Ik vind alle mannen vreselijk

14-05-2023 19:19 2179 berichten
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.

Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.

Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?

(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
Alle reacties Link kopieren Quote
Vage schreef:
17-05-2023 17:02
Het is ook heel simpel :)

En ja dan ben je wel even bezig, dan heb je dus een relatie waar je mee bezig bent. Het zijn allemaal gewoon keuzes hoor, niets is goed of fout.

Alleen dat het allemaal aan al die andere mensen zou liggen als jij jarenlang geen relatie kan vinden terwijl je dat wel wil, volgens mij klopt dat niet.
Op wie doel je nu?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
17-05-2023 17:01
Ik heb nergens gezegd dat alle mannen vreselijk zijn, waar haal je dat nu weer vandaan? En hoezo is "hij moet niet op een zolderkamertje wonen" een vooroordeel? Dat is toch gewoon iets heel feitelijks, net als "hij moet geen sportsokken in sandalen dragen"?

En wat het met veroordelen te maken heeft snap ik ook niet goed. Als je zegt "ik val niet op mannen met baarden" dan veroordeel je ze toch ook niet? Het is toch gewoon een voorkeur? Zoals iedereen die heeft?
Dat is de topictitel...

En het vooroordeel is niet het feit dat iemand op een zolderkamer woont natuurlijk.

Het vooroordeel is dat hij om die reden niet geschikt is voor een relatie met jou.

"Ik val niet op mannen met baarden" snap ik ook niet, ik heb dat zelf niet. Een baard is toch geen permanente eigenschap? Vind je dan je man niet meer leuk als hij zijn scheermes kwijt is, hoe werkt zoiets?
Vage schreef:
17-05-2023 17:00

Blijkbaar zijn er ook vrouwen die anders in elkaar zitten, die anderen niet veroordelen. Zij gaan er dan met de vrijgezelle mannen vandoor.
En hier zit hem de crux in. Jij denkt dat het 'met een vrijgezelle man er vandoor gaan' het hoogst haalbare is, dan heb je gewonnen. Terwijl die vrouwen dan hoogstwaarschijnlijk in een ellendige relatie met een ellendige vent belanden, omdat ze alleen maar hebben gekeken naar het minimale en de lat op de vloer hebben gelegd.

Van mij mag je, maar praat andere vrouwen niet aan dat hun eisen te hoog zijn omdat zij geen genoegen nemen met waar jij genoegen mee neemt.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Siri schreef:
17-05-2023 17:04
Een beetje kerel (of vrouw) wacht met daten tot de situatie weer enigszins in balans is.

Ik ken ook mensen die nog lange tijd bij een ex woonden. Maar dat lag niet alleen aan de woningmarkt, maar ook aan een gebrekkig netwerk en weinig middelen.

Het is goed recht om op iemand te vallen die zijn zaken weer snel - relatief - op orde krijgt. Dat zegt veel over iemand.

Uiteraard kun je elkaar op een ongelukkig moment tegen het lijf lopen, maar dat zijn uitzonderingen.
Ik merk dat ik dit wel een lastige vind. Want wat is in balans?

Ik snap dat weinig mensen zitten te wachten op een dakloze partner die bedelend langs de kant van de weg zit. Het leven is geen Dhar Mann filmpje. Maar wat is nu "je leven op orde hebben"? Voor mijn eigen criteria heb ik dat, maar volgens de criteria die ik hier lees zou ik überhaupt niet aan een man mogen dénken.
LaFolie schreef:
17-05-2023 17:06
En hier zit hem de crux in. Jij denkt dat het 'met een vrijgezelle man er vandoor gaan' het hoogst haalbare is, dan heb je gewonnen. Terwijl die vrouwen dan hoogstwaarschijnlijk in een ellendige relatie met een ellendige vent belanden, omdat ze alleen maar hebben gekeken naar het minimale en de lat op de vloer hebben gelegd.

Van mij mag je, maar praat andere vrouwen niet aan dat hun eisen te hoog zijn omdat zij geen genoegen nemen met waar jij genoegen mee neemt.
Winnen in dat opzicht geloof ik niet in.

Ik denk dat het hoogst haalbare is dat je jezelf ontwikkelt tot een mooi mens terwijl je hier op aarde bent. En dat relaties je kunnen helpen om dat te bereiken, om ervan te leren.

En relaties betekenen altijd een zeker risico, wat je niet op voorhand kan dichttimmeren door bepaalde harde eisen te stellen.
vaniteifear schreef:
17-05-2023 16:23
Ik lees nu een paar keer iets over tanden. Zou een kunstgebit (op jonge leeftijd) een afknapper zijn voor jullie?
Voor mij niet. Beter een kunstgebit dan een verrot gebit.
Het is wat het is
Vage schreef:
17-05-2023 17:05
Dat is de topictitel...

En het vooroordeel is niet het feit dat iemand op een zolderkamer woont natuurlijk.

Het vooroordeel is dat hij om die reden niet geschikt is voor een relatie met jou.

"Ik val niet op mannen met baarden" snap ik ook niet, ik heb dat zelf niet. Een baard is toch geen permanente eigenschap? Vind je dan je man niet meer leuk als hij zijn scheermes kwijt is, hoe werkt zoiets?
Maar dat is geen vooroordeel. Het heeft niks met vooroordelen te maken. Het is gewoon een voorkeur. Ik vind mezelf te oud om te gaan lopen eikelen op zolderkamertjes of bij bejaarde ouders in huis. Die tijd heb ik enkele decennia geleden al gehad. Dus wil ik dat niet.

Een zelfredzaam iemand is overigens binnen no time bij zijn ouders of op dat zolderkamertje weg en dan komt ie maar opnieuw aankloppen. Alsof je niet iets beters te doen hebt met je leven dan daten als je met je ass in een zolderkamertje zit, trouwens. Misschien kan je je dan beter focussen op woonruimte vinden, inkomen vergroten, etc.
Am Yisrael Chai!
Joppie schreef:
17-05-2023 17:08
Ja, dat vind ik ook. Ik vraag het omdat een vriendin (die aan het daten is) een man heeft ontmoet die eigenlijk helemaal in haar plaatje past, maar dus een kunstgebit blijkt te hebben. Hij is er niet eerlijk over geweest (zo legt zij het althans uit, ik zie het als "hij heeft het pas op de zesde date verteld omdat toen tanden ter sprake kwamen") en ze is nu helemaal van de leg.
Vage schreef:
Winnen in dat opzicht geloof ik niet in.

Ik denk dat het hoogst haalbare is dat je jezelf ontwikkelt tot een mooi mens terwijl je hier op aarde bent. En dat relaties je kunnen helpen om dat te bereiken, om ervan te leren.

En relaties betekenen altijd een zeker risico, wat je niet op voorhand kan dichttimmeren door bepaalde harde eisen te stellen.

Maar wel minimaliseren, die risico's. Net als dat je niet met een actieve heroïneverslaafde een relatie begint 'omdat er wel een klik is en hij kan zich tot mooi mens ontwikkelen'. Het is gewoon naïef om te doen alsof sommige factoren geen rol spelen bij het succesvol en fijn zijn van een relatie. En die factoren verschillen nou eenmaal per mens, dat maakt ze niet minder of psychologisch niet in orde.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Vage schreef:
17-05-2023 17:05

Als ik voor elke man die tegen mij gezegd heeft "ik val niet op donkere vrouwen" een euro had gekregen had ik een nog mooier huis. Dat mag ook niet, van jou? Of: ik val op blond? Ik val op lange mannen? Allemaal niet toegestaan?
Am Yisrael Chai!
vaniteifear schreef:

Ik snap dat weinig mensen zitten te wachten op een dakloze partner die bedelend langs de kant van de weg zit. Het leven is geen Dhar Mann filmpje. Maar wat is nu "je leven op orde hebben"? Voor mijn eigen criteria heb ik dat, maar volgens de criteria die ik hier lees zou ik überhaupt niet aan een man mogen dénken.
Ik reageerde op het hebben van geen woning. En een dak boven je hoofd is een levensbehoefte.

Mensen die geen eigen woning hebben zijn doorgaans niet op hun best.
Siri schreef:
17-05-2023 17:11
Ik reageerde op het hebben van geen woning. En een dak boven je hoofd is een levensbehoefte.

Mensen die geen eigen woning hebben zijn doorgaans niet op hun best.
Ja, dat begrijp ik. Maar ik lees hier ook weleens dat het een dealbreaker is als een man geen rijbewijs heeft. Of wel een rijbewijs, maar een kleine auto. Vandaar dat ik er nieuwsgierig naar ben.

Ik val trouwens best op mannen met kleine autootjes. Die hoeven niet iets anders te compenseren :lol:
Cappucinno schreef:
17-05-2023 16:46
Tuurlijk is iemand die nogal narcistische trekken heeft of narcist is een eikel die het hardst aan zichzelf mag werken maar die doen dat ‘natuurlijk’ niet dus wegwezen. Voor mezelf sprekend zag ik het absoluut niet zitten om weer zo iemand tegen te komen. Overigens -mede ook door mijn achtergrond- getraumatiseerd uitgekomen dus ja, dan is therapie geen overbodige luxe. Ik heb nooit geleerd om grenzen aan te voelen, bijvoorbeeld. Iedereen mag voor zichzelf weten of hij/zij wel of niet aan zichzelf wil werken, ik geef aan wat het mij oplevert en ben niet bezig met het schuldig vraagstuk om wel of niet in therapie te gaan.

De kans is groot om vanuit iets dat je kent het verkeerde aan te trekken, dat zie je zelf ook in die topics. Geen grenzen kunnen aangeven is dan vaak het hoofdthema, niet kunnen aanvoelen wanneer je als de sodemieter afstand moet nemen van zo iemand. Dat aanvoelen van die grenzen is dan best handig om weer aan te leren.

Bij mijn aardige vriend hoef ik inderdaad niet aan mezelf te werken want hij vindt me hoe dan ook te gek. Ik doe het voor mezelf. Lijkt mij een uitstekende reden.

Dus top van Paulina dat zij zich weer helemaal lekker voelt. Een relatie met een destructief iemand is namelijk slopend dus ik snap wel dat zij daarvan moest herstellen en dus aan zichzelf werkt om zich goed te voelen. Wat weet je nou van haar? De gemiddelde narcist gaat niet in therapie, wishfull thinking. Er is naar eigen zeggen namelijk niets mis met hun. Ze verlaten is dan de beste optie.

En overigens pik ik het blaming the victim ook niet hoor. Als je misbruikt, zit je fout, triest gedrag van de ander. Dat is waarom ik wel wil dat slachtoffers worden erkend en dat was ik maar ik wil niet dat het mij definieert.

Dus voor mij is het een genuanceerd verhaal.
Mooi uitgelegd. Aan 'jezelf werken' en je eigen patronen herkennen loont en dragen altijd bij aan groei en ontwikkeling. Je leert gaat jezelf beter kennen en je bewustzijn groeit verder.

Heel veel gebeurt onbewust en als mens hebben we allemaal haakjes die worden getriggerd en gespiegeld in een relatie. Het mooiste is als de man ook zijn eigen triggers kent, maar veel mannen bewegen er liever van weg. Hebben niet geleerd over gevoelens of emoties te praten. Dan geven ze lekker makkelijk de vrouw de schuld van allererlei misverstanden in de relatie, maar ze vergeten dat zijzelf een deel van de relatieproblemen en de toxische dynamiek zijn. Als ze er niets mee doen dan worden de negatieve patronen gewoon weer meegenomen in een nieuwe relatie, met alle gevolgen van dien.
Joppie schreef:

Maar een kunstgebit is waarschijnlijk het gevolg van een verrot gebit.
Ik vind het gebit heel belangrijk, dus dat zou voor mij inderdaad een afknapper zijn.
fashionvictim schreef:
17-05-2023 16:45
Daarmee filter je wel alle mannen die nog samenwonen met een andere vrouw, bij een vriend op de bank slapen of bij hun ouders wonen eruit. Maar daar moet je dus ook maar mee gaan daten, want misschien is er wel een klik en wat maakt het uit dat je als bijna vijftigjarige zijn moeder bij het ontbijt tegenkomt ofzo? :rofl:
En dat zo’n moeder je met alle egards behandelt (wil je nog koffie lieverd, een extra ei?) in de hoop dat jij haar verlossing van dat blok aan haar been bent.

😂😂
Wanna grow up to be
Be a debaser
vaniteifear schreef:

Dat is toch voor ieder anders? Ik moet niet dénken aan het type man waar jij voor valt, we zitten dus niet niet in elkaars vaarwater ;)
Wanna grow up to be
Be a debaser
LaFolie schreef:
17-05-2023 11:04
Nee, jij moet stoppen met doen alsof je onze psycholoog bent omdat je een keer de Happinez hebt gelezen. 'Te kritisch zijn' is in de ogen van veel vrouwen - en zeker in de ogen van vrouwen die al 20 jaar aan dezelfde niksnut vastzitten eigenlijk: je moet de lat niet hoger dan op de grond willen hebben.

Waarom kan jij niet accepteren dat het ook zomaar aan het niveau van mannen kan liggen? Waarom moet het per se aan de vrouwen, of aan de zogenaamde eisen van vrouwen liggen? Misschien dat eens bij jezelf te rade gaan i.p.v. op anderen je pseudo-psychologie loslaten.
Zo hee het zit je wel hoog zeg :-)
Turtlerain schreef:
17-05-2023 17:13
Maar een kunstgebit is waarschijnlijk het gevolg van een verrot gebit.
Ik vind het gebit heel belangrijk, dus dat zou voor mij inderdaad een afknapper zijn.
Ik ben er nu steeds over aan het nadenken, hoe dit voor mij zou zijn. Of het een afknapper zou zijn of niet. Ik vind een hygiënisch gebit belangrijk. Voor mij is dat elke dag 2 keer poetsen, 1 keer flossen/stoken/ragen, elk halfjaar naar de tandarts en jaarlijks een bezoekje aan de mondhygiënist. Maar scheve, kleine of grote tanden zouden me dan weer niks uitmaken.

Ik zou wel benieuwd zijn hoe het gekomen is dat degene geen tanden meer heeft. Als het door drugsgebruik is, zou ik wel afhaken.
vaniteifear schreef:
17-05-2023 17:12
Ja, dat begrijp ik. Maar ik lees hier ook weleens dat het een dealbreaker is als een man geen rijbewijs heeft. Of wel een rijbewijs, maar een kleine auto. Vandaar dat ik er nieuwsgierig naar ben.

Ik val trouwens best op mannen met kleine autootjes. Die hoeven niet iets anders te compenseren :lol:
Het is voor iedereen anders, maar ik denk dat je in balans bent en klaar voor een relatie als je je leven zo hebt ingericht dat je de regie hebt over je leven (in hoeverre dat mogelijk is).

Als je regie hebt over je leven heb je ook een plek om tot rust te komen, mensen uit nodigen, ruimte om af en toe wat leukst te doen en je verplaatsten.

Als je student bent is een auto hierbij niet van belang, als je wat ouder bent vaak wel. Het is allemaal contextgebonden.
Anderlicht schreef:
17-05-2023 17:15
Zo hee het zit je wel hoog zeg :-)
Heb jij eigenlijk een relatie? En wat zijn jouw afknappers of juist waar je warm voor loopt?
Wanna grow up to be
Be a debaser
fashionvictim schreef:
17-05-2023 17:10
Als ik voor elke man die tegen mij gezegd heeft "ik val niet op donkere vrouwen" een euro had gekregen had ik een nog mooier huis. Dat mag ook niet, van jou? Of: ik val op blond? Ik val op lange mannen? Allemaal niet toegestaan?
Ik snap niet zo goed waarom ik zou beweren dat iets niet mag, dat moet je toch lekker zelf weten?

Maar er zijn ook mensen die anders in elkaar zitten blijkbaar. Mag dat ook van jou?
Vage schreef:
17-05-2023 16:28
Dat heb ik niet. Ik heb zelf geen kinderen en geen kinderwens, maar vind kinderen wel leuk en zou iemand daar niet om afwijzen als ik die tegen het lijf loop en een klik mee heb.

Je voelt een klik en je gaat vervolgens iemand beter leren kennen, en dan merk je vanzelf of het wat wordt of niet.
Ja, dat dacht ik ook. Ik trok het echter niet om mijn planning aan de planning van 2 co-ouderschappende ouders aan te moeten passen. Want, newsflash, ik als kindvrije vrouw heb ook een leven met werk, vrienden, wensen, etc..

De lat-relatie met de vinex-man werkte ook niet, ik wilde liever in de stad zijn en hij in de rustige wijk dichtbij het bos.

En zo ontstaat een eisenlijstje en weet je wat wel of niet past. Liefde alleen is op deze leeftijd echt niet meer genoeg.
vaniteifear schreef:
17-05-2023 17:16
Ik ben er nu steeds over aan het nadenken, hoe dit voor mij zou zijn. Of het een afknapper zou zijn of niet. Ik vind een hygiënisch gebit belangrijk. Voor mij is dat elke dag 2 keer poetsen, 1 keer flossen/stoken/ragen, elk halfjaar naar de tandarts en jaarlijks een bezoekje aan de mondhygiënist. Maar scheve, kleine of grote tanden zouden me dan weer niks uitmaken.

Ik zou wel benieuwd zijn hoe het gekomen is dat degene geen tanden meer heeft. Als het door drugsgebruik is, zou ik wel afhaken.
Het kan natuurlijk dat hij er weinig aan kon doen, of dat zijn tanden bijvoorbeeld door medicijngebruik is aangetast. Niet iedereen is gezegend met een goed gebit. Maar je zou kunnen zeggen dat ik op een mooie glimlach val, met daarbij een mooi, stralend, gezond gebit. Dus zou voor mij lastig worden denk ik.
ninon schreef:
17-05-2023 17:20
Ja, dat dacht ik ook. Ik trok het echter niet om mijn planning aan de planning van 2 co-ouderschappende ouders aan te moeten passen. Want, newsflash, ik als kindvrije vrouw heb ook een leven met werk, vrienden, wensen, etc..

De lat-relatie met de vinex-man werkte ook niet, ik wilde liever in de stad zijn en hij in de rustige wijk dichtbij het bos.

En zo ontstaat een eisenlijstje en weet je wat wel of niet past. Liefde alleen is op deze leeftijd echt niet meer genoeg.
Wat als je een nieuwe vinexman ontmoet, die wel graag in de stad wil zijn?

Of iemand met kinderen zonder co-ouderschap?

Of zeg je nu voortaan per definitie geen vinexman of iemand met kinderen meer, zo iemand wil je niet meer ontmoeten zeg maar?
ninon schreef:
17-05-2023 12:01
Eens met LaFolie, blijkbaar worden we gezien als vrouwen met bindingsangst en zijn we vrouwelijke incels. Ik hou me graag vast aan het beeld dat we geleerd hebben van eerdere relaties, een goed leven voor onszelf hebben opgebouwd, weten wat we wel en niet meer willen en dat we niet meer settelen for less. Lijkt me een heel gezonde insteek, helemaal als je accepteert dat wat jij zoekt misschien niet bestaat en gelukkig bent met wat er is.

Nogmaals dat is het punt niet. Het is heel belangrijk om pas aan iemand te binden die echt bij je past. Op basis van aantrekking en karaktereigenschappen!
Het gaat erom dat je niet jezelf beperkt op basis van vooringenomenheid en vooroordelen! Je mist een bepaalde open en nieuwsgierig houding als je zo loopt te generaliseren. Wanneer deze neiging hebt en verlangt naar de liefde dan is het niet verkeerd om wat zelfonderzoek te doen. DaT is mijn punt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven