mij. Je voelt daardoor wel een klik met die, maar niet met die.

Net als opleidingsniveau, de mijne is: Alleen de basisschool afgerond. Dat zegt helemaal niks over mij, dus ook niet over een man die dat heeft.
woensdag 17 mei 2023 om 16:19
Nou, wel/geen kinderen lijkt me juist iets over hoe je op dit moment in het leven staat. Hoe lief je ook iemand kan vinden, dat zijn wel dealbreakers.Vage schreef: ↑17-05-2023 16:07Waar je zelf staat in het leven bepaalt tot wie je je aangetrokken voelt. Dat is niet iets rationeels volgens mij. Je voelt daardoor wel een klik met die, maar niet met die.
En woning: toen ik 20 was had die man best in een afgeragd studentenhuis kunnen wonen en zag ik er nog potentie in. Nu heb ik mijn eigen fijne plek en denk ik niet aan samenwonen, dus dan zou een man die niet investeert (en dat hoeven geen grote bedragen te zijn, maar een fijne plek voor zichzelf creëren) in een woonruimte omdat hij op het wachtbankje zit om zsm weer met een vrouw samen te gaan wonen voor mij een grote afknapper zijn.
En dingen worden in dit topic misschien uitvergroot aangezet, maar basicly zijn die ‘eisen’ vaak voortkomend uit ervaringen/zelfkennis en een prima leven hebben/willen.
Ik heb echt leuke mannen ontmoet die een fijne prima plek hadden. Toch kwam dat gevoel er niet om weer andere redenen. En ik heb echt wel eens helemaal ‘verlust’ gedate met een heerlijke, knappe man, maar toen ik eens bij hem thuiskwam en zag wat ik daar aantrof, was dat snel over. En dan heb ik het niet over een andere stijl/smaak, dat boeit me niet zo. Maar echt goor en kaal. Ja doei, zo sta ik nu dus niet in het leven en is het exit. Vandaar de ‘woning’-eis.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
woensdag 17 mei 2023 om 16:22
En dat zie je dus als je bij hem "op de koffie" gaat, maar die kun je niet van tevoren termineren door "een eigen huis" op het lijstje te zetten.Chienandalou schreef: ↑17-05-2023 16:19Maar echt goor en kaal. Ja doei, zo sta ik nu dus niet in het leven en is het exit. Vandaar de ‘woning’-eis.
woensdag 17 mei 2023 om 16:23
50 dates afgaan lijkt me doodvermoeiend, daar zou ik nooit de energie voor hebben.LaFolie schreef: ↑17-05-2023 16:15Dat lekker open erin en met iedereen die geen complete debiel lijkt op date gaan is in het begin leuk, maar na 50 dates ga je echt wel wat strenger selecteren. Dan wéét je gewoon wat wel en niet bij je past, en zou het onzinnig zijn om daar niet op te selecteren. Dan verspil je ieders tijd maar.
Ik zou ook lang niet zomaar met iedereen op date gaan. Voor mij zou het bv belangrijk zijn hoe iemand over zichzelf en het leven en relaties schrijft, wat de tone of voice is, of ik zijn humor kan waarderen en hij de mijne. Dan vallen er al een hoop af denk ik.
Ik zou alleen geen filters vooraf zetten op beroep of dat soort criteria. Want dat vind ik een slechte graadmeter voor zulke dingen.
Dat betekent misschien dat ik veel profielen zal moeten lezen of misschien op een ander platform dan tinder moet wezen. Dat kan dan zijn.
Na zevenhonderd jaren

woensdag 17 mei 2023 om 16:25
Ja, een klik is wel handig. Maar ik ga niet blind mijn gevoel achterna.
Als die man nog in een relatie, dan wordt het echt niets.
Als hij nog een wrak is door zijn vorige relatiebreuk, ook niet.
Als hij kinderen heeft ook niet.
Liefde/klik/verliefdheid is leuk, maar je moet je er niet blindelings instorten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 17 mei 2023 om 16:26
"Wat je aanspreekt in iemand". Met een beetje zelfkennis zijn dat gewoon criteria hoor. Misschien is dat eerst nog een gevoel, maar als je een beetje ervaring en kennis opdoet kan je dat wel degelijk reduceren tot criteria. Dan wéét je wat je aantrekt.
Ik vind het bizar dat iets belangrijks als wel/geen kinderen voor jou te hoge eisen zijn. Dat is toch wel echt een minimaal, cruciaal iets.
Wat je eigenlijk zegt is: ik neem genoegen met het minimale ('een klik'), en vind dat er iets mis is met mensen die meer dan dat minimale willen.
woensdag 17 mei 2023 om 16:28
Euh nee, die lijstjes die hier genoemd worden zitten toch in je hoofd en zijn voor ieder anders? En ja, ik wil dus geen relatie met een man die geen aandacht aan zijn woning geeft en/of bij zijn moeder woont. Dat je daar gaandeweg pas achter komt lijkt me logisch, net als vele andere ‘eisen’ die mensen hebben.Pingkoningin schreef: ↑17-05-2023 16:22En dat zie je dus als je bij hem "op de koffie" gaat, maar die kun je niet van tevoren termineren door "een eigen huis" op het lijstje te zetten.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in