Ik voel me aangerand door mijn vriend, wat te doen?

02-04-2020 16:13 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,

Ik heb sinds ruim een maand een relatie met een man. Enkele weken geleden heeft hij bekend gelogen te hebben over zijn situatie. Hij is zijn baan verloren en op straat terecht gekomen, maar durfde mij dat niet te vertellen. Al begrijp ik zijn leugen, hij vertelde mij dit pas nadat we al een relatie hadden en ik voelde mij voorgelogen. Ik wilde de relatie hierom verbreken, maar voelde mij schuldig omdat hij dan op straat (nachtopvang) moest 'wonen'. De relatie was verder leuk dus ik zei dat hij tijdelijk kon blijven.

Nu merk ik als we intiem zijn, hij mijn grenzen niet respecteert. Ik vind het bijvoorbeeld niet fijn om op bepaalde plaatsen aangeraakt te worden, maar dat lijkt hij niet te bevatten. Hij doet het alsnog of 'vergeet' het even. Verder heeft hij eens mijn 'stop' totaal genegeerd. En recent in mij klaargekomen terwijl ik vooraf duidelijk aangaf dat niet te willen omdat ik absoluut niet zwanger wil worden en mijn anticonceptie nog niet betrouwbaar was.

Na deze gebeurtenis voel ik me nogal verlamd en down. Ook na enkele gesprekken lijkt hij de ernst van de situatie niet in te zien, namelijk dat ik me aangerand en niet gerespecteerd voel. Door mijn reactie, vind ik het lastig om sterk te zijn en hem de deur uit te zetten. Ik merk dat ik in een soort overlevingsstaat verkeer, in een roes leef.

Heeft iemand misschien tips? Wie heeft ook iets vergelijkbaars meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Heb wel de deur uit zetten! Vraag anders hulp van een vriend/vriendin/familielid!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
uitmaken

geen relatie willen hebben met iemand die jouw grenzen niet respecteert
Alle reacties Link kopieren
Deze man heeft geen respect voor je. Verbreek de relatie en ga na of je niet zwanger kunt zijn.
Alle reacties Link kopieren
afkappen TO, dit is niet goed! Zoek alsjeblieft hulp.
Alle reacties Link kopieren
Groenecomputermuis schreef:
02-04-2020 16:23
Deze man heeft geen respect voor je. Verbreek de relatie en ga na of je niet zwanger kunt zijn.
En een SOA-test!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Uhhhh gewoon de deur uit zetten! En rap een beetje en verder uitleg voor hem is niet nodig. Zoveel issues binnen zo'n korte tijd is exit!

En gebruik gewoon een condoom als je anticonceptie nog niet betrouwbaar is. Voor het zingen de kerk uit werkt niet.
Alle reacties Link kopieren
Niet 'zielig' vinden dat hij dan naar de nacht opvang moet
Alle reacties Link kopieren
Praat met iemand die je vertrouwt en vraag hulp. Deze man gaat over jouw grenzen heen en je voelt je onvoldoende zeker En sterk om daar Per direct een halt aan te roepen.

Vraag hulp, je hebt niets om je voor te schamen. Hij zit fout.
Foute boel!!! Gelijk uitmaken. Meid, ik ken je niet, maar je verdient respect en dat geeft hij jou niet.

Hoe langer je bij hem blijft, hoe moeilijker het wordt uit te maken. Doe het alsjeblieft nu direct.

Ik had het zelf met een man met wie ik twee maanden datete. Hij kwam ook zonder aan te kondigen klaar in mijn mond terwijl hij dondersgoed wist dat ik dat niet wilde. Ik was toch nog even bij hem gebleven omdat ik mezelf stomme excuses aanpraatte.

Als ik er nu aan terugdenk, walg ik nog steeds. Gatverdamme wat heeft die vent me rot behandelt. Was ik maar gelijk weggelopen of nog beter, er niet aan begonnen.

Nu heb ik een lieve man en kan ik het me niet meer voorstellen. Maar ik zat ook in die situatie.
Geen medelijden met hem over die situatie met het huis. Hij heeft er nota bene nog over gelogen ook. Je begint de relatie nu al zo ongelijkwaardig en vervelend, dit klinkt alsof het nog veel fouter gaat aflopen als je ermee doorgaat.

Succes met je beslissing, ik hoop dat je jezelf geen onnodige ellende aandoet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eerlijk gezegd ook bizar om een relatie met een liegende zwever in stand te houden en om dan bare seks te gaan hebben zonder dat je zelf voorbehoedsmiddelen gebruikt. Jullie zijn allebei erg raar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hem er direct uitgooien natuurlijk!
Dus die vent is direct toen jullie elkaar leerden kennen bij je ingetrokken? Jij bent gek.
Alle reacties Link kopieren
Er is al genoeg gezegd over wat je moet doen. Maar vind je het allemaal eng en spannend, bel dan eens met veilig thuis. Zij kunnen je tips geven over hoe dit aan te pakken. Sowieso is het goed om met iemand in je omgeving hierover te praten die jou eventueel kan helpen.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
is hij "kunstenaar"?
Alle reacties Link kopieren
Of neem even contact op met de wijkagent. Grote kans dat het al een bekende is van de politie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
02-04-2020 16:27
Dus die vent is direct toen jullie elkaar leerden kennen bij je ingetrokken? Jij bent gek.
Sorry maar dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen schijnt dezelfde mening te hebben, deze mening deel ik ook. Als iemand mij dit zou vertellen, zou ik hetzelfde hebben gezegd. Maar, het gekke is, het lukt mij niet om uit deze verlamde/passieve staat te keren.

@Groenecomputermuis ik heb z.s.m. een morning after pil genomen!
Alle reacties Link kopieren
featherson schreef:
02-04-2020 16:31
Iedereen schijnt dezelfde mening te hebben, deze mening deel ik ook. Als iemand mij dit zou vertellen, zou ik hetzelfde hebben gezegd. Maar, het gekke is, het lukt mij niet om uit deze verlamde/passieve staat te keren.

@Groenecomputermuis ik heb z.s.m. een morning after pil genomen!
Komt dat omdat je bang bent?
Wat ik hierboven heb gezegd, zoek hiervoor hulp :)
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
featherson schreef:
02-04-2020 16:31
Iedereen schijnt dezelfde mening te hebben, deze mening deel ik ook. Als iemand mij dit zou vertellen, zou ik hetzelfde hebben gezegd. Maar, het gekke is, het lukt mij niet om uit deze verlamde/passieve staat te keren.

@Groenecomputermuis ik heb z.s.m. een morning after pil genomen!
bel Veilig Thuis
Ik zou hem houden. Zo'n leuke en fijne toevoeging aan je leven.
Eruit zetten. Als hij nu al over je grenzen heen gaat nadat je dat herhaaldelijk hebt aangegeven dan voorzie ik een sombere toekomst.
Respecteer jezelf door hem uit huis te zetten. Maak je geen zorgen waar hij dan terecht komt, dat is zijn probleem!
Hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt.
Hoe kan het dat je net date en dat hij direct bij je woont?
Verder direct afkappen en vragen te vertrekken. Evt. met hulp.
Wat of wie heb jij nodig om uit de passiviteit te komen?

Jij moet dit doen dus tap uit een nieuw energiek vaatje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven