Ik voel me zo rot!

15-03-2010 23:02 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers,

Een beetje flauw wellicht, maar ik heb mijn teksten verwijderd omdat ik er net door een vriendin op werd geattendeerd dat het wel erg herkenbaar is. Ik wil jullie bedanken voor jullie reacties.

Liefs,

Tante Sedonia
ik snap eigenlijk het probleem niet echt. Jullie zijn elk weekend samen maar doen jullie eigen ding. Jullie willen allebij wat actiever zijn, dus is er eigenlijk geen probleem toch. Spreek met elkaar af als jullie een weekend bij elkaar zijn 1 activiteit doen. Ook al is het een stuk wandelen in het bos of park. als het straks mooier weer is kun je lekker picknikken. Leuke uitjes hoeven niet veel geld te kosten.
hey meid

Dat is even schrikken, maar wees blij dat hij het aankaart.

Je weet nu wat hem dwars zit en dat je er wat aan kan doen.

Hij geeft aan gek op je te zijn en dat hij er moeite wil doen

hij had ook gewoon kunnen laten en uit maken en het prima vinden.

Je hebt even wat nieuw leven nodig in jullie relatie en dat is ook helemaal niet erg.

Het kan al beginnen met wat leuke spannende smsjes te sturen als je niet bij elkaar bent, aangeven dat je hem mist, zin hebt in het weekend.

Plan leuke dingen, je zegt jullie hebben niet zoveel geld

ga een boswandeling maken, strandwandeling, ga lekker uitgebreid voor elkaar koken.

Je kan desnoods als jullie bij elkaar thuis zijn afspraak maken dat de tv en computer gewoon uit blijft. Ga elkaar lekker masseren, speel een spelletje of ga gezamelijk bij vrienden op bezoek.

succes
Ik denk dat het juist positief is dat je vriend dit heeft aangekaart. Hierdoor geeft hij jou de kans om te reageren en jullie de kans hier iets in te veranderen/doorbreken.

Maak hem duidelijk dat ook jij graag wat meer interactie wilt en probeer hier ook initiatief in te tonen.

Het hoeft helemaal niet duur te zijn om samen leuke dingen te doen. Je kunt ook bijvoorbeeld een stuk buiten lopen, picknicken, een gezelsschap spel doen, samen koken en lekker eten enz. enz.
The time is now
Probeer ook je niet te afhankelijk op te stellen, hoewel dat heel moeilijk is, als je gevoel zegt dat je hem 'wilt houden'. Hij moet ook gewoon nog blij met jou als persoon zijn. Hij is net zo verantwoordelijk voor het ondernemen van activiteiten als jij.

Is het in jullie geval ook een probleem dat jullie geen gezamenlijke vrienden hebben, omdat jullie allebei ergens anders wonen? Dan spreek je misschien ook minder af met anderen. Misschien kunnen jullie daar in investeren als dat inderdaad zo is?
Nu ik mijn stukje terug lees is het mischien wat bot beschreven want natuurlijk is het rot en heel vervelend. Maar ik vind het eigenlijk wel goed dat hij heeft gezegd wat hij vind. Uit jou stukje snap ik alleen niet waarom je gelijk denkt dat hij het gaat uitmaken.. want hij kaart alleen wat aan. En als jij nu al denkt dat hij het uit maakt hoop ik niet dat jullie voor nog grotere problemen/dilema's komen te staan.
Vind het een beetje raar dat als je elkaar alleen het weekend ziet dat er dan een achter de computer zit en de ander achter de tv. Dat kan je toch ook doen als je elkaar de rest van de week niet ziet?

En goed teken dat hij dit aankaart. Hij wil er duidelijk aan werken en je kan niet anders dan hem vertrouwen als hij zegt dat hij je niet ineens over paar weken gaat verlaten. En doet hij dat wel dan heb je tot die tijd in ieder geval alles geprobeerd om het te redden.

Ga inderdaad goedkope dingen doen. Samen film kijken op die bank, masseren inderdaad, samen in bad, samen wandelen, samen koken, seks is ook altijd een leuke en vast nog honderd dingen meer als je goedkope uitjes googled. Succes!
Als hij meer interactie wil, kan hij daar toch voor zorgen? Of is de entertainmentafdeling geheel in jouw beheer?
quote:dorinke schreef op 15 maart 2010 @ 23:20:

Als hij meer interactie wil, kan hij daar toch voor zorgen? Of is de entertainmentafdeling geheel in jouw beheer?Inderdaad; hij heeft er in 1e instantie last van. Wat draagt hij zelf aan als oplossingen? Of klaagt hij en mag jij het oplossen? Vraag hem wat hij dan voorstelt of dat jullie dan op zijn minst samen moeten bepalen wat jullie willen gaan doen
-
-
-
Gewist. .

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Nou, nou, als je bij ieder probleem dat je (toekomstige) vriend/man aankaart, zo verschrikkelijk in de stress schiet, dan word je niet oud, hoor! Verwacht jij dat alles in een relatie altijd goed zal gaan? Je zult nog wel voor hetere vuren komen te staan. Dit hoort er gewoon bij. Dus wen er maar vast aan en maak je vooral niet zo druk.
Dank je. Het ontbreekt me inderdaad nog wel eens aan relativeringsvermogen!
Is niet zo moeilijk om dit te doorbreken lijkt me, ga samen een film kijken, ga een stuk wandelen samen, ga samen een spel doen, ga samen koken, ga samen vrijen, ga samen stoeien ect ect.

Dus de een tv kijken en de ander achter de pc is helemaal niet nodig je kan het zo vreselijk leuk maken met elkaar !

Maak een 3-gangen diner, samen het hoofdgerecht, en de ene het voorgerecht en de ander het nagerecht, zonder dat je van de ander weet wat je gaat maken op het hoofdgerecht na.
Het voordeel van latten vind ik juist dat áls je elkaar ziet, dat je dan leuke dingen met elkaar gaat doen. Achter de pc/tv zitten kun je de hele verdere rest van de week. Dus als het lattend al 'n sleur is bij jullie denk ik niet dat je relatie 'n blijvertje gaat worden.
Nou, dan haal ik mijn tekst ook maar weg...
-
Als je zo jong bent en je “verveelt” je al min of meer als je bij elkaar bent. Ik bedoel: apart tv kijken en achter de pc zitten beloofd dat weinig goeds voor de toekomst. Ik kan me goed voorstellen dat hij denkt: Is dit het nou? Het klikt allemaal een beetje futloos, weinig animo aan beide kanten. Hij heeft nu min-of-meer de “bom onder de relatie” gezet dat het wel moet gaan verbeteren anders “trekt hij de stekker eruit”.

Tja, dit klinkt serieus zoals hij het je vertelde. Maar zeg nu eens eerlijk. Hoewel je gek bent op hem, zou het toch wel eens niet “je prins op het witte paard” kunnen zijn. Twijfel niet zo aan jezelf. Er kan tenslotte toch ook actie van zijn kant komen?

Mag ik mijn mening geven zoals ik er als man tegen aan kijkt? Hij verveelt zich een beetje in de relatie. Er zitten ook dingen tegen (geen werk) en als je dat bij elkaar mengt wordt hij er een beetje moedeloos van. Als hij ook super gek op jou zou zijn was hij voor jou gegaan en had zelf wel enige actie laten zien. Maar dat lees ik nergens. In plaats daarvan gooit hij de bal naar jou. En stelt de keus dat er wel wat moet veranderen anders wordt “de stekker er uit getrokken”.

Dit betekend dat hij er dus al over heeft nagedacht om uit elkaar te gaan. Gooit wederom de bal naar jou in de vorm van een “proeftijd” van een paar maanden.

Ik denk dat je het volgende zou kunnen doen. Bespreek samen even wat jullie graag zou willen/veranderd zouden zien. Het beste werkt door ieder afzonderlijk op een vel papier te zetten wat jij/hij graag anders zou willen zien. Wat wil je graag, wat staat je tegen. Vervolgens leg je de lijstjes naast elkaar en gaat punt-voor-punt de opmerkingen bespreken. Daar zouden jullie dan samen aan moeten werken.

Indien het toch niet lukt dan zou je zelf ook de conclusie moeten trekken dat jullie toch niet geheel bij elkaar passen. En ja, dat zal dan een tijdje flink huilen worden. Maar na regen komt zonneschijn. Je bent nog hartstikke jong, geniet ervan en je zat t.z.t. best een leuke vent tegenkomt die wel “echt” voor je gaat.

Sterkte Sedonia.
-
Oftewel hij zoekt afleiding en dat doet hij het liefst met jou!
Hoe bedoel je dat precies brocoli?
Ik denk dat je naar je intuïtie moet luisteren. Je bent niet voor niets 'bang' dat hij het uitmaakt.

Hij had ook alleen kunnen melden dat hij vindt dat jullie meer moeten ondernemen samen in het weekend, zonder daarbij als alternatief 'de stekker eruit' te noemen. Als dát al bij hem speelt, in welke mate dan ook, geloof ik niet dat er een toekomst in deze relatie zit.

Maar uiteraard hoop ik dat ik het fout heb.

Sterkte hoe dan ook.
Ik bedoel dat hij dus doordeweeks knettergek word van zijn thuiszitten en dat hij zich ontzettend zorgen maakt over zn moeder. Hij houdt zich vast aan wat nog wel leuk is en wil daar nu het beste uithalen. En dat ben jij. Hij wil daar nu aan werken omdat hij daar potentie inziet en leuke dingen met jou doen is de beste afleiding van de rest van zijn problemen die je maar kan verzinnen. En denk dat hij dit nu heeft aangekaart bij jou omdat hij jou niet wil verliezen. Want iemand die eigenlijk totaal niet lekker in zn vel zit op het moment is veel meer geneigd om het op te geven. Dus hij haalt energie uit jullie relatie en wil daar nu het beste uit halen, oftewel hij zoekt een rots bij jou en afleiding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven